Liikkeet ♡

Mulla istukka takana enkä oo potkuja viel huomannu. Mulla kuplii vatsa niin paljo et en varmaan erota ees.. nyt 17+2
 
Mää oon vähän huolissani ollut monta päivää, vaikka varmaan ihan turhaan. Oon siis tuntenu liikkeitä jo rv 13 ja nyt rv 17 ja ei oo moneen päivään tuntunut mitään :sad001 varmaan vaan kääntynyt tai jotain kun onhan siellä tilaa..
 
Mää oon vähän huolissani ollut monta päivää, vaikka varmaan ihan turhaan. Oon siis tuntenu liikkeitä jo rv 13 ja nyt rv 17 ja ei oo moneen päivään tuntunut mitään :sad001 varmaan vaan kääntynyt tai jotain kun onhan siellä tilaa..
Sen takiahan ei näin aikaisin tarvitse huolehtia liikkeistä, kun vauva on niin pikkunen, että voi pyöriä miten vain ja saattaa liikkeet hävitä. Esikoisesta kävin kerran äippäpolilla tarkistamassa tilanteen, kun liikkeitä ei enää tuntunut syömisistä ja nukkumisista ja liikkumisista huolimatta. En muista viikkoja, mutta kuitenkin viimeisellä kolmanneksella olin. Siellä se oli pikkunen kääntynyt niin, että potki mun selkärankaan, enkä siksi tuntenut liikkeitä. Kyllä se säikäytti!
 
Te jotka tunnette ja ootte tuntenu liikkeitä, niin voiko liike tuntua elohiirimäiseltä? Tai tavallaa muutamat kuplimiset? Nyt vasta rv 15+0 mut muutamii päivii ja kertoi tullu sillä alueella missä sydänäänetki kuuluu :)
 
Sellaista kuplintaa alussa joskus vko 12 aikaan oli mulla. Nyt hieman isommat liikkeet on tuntuneet etenkin kohdun reunoilla tuolla alavatsan vasemmalla puolella ja myös keskellä vatsaa hieman hennommat. Eilen illalla iltapalan jälkeen sohvalla maatessa alkoi taas liikkeitä tuntumaan ja kerran jysähti ihan kunnolla! Tai hankala arvioida mikä on kunnolla, mutta ihan sillä tavalla, että meilkein säikähdin miten voi sellainen tuntemus tuntua. :Heartred Joka päivä en oo liikkeitä kuitenkaan tuntenut, mutta oon ajatellut sen olevan normaalia. Eilen mies piteli kättä vatsallani ja yritti hänkin tuntea liikkeitä, mutta ne eivät vielä tuntuneet. Toivottavasti ne alkavat tuntua pian! :happy:
 
Itselläni oli tokassa raskaudessa istukka kohdunsuun toisessa reunassa, mutta kohdun kasvaessa oli noussut sieltä onneksi pois.
Kolmannessa raskaudessa istukan sijainnista oli epäselvyyksiä. Aluksi sen sanottiin olevan edessä, sitten takana. Naureskelin että se on tainnut hypätä itekseen toiseen paikkaan. Takaseinältä se lopulta löytyi.
Saa nähä mistä löytyy tällä kertaa kun oli sivussa eikä ollut näköjään vielä päättänyt paikkaansa. :D
Ultrassa kun kätilö runnoi sitä anturia alavatsaani vasten voimalla, tunsin pari kuplintaa samassa kohtaa kun vauveli teki potkuharjoituksia, taisi olla niin ahtaat oltavat sillä hetkellä. Muutoin en kyllä mitään liikkeitä tunne. Lähinnä oman suoliston kuplimiset.
 
Mulla nyt alkanut tällä viikolla (rv 16) tuntumaan liikkeitä! Iltaisin siinä klo 21-22 aikoihin tuntunut sellaista epätahtista väreilyä, jota ei kerrallaan kestä kuin hetken ja vaihtelevasti eri puolilla alavatsaa eri päivinä.
 
Semmosta kuplintaa se on aluksi. Esikoista odottaessa se tuntui siltä kun kohdussa olisi kultakala joka aina välillä osuu kohdun seinään. Suoliston liikkeen menee yleensä silleen viistosto vatsan poikki, mutta vauva yleensä potkii useamman kerran samaan kohtaan, vaihtaa asentoa ja taas muutaman kerran seuraavaan kohtaan :)

Oon nyt tosi selviä ja jo kovia potkuja tuntenut. Varmaan olisin jo aikasemmin tuntenut mutt ei tolta esikoiselta ehdi samaan tapaan kuulostella kuin esikoista odottaessa. Nyt on tullut niin kovaa monotusta jo tonne ihan alas ettei mitenkään voi erehtyä ja on ihan hätkähdyttänyt kiireisestä arjestä ihmettelemään uutta pikkuista vauvaa :Heartred
 
Mulla on nyt rv 14+2 voiko olla mahdollista että tunnen jo jotain (välillä just vähän ku pieni "kupla") vai onkohan vaan ilmaa mahassa ja kuvittelen kaiken?
 
Mulla on nyt rv 14+2 voiko olla mahdollista että tunnen jo jotain (välillä just vähän ku pieni "kupla") vai onkohan vaan ilmaa mahassa ja kuvittelen kaiken?

Samaa oon miettinyt. Mahassa siis pienen pientä pulputusta tai kuplaa välillä mutta mä näkisin että vaan mahan toimintaa?! Mistä swn erottaa onko vauvan liikettä?
En siis muista onko pulputteluja ollut ennen raskautta kun ei tommosta mieti.. niin nyt ei tiedä mitä tää oikein on.

Mulla istukka edessä joten en odota vielä mitään tuntevani. 16+5
 
Tällä viikolla oon mielestäni alkanut melkolailla varmasti tunteen liikkeitä. Nyt makaan sohvalla ja välillä silleen hellästi kupluttelee tossa aika keskellä alamahassa. Hassu tunne :grin mahakin mielestäni tällä viikolla 16 pullahtanut.
 
Mä en kyllä tunne vielä yhtään mitään. :sad001 en vaikka kuinka koittaisin kuulostella. 13+3
 
En minäkään vaikka 16+4. Ja kolmas raskaus. Olisin odottanut jo tuntevani mutta olisko istukka edessä. Sykkeet kuului kun kävin vartavasten kuuntelemassa neuvolassa toissapäivänä.
 
En minäkään, tänään 15+6 :sad001 Mutta mulla on istukka edessä, mutta oishan tuo ihana jo tuntea jotain kun mahakaan ei vielä näy.
 
Takaisin
Top