Raskaudesta ja synnytyksestä toipuminen

Olispa tollanen fyssarikäynti kyllä hyvä! Hienoa, että edes osa on päässyt sellaiseen. :)
Mä en oo ikinä käyny fyssarilla, niin en oikein edes tiedä, mistä sellaisen ajan varais?! Alkaa olla kova polte jumpalle/salille ja olis varmaan ihan viisasta saada asiantuntijan arvio ja ohjeita ennen kun ryntää kyykkäämään. :D
 
Ei juurikaan, välillä saattaa nipistää/repäistä tietyissä asennoissa/liikkeissä. Arpea tai aluetta muutenkaan olen vältellyt koskettaa, mikä on varmaan ehkä huono juttu tai ilmeisesti aluetta olisi pitänyt "hieroa" kiinikkeiden välttämiseksi? Tunto on alkanut pikkuhiljaa palautumaan vatsan seutuville, vihdoin!
 
Eipä juuri, en ole pitkään aikaan edes muistanut koko arpea. :wideyed:
 
Mulla vihloo aina välillä, jos tulee liikuttua enemmän. Mistä tietää, onko arvessa kiinnikkeitä?
 
Minulla ainakin tuntuu ihan muhkuraiselta se leikkaushaava kun painaa siitä. Eikö ne ole kiinnikkeitä?
 
En halua ajatellakaan niitä kiinnikkeitä ^^' Ei mua ainakaan ohjeistettu tekemään alun pesujen lisäksi arvelle mitään. Itsellä siis vieläkin on koko alue hellänä, ei nyt voi sanoa että varsinaisesti särkisi tai olisi kipeä, pikemminkin kuin olisi vanha mustelma, joka tuntuu kun painelee. Ja välillä ihan tuntuu painelemattakin kipeältä.
 
Raskaus pisti mun kilpirauhasen sekaisin ; liikatoiminta, eikä kukaan terveydenhuollossa oo tajunnut oireita (hikoilu, laihtuminen, mielialaongelmat jne) pääsi aika pahaksi ja voi olla etten pääse hetkeen kotiin osastolta. Muistakaa naiset siis aina vaatia tutkimuksia ja hoitoa, ettei kävis näin kun mulle
 
Alotta, voi ei! Mikä siinä on että itse saa aina olla testejä ja kokeita vaatimassa. Mistä se nyt huonattiin sitten? Kovasti voimia! Onko pikkuinen kotona vai saako olla sinun kanssa välillä sairaalassa?
 
Mulla taas jäi E. Coli näköjään pysyvästi kehoon.. marraskuusta saakka ollut tämä sama pöpö(virtsatientulehdus) eikä suostu poistumaan :banghead:

35 viikolla raskaana ollessa tulehdus nousi munuaisiin saakka ja se oli ihan kamala kokemus :sad001 Mutta enemmän otti päähän se ettei mun oireita otettu aluksi vakavasti/vähäteltiin enkä osannut vaatia tarvitsemaani hoitoa ajoissa!

Soitin sunnuntaina synnärille että selkää polttaa, supistelee ja kuume nousi puolessa tunnissa normilämmöstä 40 asteeseen. Ei kuulemma hälyyttävää, pysy vaan kotona. Soitin aamulla uudestaan että nyt on jotain vikana, olin aivan tuskissani kuumekourissa. Sanottiin vaan että sulla on varmaan virtsatietulehdus ja influenssaa, ja kirjoittivat reseptin!! Soitin vielä kerran ja sanoin että nyt en enään kykene olemaan kotona. Neiti puhelimen päässä sitten tokasi että voithan sä tulla näytille mutta varaudu siihen että käännytetään sut tk puolelle koska luultavasti influenssaa. No menin näytille ja ottivat pissatestin ja alustavassa testissä löytyi vahva tulehdus. Ohjattiin apteekin kautta kotiin, sulla on virtsis ja influenssa nostanut kovan kuumeen ja selänpoltot kuulemma johtuu virtsiksestä. Laittoi mulle kuitenkin varuiksi verikoelähetteen keskiviikolle.

Su ma ti meni 40 asteen kuumeessa, keskiviikkona vihdoin laski 38 mutta olo oli edelleen todella sekava joten päätin sitten mennä terveysasemalle. Päivystävälle hoitajalle selitin tilanteen ja hän ihmeissään katteli että miksi haluan lääkärille, mutta laittoi minut kuitenkin jonoon. Noh tohtorin puheille päästyäni sama homma jatkui, miksi sä olet täällä? Influensaa vaan, onhan nyt influenssakausi. Kai se on sit vaan uskottava.. menin kuitenkin vielä käymään labrassa kun oli se verikoelähete ja siitä kotiin nukkumaan kun olo oli niin väsynyt. Olin vissiin juuri nukahtanut kun puhelin soi ja synnäriltä soitettiin että herranjumala sulla on tulehdusarvot 250 äkkiä tänne.. siellä sitten tuli vietettyä letkujen jatkona muutama päivä, oli ja on ikävin kokemus elämässä tähän mennessä.

Komppaan tällä mun kokemuksella ALottaa että vaatikaa aina tutkimuksia ja tarvittavaa hoitoa ja ennenkaikkea luottakaa omaan intuitioon jos on tunne ettei kaikki ole hyvin !
 
Alotta, voi ei! Mikä siinä on että itse saa aina olla testejä ja kokeita vaatimassa. Mistä se nyt huonattiin sitten? Kovasti voimia! Onko pikkuinen kotona vai saako olla sinun kanssa välillä sairaalassa?

Mun äiti selvitti asiaa kun olin niin alakuloinen. Onneks äitillä oli fiksu lääkärituttava jolta kysyä. Vaadin sit kilpirauhaskokeet ja arvo oli enemmän kuin tuplat viitearvon ylärajasta... samanrien lähti kiireellinen lähete.
Vauva kotona isin kanssa. Saavat käydä vierailuilla ja osasto suostuu säilyttämään pumpattua maitoa, jonka vievät vierailuilta kotiin.
 
Mulle laitettiin kierukka josta sain sitten rajun kohtutulehduksen ja kaiken lisäksi verenmyrkytyksen. Kuumeen noustua soitin terveysasemalle ja ohjeistivat seuraamaan, mutta sitten illalla tuli vatsakivut. Seuraavana aamuna pääsin kuitenkin onneksi heti terveysasemalle lääkärille ja sieltä lähettivät keskussairaalaan. Jos päivää myöhemmin olisin mennyt niin oisin joutunut teho-osastolle.

Ei ollu mikään kiva kokemus, vauva sai olla onneks mun kaa sairaalassa kun oli gynen osasto.
 
Takaisin
Top