Raskaus ja työnteko

Mä olin esikoista odottaessa kanssa ravintola-alalla pienessä yksikössä, jossa piti tehdä vähän kaikkea ja jaloilla luonnollisesti koko päivä. Jäin 50 arkipäivää ennen La äippälomalle mutta tein vielä 3 sunnuntaita. Noin viikko vikasta vuorosta vauva syntyi. :p että onneksi sen 50 päivää ennen jäin! Nyt onnellisesti kotona esikoisen kanssa. Tsemppiä kauheesti teille töissä käyville! :)
 
Mä aloitin muutama viikko sitten kotihoidossa lähiesimies- ja sairaanhoitajan hommat, joten päivätyöstä saan nauttia minäkin.:) Huvittaa vaan, kun olen tekemässä äitiyslomasijaisuutta.:grin Äippälomalle ajattelin edeltäjäni tavoin jäädä reippaan kuukauden ennen laskettua aikaa. Työ onneksi fyysisesti suht kevyttä ja kävelyä piisaa hyötyliikunnan muodossa enemmän kuin tarpeeksi.:wink
 
Melkonen yllätys tänää työkaveria nähdessä, kertoi olevansa raskaana ja laskettu aika 19.12, eli pari päivää heittoa meidän alustavilla lasketuilla ajoilla. :D aika ihanaa, että on niin läheinen ihminen ja niin lähekkäin la !
Huhhei, se oli jo kertonu esimiehelle ja mäkin varmaan tässä melkopian ihan käytännön syistä aion kertoa. Meidän firman hlökunta lasketaan sormilla, joten aikamoinen muutos siis tulossa, kun kaksi jää yhtäaikaa äitiyslomalle :D
 
Huh, niin paljon kuin työstäni nautinkin, niin ilmeisesti tuo pikkuinen tuolla mahassa ei niinkään! :D

Jostain syystä erityisesti sunnuntaityövuoroja vastustaa aivan tosissaan, muut päivät nyt menettelevät... Minulla on ollut tapana tehdä sunnuntaisin/pyhisin n. 13 tunnin työvuoro, joten ymmärtäisin, jos loppuvaiheessa alkaisi olla tuskainen olo, mutta ei! Heti alusta alkaa pahoinvointi ja yleisesti etova olo, heikotus ja huimaus, jano ja vessassa juokseminen. Mistähän se arvaa? :) :confused005

Työhön kuuluu tyypillisesti nostelua, riuhtomista, venymistä ja vaikka mitä, mutta juuri sunnuntait ovat siinä mielessä reilusti kevyempiä päiviä ja ko. repimistä on paaaljon vähemmän. Ylipäätään teen sunnuntaisin siis kevyempiä töitä ja n. 2-3 tuntia toimistohommia, pidän reilut tauot ja rauhallisen työtahdin ylipäätään jne.
Arkipäivät pärjäilen ihan hyvin, mitä nyt olen painavien nostelua vähentänyt reilusti ja unohtanut kiireen käsitteen sillä periaatteella, ettei haittaa, jos päivät vähän venyvät, kunhan vointi on ok. Mutta sunnuntaisin - no, oli ihan pakko tulla avautumaan, nämä ovat raskaana ollessa näköjään ihan spesiaalipäiviä! :D

Terkkuja työmaalta :wink
 
Mä olen siivoushommissa ja riippuen päivästä on välillä rankkaakin ja varsinkin aamulla pitää varautua että on vessa lähellä jos huonoolo yllättää
 
Olen kätilönä synnytyssalissa, ja on kyllä ollut tosi haastavaa. Oon voinut tosi pahoin, varsinkin aamuisin, joten itselle haastavimpia vuorotyössä on olleet aamuvuorot. :D Välillä voi mennä koko vuoro syömättä kun on oikein kiire, vessaan ja juomaankaan ei pääse aina silloin kun haluaisi. Kyllä oon ihan tosissani miettiny pitäiskö suosiolla vaan saikuttaa..
 
Mulla on sinänsä helppoa, että työ ei ole fyysisesti raskasta ja mulla on oma työhuone (voi ottaa taukoa kun tarvii jos ei ole potilaita). Mutta: vaihdan työpaikkaa, maanantaina alkaa jo uudet työt ja nyt näitä entisiä on ollut pakko laittaa kiireellä pakettiin. Istuin eilenkin kuuteen kirjoittamassa viimeisiä lausuntoja ym, ja tän väsymyksen kanssa ihan hirvee yhdistelmä. Itkua melkein väänsin. Onneks eilen oli niin hyvä olo, että siltä osin meni ok. Nyt vieläkin kiirettä ja oksettaa ihan kauheesti :sad001.
 
Itse olen varastoduunari ja työ on fyysistä. Koko päivä vedetään maitovaunuja ja kävelyä tulee keskimäärin 20km/pv ja harvoin mennääm tyhjin käsin. Työhön kuuluu nosteleminen ja stressiäkin löytyy porukasta riippuen enemmän tai vähemmän. Ja kolmivuorotyöhän tämä on

Ajattelin olla töissä niin kauan kun se vaan on mahdollista. Työtahtia voi aina tarpeen tullen hidastaa ja hyvin on pahoinvointien kanssa tullut toimeen
 
Maanantaina alkoi kesälomittajan työt, kesto 4 kuukautta :) mahtavaa kun syksyllä aloitin opiskelut ja nyt jo sai alan töitä edes pätkäksi :) työ ei tunnu liian kuormittavat, joten eiköhän kaikki hyvin mene :)
 
Minä olen kaupanalalla. Työajat 10-19 välillä ma-la. Työ ei fyysisesti rankkaa, mutta ollut hankala peitellä alkuraskautta työkavereilta ja asiakkailta olojen vuoksi.
Tosin jo viikolta 8 jäin pahoinvoinnin vuoksi saikulle. Nyt 4 viikkoa saikkua takana ja haluaisin jo kovasti palata töihin. Olo edelleen huono. En enää oksenna, mutta pahoinvointi, huimaus ja päänsärky omaa luokkaansa :/
 
Minä olen kaupanalalla. Työajat 10-19 välillä ma-la. Työ ei fyysisesti rankkaa, mutta ollut hankala peitellä alkuraskautta työkavereilta ja asiakkailta olojen vuoksi.
Tosin jo viikolta 8 jäin pahoinvoinnin vuoksi saikulle. Nyt 4 viikkoa saikkua takana ja haluaisin jo kovasti palata töihin. Olo edelleen huono. En enää oksenna, mutta pahoinvointi, huimaus ja päänsärky omaa luokkaansa :/

Mulla on täysin sama, kaupanalalla ja työaika ma-la 8-18 väliin.. nyt ollut vapusta saakka pois ja tänään piti hakea lisää sairaslomaa. Enää en oksenna joka päivä (kotona saa hillittyä koska ei ylimääräisiä hajuja ja pääsee heti makaamaan kun tulee oksuolo), huippausta, väsymystä, järkyttävää päänsärkyä, rintoihin sattumista, huonoa oloa,uutena alavatsan vihlonta ja tattadaa selkäkipu.
Olin siis edellisessä raskaudessa sairaslomalla rv 20 alken koska selkä oli niin kipeä. Nyt pelottaa kun oireilu alkanut jo nyt... mulla meni helmikuussa alaselkä ihan sököksi, joten varmaan se vastaa vieläkin.

Ärsyttää kovin, haluais jo takas töihin.
 
Maanantaina alkoi kesälomittajan työt, kesto 4 kuukautta :) mahtavaa kun syksyllä aloitin opiskelut ja nyt jo sai alan töitä edes pätkäksi :) työ ei tunnu liian kuormittavat, joten eiköhän kaikki hyvin mene :)

Voi ihanaa! Epäreiluu! :) minäkin eläintenhoitaja ja kaupassa jumissa :D oletan et siis puhut eläinalan lomituksesta? :D
 
Olen sosiaalialalla töissä virka-aikaan eikä työ ole fyysisesti raskasta. Työpäivät useimmiten menee ihan ok, vaikka kuvottaa/oksettaa, mutta illat on usein aika kauheita, kun väsymys iskee ja oksentaminen alkaa.
 
Tänään oltu tosi paljon liikkeellä eli kävelyä tullu ihan kiitettävästi.
Nyt alaselkää jomotellu ikävästi jo pari tuntia, pitää varmaa panadol nappaa ku ei helpota :arghh:
Jos nää kivut alkaa jo nyt, ni miten selviin töissä?! Ravintola-alalla 8h päivässä seisomista ja kävelyä! Edellisessäkin raskaudessa oli alaselkäsärkyjä paljon, mut vasta puolen välin jälkeen.
Onks tää ees normaalii, et rv 13 alkaa säryt?!:nailbiting:
 
Tänään oltu tosi paljon liikkeellä eli kävelyä tullu ihan kiitettävästi.
Nyt alaselkää jomotellu ikävästi jo pari tuntia, pitää varmaa panadol nappaa ku ei helpota :arghh:
Jos nää kivut alkaa jo nyt, ni miten selviin töissä?! Ravintola-alalla 8h päivässä seisomista ja kävelyä! Edellisessäkin raskaudessa oli alaselkäsärkyjä paljon, mut vasta puolen välin jälkeen.
Onks tää ees normaalii, et rv 13 alkaa säryt?!:nailbiting:

Kyllä mulla on alannut. Mulla on jotenki löysä lantio et antaa liikaa myöden jonka myötä mun selkä lopettaa yhteistyöta jo rv 20 pinnassa
 
Kyllä mulla on alannut. Mulla on jotenki löysä lantio et antaa liikaa myöden jonka myötä mun selkä lopettaa yhteistyöta jo rv 20 pinnassa

No hyvä tietää etten ole ainut! Ikävä vaiva kyllä. Mulla vielä selkäranka tekee alaselässä jonkun pienen notkon, sen vuoksi käyny fyssarilla joskus eli ehkäpä se vaivailee. Viime raskaudessa pidin kunnon tukivyötä mut sen kanssa oleminen oli niin tönkköä etten kokenu mukavaksi.
 
Mulla on ennenkin ollut iskiasvaivoja, mutta nyt ne ovat tulleet raskauden myötä ihan selvästi takaisin. :wideyed: On muuten rasittava vaiva!
 
Mulla on myös alaselkä vihoitellut jo pari viikkoa. Kipeytyy nopeemmin istumisesta (töissä pakko istua, äh) ja iltasin hankalan tuntunen. Kevyt venyttely auttaa onneks ja kävely, aamulla myös ihan hyvän tuntunen. Oon varmaan vielä pulassa tän selän kanssa, pitää ruveta vähän lihaskuntoa ylläpitämään kiireesti..
 
Takaisin
Top