Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pepe: Kiitos vinkistä! :) Mistä noi vaunuhullut löytyy?

Ruusa: Mulla ei ole mitään hajua lapsimessuista ja vähän ne myös hirvittää :) Mutta ajattelen, että ne helpottaa kokonaisuuden hahmottamista ja vertailujen tekemistä.Tarjouksia varmaan on ja aina voi itsekin tinkiä. Myyntimiehen tyttärenä tinkasin viime vuonna Habitaresta meille Tempurin pehmeän patjan ja petarin pari tonnia halvemmalla kuin mitä ne olisi maksaneet liikkeessä :joyful: Erityisesti näin raskaana (paino sanalla raskaana) pedin pehmeyttä ja muokkautuvuutta osaa kyllä arvostaa, vaikken osannut kuvitella tätä tilannetta ostaessa.

Siellä mistä täällä ei vissiin saa mainostaa :D Facebookissa on sellanen ryhmä. :)

Mä ajattelin mennä lapsimessuille fiilisteleen! En ole kyllä koskaan käynyt, mutta johonkinhan tämä pesänrakennusvimma pitää purkaa!

Nokun mekään ei asuta Helsingissä... niin matkat maksaa aikaa ja vaivaa ja rahaa:rolleyes: Sitte jos jo perjantaina päiväsaikaan menis niin ois ehkä vähempi tungosta, mutta sitte ois otettava tyttö+ rattaat sinne mukaan..
Ja mitähän kerkeis ees kojuja kiertää kun ruokailut, vaipanvaihdot, nukkuisko tyttö siellä jne...

Mun miestä ei vaunujen tai muiden tavaroiden hankinnat hirveesti kiinnosta tai siis sille ei ole väliä mitä ostan kaikki kelpaa, onneksi :D saan ostaa mitä huvittaa. Meillä on tosi paljon kaikkea jo ostettu, oikeastaan vain jotain pientä puuttuu. Mä tykkää shoppailla :grin

Mitään en ole vielä hankkinut, mutta tiedän että sukulaisilta saadaan aika paljon ja esimerkiksi kantoreppu ja turvakaukalo on tallella vielä esikoiselta. Minua ahdistaa tuo vaunujen hankinta kun en tiedä tarvitsisiko tuplat vai riittäisikö pelkkä seisomalauta.. Ja jos ei ole kapeat vaunut niin ei kyllä mahdu meillä sisälle niin en viitsi käyttää paljon rahaa ulkona säilytettäviin vaunuihin.

Tilasin mainoksesta Vauvalehden 6kk/5lehteä. Oli aika kallis kyllä (29€) kun irtinumerot niin usein tarjouksessa MUTTA tilauslahjana tulee perinteikäs PAAPU-helistin ja Luhdan käsipyyhkeet...
Eka helistin siis vauvalle hankittuna! Tosin en tiedä raaskinko vauvalle sen säästää vai kiinnostaisko se esikoista (nyt11kk) yhä??? Ääh hankala päättää. Ehkä esikoiselle pitäis hankkia jotain ikätasoisempaa? Tosin tykkää yhä helistellä..

En tiedä kuinka paljon vaunuista on täällä nyt puhuttu kun en koko ketjua jouda lukemaan, me ei tarvita vaunu-vaunuja vaan joku hieno travel system-homma. Meiltä ei pääse kävellen minnekään, joten ihan kävelylenkkejä yms puistoiluja varten ostan torista jotkut edulliset tavalliset yhdistelmävaunut. Ajattelin sitten panostaa noihin autossa mukana liikkuviin rattaisiin, joihin saisi kiinni sen turvakaukalon. En nyt vaan tiedä minkälaista olisin etsimässä, tai kriteereitähän on vaikka ja mitä, turvakaukalon pitäisi olla jalustalla ja mahdollisimman kapea, kun takana on kaksi muutakin istuinta. Ja ne rattaat pitäisi olla sellaiset, että talvellakin pääsee eteenpäin (eli ei ihan minirenkaita), kun meillä on aika paljon terapia- ja sairaalareissuja esikoisen kanssa kesät talvet. Käännettävä istuin olisi myös plussaa. Ainoat kriteereitä vastaavat olisi cybex balios m, onko kokemuksia? Tai ehdotuksia joistain muista? Merkillä ei juuri väliä, mutta mitään ihan tonnia ei ole varaa maksaa. Viikossa tulee kuitenkin noin neljä reissua vähintään, missä pitäisi olla rattaat mukana. Sen lisäksi ekaluokkalaisen ja eskarilaisen vientiä ja hakua autolla joka päivä (enkä minä uskalla vauvaa autoon jättää, joten joka kerta on otettava mukaan, rattaissa tai kaukalossa kantaen..).

Onneksi on aikaa miettiä ja koluta nettiä läpi :bored:

En tiedä kuinka paljon vaunuista on täällä nyt puhuttu kun en koko ketjua jouda lukemaan, me ei tarvita vaunu-vaunuja vaan joku hieno travel system-homma. Meiltä ei pääse kävellen minnekään, joten ihan kävelylenkkejä yms puistoiluja varten ostan torista jotkut edulliset tavalliset yhdistelmävaunut. Ajattelin sitten panostaa noihin autossa mukana liikkuviin rattaisiin, joihin saisi kiinni sen turvakaukalon. En nyt vaan tiedä minkälaista olisin etsimässä, tai kriteereitähän on vaikka ja mitä, turvakaukalon pitäisi olla jalustalla ja mahdollisimman kapea, kun takana on kaksi muutakin istuinta. Ja ne rattaat pitäisi olla sellaiset, että talvellakin pääsee eteenpäin (eli ei ihan minirenkaita), kun meillä on aika paljon terapia- ja sairaalareissuja esikoisen kanssa kesät talvet. Käännettävä istuin olisi myös plussaa. Ainoat kriteereitä vastaavat olisi cybex balios m, onko kokemuksia? Tai ehdotuksia joistain muista? Merkillä ei juuri väliä, mutta mitään ihan tonnia ei ole varaa maksaa. Viikossa tulee kuitenkin noin neljä reissua vähintään, missä pitäisi olla rattaat mukana. Sen lisäksi ekaluokkalaisen ja eskarilaisen vientiä ja hakua autolla joka päivä (enkä minä uskalla vauvaa autoon jättää, joten joka kerta on otettava mukaan, rattaissa tai kaukalossa kantaen..).

Onneksi on aikaa miettiä ja koluta nettiä läpi :bored:

Näitä balioksia mietin itsekin! Kovalla kopalla saisi Saksasta tilattua aivan super halvalla verrattuna suomen hintoihin.
Mietityttää vaan voiko näitä käyttää ainoina rattaina? Koppa ihan vauvalle ja sitten pikkureissuilla saisi kätevästi kaukalon kiinni :) plussaa simppeli ulkonäkö, edullinen hinta ja monipuolisuus. En vaan uskalla tilata kun pelkään että pitävät kovaa mekkalaa kun ei ole jousitusta tms..

Mie oon lähdössä taas lapsimessuille, oon muutamana vuonna jo käynyt. Ei siellä kyllä ole kummosia ne tarjoukset, että parempia sattuu ihan muutenkin tiettyinä ajankohtina kaupoissa, mutta mukava siellä on katella ja kierrellä :) Se on hyvä ajankohta tehdä pieni Helsingin matka, kun itekin asun sen verta kaukana, niin kiva edes kerran pari vuodessa pääkaupungissa pyörähtää ja samalla käydä muutenkin kaupoilla. Yleensä ollaan oltu perjantaisin, nyt tarkoitus mennä sunnuntaina, että saa nähdä onko siellä mikä valikoima enää sitten, mutta toivottavasti vähemmän porukkaa. Se väenpaljous on todella ahdistavaa, etenkin kun monella on vaunut mukana, itsekin niitten kanssa viime vuonna siellä pujottelin ja jälkiviisaana olisi pitänyt ottaa vauva kantoreppuun. Tänä vuonna on melkein pakko ottaa kyllä ne vaunut, kun ei oikein tuo taaperon kantaminen raskausmahan kanssa onnistu.

Näitä balioksia mietin itsekin! Kovalla kopalla saisi Saksasta tilattua aivan super halvalla verrattuna suomen hintoihin.
Mietityttää vaan voiko näitä käyttää ainoina rattaina? Koppa ihan vauvalle ja sitten pikkureissuilla saisi kätevästi kaukalon kiinni :) plussaa simppeli ulkonäkö, edullinen hinta ja monipuolisuus. En vaan uskalla tilata kun pelkään että pitävät kovaa mekkalaa kun ei ole jousitusta tms..

Mä olen näistä nyt yrittänyt lukea, kun ovat melkein ainoa vaihtoehto. Vielä pitää toki verrata vähän tuota kokoa Britaxin Smileihin, koska ne on mulla myös mielessä. Olen vain tosi lyhyt ja smilet näyttää korkeilta, joten en tiedä onko liian isot. Baliokset todellakin saisi Saksasta halvalla ja sieltä uskallan tilatakin, 2010 syntyneelle tilasin sieltä vaunut ja istuimen ja kaikki meni hyvin.

Meillä on asfalttia joka suuntaan ja autolla käydään kaupungilla, marketeilla, sairaalassa ja terveysasemalla lähinnä, joten ei tarvitsisi edes mihinkään maastoon yrittää mennä. Missähän noita pääsisi näkemään, ei varmaan täällä Jyväskylässä ainakaan myydä missään :meh:

Mä olen näistä nyt yrittänyt lukea, kun ovat melkein ainoa vaihtoehto. Vielä pitää toki verrata vähän tuota kokoa Britaxin Smileihin, koska ne on mulla myös mielessä. Olen vain tosi lyhyt ja smilet näyttää korkeilta, joten en tiedä onko liian isot. Baliokset todellakin saisi Saksasta halvalla ja sieltä uskallan tilatakin, 2010 syntyneelle tilasin sieltä vaunut ja istuimen ja kaikki meni hyvin.

Meillä on asfalttia joka suuntaan ja autolla käydään kaupungilla, marketeilla, sairaalassa ja terveysasemalla lähinnä, joten ei tarvitsisi edes mihinkään maastoon yrittää mennä. Missähän noita pääsisi näkemään, ei varmaan täällä Jyväskylässä ainakaan myydä missään :meh:

Mäkin tilasin 2009 esikoiselle Saksasta gessleinit! Nytkin taidan tilata istuimet sun muut.

Sisko kovasti kehui noita Britax smileja. Niissä olisi ilmakumit mitkä kanssa haluisin. Meilläkään ei lenkkipoluille vaikeaan maastoon mentäisi rattailla vaan oikeastaan vaan asfaltilla niin meinasin että baliokset siihen riittäisivät
Turun seudulla näitä balioksia näytti olevan baby ozissa mutta koppaa en nähnyt..

Mä en ole vielä muuta osannut hankkia, mutta nyt lauantaina en malttanut olla ostamatta, kun kirpparilla käydessä oli superhalvalla tarjolla hyväkuntoisia, esikoisen aikana hyviksi havaittuja kestovaippoja. Ehkä huomisen ultran jälkeen voisi jotain konkreettista jo uskaltautua alkaa miettimään. :) Isoin hankinta lienee meillekin vaunut. Meillä on yhä varastossa esikon yhdistelmärattaat, mutta ajattelin laittaa myyntiin ja hankkia tulokkaalle jotkut muut. Esikon rattaissa on pienet etupyörät ja lopulta kokemuksen ja nykyisen asuinpaikan myötä isot renkaat voisi olla kätevämmät. Matkarattaat on vielä esikolla toisinaan käytössä ja niihin saa sitten tarvittaessa kaukalonkin liitettyä, mutta me tarvitaan ennenkaikkea kunnon vaunulenkkirattaat, kun lähinnä kävellen kuljetaan.

Meillä on nyt vaunut ostettu. Budjettu ylittyi reilustiiiii mutta mies jotenkin innostui ja kävi keskenään testaamassa paikkakunnan ainoassa lastentarvikeliikkeessä useat eri yhdistelmät, ja ilmoitti että nämä nyt on parhaat. Kirkkaanpunaiset Britax Smile 2:t on tuolla varastossa nyt sitten odottamassa. Menee pieneen tilaan, niin ei tarvii uutta autoa ostaa ja menee bussiinkin. Ostettiin nää 2 päivää ennen rakenneultraa, mikä tuntui minusta ihan kauhealta kohtalonuhmaamiselta! Mukana tuli turvakaukaloa ja sellasta.

Sorruin myös ostamaan yhden pienenpienen vaatteen.
Mies oli sortunut ostamaan pienenpienen tutin. Perustelu oli että "siinä oli leppäkerttu"..

Äitiysvaatteita on ollu pakko ostaa, koska olen järkyttävän iso. :D

Kaikki muu on hankkimatta. Syöttötuoli saadaan appivanhemmilta, pinnasänky + hoitoalusta kaverilta, samoin vaatteita. Kantoliinan haluaisin, kestovaippoja samoin, kaikki muu hankkiminen on vieä vähän hataraa?

Mulla ei ole vieläkään mitään hankittoja. Britax Smile kiinostais muakin, mutta kun suunittelu olis saada toinen lapsi perään sit ehkä jätämme uusien vaunujen ostamisen siihen aikaan ja käytetään siskolta saatavia vaunuja siihen asti sitten :P
En ole jostakin syystä viellä innoistunut ostamaan mitään vauvatavaraa eikä vaateita. Itsekin mietin että se on kumma, rv kuitenkin jo 23+2. Tuntuu vähän niin kuin olisin ennen raskautta ollut enemmän innoisaan kaikesta ja olen halunut isoa perhetta ja lapsia jo lukion aikona, nyt 27 vuotiana tuli vasta mahdollisuus todeuttaa se unelmaa :)
No jos muuten ei tuu mitään tunnelma osta jotakin sit joskus pitäis vaan mennä ja alkaa ostamaan, ehkä kaverin kanssa kuka on vauvakuumessa sitten (niin kuin mä olin monta vuotta) :D

Olitteko jo Mimma edenneet näiden Go big vaunujen suhteen? Me kanssa niitä ajateltu ja mielellään kuulisin kokemuksia jos jollakulla jo vaunut kotiutettu.

Yhdistelmävaunuja olen jo mielenkiinnosta alkanut katselemaan ja Britax go big vaikuttaa aikas näppärältä,esikoisen vaunut meni jo aikoja sitten uuteen kotiin.

Minuakin kiinnostaa kokemukset Britaxin go big vaunuista, arvotaan noiden ja smile 2 vaunujen välillä. Go bigit näytti myymälässä aika isokokoisilta kun etupyörien akseliväli sama kuin takapyörien. Smilet näyttää kuvan mukaan näppäränmiltä +ne ilmakumirenkaat.

Minuakin kiinnostaa kokemukset Britaxin go big vaunuista, arvotaan noiden ja smile 2 vaunujen välillä. Go bigit näytti myymälässä aika isokokoisilta kun etupyörien akseliväli sama kuin takapyörien. Smilet näyttää kuvan mukaan näppäränmiltä +ne ilmakumirenkaat.
Mulla ei ole kokemuksia, mutta vertailtiin Go Bigejä ja Smilejä, ja Smile voitti koska kuomut on suojaisampia, runko kapeampi ainakin edestä ja ilmakumirenkaat. Hintakin oli Smileissä halvempi, en muista oisko vielä jotain muuta eroa ollut...

Mutta taidetaankin päätyä B-motion 4 plus -rattaisiin vaunukopalla. Niissä on isompi painoraja, ovat vielä Smilejäkin satasen halvemmat vaunukopan kanssakin ja uusilla kuomuilla saa vaihdettua väriä jos kyllästyy. :) Ainoana miinuksena ratasosaa ei saa käännettyä työntäjään päin.

Takaisin