Ravinto- ja ruoka-asiat

Oho aika jännä, kun esim lämminsavulohessahan pointtina on kypsentää kala ja savu on ainoastaan aromi joka tartutetaan kalaan...

Kyllä meidän sähkösavustin kypsyttää kalan ihan läpikotaisin, kalahan kypsyy kuitenkin nopeammin kuin liha.

Junttura: tuota Mölleriä löytyy ihan päivittäistavarakaupoista, ainakin isäntä toi nuo mun Möllerit Löytötexistä :)

Ai niin, noita omegoita otetaan kaksi päivässä, pitäisköhän ottaa molemmat illalla sitten? Noissa Möllereissä on kyllä joku erikoiskapseli, ettei pitäisi röyhyttää, mutta hiukan epäilen, ettei se toimi...

Hassu kommentti neuvolasta. Voihan mikä tahansa ruoka jäädä raa'aksi sisältä jos ei kunnolla paista. Jos epäilyttää niin voihan sen savukalankin aukaista ja kattoa että on kypsää :)

Kaari, Mä oon ottanut joskus illalla ja joskus aamulla ja oon kyllä ottanut molemmat samaan aikaan aina. Jos on masu ollut aivan tyhjä, silloin on ehkä röyhtäyttänyt mutta maku ei oo ollenkaan niin kamala kuin monissa muissa valmisteissa. Eikä tosiaan muuten röyhtäytä, ainenkaaan itsellä. :)

Tulee tosta röyhtäilystä mieleen kun esikoisen odotusaikana piti syödä rautalisää , ja ne röyhdyt iltaisin olikin ällöttäviö, lopulta en ottanut koko rautalisää kun oli niin epämukavaa..

No minä kans ihmettelin noita savukalakommentteja. Oli muutenkin vähä outo neuvolatäti... Ei oltu ihan samalla aaltopituudella, valitettavasti.

Itse en kyllä lohta pysty pois jättämään kun tekee kokoajan mieli ja hauki oli kanssa että noooou kun sanottiin et sitä ei suositella yhtään mut muuten kai pärjää :D saako muuten raakaa kukkakaalta syödä?

Ei kai siinä raa'assa kukkakaalissa mitään ihmeellistä ole, kunhan huuhtelee kunnolla? Samoin kuin esim. porkkana, pesee hyvin ja kuorii. On muuten hyviä nuo molemmat sipsidippien kanssa :P Erityisesti valkosipulidipin, jos valkosipulista tykkää muuten.

Tuli tässä illan aikana syötyä liikaa makeaa, ei ole hyvä olo nyt :( On se vaan opittava, ettei niin isosti saa syödä mitään kuin ennen, aika pienissä annoksissa kerrallaan.

Mulla kans tulee karkista helposti huono olo, mikä on tietysti hyvä asia. Jo 100g kerralla on liikaa, semmosen 50g voi syödä :)

Mä oon aikaisemmin voinut syödä vaikka puol kiloa kerralla. No nyt päätin eilen hemmotella itseäni, kun mies oli juhlimassa. Ostin itselleni irtokarkkeja, kävin oikein Kalpiksella ja maksoin itseni niistä kipeäksi. Söin illalla pari sataa grammaa ja sain mahani kamalan kipeäksi. Se siitä hemmottelusta sitten.

Mies osti suklaalevyn ja ei sanonut kenelle se on. Mä menin vaivihkaa sen avaamaan kunnes huomasin pari päivää myöhemmin, että sitä ei ole enää paljon jäljellä. Oli pakko ostaa uus suklaalevy tilalle ennenku huomaa mikä possu oon ollu ja sain tyytyväisenä syödä sen toisen salaa loppuun :hilarious:

Toi kukkakaali ei varmaan muuten raakana, mut jos on ulkomaista ni en söis :) tai siis en syö kuin kotimaista raakana :D

Tuo parmesan on hassu kun eviran sivuilla lukee toisaalta et vain pastlroidusta maidosta valmistettuja asioita voi syödä ja toisaalta että listeria ei pysty lisääntyyn kovassa juustossa. Parmesanhan on kyllä tosi kova mutta usein myös valmistettu pastöroimattomasta maidosta. Niitäkin on mitkä taas pastöroidusta. Ite oon luottanut siihen että kerran on niin kova, niin ei ole suotuisa elatusalusta listerialle.. ja syöny siis, pitää varmaan jokaisen päättää pitääkö riskinä vai ei, kun ei tosta mitään selkeää tietoa löydy.

Itse olen huomannut alkaneeni hieman lipsumaan kahvin suhteen. Eli olen kyllä muutaman kerran juonut enemmän kuin sen sallitun määrän. :(

Itse olen huomannut alkaneeni hieman lipsumaan kahvin suhteen. Eli olen kyllä muutaman kerran juonut enemmän kuin sen sallitun määrän. :(

Tiedän monia jotka juo yli sallitun määrän, itsekin toisinaan, normaalisti pidän rajan myös sen takia että se riittää mulle. Suunnilleen muumikuppi aamulla eli kaksi kupillista ja toisinaan väsymyksen iskiessä iltapäivällä yhen kupin verran eli vähän yli desi (taitaa olla 1,5 dl se kahvikuppi koko virallisesti)

Mä oon syöny nyt reilu kuukauden Radi ruokavalion mukaan ja vaaka näyttää -5kg. Tämä oli kyllä odotettavissa koska alku raskauden ruokailu tottumukset oli kaikkea muuta kuin terveelliset. :D

Takaisin