Oireita, oireita..

Mulla on nyt eilen ja tänään ollut aikamoista paineen tunnetta alavatsalla, ei nyt sinällään kipuja kuitenkaan, mutta pientä "vääntöä" ja pistoksia välillä tuntuu.

Luulisin, että ihan normaaleja tuntemuksia ovat, mutta kun ensimmäistä kertaa näin pitkällä olen, niin ainahan se mietityttää, että mikä se normaali sitten on :)

Mulle lääkäri sanoi, että kaikenlaiset kivut on ihan normaaleita tässä vaiheessa. Etenkin jos ne on ohimeneviä eli vihlaisuja, lyhyitä jomotuksia, menkkakipuja, repäisykipuja jne. Kohtu ja vauva siellä kasvaa nyt kovaa vauhtia :)

Tippa saatu käteen ja osastolla lepäämässä ja saamassa nestettä. Pissassa oli ketoaineet 4+ eli ei epäilystäkään etteikö mun paikka olis täällä. Mä olin niin aatellu et en huomista pidempään täällä haluis olla mut voipi olla etteivät kotiin päästä :/

Kurkattiin vauvaa ultralla ja siellä hän kölli ja liikkui ympäri ämpäri ja heilutteli vimmatusti käsiä ja jalkoja joten poika voi hyvin vaikka äiti ei :love017

Kiva mommyme et vauveli hyvinvoiva :) Ja tosi hyvä että oot nyt siellä, koeta jaksaa rauhassa levätä ja kerätä voimia kunnes oot kotikuntoinen, oot sä niin hirveen sitkee kaikkine oloines ollutkin! Tsemppiä sairaalamiljöön jaksamiseen <3

Ihan hyvä varmasti keräillä vähän voimia. Joko teillä on sukupuoli tiedossa, kun kirjoitit pojasta? :)

No siis ei oo tiedossa mut hän on mulle poika kunnes toisin todistetaan :D
Pääsen sairaalasta kotiin tänään kun on neljäs litra vielä nestettä tippunut.
Mutta huomenna tulee sit kotisairaala meille kotiin tiputtaa vielä litran tai kaks riippuen miltä näyttää.
Toi et kotiin tulee kotisairaala tuntuu jotenkin hassulta mut kyllähän mielummin kotona oon kun täällä kun en täällä sairaalassa saa ees nukuttua kun ei selkä kestä näitä sänkyjä :)
Jatkossa jos tulee näitä tilanteita sais sit vissiin neuvolan kautta suoraan pyytää sitä kotisairaalaa tulemaan nii ei tarvis lähtee mihinkään. Et täältä lääkäri soitti neuvolaankin asiasta.
Oon aina saanu täällä hyvää hoitoa kaikkien lasten odotuksessa ja synnytyksessä et hyvä fiilis jäi :)

Mulla on alusta asti ollut tosi vähän oireita. Tällä hetkellä oikeastaan aika normaali olo. Hieman väsyneempi olen ollut ja rinnat arat. Eka ultra on ens maanantaina (27.3.). Sydänääniä ei neuvolassa kuulunut, viikkoja silloin 10+6.
Jännittää kyllä, että onko siellä edes ketään :-O niin ja nyt 12+0.

Onko kellään ylitsepääsemättömän vetelää oloa ettei jaksa tehdä yhtään mitään? Ite heräsin 9 aikoihin tänään ja maannu koko päivän tekemättä yhtään mitään :( miten voin selittää et mä en vaan yksinkertaisesti jaksa tehdä yhtään mitään.

Mulla alkoi se kaiken nielevä väsymys jo viikkoa ennen plussaamista ja se on ihan viime aikoina alkanut vähän hellittää (nyt rv 11+6). Vieläkin väsyttää aika paljon, mutta alkaa olemaan kuitenkin sellainen olo, että elämä voittaa.

Syren17, mulla on kanssa pääasiallisena oireena ollut tuo käsittämätön uupumus. Onneksi en ole tällä hetkellä töissä vaan opiskelen (voin ottaa tirsat halutessani), mutta tenttikirjoihin tarttuminen on välillä ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa eikä mikään luettu tahdo jäädä päähän puhumattakaan siitä että voisi kirjoittaa minkäänlaisia esseitä vähäiselläkään substanssilla.
Kotityötkin on vähän niin ja näin (läjä pyykkejä odottaa viikkaajaansa jo kolmatta päivää ja imuroidakin pitäis jne.) ja ruoanlaitto tuntuu melkoisen työläältä hajuherkkyyden vuoksi. On tää hehkeää aikaa, odotan toista kolmannesta kuin kuuta nousevaa jotta sais virrat takaisin päälle! ;)

Mites sulla Tiiiu, muistelen että olet myös yliopistolla? Ootko sä kärsinyt väsymyksen myötä tulleesta muisti- ja kognitio-ongelmista meikäläisen tapaan ;) vai ootko pystynyt hoitamaan opiskeluja entiseen malliin?
Mulla nyt viikkoja 9+4.

Mulla menee opinnot niin penkin alle kuin olla ja voi. Oli tärkeä tentti ja black outasin ihan täysin enkä osannut asioita, jotka olin vielä edellisenä päivänä osannut. Kaikki palautukset on myöhässä, kun en yksinkertaisesti ole jaksanut mitään tehdä. Nyt pitäis sit alkaa paikkailemaan viime aikojen laiminlyöntejä. Ahdistaa jo valmiiks se työmäärä mikä odottaa.

Tiiiu, mulla ihan sama homma. Mä pelkään jo mun opintotukien puolesta jos tämä sama peli jatkuu koko kevään. Toivottavasti helpottais parissa viikossa niin sais paikkailtua tilannetta.

Inkeri_, mä sairastan tämän lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa joten tää väsymys melkein sama kuin ennen lääkitystä. Tosin muistiongelmia ei oo enää. Joskus oli ja päivät meni pahasti sekaisin kun nukuin kaiken vapaa-ajan. Ootteko muistanut reippailla raittiissa ulkoilmassa tai istuskellu puistonpenkillä jos ei kävellä jaksa. Oon huomannu itsellä et se auttaa vähän jaksamaan :) toivottavasti myös itsellä tää väsymys menee ohi ja pääsee taas täyteen jaksamisrytmiin!! :)) ihanaa kevättä, aurinkokin paistaa tänään!

Kuivumista ainakin katotaa noista ketoaineista kun ite nyt just kotiuduin sairaalasta ja eilen oli ketoaineet ++++ kun olin ihan kuivunut :)

Takaisin