T
Tähti ★
Vieras
Ai niin, sain poskettomat sydämentykytykset, kun kävin isäni luona viikonloppuna tytön kanssa: hänen vaimonsa ilmoitti, että pieni lapsi pitää hoitaa kotona 3-vuotiaaksi asti ja HÄN voi kyllä ilmaiseksi hoitaa...! Huoh, isäni liikkuu rollaattorilla, polttaa tupakkaa keittiössä ja on paha suustaan (vaimonsa puhuu suomea murtaen). Kyllä, haluan ehdottomasti lapseni yli tunnin ajomatkan päästä kotoa, itselleni 3 tunnin päivittäisen työmatkan...
Siis vaihtoehtohan on pienen kunnan kaksikielinen päiväkoti, jossa olisi luultavasti melko vakituinen henkilökunta ja mahdollisuus oppia toinen kotimainen, 10 min kotoa työpaikkojemme suuntaan. Vieressä on englanninkielinen yksityinen päiväkoti vähän vanhemmalle lapselle...
No, mitä tahansa voi tapahtua matkan varrella... ehkä kuitenkin pidämme alkuperäisen suunnitelman ensi vuoden alkuun...
Katjusha :) Ymmärrän tykytykset
Ajattele miten kauan, vuosia vauvaa te odotitte ja toivoitte. Ja sitten joku "vieras" haluaisi häntä sitten hoitaa...isäsi naisystävä

Ei missään tapauksessa, vaikka on ilmaista, kun vaikuttaa siltä, ettet luota häneen ollenkaan ja isäsikin on vajaakuntoinen. Entä jos tulisi joku hätä tai ongelma? Voisitko luottaa pienen lapsesi heidän käsiin.... Tuskin.
Tästä mieleen tulee oman lapsen isovanhemmat, esim. anoppi ja appi, olisivat kovasti valmiita hoitamaan, mutta suoraansanottuna eivät osaa - vaikka ovat ihan kunnon ihmisiä ja välitkin hyvät.
Onneksi välimatka on 250km, joten eivät ihan jokapäivä pyöri huushollaamassa. En nimittäin tykkäisi, että esim anoppi tunkisi nokkansa ovesta sisään jokapäivä, vaan hoidan mielelläni pojan ihan omin voimin, vaikkakin joskus olisi kiva saada apua ja itse hengähtää :)
Last edited by a moderator:
Hän ei pysty edes kohtaamaan mua yhteisessä ulkopihassa, koska meillä on lapsi. Se on hänelle selvästi tosi kova paikka...
), kyseessä aika uusi koti, rakennuttaja vaan kämmännyt ja tuli vähän vastaan. Mies maksaa siis kaikki laskut, puhelin, vesi, sähkö, autonvakuutukset jne. Itse ostelen taas uusia vaatteita lapselle, kun palkka lähtee juoksemaan :)
Sitä tuppaa laskeen joka sentin.