Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb en pysty tänään ku ei tullu tarpeeks pidätysaikaa, tai riippuu tietty kuinka pitkään valvon. Alko taas vähä jomottelemaan mutta vuotoa ei ainakaa vielä näy :nailbiting: Tuu sä laittaa heti kuvaa testistä sitte!! :happy:

Tervetuloa Janni! Mulla ollaan epäilty endometrioosia myös, aukiolotutkimus tehty tässä kierrossa ja johtimet oli auki. Ens kiertoon ollaan alottamassa Letrozolet ja inseminaatioita tehdään jatkossa niissä kierroissa missä mahdollista. Meillä tosiaan yritystä takana 1v4kk. Toivottavasti pääset tavoitepainoon ja pääsette etenemään hoitoihin tai luomuplussa yllättäisi ennen sitä :)

Muuten olisin varmaan itsekin lykännyt hoitoihin hakeutumista, mutta kun iokää on jo jonkun verran, en halunnut viivytellä. Ja hyvä niin kun tässä on yli puoli vuotta mennyt lähinnä odotellessa :nailbiting:

Kiitos Triana! Tämä meilläkin tietty toiveissa :) Toi aukiolotutkimus oli kivuliaampi kuin mitä uskoinkaan ja toivon todella että sitä ei tarvitse tehdä uudelleen! Mieskin jo huolestui kun makasin koko illan kippurassa sängyllä kuin katkarapu... Kuukautiskivut on lastenleikkiä siihen verrattuna!
En oo kuullut Letrozolesta aiemmin, miten sen on tarkotus auttaa?

Janni82 Tervetuloa mukaan!
Minäkin oon 34v (mies 30), kohta pääsee odottelemaan ekaa käyntiä julkiselle. Maaliskuun alkukierrossa verikokeita ja siemennestetutkimus, sit tulee varmaan aika lapsettomuuspolille ja aukkarit ym. oletettavasti.
Mulla on siis vanhastaan tiedossa jo pco (monirakkulaiset munasarjat), niin lapsen saamisen hankaluus oli aika varmaa. Nyt 1v4kk mittarissa, tjottailua lähes vuosi ja "yritys" (kiertojen, oireiden, olojen seuranta ja ovulaatiotestailut) alkoi syksyllä.

Frozen tulee menkat ilman teroja, mikä tietysti hyvä, mutta epäilenpä ettei ovista tapahdu silti.

Janni joo oli ilkeen tuntunen se aukkari, mutta mä oon kokenu niin pahoja kuukautiskipuja että mulla oli just toisinpäin tuntemus nuista kivuista :grin Letrozol on kai oikeesti rintasyöpälääke, mutta sillä on semmonen vaikutus myös että stimuloi johtofollin/follien kasvua, parantaa munasolun laatua ja voi kai ihan itse sen ovuloimisenki aiheuttaa jos siinä ei itsellä isompaa ongelmaa ole. Joku voi paremmin ja "tieteellisemmin" selittää jos haluaa :joyful: Me ollaan miehen kans molemmat vielä alle 30v, mutta on niin kauan tästä jo haaveillu ettei haluttu odottaa kauempaa tutkimuksiin ja hoitoihin hakeutumisen kanssa.

Mä en testaakkaan tänään, en pystyny pidättelemään ku tuli kylässä juotua teetä ja mehua sen verran. Mielialat seilaa ihan laidasta laitaan. Välillä oon ihan masennuksen partaalla ja hetken päästä kattelen että paljo maksais Terveystalossa varhaisraskauden ultra, tuohon en tosin löytäny suoraa vastausta. Pelottaa ihan hirveästi että kohta täti kurvaa ku alkanu jo toiveet vähä enempi nostamaan päätään. Mutta tää on ainoa kerta tän 1v4kk aikana ku kierto on venyny yli 26 päivän. Eli huomenna aamulla täti on 2 päivää myöhässä :shy:

Kiitos Triana tietoiskusta! :happy: Mulla on huhtikuussa seuraava painokontrolli, katsotaan sitten mitä seuraavaksi!
LaraS Tsemppiä! Olis kiva kuulla sitten kun ootte päässy alkukäynteihin miten meni :)

Janni tervetuloa mukaan! :) Minustakin on hyvä hakeutua tutkimuksiin, jos/kun yritystä on vuoden verran ja ikää yli 30, koska vanheneminen ei ainakaan paranna tilannetta. Me ollaan molemmat nyt 30, yritystä pian vuosi, mutta hakeuduin tutkimuksiin jo aika varhain, koska mulla ei tullu menkkoja ollenkaan e-pillerien jälkeen. Syyksi paljastui PCOS (eli monirakkulaiset munasarjat, kuten Lara tuolla jo selvittikin) ja siihen liittyvä ovuloimattomuus. Mulla kokeillaan ens kierrossa Letrozolia, josta mun mielestä Triana kertoikin tossa hyvin. Pari kiertoa meni Clomifenilla (se on myös ovulaation induktioon tarkoitettu lääke), mutta sillä en ovuloinut. Tsemppiä painonpudotukseen! :) Se ei ainakaan mulle oo ikinä ollu kovin helppoa (tyypillistä PCOS-potilaalle), mutta viime syksystä oon saanu nyt melkein 10 kg alas. Vielä 6 kg niin BMI ois alle 25, ja se on tietysti tavoitteena. Toivottavasti pääsette pian eteenpäin hoidoissa tai käviskin luomutärppi! :)

LaraS, mutta se, että menkat ylipäänsä tulee ilman lääkkeitä (vaikkei ovista oiskaan), kuulostaa mun mielestä kuitenkin paremmalta kuin vaikkapa mun tilanteeni, jossa menkkoja ei tule lainkaan ilman lääkeapua. Eli ei sulla varmasti hormonitoiminta kuollutta ole. :)

Triana ja Deb, kuvia sitten, kun nyt kuulostaa niin lupaavalta! :)

Janni: tervetuloa mukaan. Meillä on aikas lailla samanverran yritystä takana, ja minulla todettiin myös endometrioosi joulukuussa,aukkarissa oli kaikki ok, ja nyt ensi kiertoon saan letrozolit ja inssiä kokeillaan niihin kiertoihin mihin pystytään. Olen käynyt heti yrityksen alettua lääkärissä,ku kierto ollut epäsäännölliset ja yksityiselläkin kävin välissä,nyt ollaan onneksi päästy jo julkiselle lapsettomuushoitoihin. Nyt minulla ollut viimeiset kolme kiertoa säännölliset ja oviskin lopulta tapahtunut tikkujen mukaan kp.16 mutta nyt lugesteronin (loppukierron tukilääke tiputteluun) pidentää näkyy tämän kierron taas :/ eli
tätiä ei vieläkään näy,harmittaa koska nyt sitten menee se inssin mahdollisuus lomaviikoltamme ohi.
Eltsi: joko sinne kurvasi täti?

Triana ja Deb: kuvia odotellaan täälläkin :)

Täällä ollaan kans alle kolmikymppisiä, minä oikeestaan vasta päälle parikymppinen kun mies vähän alle kolmikymppinen. Ei siis iän suhteen pitäis olla ongelmia.

Tässä sitä kuitenkin ollaan taas, kp27/26 vaihtu kp1. Menkat alko.

Voi olla että pidän menkkojen jälkeen täältä pienen tauon, ja en kato edes kalenteria tässä kierrossa. Ei sen kummemmin hetkeen edes yritetä saada lasta, tulee vaan surku ja stressi kun piinailee ja tärppiä ei tuu. Meiän täytyy muutenki pikkuhiljaa ruveta suunnittelemaan 2018 kesälle sijoittuvia häitä, ja mun pitää keskittyä opiskelemaan koulun pääsykokeisiin :)

Eikä oikeestaan tarvii pahoitella menkoista, oon helpottunu kun tuli joku ratkasu tähän kiertoon! :)

Tervetuloa Janni! Meillä yritystä aika lailla sama aika kun teillä, nyt 1v 8kk ja ikää 33 (mies 34). Ensikäynti lapsettomuuspolillla marraskuussa ja eka ivf perjantaina! Mulla ei oo endoa tai pcos, normi paino ja perusterve, miehen simpat on kunnossa. Mulla kierrot vähän epäsäännölliset ja välillä lyhyet, oon kyllä ainakin välillä ihan todistetusti ovuloinut. Mulla munasolujen määrä on ikään nähden poikkeavan matala (ja laatu kait heikompi) ja siksi lääkärin mukaan on jo kiire jos lapsen meinaa haluta. Meillä on suoraan menty tohon koeputkihoitoon kun taustalla yksi epäilty kohdunulkoinen raskaus eikä silloin inssiä suositella (eikä mulla oviksen induktiostakaan oikeen iloa kun kerran ovuloinkin..) meillä kait diagnoosina virallisesti selittämätön lapsettomuus?

Täällähän saa taas jännätä koko päivän linjoilla:grin onko tullut testattua Deb? Triana? Alina? Oliko muita?

Mä en yöllä saanut nukuttua kun kaikki 13 follia painaa masussa:) sit rupesin ajattelemaan sitä hirveen isoo neulaa jolla ne meinaa kerätä ne munasolut ja nyt jänskättää ihan pirusti:nailbiting: en oo vielä aiemmin oikeen jännittänyt..

Deb! Kirjotettiin samaan aikaan.. mä kuitenkin pahoittelen:shy: onneksi te ootte vielä noin nuoria. Ja mitä ihania suunnitelmia teillä onkaan! Me ollaan ens kesänä oltu naimisissa 4 vuotta:love7

Deb! Kirjotettiin samaan aikaan.. mä kuitenkin pahoittelen:shy: onneksi te ootte vielä noin nuoria. Ja mitä ihania suunnitelmia teillä onkaan! Me ollaan ens kesänä oltu naimisissa 4 vuotta:love7

Onnea teille valmiiks! Mä mietin just että mun tuurilla kun varataan päivämäärä, niin tuun raskaaks juuri niin että meen maha pystyssä naimisiin :laughing002

Deb pahoittelen, että vaihtui kp1 :sorry: mutta tosiaan nyt pääset suuntaamaan katseen muihin juttuihin välillä :) tsemppiä häävalmisteluiden suhteen ja pääsykoelukuihin! Saakos uudella, mille alalle oot hakemassa? :)

Bambi siellä tsemppiä kasvatteluihin! Hui, johan se h-hetki lähenee niin ei ihme, jos alkaa jännittää! :nailbiting: yritä siirtää ajatukset muihin asioihin. Lukeminen on mulla tehokas keino, suosittelen kokeilemaan :) jotain kevyttä hömppää :happy:
Jokos sulla vointi on muutoin parempi? Liittyikö se sun sairastelu tohon hormonihommaan, vai oliko lenssua?

Ajattelin kuitenki käydä gynellä ite kunhan tää vuoto loppuu, meinasin varata jo ajan tässä tänään tai huomenna. Olis kiva tietää että onhan tuolla kohdussa edelleen kaikki hyvin, 2v sitten oli.

Niin ja osittain varmaan saa syyttää itteäänkin siitä ettei oo vielä raskautunut, tupakointi kun on paha tapa sekä mulla että miehellä.. nyt oon ite lopettamassa kylläkin.

Alotin ite 19-vuotiaana, kun iski paniikkihäiriö pahimmilleen ja koulussa piti jotenkin pärjätä napsimatta jatkuvasti rauhottavia. En mä polta kun 5-10 päivässä mutta se on heti 5-10 liikaa. :banghead:

LaraS, ajattelin hakee englantia opiskelemaan yliopistoon, ja kun saa siitä kanditutkinnon, opiskelen vielä pedagogiset maisteriopinnot :) opettajaks siis! Englannin ohelle otan psykologian ja jonkun toisen kielen, espanja olis hieno! Sit kun on pedagogiset, pääsen opettamaan mitä tahansa noista kolmesta :)

Ei onnistunu tämänkää aamuinen testaus ku jouduin taas aiemmin aamulla käymään pissalla. Aina muutama päivä ennen menkkoja tulee tää, että tulee kipuja jos rakko kovin täys, saattaa liittyä epäiltyyn endometrioosiin. Nyt on jo vähä kovempaa jomotusta/juilintaa mitä edellisinä päivinä, tosin tämä on erilaista ku mulla yleensä. Tuntuu ehkä alempana ja jotenki viiltävämmin. Saa nähä tuleeko täti tänään :nailbiting: Kp 28/23-26 Dpo 13

Deb kuulostaa mahtavalta! Aikalailla samoja ajatuksia mullakin viime vuosina pyörinyt :) siis englantia lukemaan ja engl.opeksi alakouluun :) espanjaakin olis kiva opetella.
Toivottavasti pääset sisään heti eka yrittämällä! Eiköhän se plussa tule sitten viimeistään :rolleyes:

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Takaisin