Synnytystä enteilevät oireet/kun lähtö on lähellä...

Hemppa, oon ihan tyytyväinen siihen, että painoarviota ei enää tehdä, tuntuu niin olevan mittaajasta kiinni ja edellisestäki meni yliaikaiskontrollissa arvio ihan metsään o_O. Kuitenki mitä lähemmäs LA:ta mennään sitä isompia heitot arvoissa on... Ja oma fiilis, että ei ole tämä poitsu edeltäjäänsä pienempi ainakaan.
 
Ohops, siis arvio oli viikolla 38+0! Mut joo, jos ei kauheesti arvio heitä nii ihan normikokoinen vauva tulossa. :)
 
Tää on meidän toinen vauva. Esikoinen on reilun vuoden vanha ja synty kyllä ihan normaali kokosena. :) Ekassa raskaudessa ei ollut radia, mutta tähän toiseen tuli.
 
Mä en oo saanu mitään paino arviota ja vatsa huomattavasti nyt jo isompi mitä esikoisen kanssa.. Oon puhunu neuolassa asiasta ja sanonu että kirjottaa koskq vaan lähetteen koko arvio ultraan.. Vähän kyllä kauhistuttaa että minkä kokonen bebbe sieltä on tulossa mutta en ehkä silti kään haluu tietää mitään kokoa koska jos se sit onki iso nii sit iskis vaan paniikki enkä sit uskaltais sitä synnyttää.. Torstaina olis vielä neuola ja sit oliski enään vajaa viikko laskettuun aikaan sen jälkeen.

Nyt 38+5
 
Kiinnostais kans kuulla ultran perusteella syntymäpainoarvio, mut ei oo ollu syytä käydä ultrassa. Neuvolassa sain käsikopelolla tehdyn arvioin rv38 ja 2900g.
 
Ohops, siis arvio oli viikolla 38+0! Mut joo, jos ei kauheesti arvio heitä nii ihan normikokoinen vauva tulossa. :)

Meillä oli tismalleen sama painoarvio eli 3350 g viikolla 380+0! :grin Onko sulla kuitenkin käynnistyksestä ollu puhetta, vaikkei oo isokokoinen vauva?
 
Tänään ollu vetämätön päivä. Mitään ei ole saanut tehtyä. Vatsa tyhjeni aamulla, mutta mietittiin jo vatsatautiakin syypääksi. Ei supista, eikä oikein muutakaan. Väsymys päällimmäisenä. Mutta toive olisi lähteä pian synnyttämään, kun välillä alkaa jo miettimään, että mitä tässä nyt odotetaankaan.. Kovasti odotan selkeää merkkiä eli vesien menoa tai jatkuvia supistuksia, muita selviä merkkejä ei taida olla.
Muoks. 40+0
 
Wadalma, aikasemmin oli vähän puheissa kun pää oli iso, mutta nyt sekin oli tasaantunut lähes keskikäyrälle. Käynnistellään sit 41+5, jos ei ala omin voimin tulla. :)
 
Jospa se olis Hemppa menoa nyt. Toivotaan, että supistukset jatkuu. :)

Täälläki supistaa välillä kovemmin ja välillä harkkamaisesti. Välillä tulee säännöllisesti ja illalla näytti hyvältä, mut lopahtivat sitten kuitenkin vielä.
 
Täällä välillä supistelee ja maha ollu sekasin vaihtelevasti... en tiiä ett onko enteilevää vai kuvittelenko vaan.. alhaalla tuolla ollaan nii ett pää on jumissa luiden välissä... välillä on tuntunusiltä että nytkö tarvii lähtee mut viel ei oo tullu kiirettä mihinkään.. eli viel odotellaan...
 
Mulla oli eilen yönä joku spontaani suolentyhjeneminen. Noin on käyny kerran aikasemminkin ja mitään ihmeempää ei tapahtunut. Joillakin on selvä merkki lähestyvästä synnytyksestä, mutta ei sitten vissiin mulla.
 
Jossulla, ei varmaan olekaan helppo juttu nukkua! Toivottavasti saat kuitenkin levättyä, tai pääset tositoimiin vähän aiemmin :)
 
Jeii tsemppiä Jossulla! Koitat vaan levätä jos mitenkää pystyt :)
 
Tänä aikaisin aamulla oletan että tuli vähän veritulppaa pönttöön kun kävin vessassa. Puolelta päivin alkoi sellainen outo kipuilu mitä en oo aiemmin tuntenu. Ensin kuin menkkakipuilua joka on kasvanut. Mulla ei ole ollut yhtään kivuliaita supistuksia aiemmin enkä tiiä tunnistanko nyt tätä oikein. Harjotus-supparissa on tää iso maha vaan hetkeks kovettunu. Nyt on tullu koko päivän siis sellaista jomottelua jalkovälin alueella, sellaista painetta. Sitten alkoi kipuaallot tossa raskausmahan alapuolella ei missään muualla. Siis ns tuossa pikkuhousujen etumuksen alueella. Tosi outo paikka. Missä kohtaa teillä muilla on tuntunu supistus ja miten sitä voisi kuvailla?

Mulla on huomenna laskettuaika. Vauva ei ole tähän mennessä laskeutunut ja liikkunu tosi paljon. Tänään ollut erityisen hiljainen.

Tuntuu vaan nyt tosi epävarmalta nää olot, kun vieläkin jatkuu ja sanoisinko voimistuu hiukan. Se kipu tulee kyllä sellaisena aaltomaisena että on huippu, mutta kestää 20-40 sekuntia. Mutta näitä on tullut kohta koko päivän 8-20 min välein.

Sairaalaankaan ei kai pitäisi näin aikasin mennä.

Eli sori sekava kirjoitus, tarkoitus oli kysellä miltä teidän supparit tuntuu ja missä.

T: hölmistynyt
 
Tuutikki kuulostaa lähenevältä synnytykseltä! :) jatkat kellottamista, ja ohje tais olla että kun on 2h supistellu n. 5min välein ja kesto piti olla liki minuutin nii kannattaa sairaalaan lähteä, mutta aina voit soitella sinne ja kysyä ja jos on pitkä matka niin aiemminkin voi mennä :)
Nyt koitat vaan levätä ja kerätä voimia tulevaan koitokseen! Lämpötyynyt alamahalla ja seläs auttaa :)
 
Huii, nyt alko jännittämään ihan kunnolla, meni lapsivedet nyt illalla, huomenna aamulla synnärille, jos vaan pystyy siihen asti olemaan. Miten ihmeessä sitä pystyy nukkumaan ens yönä :eek:

Jeee, tsemppiä jossulla! Täällä toinen valvoo kun alkoi supistukset reilu tunti sitten, nyt on tens-lätkät selässä ja oottelen mihin tää tästä kehittyy :)
 
Takaisin
Top