Painoarviot

Mulla painoa itelle tullu nyt 10kg tasan. Pieni tulee noin viikon perässä kokoarvion mukaan. Sf mitta kasvanu tasasesti ja tänään sit 37+4 mitta huimat 37cm. Kuulostaa huimalta mut oon pitkä ni se hyvin uppoo tähän varteen mut silti aika jännää ku loppuu neuvolakortin lukematki 36cm....
 
Maaliskuisista tulin mukaan tätä keskustelua seuraamaan. Mulla aiemmin tytön kokoarvio oli 4.5kg ultralla, mutta gynekologi sanoi että käsikopeloimalla arvioi että 4kg. Tyttö painoi 4045g. Ultrassa voi tosiaan olla heittoja. Ja tää ultra tehtiin siis 4 päivää ennen tytön syntymää.
 
Rv 38 painoarvioksi saatiin 3,8kg. Jos menee lasketulle ajalle, niin arvio silloin jotain 4,1-4,3kg. Kohdunsuu ja kanava vielä täysin epäkypsät, odotellaan rauhassa synnytyksen käynnistymistä. Pitäisi olla hyvät edellytykset alatiesynnytykselle. Oon todella helpottunut, sillä pelkäsin että vauva olisi jo nyt yli 4kg! :)
 
Täällä maanantaina lääkäri teki karkean painoarvion rv 34+6 kun kävin varuilta käyrillä. 2300g tällä hetkellä. Perjantaina on synnytystapa-arvio, kiva nähdä miltä siellä paino näyttää...
 
Mulla vauva otti joko kasvuspurtin sen kahden viikon aikana tai sitte lääkärit oli arvioinu väärin sillon rv35 ku syntyessään painoi sen 3030g kuitenkin! Eli 600g tullut kahteen viikkoon painoa..
 
Mulle lääkäri sanoi että 150-200 g on painonlisäys viikossa.. Ettei tää mörssäri ehdi kasvaa kahden viikon aikana kuin 300-400 g. Joko nuo painoarviot on alakanttiin mitä ultrassa saa tai sit se paino voi nousta viikkotasolla paljonkin enemmän.
Mulla esikon painoarvio oli 2,8 kg ja 2 viikon päästä oli 3,5 kiloinen kun syntyi. Mun laskupään mukaan oli tullut 700 g kahdessa viikossa painoa. Todennäköisesti oli isompi jo silloin painoarviossa, kun se tosiaan on vaan suuntaa-antava.
 
Uskon kanssa enemmän että arviot heittää, esikoinen arvioitiin 300g pienemmäksi 12h ennen syntymää.
 
Ummikko täällä taas ihmettelee mistä te saatte noita paino- tai synnytystapa-arvioita..
Onks ne jotain extra juttuja ku ei mulla oo kertaakaan ollu :bag:
 
Sallamaari kerro sit mikä sulla oli mitta kun ens neuolassa käyt = )

Tänään 35+4 oli mitta sama (33cm) ku masu lähteny jo laskeutumaa ja vauva kuulemma alkais olemaan jo lähtövalmiudessa. Mikäli lääkäriä oikein ymmärsin nii aikasintaa tulis jo 2 viikon päästä! (la 25.2)Hui :eek:
 
Ummikko täällä taas ihmettelee mistä te saatte noita paino- tai synnytystapa-arvioita..
Onks ne jotain extra juttuja ku ei mulla oo kertaakaan ollu :bag:

Minulle tehtiin painoarvio, kun SF hyppäsi käyrältä toiselle. Tuon arvion tekeminen ei ilmeisesti ainakaan täällä Oulussa ole rutiinia, jos kaikki menee ns. "normaalisti" ja edellisten lasten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Täällä meidän alueella rv 36 kaikilla on lääkärintarkastus joka ultraa samalla. Tullut nyt kolmeen vuoteen tämä uudistus. Mut myös jos on perussairaus, lääkitys, radi, aiemmissa raskauksissa ongelmia, sillon pääsee/joutuu seurantaan.

Niemja, minäkin uskon mittavirheeseen. Tai ei niinkään virheeseen vaan vauvan asentoon saada hyviä mittoja.
Meillä toinen arvioitiin kolme päivää ennen syntymää 700g pienemmäksi kun lopulta oli, onneksi luvut olivat 2700g ja 3390g eikä yli neljässä kilossa noi heitot :D
 
Mullakin ainut painoarvio tulee viikolla 38, radin takia... vaikka kohtu lasvaa yläkäyrän yläpuolella niin sen takia ei ainakaan meilläpäin oon tehty mitään...
 
Ok,taas on viisaampi :joyful:

Ajattelin jo että onko mulle unohtunut tehdä vastaavia kontrolleja kun muutenkin vaikuttavat ihan aloittelijoilta nuo neuvolatädit täällä olevan (nuorempia ja lapsettomia),välillä joutunut ite valistaman heitä kun eivät itse tiedä tai osaa :facepalm:
 
Siinä oli vaan meillä se että kaks eri lääkäriä eri päivinä mittas ja molemmat sai saman :D ja käsikopelolla antoi toinen lääkäri saman arvion. Ja toinen lääkäri sanoi että n. 100g suuntaan tai toiseen voi heittää. Mutta mistä nuota tietää!
Esikoisella ei ollu painoarviota, kätilö kokeili vaan osastolla ja synnärillä mahan päältä että pieni ja siro ja tosiaan sen 4kg tuli :D

Ja mulla täs arvio tehtiin vaan sen takia ku tulin supistuksista näytille rv35. Olis ollu muutenki toki pelkopolin kautta seuraavana päivänä. Ja koska oli pieni niin tuli uusintakontrolli.
 
Mulle lääkäri sanoi, että painoarvion virhemarginaali on 10%. Eli neljän kilon tietämillä se voi heitellä lähes puoli kiloa. Eli meidän 3,8kg voi hyvin olla nyt 4,2kg. Ja parin viikon päästä +250gx2.... :E
 
Niemja, juuri siksi laitoin tuon vauvan asennon että on varmasti vaikuttanut mittaan. :)

Meilläkin tosiaan tokan kohdalla pää mitattiin usean lääkärin toimesta pieneksi ja sitä seurattiin siksi äitipolilla. Ja tuo pään mitta antoi siksi painoarvion niin alakanttiin. Syntyi kuitenkin täysin normikokoisella päällä varustettuna :) en ole koskaan saanut selville miksi se pää oli ultrassa aina pienempi viikkoja mutta epäilen tuota asentoa/syvällä lantiossa oleilua..
 
Noo mulla esikoisesti tuo arvio heitti sen kilon. Rv 36 viikolla täällä aina lekuri, jossa ultrataan. Esikoinen arvioitiin siinä 3,5kg ja että syntyessä olisi 4,5kg...oli syntyessään 3,5kg.

Kuopus arvioitiin rv 36 2,5kg ja syntymäpainoksi noin 3kg...oli syntyessään 3kg.

Nyt on todella mielenkiintoista taas nähdä perjantain "lottoarvonta" [emoji23]
 
Jos painoarviotkin heittää, niin heittää kuule neki että paljon on sormelle auki. Kätilö sai 1 sormen ja aikasempaa lääkäri 2 sormen verran. Miksi ne ei keksi sellaista standardikättä/sormia, jolla vois mittailla niin ois samat tulokset?! xDD
 
Takaisin
Top