Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh mitä on tekeillä?? Laitoin vauvan nukkumaan kahdeksan aikoihin ja se heräsi vasta neljältä! Melkein 8 tuntia unta! Lisää tätä kiitos :)
Just noin! Mun yks tuttu sai vihiä vauvan aikaisin nukkumaan menosta, kun sen vauva oli nukahtanu reissun päällä kaukaloon klo 19. Siirsi siitä sitten sänkyyn ja se nukkui kans jotain 8-9 tuntia putkeen. Sen jälkeen se on laittanu vauvan nukkuu klo 19-20 ja homma sujuu ja vauva nukkuu.

Meillä nukuttiin viime yö klo 20-8:20. Ei heränny kertaakaan ja aamulla kävin herättää sen. Kirjasin oikein vauvakirjaan tän ihmeen! Katotaan kuinka kauan tätä kestää...

Meillä nukuttiin viime yö klo 20-8:20. Ei heränny kertaakaan ja aamulla kävin herättää sen. Kirjasin oikein vauvakirjaan tän ihmeen! Katotaan kuinka kauan tätä kestää...

Jopas siellä nukkuu pitkät unet:eek::joyful:

Täällä viimeyönä meni vihdoin nukkuun 00:15 ,( aiemmin ei suostunut, oli liian virkeä ) ja ylös herättiin 07:30....jestas, miten vähäuninen vauvaksi. Aamut alkaa yleensä iloisella kiljumisella ja naurulla, niin, ertä pinnasänky raikaa ja sitten onkin jo päästävä kiiruusti lelujen kimppuun:happy:

Tänäön on 8kk lääkärineuvola, ollaan lähdössä kohta sinne...

Missäs iässä te ootte tehny ekoja ulkomaanreissuja ipanan kanssa? Oltais lähdössä keväällä esim. Kanarialle, maaliskuussa tyttö olis n. 4-4,5 kk vanha (loppukuusta lähes 5 kk). Siinä vaiheessa hän on kaikella todennäköisyydellä vielä ihan tissimaidolla, joten eväät ei ole ongelma. Ehkä mukaan voi roudata varmuudeksi vähän korviketta.

Esikoisen kanssa käytiin ekan kerran viikonloppulomalla Vilnassa kun tyttö oli 11 kk vanha. Meni ihan OK, vaikka olis ehkä pitänyt tuoda koko matkaksi omat eväät (lähinnä puurot) kotoa, koska paikallisessa ruokakaupassa näytti kaikki vauvanruoat olevan sokerilla kyllästettyjä... esim. sokerimehuja muutaman kuukauden ikäiselle?! Vähän eri meininki kuin meillä..

Joo, näistä matkoista taisi ollakin jo jotain keskustelua mutta en nyt jaksa kelata ja etsiä mitä siellä jutusteltiin... :)

...ja kuivaksi oppimisesta. Meidän 3 v 4 kk tyttö on ollut päiväkuiva vasta vajaan vuoden verran, vielä kesällä 2,5-vuotiaana laitettiin varmuudeksi vaippa joillekin automatkoille (jos nukahtaa) ja kyläreissuillekin. Yökuivaksi opetellaan nyt, välillä tosin sattuu vahinkoja (tosin luulen et likka olis ollu jo pitkään ihan valmis, enemmän kyse on asenteesta et pitää "jaksaa" mennä vessaan myös yöllä jos pissattaa).

Pikkusiskon synnyttyä tyttö on tehnyt jopa pari kertaa aamukakan yövaippaan :grumpy: --- hän ei muuten potalla ole viihtynyt oikein koskaan, oppi kunnolla kuivaksi vasta kun pystyi itse kiipeämään vessanpytylle pissalle. Korokkeet on siis olleet melkein tärkeämpi hankinta kuin potat. Istuskeltiin toki potalla jo vajaan vuoden iästä, mutta harvoin sinne on mitään tarkoituksella tehty. Toivottavasti kakkonen oppii nopeammin kuivaksi, että päästäisiin vaippakarusellista eroon nyt aikaisemmin.

Kyllä, ja harva se viikko vietetään jonkun synttäreitä keksien kera ja muistan tutustumisvaiheessa, että jollain aterialla kysyttiin, haluaako kukin maitoa vai valmiskaakaota... Mietin vaan silloinkin, että onkohan se päivittäinen juomavaihtoehto se kaakao. Meillä kyllä välillä kotona herkutellaan, myönnän sen, mutta kyllä aika paljon "oppia" makeaan tulee myös päiväkodista.
Meidän päiväkodeissa on luovuttu jo vuosia sitten makeista synttäriherkuista, idea tuli aikanaan hammashoitolasta:)! Synttärijuhlat vietetään leikkien, laulaen ja kortilla onnitellen, mutta herkkuja ei tarjoilla. Vanhemmat ovat suhtautuneet tähän hienosti. Myöskään kaakaota tai mehuja meillä ei tarjoilla lapsille, muuta kuin joskus poikkeustapauksissa:)!

Me tultiin 8kk lääkärintarkastuksesta ja nyt ette usko, mitä on tapahtunut!!!:bored::joyful:

Th on vaihtunut!!! Ei kuulemma ole enää siellä töissä ja satiin uusi Th!!!:grin:grin:grin
Oli tosi herttainen noin 55v. täti...

Pojalla tasainen kasvu 7,3kg ja 70cm. Lääkäri sanoi, että poika on motorisesti edellä 8kk ikäisiä, kun luki fyssarin raporttia. Siis käydään vielä kerran sielä...
No, se ei kai haittaa, mutta vähänkö hypin riemusta, kun Th on vaihtunut....:joyful::joyful::joyful::joyful:
:smiley-bounce005:smiley-bounce005:smiley-bounce005:dance018:dance018:dance018:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011

Siis olipa aika yllätys!!! Ihan sanaton siitä:wideyed:

Ainakaan mun ei tarvitse enää ryhtyä valittaan, (ehkä joku/ jotkut oli tehneet sen puolestani). Sitä vaan ihmettelen, että viimeksi, kun nähtiin, niin Th ei maininnut lopettavansa tai mitään muutakaan....

Mutta eipä tarvitse enää sitä tiuskintaa ikinä kuulla:grin Tosin fyssarilla, käydään vielä kerran.

Siis olipa aika yllätys!!! Ihan sanaton siitä:wideyed:

Ainakaan mun ei tarvitse enää ryhtyä valittaan, (ehkä joku/ jotkut oli tehneet sen puolestani). Sitä vaan ihmettelen, että viimeksi, kun nähtiin, niin Th ei maininnut lopettavansa tai mitään muutakaan....

Mutta eipä tarvitse enää sitä tiuskintaa ikinä kuulla:grin Tosin fyssarilla, käydään vielä kerran.
Mutta aivan niin kuin arvelinkin mitään todellista akuuttia tarvetta fysioterapiaan ei ole. Niin kuin lääkärikin totesi, teillä ollaan jopa kehityksessä ikätasoa edellä. Fyssarilla on liian vähän asiakkaita!

Mutta aivan niin kuin arvelinkin mitään todellista akuuttia tarvetta fysioterapiaan ei ole. Niin kuin lääkärikin totesi, teillä ollaan jopa kehityksessä ikätasoa edellä. Fyssarilla on liian vähän asiakkaita!

Yölento :) Totta. Lääkäri sanoi, että usein ongelmat alkaa/ huomataan vasta tässä iässä ( 7-8kk) ja se on tosi hyvä, että aloitettiin fysioterapia jo ajoissa ( 4kk iässä). No, hyvin on mennyt, mutta fyssarilla on omat omituisuutensa....

Vielä tähän, että aluksi ei Neuvolalla ollut varaa fyssariin ja sitten, kun aloitettiin Neuvolan fysioterapia, niin aikoja tulee lisää, kuin liukuhihnalta! Vähän ristiriitaista:eek: Olisin lopettanut käynnit jo aikaa sitten, koska kokenut turhiksi osan, enkä enää koe tarvetta..mutta fyssari haluaa vaan vielä kerran nähdä.

Tähti, se on varmaan siirretty valitusten takia toisiin tehtäviin. Jos ei lopettamisesta mitään edes puhunut. Voithan googlaa sen, et mihin suojatyöpaikkaan se mahdollisesti on tungettu...Toivottavasti täyttämään varastohyllyjä tms...

Tähti, se on varmaan siirretty valitusten takia toisiin tehtäviin. Jos ei lopettamisesta mitään edes puhunut. Voithan googlaa sen, et mihin suojatyöpaikkaan se mahdollisesti on tungettu...Toivottavasti täyttämään varastohyllyjä tms...

Sirpa40 :) Olisikohan tuo mahdollista?

Ja mä vaan aina kuvittelin, että ite keksin näitä asioita, eikä Th:ssa ole mitään vikaa. Janna ja JustMom sanoi heti, että kannattais valittaa. Ehkä johonkin on valitettu, enkä ihmettele.

Meillä oli tänään jälkitarkastus eli lääkäri tsekkasi meidät molemmat. Ilmeisen hyvässä kuosissa ollaan, vauvan korttiin kirjoitettiin että terve tyttö. Vauva on saanu painoo, nyt 4.660g (lähtö 3.295g) ja pituutta 57cm (syntyessään 51cm). Hoikkeliini tuosta taitaa kasvaa :) Äitin mussukka!
Paikat on parantunut ok, mutta limakalvot ihan "ruvella". Koskaan ei oo papa sattunut, mutta nyt piti ihan keskittyä paikallaan oloon. Ehkäisystä kysyttiin, mutta me mennään ilman. Yhdellä munanjohtimella ja viallisilla munasoluilla tuskin voi tulla raskaaksi. Otetaan vastaan mitä tulee :) Tällä haavaa ei voi kuvitellakaan seksiä, en tiiä missä kohti sitte kyllästyy olemaan ilman ja hakee jonku voidearsenaalin asian tueksi. Pelkkä liukkari ei kyllä mitään auta.
Mutta hyvillä mielin, ristiäisiä järjestellessä. Huomenna meen käymään töissä, siellä on jotku läksiäiset ja ihan kiva näyttää vauvaakin kollegoille.
Tyttö 6w6d

Mä kans luin vaikka mitä nukuttamisesta ym ja loppujen lopuksi oon tainnu tehdä asiat ihan päin vastoin oman fiiliksen mukaan:shy: Tyttö nukkuu kyllä osan yöstä pinniksessä, mutta aamuyöstä usein herää kunnolla ja silloin nostan tissille ja jatketaan sitten unia yhdessä. Ja nukutan vielä iltaisin tissille meidän sängyssä ja nostan siitä pinnikseen. Oon kyllä monta kertaa suunnitellu tekeväni asialle jotain, mut aina se jää tai siirtyy muka jonkun syyn takia.
Tässä tapauksessa äiti taitaa olla se joka ei halua unikaveristaan luopua :rolleyes: vaikka selkäkin on jo aivan soseena oikealla kyljellä nukkumisesta. Mulla on selässä paljonkin vikaa joten oikeesti pitäs vaan alkaa siirtämään tyttöä omaan huoneeseen nukkumaan, kun vielä oon suurin piirtein liikuntakykyinen. Oonkin päättäny käydä kuvauttamassa selän magneettikuvauksessa et saa vihdoin ja viimein kunnon diagnoosin ja hoito-ohjeet tai jotain...

Tiedän tunteen! Täällä samat kuviot ja kumpikaan ei halua luopua toisistaan. Perhepedissä koko yö.

Neuvolatäti sano tänään että voisin ens koittaa niin etten nukutakaan meidän sängyssä ettei tyttö yhdistä aina meidän sänkyä ja tissille nukahtamista. Nyt tissutellaankin olohuoneessa ja nukahtaa syliin ja sit siirrän omaan pinnasänkyyn niin että neiti havahtuu ja silitellään takas uneen ja vasta tän ekan pätkän jälkeen pääsee mun viekkuun. Jollei siis nukahda omassaan uusiks. Ja puolvuotias ei tarvii yöllä ruokaa joten ihanne olis jos nukahtais ilman tissii silitellen.

Takaisin