Ovulaatio- ja raskaustesti risut ja ruusut

Pilvilinna

Kunnioitettu kommentaattori
Ajattelin nyt laittaa pystyyn ihan oman keskustelun näille, ettei tarvi etsiä tuhansien sivujen keskustelujen seasta tietoja.

Ideana laittaa omat kokemuksensa eri merkkien testeistä. Ja helpottaa kanssa kävijöiden mähkäilyjä minkä ostaa. Vinkkejä ostospaikkoihin ja hintoihin ois hyvä myös mainita, moni niitä tietoja haluaa. Ja voisi dpo:t tai kp:t laittaa milloin on plussannut milläkin r-testillä.


Omat kokemukset ovat hyvät Pregcheckin ovulaatio- ja raskaustesteistä. Antaa kummissakin hyvät viivat, vaikka ovulaatiotestissä ei kuitenkaa yhtä tummaa viivaa kuin kontrolliviiva, mutta ovis todistetusti löydetty sillä. Ja testit antavat myös puhtaan negan.

Rfsu-testit: Ovulaatio testistä tässä kierrossa ei ole kovinkaa selkeää tuomioo. Antoi hailean ja täysin negan melkein vuoroperäikkäisinä päivinä. Raskaustestit: On toiminut negana sekä plussana mulla hyvin, mutta Pregcheckin testi antanut aina vahvemmat viivat.


Kummallakin olen ykkösisä plussannut vasta rv6 paikkeilla (en tikutellut ja kytännyt vaan oireet antoi vinkin testata) ja kaksoset antoi plussan 3+4, RFSU: herkällä ja normilla, Pregcheck 3+5 antoi vahvemman viivan.

Muoks: mainittakoon, että 3 raskautta takana.
 
Muokattu viimeksi:
Risuja antaisin One step raskaustesti liuskoille. Törkeitä viivanpaikkoja antavat.
Risuja RFSUN ovulaatiotesteille, keräsivät väriä viivan reunaan ja tulkinta vaikeutui.
 
Risuja en anna millekkään testeille mutta ruusuja raskauskeijusta tilatuille one stepin ovulaatiotesteille ja pregcheckin raskaustesteille. Ovulaatiotesteihin tuli selkeä plussa ja raskaustestit ei oo antanut mulle turhia viivoja. Myös clearbluen digi ja plus raskaustestit olleet hyviä !
 
Muokattu viimeksi:
One steppejä on vaikka kuinka monella merkillä (lähes kaikki liuskatestit on one steppejä), joten kannattaa tarkentaa mitä testiä tarkoittaa :)

Suurin osa on omakohtaisia kokemuksia, mutta tässä on myös koottuna useita kokemuksia tältä palstalta, kun on täällä tullut 3 vuotta kohta pyörittyä.

RISUJA:

Kaikille ns. "erittäin herkille" 10 mIU raskaustestiliuskoille (mammaksi, vauvala, raskauskeiju, kotitesti jne). Raskaana en ole ikinä ollut, mutta lapsettomuushoitojen yhteydessä olen joutunut piikittämään hcg:ta munasolujen irroittamiseksi. Testasin sitten huvikseni noilla "erittäin herkillä" liuskoilla ja antoivat vain hailakkaa haamua kun mm. pregcheck antoi selkeät tuplaviivat.

Amerikan maalla erittäin suositulle First Responselle, jonka pitäisi olla ns. paras. Todella ohuet testiviivat, joita on ärsyttävä tihrustaa haamun toivossa :D

Sofin raskaustesteille, jotka antaa haamua ja erittäin selkeää viivanpaikkaa vaikka raskaana ei olisikaan. Saman merkin o-testit on olleet myös hankalasti tulkittavia.

Rfsu:n sekä raskaustesteille että o-testeille, jotka on olevinaan yhtä herkkiä kuin esim. pregcheckit, mutta eivät selkeästikään ole. Moni on säikähtänyt turhaan, kun on erehtynyt ensin testaamaan raskautta pc:llä ja sitten rfsu:lla, joka antaakin vain hailakan haamun. Ovista testatessa saa repiä hiuksia päästä, kun rfsu:n viivaa on vaikea tulkita (ei välttämättä ikinä vahvistu kunnolla vaikka ovuloisi!)

Clearbluen, ns. plus-testi, johon positiivinen tulos tekee + merkin. Moni on kuulemma saanut haamua vaikka ei raskaana ole ollutkaan. Muutenkin siniväritestit on hankalampia tulkita (onko se sininen haamu vai harmaa viivanpaikka?) Saman merkin digitesti on hyvä, kunhan sitä ei tee liian aikaisin, sillä se ei ole kovin herkkä.


RUUSUJA:

Pregcheck
ja Apteekin oma (valko-vaaleansininen paketti, jossa kukkia), on mulla aina toimineet oikein. Ei mitään turhia viivanpaikkoja vaan nega on aina ollut nega. Samoin ebay:n kautta Kiinasta tilattu wondfo-testi (20 mIU) on ollut yhtä hyvä kuin pc.

Ovistesteistä suosikkini on David, jota ei enää valitettavasti Suomesta saa, joten olen tilannut sitä ebayn kautta Saksasta. Olen tilannut 20 mIU-herkkyyden testejä ja o-plussa on todellakin kirkuva PLUSSA.

Jatkan listaa, jos muita testejä tulee mieleen :D
 
Tällaisia one steppejä mulla on ja ne on ihan kökköjä.. Raskauskeijulta niitä tulee monesti jonkun tilauksen kylkiäisenäkin..

Ruusuja apteekin ultra raskaustestille. Ei viivanpaikkoja tai muutakaan epämääräistä.
 

Liitteet

  • _20161008_144559.JPG
    _20161008_144559.JPG
    729.6 KB · Katsottu: 1,499
Sofin ovis testit on ainuita ovistestejä mitä oon ikinä tehnyt, varmaan 12-15 kierrossa kokeillut ja aina saanu voimakkaan testiviivan .

Raskaustesteistä en tiiä muuta kun et sofin testejä oon käyttänyt paljon ja en oo saanu haamuja ikinä paitsi kerran ja sillon oli haamu myös apteekin sinisessä kukkatestissä ja clear bluessa myös.
 
Risut annan ehdottomasti perhosen testeille! Vaikka pc anto jo kunnon viivan ei perhosen testeille tapahtunut mitään.. Sama ovia testit en ikinä saanu plussaa mutta toisaalta eihän sitä tiedä oisko pitänytkään tulla :D pcn ovis testeille kans liputan:)
Mutta pcn rtesti antaa myös turhia haamuja mutta kun oikea aika on kyllä sieltä selkeä viiva tulee ajoissa :Heartred rfsu anto mulle kans hyvissä ajoin selkeän plussan ja turhia viivanpaikkoja en ole saanut!
 
+
Perhoset
herkkä puikkoraskaustesti, Näytti haamua jo dpo 9. Nega on aina ollut nega.

Raskauskeijun ovulaatio- ja raskaustestit, Ei tule turhia viivoja. Ovulaatiotestit näyttää hurjan tummana ovisplussan!

Clearblue Digi, Antanut plussaa aikaisessa vaiheessa eli sanoisin että on herkkä.

Apteekin oma ja Apteq herkkä, Molemmat näyttäneet raskauden varmasti ja nega on aina ollut nega!

RFSU puikko, Nega on aina ollut nega eikä mitään turhia tihrusteltavia viivanpaikkoja.


-
Sofin
liuska ovulaatio- ja raskaustestit, Antaa jos jonkinlaista viivanpaikkaa ja ovistesteillä en ovista saanut bongattua.

Pregcheck liuska ovulaatio- ja raskaustetit, ^ Aivan sama juttu kuin Sofin testien kanssa. Ennen olivat kaikista luotettavimmat.


RFSU liuska antaa välillä harmaata viivanpaikkaa, joka näyttää todella paljon haamulta.


Päivitän tätä jos tulee vielä mieleen jotain! :)
 
Mulla rfsu liuska raskaustesti antoi tosi myöhään viivaa. Dpo 17-18 antoi vielä puhtaan negan, seuraavan kerran dpo 25 testattaessa samalla testillä antoi jo selkeän viivan.

Clearbluen digi ja apteekin oma ovat mun mielestä hyviä. :)
 
Mistähän voi johtua että plussasin ovistestin sunnuntaina. Ja tänään näky myös plussa mut tositosi haaleesti.

Yleensä silloin kyseessä varhainen keskenmeno. Juuri tästä syystähän monet kehottavat testaamaan vasta kun kuukautiset reilusti myöhässä, ei tulisi näitä "vääriä plussia". Eli alkaneista raskauksistahan iso osa päättyy hyvin varhaisesti ja varhain testaamalla saattaa saada sen plussan näkyviin ennen kuin "kuukautiset" alkavat.
Jos olet itse testannut ensin plussan ja sitten negan, niin kannattaa ehkä odottaa pari päivää ja tehdä sitten uusi testi. Testien herkkyyksissä on eroja, ja testaamisajankohdallakin (aamuvirtsasta vai ei) on merkitystä. Itse en kyllä jaksaisi viikkoa odotella...
Voihan se olla se plussakin vaikka on haalee. Ei muillakaan ne aina ole tummii viivoja!!! Tee testi parin päivän päästä uusix samaan aikaan mitä olet ennen tehnyt. Tsemppiii!!!
 
Onko ne viivat samanvahvuisia vai onko testiviiva vahvempi kuin kontrolli?

Vaikka ovistestissä on kaksi viivaa mutta testiviiva haaleampi, se ei ole plussa :)
 
Juu, komppaan heidukkaa. Eli ovistestit voi näyttää hailakkaa viivaa useita päiviä ja se on silti nega. :)
Mä oon tilannu raskauskeijusta onestep-ovisliuskoja ja niillä oon löytäny plussan. Siinä mukana tulee kaupanpäällisenä noita ylempänä mainittuja raskaustestiliuskoja ja nega on siinä ollu nega ku oon testannu. Siitä en osaa sen kummemmin sanoa ku ikinä en oo vielä raskautunu...
 
Itse tilasin jonkun aikaa mamin testeiltä, varsinkin nyt kun on ollut hyviä alennuksia jo pitkään. Varsinkin puikkotesteihin olen ollut hyvin tyytyväinen ja on edullisempia kuin muilla verkkokaupoilla. On kokemuksia niin ovulaatio- kuin raskaustesteistäkin, ei mitään pahaa sanottavaa.
 
Lähtötiedot: Ei lapsia, ei raskauksia.

Risut Clearbluen (ent. Persona) ovulaatiotietokoneelle, ovulaation se jäljitti hienosti mutta itse laite hajosi muutaman kuukauden käytön jälkeen. Tilattu Saksasta joten korjauttamatta jää.

Risut myös RFSU:n raskaustesteille, väärän positiivisen takia. Pregcheckit näytti negaa (tein 2) ja RFSU haamua (1) kun tein puolisen vuotta sitten testin menkkojen ollessa kolmisen viikkoa myöhässä. Kuukautiset alkoivat seuraavaksi "ajallaan" eli mulla oli van kierto pitkittynyt jostain syystä.

Ruusut siis näin ollen Pregcheckille :D
 
One Step -puikkomallisille raskaustesteille risuja..epämääräistä hailuraa näyttää vaikka pitäisi olla herkkä(muut testit näyttävät jo viivaa). Puolestaan taas OneStepin ovistestit on toimineet miulla ok.

Raskaustesteissä luotan Apteekin omiin, näyttävät oikein eikä anna viivanpaikkoja!
 
Takaisin
Top