Kielletyt ruoka-aineet

Osaako joku sanoa kuumennetaanko rullakebab vielä kun kaikki täytteet lisätty vai onko esim aurajuusto siinä kuumentamatonta? Jos siinä on salaattia niin tuskin ainakasn kuumennetaan :sad001
Tekis NIIN mieli rullakebabia Aura tai feta juustolla!!! Mä en kestä näitä mättöruoka-himoja
:hilarious: Nyt vielä kun on joulu niin harva pikaruokapaikka edes on auki!!!!
 
Olen ihan sujuvasti syönyt pastöroituja tuorejuustoja nyt jouluna. Kuumentamattakin.
Ja piparitaikinaa (nokareen), ja pipareita, ja glögiä.

Vuohenjuustoakin taisin ihan alussa syödä kahvilassa leivän välissä..

Jostakin asiantuntijahaastattelusta luin, että todennäköisemmin joutuu auto-onnettomuuteen kuin saa Suomessa listerian tämäntyyppisistä tuotteista. Tietenkin olisi ihan kauheaa, jos niin sitten kuitenkin sattuisi käymään, mutta mieluummin otan minimaalisen tietoisen riskin kuin stressaan itseni kippuraan. Mutta tietoisissa määrissä: en ota turhia riskejä tai ahmi kauheita määriä.
 
En tiedä, miten kiehuvan kuumaksi pizzat lämmitetään, joten sellainen tuli syötyä fetalla :grin
Keskiviikon Tallinnan reissulla olen ehkä varovaisempi kuin täällä kotona, vaikka aika turvallista luulis sielläkin..
 
Minä oon hirveä ihminen mutta oon valion tuotteita syönyt..
Valion auraa yms. Mutta jokainen päättää itse..
 
Minä oon hirveä ihminen mutta oon valion tuotteita syönyt..
Valion auraa yms. Mutta jokainen päättää itse..

Muakaan ei muut Valion tuotteet pelota kuin vähän tuo Aura kun sitä eivät muistaakseni lupaa Valioltakaan syödä... Ellei nykyään ole toisin.

Mutta pizzassa kyllä uskaltaisin syödä kun kupliihan niissä juusto...
 
Mie maistoin pienen pienen palan graavilohta jouluna. Ei muuten maistunu yhtään hyvälle ja se suutuntuma oli aivan kamala. Ja siis normisti tykkään suolakalasta ihan hulluna. Täälläki kovasti roskaruokaa haluttaa mutta harvoin voi syyä ko tää pahoinvointi ei anna myöten. Metukkaa mieki söin alussa mut nyt ei enää sitäkään haluta.
 
Mä söin yhtenä päivänä pullaa, jossa oli sellaista sokerikuorrutusta ja sehän tehdään raakaan kananmunan valkuaiseen. Tein siis pullat itse ja tajusin vasta laiton jälkeen, että hetkinen eihän raakaa munaa saisi ulkomailla syödä. No annoin mennä kuitenkin. Joulupöydässä eniten harmitti kylmäsavulohi, olisin niin halunnut sitä mutta aion ottaa nämä rajoitteet tosissaan. Tiedän jo valmiiksi että pahin paikka tulee olemaan sushin kanssa. Olen jo toista vuotta käynyt hakemassa vähintään kerran viikossa lounaan/päivällisen parhaasta sushipaikasta jossa olen koskaan käynyt ja nyt siitä pitää luopua. nyyh. :sad001
 
Miksei piparkakkutaikinaa (munien takiako?) ja pipareita saisi syödä? Mulla ei käynyt mielessäkään vielä kiellot kun vetelin jouluna molempia tyytyväisenä
 
Mä kyllä tänä vuonna söin ihan normaalisti. Ehkä vähän vähemmän, mutta silti. En halunnut että kukaan rupee epäilemään. Edelisissä olen ollut tarkempi.
 
Enkä kyllä edes tiennyt ettei glögiä ois saanut juoda ja pipareita syödä.
 
Mä söin yhtenä päivänä pullaa, jossa oli sellaista sokerikuorrutusta ja sehän tehdään raakaan kananmunan valkuaiseen. Tein siis pullat itse ja tajusin vasta laiton jälkeen, että hetkinen eihän raakaa munaa saisi ulkomailla syödä. No annoin mennä kuitenkin. Joulupöydässä eniten harmitti kylmäsavulohi, olisin niin halunnut sitä mutta aion ottaa nämä rajoitteet tosissaan. Tiedän jo valmiiksi että pahin paikka tulee olemaan sushin kanssa. Olen jo toista vuotta käynyt hakemassa vähintään kerran viikossa lounaan/päivällisen parhaasta sushipaikasta jossa olen koskaan käynyt ja nyt siitä pitää luopua. nyyh. :sad001

Minkälainen sokerikuorrutus sit siihen pullan päälle tulee?
Itse en ole ikinä kananmunasta mitään semmosta tehny :D
 
iLa, siis ihan vaan sellanen normaali sokerijuttu millä voi koristella pipareita. Siihen tulee tomusokeria, kananmunan valkuaista ja tippa sitruunamehua. Täällä missä asun ei löydy raesokeria kaupasta niin jotain piti keksiä siihen pullan päälle ettei ollut niin orvon näköinen. :grin
 
Juu juu..
Eiku itse olen kova leipoon niin sillä kiinnosti :)
En ole vaan ikinä ton tyyppisiin munaa laittanut vaan vettä :)
 
Sitä kananmunanvalkuaiskuorrutetta kutsutaan pikeeriksi ja se vatkataan sähkövatkaimella, on muuten hyvä :joyful: Oliko täällä jo puhetta saiko katkarapuja syödä?
 
Mitenkä chia - siemenet... Ovatko kiellettyjen listalla???
Oon vuosia käyttänyt pellavansiemeniä vatsaongelmiini ja nyt raskaana jätän sen tietysti pois... Mutta maha on vaa entistä enemmän kovalla... !!! :blackalien::arghh:
Mutta entä chia? Se auttaa vatsaa toimimaan hyvin kuitenkin (yritän välttää kaikkia laksatiivejä viimeiseen asti :smiley-angry017)
 
Saa kalapuikkoja syödä tietenkin. Siis jos kuumennat ne, raakana en suosittelisi.

Itse olen syönyt raakaa piparitaikinaa, eihän suomalaisissa munissa ole salmonellaa. Ja pipareita saa syödä.

Milena: mahavaivoihin raskaana saa ottaa vain pegorionia tai duphalac. Laksatiivejä ei saa syödä. Pegorion on hyväksi koettu täällä. Se kerää nesteen ulosteeseen eli ei vaikuta itse suolen toimintaan. Itsellä duphalac ei toiminu, teki vain ilmaa mahaan.
 
Milena käsittääkseni nuo chia-siemenet on samalla tavalla harkinnanvaraisten listalla kuin muutkin luontaistuotteet; ei ole tutkimusta vaikutuksista sikiöön, joten ei suositella. Itse jätin chia-siemenet pois kun sain tietää että olen raskaana, mutta tässäkin asiassa on varmasti niitä jotka syö chiaa niinkuin aina ennenkin. Esim. CoCoVi kuitenkin sanoo etteivät suosittele minkään myymänsä rohdos-, luontais- tai yrttituotteen käyttöä juuri tuon tutkimusnäytön vähyyden vuoksi.
 
Takaisin
Top