Synnytystapa-arvio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Awsedr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Awsedr

Puuhakas puhuja
Tammimammat 2017
Kuinka moni on menossa? Mulle viime neukku käynnillö laitettiin lähete ja puhuttiin, et yleensä rv36 olis mahdollisuus päästä.. no viime viikolla tuli TAYSsista postia, että tervetuloo 28.12! :mad: mulla la 12.1.... että joo. Ärsyttää, kun on noin myöhään. Jos tässä johonki suunniteltuun sektioonki ajaudutaan niin japadapaduu, sehän voi olla tosta käynnistä seuraavalla viikolla?

Mä en oikeestaan tiiä onko mulla synnytystapa arvio ku ainaki ultra on viikol 37.. et luultavasti sillon kattoo sit sitäki samalla.

Mulla on synnytystapa-arvio 14.12., jolloin vko 36. Eli ihan tässä parin viikon päästä. :) Ja laskettu aika olis 11.1., mutta aiemmin lääkäri mietti jo, että viikkoa tai paria ennen käynnistettäis. Jännää, saa nähdä!

Mulla on synnytystapa-arvio 20.12 jolloin viikkoja 36+5... laskettuaika on siis 12.1 ja tohon arvioon pääsen, koska mulla on radi. Oon kahdessa edellisessä raskaudessakin käynyt, muistaakseni aika samoilla viikoilla.

Mulla synnytystapa-arvio 22.12 jollon rv 35+5. Elektiivinen sektio edessä, joten tuolla käynnillä antaavat leikkuuajan.

Mulla synnytystapaa arvioidaan äitipolin kontrolleissa (rutiinia kaksosraskaudessa). Huomenna (rv 32+3) on tarkoitus vähän kysellä, kun ei ole synnytyksestä ollut vielä käytännössä mitään puhetta!

Ei ole ollut puhetta, joten en varmaan pääse arvioon. Seuraava neuvola 12.12. jolloin mulla on viikkoja jo 37+6 ja sitten onkin jo joulun pyhät sotkemassa ja la 27.12.
Mutta luotan edelleen vahvasti yliaikaisuuteen ja yliaikaiskontrolliin sitten joskus tammikuun puolella. :D

Mulla 12.12 arvio ja la 13.1

Tuskin ne nyt vielä tolla arvioviikolla käynnistää/ leikkaa mua kyllä tympii jos ne haluu käynnistää 30.12 tuskin nyt 31.12 käynnistää kun on lauantai.

Kiva kun kaikki muut on saanu ajan ihan järkevään kohtaan ton arvion ja mulla se on noin myöhään.

Mulla 12.12 arvio ja la 13.1

Tuskin ne nyt vielä tolla arvioviikolla käynnistää/ leikkaa mua kyllä tympii jos ne haluu käynnistää 30.12 tuskin nyt 31.12 käynnistää kun on lauantai.

Mulla toinen on käynnistetty juurikin lauantaina... :-O mut toivottavasti saat jonkun järkevän päivän. :-)

Onko tuo synnytystapa-arvio sama kuin se, kun käy lääkärillä, joka ultraa ja katsoo, mitenpäin vauva on ym? Vai onko se jokin erillinen juttu? Ja jos on, miten olette sinne päässeet/joutuneet?

Onko tuo synnytystapa-arvio sama kuin se, kun käy lääkärillä, joka ultraa ja katsoo, mitenpäin vauva on ym? Vai onko se jokin erillinen juttu? Ja jos on, miten olette sinne päässeet/joutuneet?

Mulle sanottiin heti ekalla neuvolakäynnillä, että arvioon mut laittavat esikoisen pitkittyneen synnytyksen, supistusheikkouden ja sektion takia. Siellä joo ilmeisesti ultrataan ja tutkitaan mahtuuko vauva syntyyn ollenkaan alateitse ym. on itellekin hieman auki vielä, että mitä siellä tapahtuu. Ilmeisesti jutellaan myös mun fiiliksistä edellisestä sektio kokemuksesta. ja tosiaan neuvolasta laittoivat lähetteen nyt viime käynnillä (15.11)

Mulla on radin takia tarkastuskäynti äippäpolilla 7.12. niin kätilö sano, että katotaan sitte jos tarvetta synnytystapa-arvioon? En tiedä sitte mitä meinaa, ku en edes tiijä mitä tuol tarkastuskäynnil tapahtuu...muuta ku perusmittaukset. :joyful: Miten niin ensikertalainen?! :hilarious:

Mulle viime neuvolassa varattiin aika synnytystapa-arvioon 15.12. La 11.1. Sillon on viikkoja just sen 36+1.

Kun kävin rakenne ultrassa niin kätilö varas mulle ajan siihen. Sano, että kaikille ensisynnyttäjille se kuuluu ainaki täällä. Vissiin arvioivat lapsen kokoa, kyselevät ja kertovat synnytykseen liittyen jotain.

Meillä neuvolalääkäri n. rv35 ja silloin vasta määrätään lisätutkimuksia, jos ilmenee tarvetta. Ne, joilla tätä tarvetta on ilmennyt jo aiemmin, on toki varattu aika arvioon jo hyvissä ajoin.

Käsittääkseni valtaosa ei mene automaattisesti synnytystapa-arvioon, vaan ainoastaan silloin, jos on ilmennyt siihen syytä. Jonkun syyt on ilmennyt tämän raskauden aikana ja osa menee siksi, kun edellinen synnytys on ollut jollain tapaa ongelmallinen.

Itse en ollut viime raskaudessa, eikä tällä tietoa tule nytkään.

Kiitos, kun valistatte noviisia:happy:
Kyselen tällaisia siksi, kun välillä tuntuu, että neuvolan kätilö on vähän muissa maailmoissa, eikä aina huomaa kertoa/ehdottaa kaikkea, mitä ehkä pitäisi. Ajattelin tästä synnytystapa-arviostakin, että jospa se kuuluu kaikille ja minulle ei tietenkään ole mainittu asiasta mitään....

Ei mullakaan tietääkseni oo tulossa mitään synnytystapa-arviota, ellei ens viikon neuvolalääkärin käynnillä ilmene jotain tarvetta. Ensimmäinen raskaus, joka toistaiseksi edennyt kaikin tavoin normaalisti.

Niinku Anjuska totesikin, niin sitä synnytystapa-arviointia ei yleensä tehdä, jos ei ole jotakin syytä... esim. Raskausajan diabetes, arvio, että vauva olisi isokokoinen jne. :-)

Takaisin