Ristiäiset ja nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IceQueen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä aattelin laittaa voileipäkakun, makeen kaakun ja jotain keksejä plus ehkä joululta jääviä konvehteja. Meillä on nytkin kaapit täynnä suklaata, jota vauvavieraat on tuonu. Makee kakku tulee miehen siskolta. Aateltiin samanlaista, minkälaisia hän teki meiän häihin. Oli aika hitti :) koristeet tilaan mammakaverilta, nii pysyy nimi salassa bileisiin asti. Voileipäkakun väsään varmaan itte. En oo niitä montaa tehny, mutta koska vieraat on perheenjäseniä, ei ehkä haittaa jos ei oo ihan ammattitasoa :)

Meillä tarjottavaksi tulee tosiaan tonnikalapastasalaatti ja karjalanpiirakoita (riisi + peruna) ja niiden päälle tulee tarjolle leikkeleitä, graavikuhaa, juustoa, kurkkua, tomaattia. Makeana on appelsiinituorejuustopullapitkoja ja kuningatar-täytekakku. Sit jotain keksejä vielä, eiköhän niillä selvitä yhdestä juhlasta :P

Meidänkin juhlien suunnittelu on jo edennyt sen verran, että juhlapaikka on varattuna, bändille biisilista mietinnän alla, kutsut tilaan huomenna (ja samalla varmaan "kummi" lahjat/todistukset), niin saan ennen joulua ne vielä postiin ja tarjoilut on päätettynä: suolaisia lihavoileipäkakku, savuporomuffinsseja ja savulohirieskarullia, makeita sitten tulee mansikka-passionkakku, mini porkkanakakkuja, lajitelma keksejä ja ehkä vielä suklaabrownieta.

Vierasmäärä pompsahtaa viiteenkymmeneen, niin joutui vähän laittamaan suunnitelmia uusiksi..

Ihanilta kuulostaa teijän leipomissuunnitelmat ja tarjottavat! Itsellä iskee lannistus jo siitä, että ei saa olla gluteenia, kauraa tai maitoa. Kaikenhan voi tehä ilman ja korvata voi aineksia - mutta olispa ihana, kun ei tarttis ku tehä "tavallisesta" ohjeesta :) No ehkä seuraavassa elämässä.

Alkaa vähän huolestuttaa, kun maistraatista ei ole kuulunut yhtään mitään meidän isyydentunnustusjutuista.. ristiäisiin kaks viikkoa tasan huomenna.. pitäsköhän sinne ens viikolla soittaa, että onhan lastenvalvojan paperit saapuneet sinne ajallaan ja onhan ne käsitelty, että kaikki on ok, jotta voidaan isän sukunimi tytölle antaa....
Savonlinnan postista kun ei vissiin koskaan tiedä :grin

Alkaa vähän huolestuttaa, kun maistraatista ei ole kuulunut yhtään mitään meidän isyydentunnustusjutuista.. ristiäisiin kaks viikkoa tasan huomenna.. pitäsköhän sinne ens viikolla soittaa, että onhan lastenvalvojan paperit saapuneet sinne ajallaan ja onhan ne käsitelty, että kaikki on ok, jotta voidaan isän sukunimi tytölle antaa....
Savonlinnan postista kun ei vissiin koskaan tiedä :grin

Meidän tyttö syntyi 1.11 ja vasta eilen tuli postissa kirje isyyden vahvistamisesta, eli aika hitaasti näköjään käsittelevät noi asiat.

Meillä syntyi 3.11.. eli ens viikolla pitäis tulla, jos eivät liian joulutunnelmissa jo oo..

Apua! Pitääkö joku isyydentunnustus lappu odottaa maistraatista?! Meille on tullu maistraatista (?) paperit, mikä täytetään kasteen yhteydessä (mm. lapsen nimi). Soittelin kirkkoherranvirastoon juhlapaikka asialla ja samalla kysyin, millon saa kastaa että saa isän sukunimen. Niin sanoi että kun se 30pv tulee täyteen, niin heti sen jälkeen.. Mutta pitääkö vielä joku lappu odottaa?!

Meillä tehtiin isyydentunnustuspaperit neuvolassa jo syksyllä ja asian pitäs olla kunnossa, ainakin toivottavasti :D Ei kai mei tarvii oottaa enää postista mitää papereita? Ei ainakaa neuvolas sanottu mitää, sanottii vaa et asia on sillä selvä ku on nimet paperissa ja hää laitto paperit eteepäi.

Me tehtiin myös isyydentunnustus kesällä neuvolassa, mut mun käsittääkseni isällä on lapsen syntymän jälkeen oisko ollut 30vrk aikaa perua tunnustus, ja jos sitä ei peru niin isyydentunnustus vahvistetaan ja siitä n. 2 viikkoa niin pitäis tulla kirje kotiin missä on tieto siitä isyyden vahvistamisesta.

Tulikohan nyt tarpeeksi hankalasti selitettyä :D

Muokattu viimeksi:
Me tehtiin myös isyydentunnustus kesällä neuvolassa, mut mun käsittääkseni isällä on lapsen syntymän jälkeen oisko ollut 30vrk aikaa perua tunnustus, ja jos sitä ei peru niin isyydentunnustus vahvistetaan ja siitä n. 2 viikkoa niin pitäis tulla kirje kotiin missä on tieto siitä isyyden vahvistamisesta.

Tukikohdan nyt tarpeeksi hankalasti selitettyä :D

Mulla on kans käsitys että näin se menee!

Juu sitä vahvistamispaperia odottelen, kun ennen vahvistusta ei saa sitä isän sukunimeä antaa. Kait. Näin olin ymmärtänyt. Ja jotenkin luotto aika olematon noihin laitoksiin, ni siks huolissani oon, että onhan vahvistettu ja kaikki ok, eikä oo mitään esteitä kasteelle. Tosin en tiedä vieläkö pappi sitä ennen kastetta jostain tarkistelee, että onko vahvistettu vaiko ei.
Sanoi puhelimessa, että ota maistraatin paperit sit mukaan, ni varmaan niitä sit tarkotti.

Sain soitettua kirkkoherranvirastoon ja varasin kirkon ja pappilan ristiäisiä varten tammikuun loppuun ... Toivotaan, että pappi saadaan. Sitten soitto emännälle, että pääsisikö kahvituspaikkaa katsomaan (varasin sokkona suosituksen perusteella) ja sitten suunnittelemaan tarjoomuksia ja vieraslistaa. Meillä on vielä auki kummiasiakin... hmm.

Huh, tulihan se vahvistus tän päivän postissa. Sinne hävis se stressi, nyt voi hyvillä mielin odotella joulua ja sit ristiäisiä :P

Mileim + tyty 6vk 4pv

Meilä oli suunnitelmissa pitää nimiäiset loppiaisena. Mä oon kuitenki alkanu miettii et mikä pakko mitää semmosia on edes pitää.. mä oon ite ainenki iha hirveen väsyny,mies käy töissä ja meiän koti on iha räjähtäny.. jos tässä jotai juhlia alkais järjestää ni kaikki se kaatuis mun niskaan;siivoomiset ja tarjoomiset vauvan hoidon lisäks..
Mut mitä sano mies ku totesin et ei kiinnostais järjestää juhlia "no voi prkl,minä oon jo kaikille puhunu ja kyytijututkin on jo selvitetty"miehen sisarukset ja äiti tulee siis 250km päästä.. lisäks se puhuu et kyl hänen äiti tulee auttamaa..viimeks eile totesin et no senku pidät juhlat,minä en ole sillon kotona.

Meilä oli suunnitelmissa pitää nimiäiset loppiaisena. Mä oon kuitenki alkanu miettii et mikä pakko mitää semmosia on edes pitää.. mä oon ite ainenki iha hirveen väsyny,mies käy töissä ja meiän koti on iha räjähtäny.. jos tässä jotai juhlia alkais järjestää ni kaikki se kaatuis mun niskaan;siivoomiset ja tarjoomiset vauvan hoidon lisäks..
Mut mitä sano mies ku totesin et ei kiinnostais järjestää juhlia "no voi prkl,minä oon jo kaikille puhunu ja kyytijututkin on jo selvitetty"miehen sisarukset ja äiti tulee siis 250km päästä.. lisäks se puhuu et kyl hänen äiti tulee auttamaa..viimeks eile totesin et no senku pidät juhlat,minä en ole sillon kotona.
Meillä on ollu niin samanlaista vääntöä! Tässä on vaan niin paljon kaikenlaista muutakin murhetta, että jos vaan suosiolla järjestäisi sitten kun ajankohta vähän suosiollisempi. Minulta ainakin loppuu voimavarat, koska tiedän että minun harteilleni se jää kuitenkin.

Eikö ne isät ole ylpeitä lapsestaan? Luulisi, että on ilo esitellä vauva omille sukulaisille.

Meillä ristiäiset oli jo ja pitopalvelun avulla järjestelyt olivat helppoja. Ei rasittanut ketään kohtuuttomasti. Tuli samalla joulusiivous tehtyä.

Meillähän oli nimiäiset jo lähes kaksi viikkoa sitten. Tein itse miehen avustuksella ainoastaan suolaisia joulutorttuja, muuten tarjottavat tuli pitopalvelusta ja edullinen tila oli vuokrattuna eli ei tarvinut siivotakaan. Kahdet edelliset nimiäiset olen järjestänyt itse kotona, nyt halusin päästä helpommalla, suosittelen!

Takaisin