Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jotenki en vaan jaksa optimistisesti odottaa mitään muutosta tapahtuvan koska kela.. 
Minkä mukaan sä alunperin hait? Esikoisen äipprahojen mukaan? -14 tuliken mukaan vai minkä?Tj 7. Töissä menee ihan ok, kunhan ei rehki liikoja. Karvas pettymys tipahti eilen postiluukusta. Kela oli laskenu mun vanhempainpäivärahat 6kk tulojen mukaan, eli kesä-marraskuut ja oon elokuussa alottanu vasta esikoisen jäljiltä tässä omassa työssäni kuukauspalkkaisena. Näpyttelin nyt muutoksenhakupyynnön ku eihän mulla ollu tuloja kesä-heinäkuussa juur yhtää ja nyt ne kuukaudet alentaa tuntuvasti tota vanhempainrahaaJotenki en vaan jaksa optimistisesti odottaa mitään muutosta tapahtuvan koska kela..
![]()

Moni tässä ryhmässä on jo tosi pitkällä. Mutta minulla vielä n.10viikkoa. Siis 10!! Niin meillä on vauva. Uskomatonta! Se on ihan kohta <3 mitä lähemmäs LA tulee, sitä enemmän pelottaa, että osaanko hoitaa meidän vauvaa.
vaikka äitee onkin vähän tällänen
lapsiparkani kun oli vähän rääpäle, ahdistaa jos on tippunut käyrältä kokonaan/saanu jonku oudon kasvukohtauksen, mitkä olivat vissiin ne ei-suotavat vaihtoehdot. 
Nyt stressaa, parin tunnin päästä ultra jossa katsotaan onko beibi jatkanut kasvuaan alemmalla käyrällä...lapsiparkani kun oli vähän rääpäle, ahdistaa jos on tippunut käyrältä kokonaan/saanu jonku oudon kasvukohtauksen, mitkä olivat vissiin ne ei-suotavat vaihtoehdot.
Ois nyt kaikki normaalisti, vois ehkä joskus alkaa hengittää vapaammin![]()

Lääkäri on varmasti raskauden suunnittelu vaiheessa/ alku odotuksessa tarkistanut ton sun sydänlääkkeen et se on ok käyttää odotusaikana ja et siitä on vähemmän haittaa kun et rytmihäiriöitä ei hoidettaisi. Monia lääkkeitä voi tosiaan käyttää odotusaikana turvallisesti.Kaikki oli hyvin, mukelo edelleen pienenpuoleinen (painoarvio 1324g/rv. 30+1) mutta kasvanut normaalisti alemmalla käyrällä. Ei enää kontrollikäyntiä!
Helpottavaa kun ultrataan vielä tässä vaiheessa ja näkee samalla ite et kaikki kunnossa, koska mulla on ollut tapana kehittää aina joku kamala pelko liittyen lääkkeisiin/ruokaan/mihin tahansa + vauvaan. Viimeisin kauhu iski kun aloin pohtimaan omaa rytmihäiriölääkitystäni ja ahistuin et oon pilannu vauvan munuaiset
Pahinta on jos alan googlettelemaan aiheeseen liittyen, oon pian varma et lapsella on kolme silmää jne.
Onneks miehellä järki päässä, vaikka sekin on ollut tosi hämmentynyt mun käytöksestä, joka poikkeaa melkoisesti tavallisesta. Raskaana ollessa loogisuus jää vissiin hyvin jalkoihin..
Onko nämä ihme vainoharhat kovinkin tyypillisiä odottaville äideille vai meneekö tää vaan mulla yli kovaa ja korkealta?![]()