Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Syökö teidän vauvat pullosta itekseen minkä ikäisenä? Meillä on nyt viikon verran pitäny pulloa ite kun juo maitoa. Pullossa ei oo mtn hantaakeja. Tää vauva 4kk.

Bataatin syöttö ei oikeen näköjään onnaa, jos on nälkäinen vauva. Eli ekaks maitoo ja sit bataattia. Huomen annan porkkanaa.

Avocado ei meille maistunut niin ostin valmispurkin Hipp Luomu Palsternakkaa ja tyttö hymyili vaan kun sai maistella. Nyt annan viikon verran pikkiriikkisiä maisteluja siitä.

Mä oon huomannut, että tämä toinen vauva viihtyy paljon paremmin kuin esikoinen. Johtuu varmaan siitä, että isommasta on hänelle niin paljon seuraa. Varsinkin kun yhdessä touhuilevat lattialla leluineen, niin saan laittaa ruokaa yms ihan rauhassa. :) Ja toki leikkii myös itsekseen silloin kun on pirteä ja kylläinen. Tossa olohuoneessa kulkee tutkimassa paikkoja ja saattaa pitkiäkin aikoja istua lattialla ja leikkiä. Silloin kun ei vielä liikkunut, niin viihtyi puolestaan hyvin leikkimatolla. Tällä hetkellä on erityisen "hauskaa" nousta tv-tasoa vasten seisomaan ja hakata sitä muovikupilla... Väsyneenä on sitten ihan sylivauva. :dummy:

Avocado ei meille maistunut niin ostin valmispurkin Hipp Luomu Palsternakkaa ja tyttö hymyili vaan kun sai maistella. Nyt annan viikon verran pikkiriikkisiä maisteluja siitä.
Hei hyvä MS74! Tieks meillä ei oo pulautellu yhtään ton bataatin aloittamisen jälkeen. Eikä tuu röyhtäisyjä enää kun satunnaisesti.

Ai palsternakkaa? Eiks se oo aika voimakkaan makuinen? Vai sekoitanks mä johonkin muuhun?

Meillä tänää 4kk nla. Lekuri ja kaikki.

Pegorionin yhtenä sivuvaikutuksena on mainittu oksentelu ja pahoinvointi. Voisko valitettavasti tulla lääkkeestä? Kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa ettei tilanne mene pahaksi.

Tosiaan! Pitää kysyä neuvolalääkärissä ensi viikolla asiasta. Siellä muutenkin on tarkoitis miettiä lääkkeen jatkamista ja apuja tuohon kakkaongelmaan. Hyvin on lääke kyllä tehonnut, kakka on nyt pehmeää ja sitä tulee joka päivä.

Syökö teidän vauvat pullosta itekseen minkä ikäisenä? Meillä on nyt viikon verran pitäny pulloa ite kun juo maitoa. Pullossa ei oo mtn hantaakeja. Tää vauva 4kk.

Bataatin syöttö ei oikeen näköjään onnaa, jos on nälkäinen vauva. Eli ekaks maitoo ja sit bataattia. Huomen annan porkkanaa.
Vaikka vauva osaisi juoda pullosta, sitä ei suositella. Pulloruokinnassa vuorovaikutus on yhtä tärkeää kuin imetyksessä, läheisyys ja keskittyminen vauvaan.

Sirpa :) 4kk ikäisenä piteli pulloa. Ja samma här, ensin maitoa ja sitten kiinteetä.

Vinkki; sekoita ( kiehauta) bataattia tilkkaan maitoa ja juota vellipullosta. Saat helposti syötettyä ja sitten maitoa päälle, niin paljon kuin menee:wink
Näin meillä toimii loistavasti:dance008

Meilläkin viihtyy itekseen max puoli tuntia ja silloinkin yleensä mobilea kattellessa. Mobilen musat kestää sen 30min. Tänään kekkasin varsinaisen tähti-idean! Kun vauva heräs kasin jälkeen lopullisesti, niin laitoin sen pinnikseen, jossa on se mozart-mobile, mobile päälle ja ite goisaa puoleks tunniks. Heh! Hyvin toimi! Heräsin ku vauva alko kitisee ku musat loppu :joyful:. Siinö mun torkutus, ku oon aamuisin sellainen herätyskellon torkuttelija :grin.

Meillä ei viihdy mobilen parissa, kuin ihan hetken...Sen sijaan tutkii käsin leluja (pitää ilmassa ja tutkii, välillä maistelee ja taas katselee) esim. omaa vauvanhiusharjaansa..Mies sanoikin, että pojasta taitaa tulla asentaja, heh!:joyful:

Itseasiassa vauvaryhmässäkin vetäjät tuon itsekseen viihtymisen huomasivat heti ja aina siitä mulle sanovat, että "sä saat rauhassa tehdä vaikka ruokaa kotona, kun on noin rauhallinen itsekseen viihtyvä vauva....." No, eihänhän sitä ihan jatkuvasti oo, että kyllä osaa olla vaativakin:p

Meidän tirppu viihtyy vaihtelevasti matolla, sitterissä ei koskaan ole viihtynytkään pitkään, se on ollut semmonen hätävara. Nyt on matolla viihtynyt leikkien hyvin, joskus taas loukkaantuu välittömästi, kun laskee matolle. Taitaa olla enemmän sellainen seurallinen selittäjä tämä typykkä :)

Tänään oli pari päivää ajoissa 6kk neuvola ja nyt ollut kaikkein hitain kasvukausi, pituutta tullut 1 sentti ja painoa alle 100g: 68cm ja 7870g. Mutta kuulemma normaalia. Liikkeen opettelu vie energiaa. Mutta lisään nyt silti aterioita kunnolla eli huomenna kehiin aamupuuro ja tänään 2 lämmintä ateriaa. Jotain välipalahedelmää varmaan lisäksi. Broilerit juuri porisevat kattilassa. Jos helpottaisi yöheräilyjäkin. Sirpa40, th sanoi, että voi tosiaan ajatella, että "nälkä kasvaa syödessä" eli vauva tilaa vaan lisää ja lisää, kun alkaa päästä kiinteiden makuun. Mä oon molempien kohdalla pääosin tehnyt niin, että kiinteät ensin ihan lusikoiden ja maidot perään. Vielä siis meidän tapauksessa imettäen, vaikka muutama pullollinen on ihan testimielessä kokeiltu. Meillä nyt th sanoi, että kiinteiden aloituksen jälkeen 5 päivääkin kakkaamatta on normaalia, ettei tarvis huolehtia.

Mun on ihan pakko heti kirjoittaa tänne Seurakunnan vauvaryhmästä, josta juuri tultiin...Siis aivan ihana kokemus!:Heartred

Tupa oli täynnä vauvoja ( 7vk-12kk) ja heti saatiin kaikista juttuseuraa, oli samanikäistä kaveria...Ja siellä poika oli heti samanikäisen tyttökaverin kädessä kiinni ja mäkin löysin samalla Äitikaverin :) :Heartpink

Vetäjät oli tosi sydämellisiä ja lisäksi siellä oli ilmainen kahvitarjoilu muffinssit ja hedelmiä :)

Vauvoja ei mitenkään vertailtu, eikä esiintynyt mitään tiukkailua, tiuskailua. Vetäjien kanssa oli helppo keskustella ihan mistä vaan ja pitivät lapsia sylissään. Toivotettiin tervetulleeksi ensiviikolla taas ja 100% varmasti mennään:Heartblue:Heartpink

:cool05 Mun pieni tytöntyllerö pyörii vihdoin ja viimein :Heartred eli äsken kun oltiin järkkäämässä vaatevarastosta isompia vaatteita ja oli viltin päällä mun vieressä niin humpsahti useemman kerran selältä mahalleen. Ikää nyt 5,5kk :Heartred
Jee, hyvä! Siitä se lähtee, nyt on täysvahdittava :grin. Olikse niin, et yölläkin piti vahtia, et kääntyileekö...? :joyful:

Eclipse, sähän olit niitä bonne-soseita testannu. Ostin tänään päärynä- ja mangopurkit. Niin, olitko pakastanu niitä ihan normisti? Ja kestää sen ihan jees? Täs joutuu muuten ite alkaa paistelee lettuja joka ilta...:eek:

Jee, hyvä! Siitä se lähtee, nyt on täysvahdittava :grin. Olikse niin, et yölläkin piti vahtia, et kääntyileekö...? :joyful:

Eclipse, sähän olit niitä bonne-soseita testannu. Ostin tänään päärynä- ja mangopurkit. Niin, olitko pakastanu niitä ihan normisti? Ja kestää sen ihan jees? Täs joutuu muuten ite alkaa paistelee lettuja joka ilta...:eek:
Juu Bonne-soseilla mennään paljon ja hyvin toimii pakastettuna. Ite muuten käytän niitä myös smoothieihin.

Pakko vielä kirjoittaa, että tänään oli ihan paras päivä! ;)
Ompa ollut mukava kuuloista Tähdellä ja Catlinilla- kivaa!:Heartpink
Me mennään huomenna katolisen kirkon italiankieliseen muskariin.. Saattaisi vähän helpottaa osallistumista, jos puhuisi italiaa tai osaisi laulaa edes vähän..:laughing001

Tähtipölyä :) Kivaa muskaria huomiselle! :)

Ja kiitokset, tänään on ollut paras päivä sitten lapsen syntymän:Heartpink

Olen alkanut miettimään, että kannattaako meidän käydä siellä Neuvolan fyssarilla enää, koska pojan kehitys ei sitä mun mielestä sitä vaadi.

Tämä fyssari oli viime käynnillä mukana siellä avoimen päiväkodin vauvaryhmässä ja heti fiilis oli tiukka, hän lähinnä jakeli ohjeita ( kirjallisia) ja nipotti siitä, että potkuhousut on liian pienet ( koko 74 ), vaikka poika kokoa 64.

Mitä te täällä tekisitte?:rolleyes: En koe sitä fyssaria enää tarpeelliseksi ja olo on yhtä ahdistunut ja varautunut, kuten myös Neuvolassa Th:lla.

Fyssari varaa meille aina uusia aikoja, mutta voiko näitä perua, vai tuleeko jotain sanktioita??:rolleyes: Voiko sitä lopettaa?:rolleyes: Tuleeko siitä moitteita Th:lta?:rolleyes:

Poikakin on varautunut, koska huomaa, etten tykkää tiuskimisesta, enkä koe oloani hyväksi.

Luojan kitos, että olette kaikki täällä tukijoukkona:Heartpink:notworthy

Me käytiin tänään pojan kanssa Kiasman värikylvyssä. Mukavaa oli. Poika oli ihan tohkeissaan. Ensimmäinen maalaus syntyi mango) ja porkkanasoseella.
Catlin, tiedätkö että järjestetäänkö noita säännöllisesti/useamminkin vai oliko tuo kertaluonteinen tapahtuma? Mua kiinnostais myös. Tiedän, että värikylpyjä on järjestetty joskus ainakin Mll:n perhekahviloissa ja Helsingin leikkipuistoissa, mutta mennyt aina ohi...

Pakko vielä kirjoittaa, että tänään oli ihan paras päivä! ;)

Tähtipölyä :) Kivaa muskaria huomiselle! :)

Ja kiitokset, tänään on ollut paras päivä sitten lapsen syntymän:Heartpink

Olen alkanut miettimään, että kannattaako meidän käydä siellä Neuvolan fyssarilla enää, koska pojan kehitys ei sitä mun mielestä sitä vaadi.

Tämä fyssari oli viime käynnillä mukana siellä avoimen päiväkodin vauvaryhmässä ja heti fiilis oli tiukka, hän lähinnä jakeli ohjeita ( kirjallisia) ja nipotti siitä, että potkuhousut on liian pienet ( koko 74 ), vaikka poika kokoa 64.

Mitä te täällä tekisitte?:rolleyes: En koe sitä fyssaria enää tarpeelliseksi ja olo on yhtä ahdistunut ja varautunut, kuten myös Neuvolassa Th:lla.

Fyssari varaa meille aina uusia aikoja, mutta voiko näitä perua, vai tuleeko jotain sanktioita??:rolleyes: Voiko sitä lopettaa?:rolleyes: Tuleeko siitä moitteita Th:lta?:rolleyes:

Poikakin on varautunut, koska huomaa, etten tykkää tiuskimisesta, enkä koe oloani hyväksi.

Luojan kitos, että olette kaikki täällä tukijoukkona:Heartpink:notworthy
Tietenkin voit lopettaa. Ei siellä ole pakko käydä, niin kuin ei ole pakko käydä julkisessa neuvolassakaan. Ihan yhtä hyvin voisit järjestää lapsesi vauvaiän kehitysseurannan yksityisellä lääkäriasemalla. Ihan niin kuin raskausseurannankin voi tehdä niin. Julkisella se on ilmaista ja vakuutukset ei sitä sen takia maksaisi tietääkseni, mutta pointtina se, että ne ei ole mitään pakkolaitoksia.

Otetaas vielä mielipidekysely vakuutusyhtiöistä ja lapsivakuutuksista.
Meillä loppuu raskausaikana otettu vuoden määräaikainen sopimus tammikuussa Pohjolassa ja nyt mietin jatkanko vakuutusta siellä vai vaihdanko yhtiötä. Ongelmana on se, että meillä on vakuutukset jo kolmessa yhtiössä. Miehen ja talon vakuutukset on IFissä, koska se saa sieltä parhaat tarjoukset moottorivehkeisiinsä. Mulla on omat LähiTapiolassa, koska oon ottanu aikoinaan Lähivakuutuksesta sairasvakuutuksen eikä sitä voi muuttaa. Ja tytön vakuutus on Pohjolassa koska oli ainut firma, joka myönsi mulle raskausajan vakuutuksen. Nyt lähinnä mietin et otanko tytölle sairas ja tapaturmavakuutuksen mistä yhtiöstä.

Takaisin