Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on napa pullahtanut ulos.. välillä oikein tuntuu kun vatsaa silittää sellainen "nyppylä".. mulle sanottiin tänään neuvolassa että "en muista oonko sanonut sulle tätä vielä mutta ihokarvoja vatsan alueelta ei sitten saa ajella, jos tulee jostain syystä sektio niin karvatuppi ei saa olla tulehtunut..."

Ei mulle oo sanottu mitään neuvolassa tosta! Eikä polilla edes! Hieman alkaa kyllä vituttaa ellei saa sheivata ku mulla on sit maha täynnä karvaa!

Ylipäätään tota mietin, että mitä neuvolassa on sanottu. Tai siis jätetty sanomatta. Esimerkiksi tuo selällään nukkuminen. Sanaakaan ei terkkari oo missään vaiheessa siitä maininnut. Joskus jo aika kauan sitten työkaveri vaan alkoi puhumaan, että oonko kuullu tämmösestä. Itse sitten selvittelin netistä lisää. Mutta siis jos ei olis tullu puheeksi, olisin varmaan ollu aivan paniikissa, kun olisin kantapään kautta kokeillu miten siitä tulee huono olo jne. Välillä putkahtelee mieleen muitakin juttuja, mitä olen ihmetellyt. Yleensä neuvolassa vaan kysytään onko mulla kysyttävää ja sillä selvä. Ei kaikkea aina itse voi muistaa ja jos muistaakin, ei välttis tule kysyttyä, kun ajattelee olevansa ihan vainoharhainen kaikkien oireiden kanssa..

Joo totta muuten! Ja mua häiritsee nyt muutenkin toi oma terkka ku se on semmonen lässyttäjä..

Musta taas tuntuu, että se linea negra on eksyny väärälle puolen :joyful: mulla ei siis ole sitä ollenkaan, mutta navan yläpuolella hyvänlainen vana tummia karvoja.

Waat, kyllä mä oon sheivannu ihan hyvällä omatunnolla mun pitkiä mieskarvoja navan alapuolelta. Mut eikö sektiohaava ole huomattavasti alempana?

Hengittäminen on raskasta, koko ajan haukotuttaa kun tuntuu ettei saa happea ollenkaan.

Minun maha näyttää kyllä melko karvaiselta, varmaan raskauden takia, mut ei oo käynyt mielessäkään ajella niitä :D ketä ne huomaamattomat haituvat haittaa!

Muakin ärsyttää tällä hetkellä nuo neuvolan mammat kun ne vaan lässyttää ja on sellaisia pölhöjä. Kaveri sanoi aikoinaan että niitä ei tarvi sitten uskoo ja nyt oon huomannut, että jotain kannattaa suodattaa. Toivottavasti uudella terkalla on sitten munaa, tai sit jätän vaan tietyt kasvatukseen ja vauvan hoitoon liittyvät asiat kysymättä. :D huomaa että kätilöt tietää sairaalassa kaiken paremmin.

Waat, kyllä mä oon sheivannu ihan hyvällä omatunnolla mun pitkiä mieskarvoja navan alapuolelta. Mut eikö sektiohaava ole huomattavasti alempana?

Hengittäminen on raskasta, koko ajan haukotuttaa kun tuntuu ettei saa happea ollenkaan.

Hätäsektio tehdään pystyviillolla, eli auki navasta häpyluun yläreunaan. ja samoin on mulle tehty pystyyn kun isokokoinen lapsi perätilassa.
Lihaksien välistä mennään joka tapauksessa pystystä läpi ei katkaista suoria vatsalihaksia.

Mulla sit taas on tota hirsutismia ja se aiheuttaa just sen että mulla on kyllä ihan mustaa karvaa eikä pelkästään navan alapuolella vaan koko maha ihan täynnä. Samoin käsivarret ja jos en sheivaa niin on olo että olen gorilla! :D ei mut ihan tosissaan en aio lopettaa sheivausta ellei toi hirsutismi helpotu jotenkin..

Mä en ole jaksanut mitään masukarvoja ajella, mutta alapäästä olen satunnaisesti ajellut ja kyllähän senkin pitäisi tuolla logiikalla olla kiellettyä kun sektiohaava tulee niin alas. :wideyed:

Juuri puhuttiin yksi ilta saunassa miehen kanssa karvoituksesta. Ihmettelin, kuinka näkee netissä nuoremman polven miesten sanovan että karvojen ajelu kuuluu perushygieniaan ja jos ei ajele niin varmaan ei aja hampaitakaan eikä käytä dödöä tai peseydy säännöllisesti. Ja mies pamautti, että kyllä hänelläkin tulee täysin siistimättömästä puskasta mieleen sellainen yleinen hälläväliä -asenne. :wideyed: Siis saa siitä karvattomuudesta toki esteettisesti tykätä, ei siinä mitään pahaa ole, mutta eihän se kyllä hygieenistä ole vaan nimenomaan altistaa ihoinfektioille. Ihme touhua nykyaikana, ettei viitsitä ottaa asioista selvää, vaan aletaan puolustelemaan ulkonäkömuotia jollain ihan poskettomilla terveys- ja puhtausväitteillä.

Mä oon koittanu sheivata normiin tyyliin kainalot, sääret ja alakerran, mutta nyt piti jo antaa "kaikkein pyhimmän" olla. Ei sinne näe, niin hirvittää sokkona sohia millään terillä niin herkkää maastoa. Yritän kuitenkin jotenkin siistinä pitää edelleen.. peilin kanssa siistiä tms.. ja no, pahintahan on just tää sänkivaihe. Mieskin kommentoi, että on varsinainen siili tällä hetkellä. :D Muuten ei karvoitus ole kyllä onneksi riehaantunutkaan raskausaikana. Esim. masu on karvaton niin kuin ennenkin. Säärikarvat tuntuu nopeammin kasvavan, se on muutos aikaisempaan kyllä.

Noni, tämähän hienoa. en tiedä mitä tapahtu mutta lähdettiin kauppaan ja ajomatkalla sovittiin et tänään mennään sairaalaan tutustumiskäynnille, rupesin siinä sitte ajattelemaan taas synnytystä ja sairaalaa, noh silmissä sumeni ja oksensin jo kauan ennen ku oltii perillä kaupan pihassa. tässä nyt siivoan itseäni ja autoa sillä välin kun ukko on kaupassa, olo edelleen heikko. tuleekoha yhtää mitää koko tutustumiskäynnistä kun lähes pyörryin jo synnytysvalmennuksessa... :/

Nyt on alkanu yöllä huomaamaan, jos illalla puuhaa liikaa. Eilen omat treenit, lenkki ja vielä treenien veto muille tuntui kyllä kotona kohdussa ja yöllä heräsin jokaiseen omaan liikahdukseen.

Takaisin