Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirjoitin eilen kummitädin rikkaudesta...se on toki hyvä asia, mutta hän on niin täynnä omaa työtään, ettei ehdi käymään vaikka asuu 5km päässä...Harmittelee aina asiaa, kun haluaisi hirmusti nähdä kummipoikaa, muttei ehdi:sad001... Yrittäjän elämää?

Jospa Jouluna sitten:Heartred

Ei vain se raha, vaan läsnäolo :)

Last edited by a moderator:
Pojan serkuista yhdellä on TOSI köyhä kummitäti ( en tunne häntä), mutta on niin köyhä, että synttärilahja on aina varmaan 5€ luokkaa.

Hän on toki korkeasti koulutettu, Yliopiston käynyt, mutta ei ole koskaan saanut töitä, ei edes yhtä työpaikkaa, vaikka täyttää ihan pian 40v. Todella harmillista, että tässä yhteiskunnassa ei kaikki saa töitä:sad001

Pojan serkuista yhdellä on TOSI köyhä kummitäti ( en tunne häntä), mutta on niin köyhä, että synttärilahja on aina varmaan 5€ luokkaa.

Hän on toki korkeasti koulutettu, Yliopiston käynyt, mutta ei ole koskaan saanut töitä, ei edes yhtä työpaikkaa, vaikka täyttää ihan pian 40v. Todella harmillista, että tässä yhteiskunnassa ei kaikki saa töitä:sad001

Ei ne lahjat tarvi kummosia ollakaan. Pääasia on muistaminen ja läsnäolo. :) Mä en ainakaan ole vailla lahjoja lapsilleni. Sanon aina kummeille ja sukulaisille että pääasia on että tulevat katsomaan lapsia.

Eno kieltäytyi osallistumasta enää isompien lasten synttäreihin, vaikka aina tarkoituksena ollut saada vain suku koolle piittaamatta lahjoista, eikä koskaan ole edes onnitellut Eliaksesta.. niinpä saa olla kutsut lähettämättä sinne päin. :shifty:

Mä aattelin ens viikolla panostaa Aliexpressin tonkimiseen. Ens pe on black friday joten siellä on hyviä tarjouksia. Oon jo kasannu ostoskoriin uudet petivaatteet ja itelleni paitoja. Lastenvaatteet ja lelut on käymättä läpi. Niistä varmaan löytyy jotain joululahjaksikin jo sen mun ostaman pallomeren lisäksi. Ja tänä vuonna nyt ei tarvii olla kun pari lahjaa joita saa hypistellä. Ei pieni vielä siitä mitään ymmärrä. Vasta sitten kun on pari vuotias niin pitää jouluun panostaa enemmän kaikkine pukki, sauna ja lahjajuttuineen. Meillä saa ne lahjat joita me vanhemmat ostetaan ja isovanhemmat jos haluavat.

Niin, pieni lapsi ei ymmärrä lahjan kalleudesta mitään ja rahalla ei pidäkään olla merkitystä. Usein pienet on iloisia hienosta 5 eur värityskirjasta. Itse en aio kalliita lahjoja jouluna ostaa ihan periaatteesta. Ostan isommat jutut mielummin erillään juhlapäivistä. Oppiipahan etteivät joulu ja syntymäpäivät ole kalliita tavaroita varten vaan perheen ja kavereiden kanssa juhlimista.

Huhh, hurjaa!! :) Mua pyydettiin tänään jo takaisin töihin, ja pitäis heti mennä...mutta en aiemmin mee, kunnes Äitiysloma loppuu.. Ulkomailta pääkonttorista tuli yhteydenotto.

Lisäksi haluavat heti uuden valokuvan pojasta :):grin

Last edited by a moderator:
Huhh, hurjaa!! :) Mua pyydettiin tänään jo takaisin töihin, ja pitäis heti mennä...mutta en aiemmin mee, kunnes Äitiysloma loppuu.. Ulkomailta pääkonttorista tuli yhteydenotto.

Aiotko Tähti-73 mennä takas töihin äitiysloman päätyttyä? Mulla päättyy helmikuun puolessa välissä mutta en ole menossa töihin silloin. Muutama työkeikka on sovittu. Yhden sunnuntain olenkin jo ollut töissä.

Kävitkö sä töissä näyttämässä poikaa? Eikö sulla ollut suunnitelmissa se?

Aiotko Tähti-73 mennä takas töihin äitiysloman päätyttyä? Mulla päättyy helmikuun puolessa välissä mutta en ole menossa töihin silloin. Muutama työkeikka on sovittu. Yhden sunnuntain olenkin jo ollut töissä.

Mulla kans, mut en tiä..?!? :sad001:grin

Mä en ole ollut kohta kahteen vuoteen töissä,hyvä kun edes muistan missä työskentelen.
En ole kaivannut yhtään töihin tänä koti aikana mutta toisinaan mietin mitä 'mun tytöille' kuuluu (siis mun potilaille).

En kaipaa yhtään töihin, mutta näköjään varmaan pakosta joudun aika kohta...plääh:wtf::sad001 Siis 6kk ollut töistä nyt poissa...

Eihän sun Tähti ole pakko mennä töihin takaisin työnantajan vaatimuksesta. Sulla on oikeus jäädä hoitovapaalle, kunnes lapsi täyttää 3 vuotta.

Eihän sun Tähti ole pakko mennä töihin takaisin työnantajan vaatimuksesta. Sulla on oikeus jäädä hoitovapaalle, kunnes lapsi täyttää 3 vuotta.

Maria75 :) Auki on yhä koska palaan, vaikka haluaisivat tiedon aika heti ( ensviikolla)..

Olisin ainakin mielelläni ensi syksyyn pojan kanssa..Mutta voi jäädä haaveeksi. Helmikuussa alkaisi hoitovapaa...Saako sitä pitää vain muutaman kk ajan / pätkissä, tietääkö joku?

Mä aion olla hoitovapaalla 5-6kk. Hoitovapaalla voi olla myös osa-aikaisena eli tekee esim 4h työpäivää tai sitten lapsi on tarhassa esim 2pv viikossa. En tiedä onko noi tunti tai päivä määrät oikein mutta kelan sivuilta saa tietoa.

Kyl hoitovapaan voi aloittaa myöhemmin töiden aloituksen jälkeen yhtälailla. Esim. yks mun kollega rupes tekee 4-päiväistä työviikkoa vasta vuosi perhevapaalta paluun jälkeen kun totesi, et norm työaika ei sovi niiden perheelle (tai mitkä lienee syyt olleetkin).

Mulla kans, mut en tiä..?!? :sad001:grin

Ite neuvoisin ajattelemaan nyt vain, mikä teidän perheelle on parasta ja mahdollista. Se, mitä työnantaja haluaa, ei kantsis antaa vaikuttaa mut voi se olla vaikeaa, etenkin, jos kauheesti jo maanittelevat takas töihin. Voihan se olla, että haluavat vain tietää sen pian, että osaavat esim.sijaisen jatkoa ym.sopia.

Kyllä se antibiootin vaihto yleensä tehdään turvallisesti. Olen itse myös lääkeallergikko ja jos jollekin ablle tulee reaktio niin ei enää määrätä siihen sarjaan kuuluvia.

Ton antibiootin kanssa kävi muuten niin, että lääkäri sanoi että seuraava antibioottivaihtoehto olis jo aika järeä imeväiselle ja sitä erittyy paljon enemmän äidinmaitoon kuin Kefexin, joten hän suosittelee et seurailen muutaman päivän lähtisikö paranemaan ilman. eResepti kyllä odottaa kannassa, mutta lekuri ehdotti että haen sen vasta jos tilanne pahenee eli tulee kuumetta jne.

No, en mä tiedä onko toi ranne / haava varsinaisesti parantunut, mutta ei se ainakaan pahentunut ole ilman mitään hoitoa. Ihottuma sentään lähtee häviämään pikkuhiljaa... että kahtellaan nyt sitten. Imetyksen aloitusta en halua kyllä riskeerata jonkun lääkkeen takia, että mieluummin saa olla ranne kipeä.

mun pitäisi myös mahdollisimman pian ilmoittaa työpaikalle, kuinka kauan aion olla kotona. Virallisesti pitää ilmoittaa joulukuun alussa, mutta ovat jo kyselleet, kun ensi vuotta suunnittelevat.

Ajattelin, että ilmoittaisin nyt palaavani 1.9. jatkan vapaata sitten vuoden loppuun, jos tilanne silloin sallii... Vaikeaa tehdä päätöksiä näin paljon etukäteen.

Mä muuten Kimaira oon myös allerginen Kefexinille. Hurjat ihoreaktiot tuli siitä aikanaan, kun pari tablettia söin.

Maria75 :) Auki on yhä koska palaan, vaikka haluaisivat tiedon aika heti ( ensviikolla)..

Olisin ainakin mielelläni ensi syksyyn pojan kanssa..Mutta voi jäädä haaveeksi. Helmikuussa alkaisi hoitovapaa...Saako sitä pitää vain muutaman kk ajan / pätkissä, tietääkö joku?
Kelalle on ihan sama monessako pätkässä pidät hoitovapaan, mutta työnantajan ei tarvitse suostua kuin kahteen pätkään. Esim. voit olla hoitovapaalla ensin vaikka 5kk, palata töihin ja sen jälkeen jäädä uudelleen hoitovapaalle ennen lopullista töihin paluuta. Eikös teillä muuten ollut tarkoitus pitää poika 3 vuotta kotihoidossa, kun sanoit aikaisemmin, että hän menee päiväkotiin vasta 3-vuotiaana? Jääkö sun mies sitten kotiin hoitamaan poikaa, jos menetkin jo aiemmin töihin?

Takaisin