Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vihlaisuja ollut välillä kohdunsuulla ja joinain päivinä paaaaaljon harkkasupistuksia. Nyt tosin pari päivää ollut melkein täysin kivuttomana! Varmaan toi vauvan asento vaikuttaa kovin :)

Supistukset on nt lisäntyneet paljon, mutta eivät ole kipeitä. Ärsyttävän tuntuisia vain.

Mulla oli esikoista synnyttämään mentäessä mennyt vedet ja supisteli 5min välein automatkan. Kuuma vehnätyyny mahalla ja penkinlämmitin. 50km matka synnärille. Suoraan pääsin saliin.

Mun tuurilla tää lapsi syntyy kans jotenkin yllättäen, et ei tuu mitään varotusta ennakkoon. Kaik on mennyt niin hyvin että epäilen näitä nykyisiä kouristeluja ja nipistyksiäkin, että onkohan tää pahinta mihin mun säälittävä keho pystyy. Ei satu, mut tuntuu ärsyttävältä.
Kuitenkin huomaan jonain iltana että multa on tulossa vauva ulos. :D

Eilen neuvolassa täti totes mulle, et muksu on taas valunut alaspäin, mut ei oo kuulemma vielä tulossa ulos :) Muuten mulla oli HARJOITTELIJA!! Ja pakko myöntää, et ei ne kaikki näköjään niin huonoja oo :P Tääkin oli niin hellä ja varovainen, ku mun oikee neuvolan täti (joka siis oli paikalla) tunnustelee oikeen voimalla.

Tänään aamulenkillä kipua kyljissä ja paineentunnetta vatsassa, meno oli hidasta. Lenkin jälkeen tunne että vauva pyöritteli päätään ja tuntui ihan alaosastolla. Nyt tuntuu että maha on pienempi ja tipahtanut alemmas o.O epämiellyttäviä harkkasupistuksiakin tullut monia.

Silti fiilis eilisestä parempi, hyvin nukuttu yö tekee hyvää :grin esikoinen nukkui koko yön, itse nukahdin klo 00 ja heräsin 6.30. Öisin edelleen heräilen milloin mihinkin vähän väliä mutta auttaa kummasti kun ei tarvitse nousta ylös sängystä. Untakin sain heti lukuisista heräilyistä huolimatta :)

Mulla oli vajaa viikko sitten jotain 2cm-2,5cm.. Tossa oli tosin taas pari päivää jotain ihmeellistä jomotusta yms ja söin särkylääkkeitä.. Eipä se pahemmin helpottanut oloa..

Mulla ollut viime su asti öisin menkkakipua, jonain yönä ihan valvottaa mut jonain yönä vessareisun jälkeen vaan huomaan et ihanku olisi menkat. Alaselkä kans polttelee ja kävely vaikeeta. Sit mun maha alkanu iltaisin naksuu todella paljon :0 pari kerta kuulunu niin kova poks et oon ollut varma et nyt lähtee lapsivedet mutta ei ole onneksi lähtenyt :)
Tänään rv 35+6 joten pari viikko jos ainaki vielä masussa pysyisi :)

Mikä siinä on kun noi olot tulee aina just tosiaan öisin? Itteä ottaa päähän ihan kivasti ku nukun muutenkin nyt huonosti ja sit kuitenkin jää aina miettimään noita oloja eikä sit senkään takia saa unta! Sinänsä toivoisin että tää olis jo ohi mutta toisaalta poju sais kerätä painoa nyt rauhassa vielä..

Täällä kans tulee valvottua yöllä herättää 1-2h. Pahinta on jos herää klo:01.00 eteenpäin.

Mä luulen et neiti on laskeutunut tai ainakin kovasti alaspäin tulossa. Pari päivää sitten neuvolassa oli jo ihan pystyssä pää suoraan alas, kun aiemmin oli vähän vasemmalla. Saman päivän iltana alkoi kauhea päällä poraaminen ja tuska oli valtava. Katselin siinä maahaani ja ihan kun olis alempana. Eilen aamulla jalat oli eka kertaa turvoksissa. Eilen myös vähemmän liikkeitä eikä henki ole niin ahtaalla. Kipuja paljon alapäässä viiltelee ja polttaa. Jalat, varsinki pohkeet kipeenä, tuntuu kokoajan et pitää nostaa ylös ja nilkat turvoksissa. Myös valkovuoto runsaampaa ja eilen oli värillistä.

32+5

Äitipolilla mitattuna kohdunsuu lyhentynyt 1cm. Pituutta silti vielä yli 4cm että ei lähelläkään, mutta edistystä.

Univaje vaikuttaa... kohdunkaula ultrassa ton 4,jotain cm. Alkuraskaudesta oli yli 7.
Kohdunsuuta ei oo mitattu sit neuvolalääkärin rv8.

Nyt sit meni lapsivedet ja kunnolla, todennäköisesti kyse enää päivistä et vauva syntyy. Viikkoja 31+5 ja melkein kuukauden kerkesin maata, hieman jos sais vielä jatkoaikaa...

Takaisin