La marraskuu 2016

Hain eilen Op:n vakuutusta ja tänään tuli päätös, että ei saatu sitä, koska ei olla osallistuttu sikiöseulontaan. Eli käytännössä ei haluttu sitä riskilukua laskettavan.

Höh. :( Esikoisen aikana ei myöskään osallistuttu siihen ja silti saatiin vakuutus.

Mä oon mietiskellyt, kumpaa meistä jännittää enemmän vauvan tulo, mua vai miestä :'D Se varovasti tänään tuli halaamaan ja oli, että "Kulta, mennäänkö me huomenna sinne synnytysvalmennukseen?" :D Höpö <3 Totesin, että voidaanhan me käydä katsomassa mimmoinen se on, kun ei tarvi ilmoittautua etukäteen ja molemmat kuitenkin ollaan ensikertalaisia.

Mulla on tänään ollut vähän vauhtipäivä. Oon siivoillut ja äsken kattelin vauvanvaatteita, lakanoita ja muita vauvajuttuja, jotka pitää pestä vielä. Laittelin tiski- sekä pesukoneen rullaamaan ja purin pari muuttolaatikkoa. Meinaa vaan maha olla koko ajan tiellä. Keräsin mä kaikki roskatkin ja litistelin mehupurkit ja vaihdoin roskiksiin pussit. Välissä on saanut komentaa kissaa kiusaamasta koiraa. Mies on ollut päivän puuhommissa ja nyt se makaa puolikuolleena sängyssä :''D Ihan kiva, että silläkin on ollut jotain tekemistä tänään. Huomaa, että on rennompi, kun ei olla koko ajan kotona samaan aikaan.

Aattelin huomenna, että jos mentäisiin synnytysvalmennuksen jälkeen syömään johonkin hienompaan paikkaan ja ehkä jopa leffaan, jos siellä jotain kivaa pyörisi. Kun vielä voi viettää aikaa kaksin.

Hei me ollaan mietitty kans mennäänkö huomenna sinne! :)

Mä oon kyllä ihan pölö, hirmu innoissani kävin hipelöimässä kaikkia joulukoristeita ja -tarvikkeita, kaupassakin katselin jo glögitarjontaa. Ja eilen tosiaan tilasin ne joulukortit.. sais vauva tulla jo, että olis jotain oikeaa tekemistä. :happy:

Mutta jotenkin huomaan koko ajan valmistelevani meidän perheen ensimmäistä, yhteistä joulua, vaikka todennäköisesti me ei joulua pelkästään kotona vietetäkkään. Mieskin puhui kahdesta joulukuusesta.. tänne kaksioon. :rolleyes: Ei siinä, ihanahan se on laittaa joulua, jos on aikaa, mutta mä pelkään ettei sitä sit lopulta enää olekkaan, jos/kun sitä on väsynyt (edelleen..) ja kiinni pikkuisessa, jolloin laittamisesta ei tule mitään.

Kävin muuten vihdoin ja viimein varaamassa itelleni ajan sinne ripsien ja kulmien värjäykseen ja kulmien muotoiluun, kun ajattelin että saisi vähän piristystä tähän pimeään aikaan, kun edes näyttäisi silloin tällöin siltä, etta naamassa olisi silmät - mun ripset on jotenkin niin valkoiset ettei niitä edes huomaa vaikka kulmat onkin tummat. Ja kulmien muotoilu vahalla tarkoittaa sitä, ettei niistä tarvitse huolehtia ainakaan pariin-kolmeen viikkoon eikä siltikään näytä aivan räjähtäneeltä.

Ja viimein löysin sitä vadelmanlehtiteetä. Jos joku sitä Jyväskylässä etsii, niin Sokokselta löytyy - ei Mestarin Herkusta vaan sieltä tavaratalon puolelta.

Muokattu viimeksi:
Noniin, raporttia pukkaa! Eli siis ballonki laitettiin silloin 11 aikaan ja se tippui kutakuinkin klo 16.30 pois. Supistukset olleet säännöllisiä 5min väleissä siitä ballongin laitosta asti. Kuuden aikaan olin 5cm auki ha vahvat sekä säännölliset supparit piirtyi käyrille. Sain toisen kipupiikin silloin klo 18 aikaan ja kävin kuumassa suihkussa, mutta senpä jälkeen supistukset on muuttuneet todella kipeiksi ja odotan paikkaa synnytyssalista, mutta kun se on ääriään myöten täynnä ja täälä osastolla en voi mitään muuta kuin kipupiikin saada, josta ei hyötyä ollut enää nyt. Pelottaa että tässä käy niin että en ehdi epiduraalia saamaan sen vuoksi että sali on täynnä!

Pikkumyy 38+0

Toivotaan Pikkumyy että pääset ajoissa saliin. Ainakin on alkanut tapahtumaan, jännää! :) paljon tsemppiä <3

Tsemppiä Pikkumyylle ja peukut pystyyn, että saat haluamasi epiduraalin! Eipä käynyt ees mielessä, että tuolleenkin vois käydä, että jää ilman lääkettä koska salit täynnä.... :bored:

Voi jännää Pikkumyy. Paljon voimia loppurutistukseen <3 kohta on arvokkain sylissä!

Voi että, hurjasti tsemppiä loppurutistukseen Pikkumyy :Heartred Onpa ihanaa ajatella, että joillakin teillä on tuo maailman unohtumattomin ja ihanin hetki jo käsillä, kun saa oman lapsen syliin.. Herkäksi vetää!

Apuaaa nyt jos koskaan alkaa itsestäkin tuntua että synnytys lähenee, vaikka vielä ollaankin jäljessä esim Pikkumyyn viikkoja :) mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka aikaisin pitää lähteä synnyttämään! Pikkumyy taidat olla eka(?) joka on tiennyt milloin pikkuinen syntyy, muut ovat olleet vähän hätäisiä syntymään :)

Rv 35+6

On tämä rankkaa olla lasten kanssa syyslomalla. Eilen sain istua kolme tuntia Hop lopissa odotellen koska sitä voisi lähteä kotiin ja tänään käytiin uimahallissa. Nyt kiristää ja kolottaa joka paikkaan. Porealtaassa menin tarkoituksella istumaan sellaiseen kohtaan missä vesi hieroo alaselkää, taisi auttaa kun nyt supistelee. Piti oikein tulla tänne sänkyyn lepäämään. Nyt kyllä on niin väsy ettei jaksaisi lähteä synnyttämään. Näin myös koko viime yön samaa painajaista, tapoin jonkun miehen ja heitin sen parvekkeelta alas. Koko yön sitten yritin piilotella jälkiä. Heräsin monta kertaa yössä mutta uni vaan jatkui ja jatkui. Aamulla oli aika väsynyt ja jotenkin tosi syyllinen olo.

36+2

Noniin, raporttia pukkaa! Eli siis ballonki laitettiin silloin 11 aikaan ja se tippui kutakuinkin klo 16.30 pois. Supistukset olleet säännöllisiä 5min väleissä siitä ballongin laitosta asti. Kuuden aikaan olin 5cm auki ha vahvat sekä säännölliset supparit piirtyi käyrille. Sain toisen kipupiikin silloin klo 18 aikaan ja kävin kuumassa suihkussa, mutta senpä jälkeen supistukset on muuttuneet todella kipeiksi ja odotan paikkaa synnytyssalista, mutta kun se on ääriään myöten täynnä ja täälä osastolla en voi mitään muuta kuin kipupiikin saada, josta ei hyötyä ollut enää nyt. Pelottaa että tässä käy niin että en ehdi epiduraalia saamaan sen vuoksi että sali on täynnä!

Pikkumyy 38+0

Apua... onko Oulussa noin täyttä synnärillä?!? Pitää siis pitää jalat visusti ristissä ens yö :hilarious: tsemppiä tosi paljon ja huoli pois...ehdit saada kyllä puudutteen.

Rv 38+4

Hui! Innokkaana odotan Pikkumyyn kuulumisia! :)

Täällä litkitään aamukahvia tuoreena rouvana. :grin Ihan hassua ajatella. En edes vielä tajua, et sukunimikin on vaihtunut.

Torstai-iltana olin vielä todella väsynyt ja itkin itsekseni, et tosi kiva näyttää joltain maitovalaalta omissa häissä... Ikinä en ole ollut mikään Tahdon naimisiin- ja häähössötyyppi, mut nyt iski sitten joku kamala ulkonäkökriisi. :hilarious: Juhlat olivat tosiaan todella pienet, oli vain oma perhe, vanhemmat ja mun sisko. Skoolattiin täällä meillä, sit maistraattiin ja sieltä ravintolaan syömään. Oli oikein rentoa ja mukavaa ja kaikki olivat hyvällä tuulella. Mun pojasta oli järkyttävän noloa, kun me pussattiin siellä maistraatissa vihkimisen päätteeksi. :grin

Ens viikolla pitäs rempan tulla vihdoin viimeistelyjä myöten valmiiksi. Sitten saadaan vielä pystyttää yksi vaatekaappi vauvan vaatteille ja tavaroille ja sitten saakin alkaa viikkailemaan vauvan vaatteita kaappiin. :happy: Ehkä tässä ihan tarpeeksi valmista tulee vielä ennen vauvelin syntymää. Siivoilua onkin sitten oikein kunnolla luvassa viimeisille viikoille/päiville, kun imurinkin kanssa lopulta mahtuu talossa kulkemaan kun saadaan viimeset laatikot ja pussukat pois.

Jos tuutte niin me ollaan se punahiuksinen nuoripari [emoji23] Saa tulla moikkaa, jos tahtoo :)

Lähdetään kyllä Kuopioon mut mennäänkin kaupoille :D mietittiin pitkään jaksetaanko mennä moneksi tunniksi sinne luennolle ja päädyttiin siihen että ei jakseta :D meiltä on kumminkin sen verran matkaa. Tehdään sitten viime hetken paniikkiostoksia :P mut hei, toivottavasti ollaan synnärillä samaan aikaan! :D

Rv 36+0

Kiitokset! :)

Ja huimasti onnea Marrelle kaksostytöistä! :Heartpink:Heartpink

Hui kamala, alkaa iskeä tajuntaan, että kai tässä itekin joskus lähikuukausina... viikkoina synnytetään. :woot:

Paljon onnea Marras :Heartred
Ja onnea myös Marre kaksostytöistä :Heartred

Mä olisin myös nyt jo ihan valmis synnyttämään. Tänään rv 37+0 joten vauva, voisit jo tulla :joyful:

Tosta näläntunteesta piti kirjoittaa, että mulla on aina aamuisin kauhea nälkä. Aamupalaksi syönkin ihan tosi paljon, ja sit loppupäivästä on huono olo eikä tee oikein mitään mieli... Ja illalla viimeistään alkaa närästys.

Onnea Marras rouvautumisesta ja marrelle myös pikkuisista. :)

Muoks. Ja tsemppiä Pikkumyylle!

Täällä joko yrittää pukata flunssaa tai sitten olen vain remppapölystä kipeä ja tukossa. Kuumetta ei ole vielä tullut.
Olisi kiva jos tuo remppa olisi jo ohi ja saisin siivota kaiken valmiiksi (olen toki siivoillut remppapölyt mistä on pystynyt) ja lähteä vaan synnyttämään rauhassa. Lattialautoja ruuvaillaan tänään kiinni ja ensi viikolla tulee taas raksamies laittamaan seinät kuntoon.
Kateltiin aluksi keittiötä Ikeasta mutta pitänee varmaan pyytää tarjous jostain keittiöfirmoistakin, koska niissä tulisi asennus mukana. Jotenkin ei houkuttanutkaan ryhtyä asentelemaan itse Ikean palakeittiötä omin voimin. :D

Eilen mietin että kuinkahan Uusperheellisen toipuminen sujuu. :/ Olisiko ihan tyhmä ajatus laittaa syntyneiden ketjuun sinne listan loppuun enkelivauvat-osio?

Maatuska83 33+4 (muistaakseni :) )

Muokattu viimeksi:
Takaisin