La marraskuu 2016

Jossain kirjottelin siitä vadelmanlehtiteestä, että enpä taida uskaltaa edes kokeilla. Ostin kuitenkin mielenkiinnosta. Sattumaa vai mitä, en tiedä, niin kahtena vaiko kolmena iltapäivänä ja iltana sitä join. Nukuin yöt todella hyvin. Olo oli muutenkin ihmeen rauhallinen. Eilen en juonut, enkä sitten viime yönä nukkunut :0
Supistukset ja muut kipuilut on entisellään. Tulee ja menee.

Tänään tuli semmoinen tunne, että oli pakko ottaa jo turvakaukalo kaapista esille ja mies saa telakan kiinnittää autoon.

Eipä muuten enää pysy kunnolla noi mammahousut mahapalleron päällä vaan tipahtaa se kangasjuttu alas. Nyt tuntuu paremmilta omat collegehousut tai leggarit mahan alla.
Maha näyttää kuvista päätellen "tipahtaneen" alas ja eteen. Kun joku viikko sitten otetussa kuvassa on täysin eri mallinen :0

En mie silti meinaa käsittää että meillä on kohta vauva!

Muokattu viimeksi:
Voi että meilä taas myllätään! Ihan välillä sattuu ku tarviaa noi kovasti riehua. Hassu vauva <3 työntää pyllyä oikeelle ylös ja kaivelee käsin vasemmalta alhaalta. Pakko maata sohvalla ku istuminen ärsyttää tuota vauvaa iha hirveesti :D

Mä taidan myös käydä tänään ostamassa sitä vadelmanlehtiteetä, kun niin moni muukin niin sitten minäkin :D Ja kun nukkumisen kanssa tosiaan on myös suuria vaikeuksia kokoajan..

Onko teillä muilla vatsa tosi arka? Kutissut se on jo pitkään ja nyt ihokin hieman jotenkin kirvelee. Mutta muuten vatsa on todella arka ja kipuileva kokoajan ja pienikin painaminen tuntuu inhottavalle tai sattuu johonkin. Esim. jos painan ylävatsasta niin alapäähän tulee todella viiltävä inhottava kipu :o Pelottaa huominen neuvola kun se painelemalla kokeilee vauvan asentoa ja se on ihan hirveää, viimeksi olin huonovointinen koko päivän :(

35+0 <3

Tuntuu kyllä inhottavalta kaikki paineleminen ja nyt alkaa olla niitä kipuja jo senkin takia että vauva on niin iso että painaa lähes koko ajan..

Onko muilla haluissa muutoksia? Nyt mä voisin harrastella vaikka monta kertaa päivässä kun vielä viikko sitten tahti oli lähempänä kerta kuukaudessa jos silloinkaan... No, mies ei valita :D

37+3

Kysymys kaikkien rakastamasta aiheesta: kela ja äitiyspäiväraha.

Tänään tuli päätös postitse ja tässä pohdin, että onko näistä ilmotetuista maksueristä jo vähennetty verot? Mainittuna että miltä ajalta, määrä/pv, yhteensä ja maksupäivä. Missään ei kuitenkaan puhuta, että onko tuo nyt ennen vai jälkeen verojen..

Sonic, mulla täsmäisi tuloihini ennen veroja. Eli mainituista tuista menee se min 25% veroa sen lapun mukaan.
Mulla on vielä lapsilisä hakematta. Oon vamaan supermyöhässä?! Työläppäri piti jättää töihin, nyt oon kädetön kun en uskalla meijän aataminaikuiseen pc:hen syöttää mitään pankkitunnistaumisia :/
Huomenna neuvolaan ja kuulemaan, miten ikävästi paino on taas noussu...
Katjusha rv 35+4

Kysymys kaikkien rakastamasta aiheesta: kela ja äitiyspäiväraha.

Tänään tuli päätös postitse ja tässä pohdin, että onko näistä ilmotetuista maksueristä jo vähennetty verot? Mainittuna että miltä ajalta, määrä/pv, yhteensä ja maksupäivä. Missään ei kuitenkaan puhuta, että onko tuo nyt ennen vai jälkeen verojen..

Mun mielestä se on ennen veroja. Eli siitä ilmotetusta summasta lähtis vielä verot.

Mun kirjeessä mielestäni luki, et maksueristä vähennetään vielä verot... ja näin olikin sairauspäivärahan kanssa, joten oletettavasti myös äitiyspäivärahan kanssa...

Miks ei voi olla vadelmanlehtikahvia, -limpparia tai -mehua :grin inhoon kaikkia muita teemakuja paitsi green tea sitrusta ja siinäkin pitää mukillisessa olla mukana viis litraa hunajaa ja toiset maitoo, että sitä voi juoda :dead:
En pääse siis kokeilemaan vadelmanlehtien vaikutusta.. mut toisaalta, eiköhän tää ulos tuolta tule ilmankin. Viime yönä heräsin ekaa kertaa kovempaan supistukseen ja mielessäni toivoin, että jatkuisivatpa vaan, että voitaisiin lähteä jo synnyttämään. Ei tullut kun se yksi tosi napakka, joka pakotti kunnolla alavatsaa ja alaselkää. Se siitä sitten.

Mileim rv 37+0

Katjusha, alkaa vahvasti näyttämään siltä, että Lohja kutsuisi teitäkin! Onnea! Et ole sairaalatutustumiseen tulossa ensi viikolla?

sonic miulla ainakii kans luki siinä äitiyspäivärahapäätöslapussa että niistä summista vähennetään vielä verot, eli vähintään 25%. Tänää viimeks lappua katoin (päätös tullu jo aikoja sitten) kun piti tarkistaa millon tulee seuraavan kerran rahaa jostain koska oon ollu sairaslomalla ennen tän äitiysloman alkua ni en tiiä tuleeko palkkaa ollenkaa ens kuun palkkapäivänä.

Kaisukkene, hienoo! olisin varmaan tulossa mutta taaskaan en muistanut soittaa sinne ilmoittautuakseni. Yritetään päästä :) Jospa huomenna olis linjoilla. Olin kyllä juuri puhelinaikaan Lohjalla muuta asiaa hoitamassa ja kello oli liikaa kun ehdin kotiin ja tajuta :)

Hei,ootteko ostanut toppahanskoja ja toppasukkia pienempiä kuin äitiyspakkauksen.ne ainakin omaan silmään näyttää valtavilta vai riittääkö nyt vielä vaan se,että laittaa sukat ja villasukat ja sitten makuupussin,kun menee ulos? Lähinnä nyt aluksi ulkona oleminen on sitä,että tullaan sairaalasta kotiin ja sitten muutama viikko synnytyksestä lyhyitä pyrähdyksiä ulkona

Tänään oli neuvola, likoilla kaikki hyvin. Mulla ei niinkään. Arvot oli 120/82 ja hb 106. Olen kuulemma väsyneen näkönen ja rautaa käski alkaa syömään, lisäksi syömään enemmän ja juomaan vettä lisää. Ilmankos vähän väsyttää:banghead:
sf mitta oli 41cm, täytyykin kattoa mitä esikost oli suurimmillaan. Nyt huitelin iha omissa käyrissäni:meh: nelisen kiloa tullu nyt kk aikana painoa. Isyystunnustettiin ja mitäs muuta, ei ny tuu mieleen.

Kaisukkene, meidän kunnassa ei muut 5 ensisynnyttäjäparia, jotka tiedän, ole viikolla 36 tai 37 menossa :) Näin muistelisin. Nyt en tiiä, onko meidän perhevalmennusryhmästä joku jo synnyttänyt, LA:t marras-joulukuussa ;)

Hei,ootteko ostanut toppahanskoja ja toppasukkia pienempiä kuin äitiyspakkauksen.ne ainakin omaan silmään näyttää valtavilta vai riittääkö nyt vielä vaan se,että laittaa sukat ja villasukat ja sitten makuupussin,kun menee ulos? Lähinnä nyt aluksi ulkona oleminen on sitä,että tullaan sairaalasta kotiin ja sitten muutama viikko synnytyksestä lyhyitä pyrähdyksiä ulkona
Mä en oo koskaan ostanut pienempiä toppahanskoja,kuin pakkauksessa on. Olen laittanut villatumput ja villasukat ja tarvittaessa ne äp:n toppahanskat päälle. Ja yleensä haalarissa vielä niin pitkät hihat ja lahkeet että sormet ja varpaat jää sinne sisään. Mulla ei mahdu vaunukoppaan se makuupussi,mutta fleece peiton oon nakannu vielä siihen vauvan ympärille,jos on ollu kovat pakkaset.

Mä en oo ostanu töppösiä, kun kaveri sanoi just et riittää kun laittaa sukat, villasukat ja ne varpaat kuitenki on sielä haalarin sisällä. Meillä ei ole edes toppahaalaria kun on lämpöpussi et meillä on sellanen paksumpi fleesehaalari.

Huomenna olis neuvola, pelottaa et paljonko painoa tullu ja mitä sielä muutenki tulee. Nyt on alkanu turvotusta tulee enemmän ja varsinki oikeeseen jalkaan tullu lyhyellä aikaa ihan hirveesti arpia.. sit jotain ihottumaläikkiä ilmestyny nyt paripäivää sitte.

35+0

Mä ajattelin kans pärjätä villasukilla ja -hanskoilla, fleecehaalarilla ja lämpöpussilla/makuupussilla ja tarvittaessa on huopaa vielä laittaa... tai äp:n haalaria. Minikokoisia vaatteita (alle 62) on vaan bodyja ja housuja, et sormet ja varpaat jää sinne vaatteisiin kyllä...

Tänään oli neuvola, likoilla kaikki hyvin. Mulla ei niinkään. Arvot oli 120/82 ja hb 106. Olen kuulemma väsyneen näkönen ja rautaa käski alkaa syömään, lisäksi syömään enemmän ja juomaan vettä lisää. Ilmankos vähän väsyttää:banghead:
sf mitta oli 41cm, täytyykin kattoa mitä esikost oli suurimmillaan. Nyt huitelin iha omissa käyrissäni:meh: nelisen kiloa tullu nyt kk aikana painoa. Isyystunnustettiin ja mitäs muuta, ei ny tuu mieleen.

No tuo 41cm on melekonen ☺ en usko että oot esikoisesta päässy noin komeille luvuille :hilarious:

Rv 38+0

Takaisin