La marraskuu 2016

Mistä ellami ostit teet? Mie oon jo Prisman, Lifen ja Punnitse ja säästä liikkeen valikoimat tarkistanu eikä vadelmanlehtiteetä löytyny. Ei millään viittis tilata netistä kun tulee kalliiks.. Ja imetysteetä varmaan meinasin myös kokeilla, jos ois vaikka hyvää kun tykkään teetä juoda :) esikoista imettäessä ei ollu maidon tulon kanssa ongelmaa.

Mikähän luontaistuote,terveyskauppa Ecorella se oli (kauppakeskus veturi) Kysyin ensin Life kaupasta, ei ollut. Lifen myyjä kysyi että onko tämä vadelmanlehtitee ollut nyt jossain otsikoissa kun on yks kaks ollut kysyntää paljon :)

Pitihän mun illalla maistaa sitä teetä. Hyväähän se on! Nukutti erittäin hyvin läpi yön, ei muuta :D

Täällä olis huomenna vapaapääsy synnärille, yritän jaksaa mennä :)

Meillä prismassa oli vaan clippein vadelmateetä, mutta ei vadelmanlehtiteetä joten hain sitä lifestä :)

Mulla on kotijaksot ollu vähän ajoittaisia, välillä oon vaan yksin kotona ja nautin ja välillä taas tuntuu et oon haalinu kaikki tehtävät ja ystävien tapamiset samalle ajalle ja saa tukkaputkella olla koko ajan viilettämässä :grin nyt varsinkin kun on ollu niin pitkällä saikulla ja huomenna alkaa vihdoin äitiysloma niin on ollu pakko opetellakki vähä viettää aikaa kotona ja oon oppinu nauttimaan siitä enemmän ku ennen :)

Nyt meinaa jotenki väsy painaa todella kovaa päälle ja tänään pitäis kestitä kaveriporukkaa, mies lupas imuroida mut mun pitäis pestä pinnat ja siistiä muutenki paikkoja. Tekis mieli vaan mennä nukkumaan vaikka siitä on puoltoista tuntii ku nousin ylös... :oops::sad001

Meillä on tässä vielä keittiöremppa ennen vauvan syntymää suunnitteilla.

Vaihdetaan siis kaapistot, tasot ja lavuaari sekä välitilan rumien laattojen tilalle jotain muuta... ei vielä olla päätetty mitä.

Toivon todella, että ehditään ennen synnytystä tää hoitaa.

Ei ollut lääkäriä, oli hoitaja. Ei tuosta tapaamisesta oikein ollut mitään hyötyä. En itse usko omalla kohdallani mihinkään puheterapiaan - vaikka kävisin monesti asiaa läpi jonkun kanssa puhuen, se ei siitä muuksi muutu. Ensimmäinen synnytys oli tosi dramaattinen, varsinkin lapsen kannalta, ja koen tosi paljon ahdistusta alatiesynnytystä ajatellessani. Pelkään lapsen hengen puolesta, koska ensimmäisessä synnytyksessä esikoisemme syntyi yhden apgar-pisteen kanssa eli sydän löi. Nyt sitten odottelen sitä tiistaita, että saanko päätöksen elektiivisestä sektiosta vai yrittävätkö vielä kääntää mun pääni. Tietty, kun lapsi ainakin maanantaina oli perätilassa, niin saan sektion ihan pelkästään siitä syystä, mutta... ne lapsethan kyllä kääntyilee.

Meillä sama, että poika syntyi yhdellä apgar-pisteellä. Mutta nopeasti virkosi kun saatiin keuhkot imettyä puhtaiksi. Mutta nyt haluan, että kaikki menee paremmin, oli nimittäin sairaalan toiminnallakin tuosta osansa!

Mullakin nyt alkanut maha, navan alta lähinnä, kutista hurjasti. Luulenpa että vain jotain mahan kasvua, nahkan venymistä tms asiaan kuuluvaa. Aikanaa on otettu kokeet kun kutisi kahdessa raskaudessa jalkapohjat ja kädet muttei ollut mitään häikkää.

Mistä ellami ostit teet? Mie oon jo Prisman, Lifen ja Punnitse ja säästä liikkeen valikoimat tarkistanu eikä vadelmanlehtiteetä löytyny. Ei millään viittis tilata netistä kun tulee kalliiks.. Ja imetysteetä varmaan meinasin myös kokeilla, jos ois vaikka hyvää kun tykkään teetä juoda :) esikoista imettäessä ei ollu maidon tulon kanssa ongelmaa.

Täällä oli cittarissa vadelmanlehtiteetä! Prismassa yms. ei ollu. :)

Meillä sama, että poika syntyi yhdellä apgar-pisteellä. Mutta nopeasti virkosi kun saatiin keuhkot imettyä puhtaiksi. Mutta nyt haluan, että kaikki menee paremmin, oli nimittäin sairaalan toiminnallakin tuosta osansa!

Sama homma sairaalan toiminnan - tai oikeastaan sektioon menon viivytyksen suhteen. Me oltiin pitkään teholla ja nenämahaletkussakin. Toivon nyt vähän tavallisempaa ja paremmin menevää alkua vauvalle.

Luulin et mun maha jotenki iso joka suuntaan.. mut 117cm sain mitaksi, no onhan tossa ihan kivasti senttejä näin rv33+2 kohdalla:hilarious:
Jännästi kasvaa vaan eteenpäin, ei takaa näy mahaa lainkaan kun aloin ny oikee asiaan perehtymään.

Facessa ja instassa olen ja siellä asiasta kertonut niin hyvät kuin huonotkin vaiheet, kuvia laittanut ja esikostakin kuvia. Olen pyrkinyt mahd yksityiseksi tilejä saamaan.

En oikei tollasiihin tee juttuihin ja muihin usko joten en niitä kokeilekkaan. Ja aion kulkea siellä missä kuljen ja mitenkään vaan kykenen niin loppuun saakka. Alkaa vaan alakerta olemaan todella kipeä jo nyt:bored:
No esikko painoi sen 3,5kg kun syntyi ja tällä hetkellä mahassa yhteensä se 4kiloa vauvaa:nailbiting:

Mie nyt sain sen vadelmanlehtiteen ostettua :happy: Citymarketista löyty clipperiä, oisin käyny vielä lifen ja ecorellan tarkistaa jos ei ois löytyny. Hyvää on kun maistoin jo :) Esikoisen synnytys kesti pitkään (15 tuntia, ekasta supistuksesta 37 tuntia) ni mielelläni kokeilen tuollasta humpuukkia jos se auttais vahvistamaan supistuksia kun ekalla keralla oli just se ongelma kun ei tarpeeks pitkät ja vahvat supistukset ollu. Ja teen ystävänä maistuu erilaiset teet varsinkin näin ilmojen viiletessä :)

Tänään oli taas polikäynti ja hyvät ovat virtaukset vaikka yksi napasuoni puuttuu! Ainoaksi "murheeksi" nyt muodostuu se, että vauveli edelleen perä edellä :/
Tilaa on kuulemma vielä kääntyä, ei yrittänyt kääntää koska veikkaili, että hyvin äkkiä on taas toisinpäin!

Kovin oli sitä mieltä, että perätilasynnytys molemmille parempi vaihtoehto mikäli vauvan koko ok. Kontrolli taas 2vkn päästä. Nyt pitäis vaan itsekin jotenkin osata muodostaa joku ajatus päässä...
Onkos täällä ketään joka olis perätilavauvan synnyttänyt tai päätynyt sektioon? Mitä mielipiteitä asia yleensä herättää? Netti on täynnä kaikenmoisia kauhutarinoita ja tuntuu, että usein (muissakin asioissa) ne positiiviset kokemukset jää jakamatta... :|

Charm3 36+1

Sama homma sairaalan toiminnan - tai oikeastaan sektioon menon viivytyksen suhteen. Me oltiin pitkään teholla ja nenämahaletkussakin. Toivon nyt vähän tavallisempaa ja paremmin menevää alkua vauvalle.

Meilläkin oli nenämahaletku käytössä ja oltiin tehovalvonnassa kaikkiaan 10 päivää. Kaikki meni siellä kyllä hyvin, sykkeet oli tasaisia koko ajan ja poika voi hyvin. Ihme, että onnistuttiin imetyksessä (imetin 18 kk) vaikka alku oli noin hankala!

Tänään oli taas polikäynti ja hyvät ovat virtaukset vaikka yksi napasuoni puuttuu! Ainoaksi "murheeksi" nyt muodostuu se, että vauveli edelleen perä edellä :/
Tilaa on kuulemma vielä kääntyä, ei yrittänyt kääntää koska veikkaili, että hyvin äkkiä on taas toisinpäin!

Kovin oli sitä mieltä, että perätilasynnytys molemmille parempi vaihtoehto mikäli vauvan koko ok. Kontrolli taas 2vkn päästä. Nyt pitäis vaan itsekin jotenkin osata muodostaa joku ajatus päässä...
Onkos täällä ketään joka olis perätilavauvan synnyttänyt tai päätynyt sektioon? Mitä mielipiteitä asia yleensä herättää? Netti on täynnä kaikenmoisia kauhutarinoita ja tuntuu, että usein (muissakin asioissa) ne positiiviset kokemukset jää jakamatta... :|

Charm3 36+1
Itse en ole synnyttänyt perätilassa olevaa vauvaa, mutta tätini on. Hänellä kaikki meni hyvin. Salissa oli ollut vähän enemmän porukkaa kun oli ollut opiskelijoita tms. jotka halusivat perätilasynnytyksen nähdä. Itsekin synnyttäisin perätilassa olevan vauvan alateitse, jos vauvan koon puolesta se olisi mahdollista. Mun kohdalla vaan tuskin olisi kun on olleet isot vauvat.

Charm3 36+1
Minulla vauva käännettiin tällä viikolla, mutta on taas pyörinyt eri asentoon. Ensi viikolla käännetään uudelleen. Minulle ehdotettiin sitäkin mahdollisuutta, että käännetään oikein päin, sitten puhkaistaan kalvot ja käynnistetään synnytys. Tämä vauva ei mahdu syntymään perätilassa, mutta mahtuu kääntymään miten vaan.

Meilläkin oli nenämahaletku käytössä ja oltiin tehovalvonnassa kaikkiaan 10 päivää. Kaikki meni siellä kyllä hyvin, sykkeet oli tasaisia koko ajan ja poika voi hyvin. Ihme, että onnistuttiin imetyksessä (imetin 18 kk) vaikka alku oli noin hankala!

Me oltiin teholla reilut kolme viikkoa ja vasta puolentoista kuukauden iässä saatiin nenä-mahaletku pois. Aivojen magneettikuvissa käytiin pariviikkoisena ja muutenkin oli se vaan raskasta. Meillä ei vauva koskaan oppinut imemään, kun oli aluksi niin heikko ja sitten tottui jo saamaan pullosta kaiken, eikä vointi tosiaan ollut tarpeeksi hyvä ensimmäiseen 1,5 kuukauteen. Mä sitten pumppasin ekat kolme kuukautta, minkä jälkeen lopetin ja annettiin vastiketta. Hoh hoijjaakkkkaaa...

Täällä on kunnon flunssa päällä :( ja tänään tuli kaiken lisäksi silmätulehdus .. hieno meininki..kaiken lisäksi kävin eilen taysin ihotautilääkärillä tästä raskausihottumasta ja siinä sitten pyöri 3kpl erikoislääkäriä ja ihmetteli kroppaa.. eivät olleet varmoja mikä on ja päätyivät ottamaan kahdesta paikkaan koepalat ja niihin tuli yksi tikki molempiin. Ataraxia ei olisi kuulema saanu syödä uusien tutkimuksien mukaan ja nyt on taas uusi lääkitys ja rasva.. kumpa pääsisi jo synnyttään niin pääsisi tästä kurjasta olosta..rv 37+2

Oli itsekin pakko mitata vatsan ympärys.Komiat 130 cm.Oon kohta yhtä pitkä kuin leveä Ei nyt sentään ihan,mutta ei kauaks jää tällä 152 cm varrella

Hih meillä samat mitat ja syntymävuosiki näköjään :hilarious: tiedän siis miltä tuntuu susta jäätävän pallomahan kanssa!

Onpas ollut taas päivä..

Aamupäivällä kävin lounaalla isäni kanssa ja kun istahdin pöytään niin hetken päästä mun silmät meni ihan ristiin, siis sananmukaisesti..meni ihan ristiin, muljahti ja näkö heikkeni täysin, pyörrytti siis ja tuli kylmä hiki ja älytön kuumuus!
Pelästyin aivan järjettömästi ja heti pahimmat asiat kävivät mielessäni ja pelko iski kaikesta kun siinä hoin isälleni että pyörryn ja että apua mitä tää on!
Hieman siinä toivuttuani soitin heti neuvolaan ja kysyin, että pitäisikö nyt huolestua.
Sanoivat ettei pitäisi olla mitään hätää, joku verenkierron häiriö yms.
Katsoivat tiedoistani, että verenpaine on aika alhainen ja saattaa olla syynä. Sovittiin, että soitan synnärille jos jatkuu tai muuta outoa tulee.

Olin kuitenkin ihan normaalisti aamupalan syönyt yms. ettei se voinut verensokeristakaan johtua.
Olen aiemmin pyörtynyt monta kertaa ennen raskautta, mutta en ikinä tuolla lailla että silmät menisivät ihan ristiin!
Olisin varmasti kupsahtanut maahan jos en olisi istunut. Tuli aivan yhtäkkiä, onneksi olin istumassa!

Nyt illalla sitten piristin itseäni ja kävin 1,5 h kasvohoidossa, tekipä hyvää! :D

Nyt pitää vain levätä ja seurailla vauvan liikkeitä..Mitäköhän seuraavaksi...huh..

rv 36+5

Onko kukaan huomannut että oma mieliala olisi jotenkin laskenut loppuviikoilla? Aavistuksen allapäin ja peloissaan tulevasta? Vetäytyy omiin oloihin? Mä en yhtään muista aiemmista tämmöistä, mutta nyt oon tällä viikolla havainnut tämmöistä.

Ellami, on laskenut mieliala jostain syystä. Jotenkin tekee tämä jatkuva hengästyminen ja huohottaminen sellaisen fyysisestikin raskaan olon. Ei tunnu hirveen houkuttelevalta odotella vielä kuukautta tällaisen olon kanssa. Vauva onneksi riehuu, että muistuttaa ihanasta palkinnosta maaliviivalla.

Muokattu viimeksi:
Takaisin