La marraskuu 2016

Te jotka ootte hommannu tota vadelmanlehtiteetä niin mistä kaupasta ootte löytänyt?

Voisi vaikka löytyä ihan Prismastakin mutta mä asun täällä korvessa niin tilasin Hyvinvoinnin tavaratalosta :) siellä olisi ollut tuota imetysteetäkin mutta en sitä ottanut, vähän sitä kyllä mietiskelin!

Mie bongasin semmoisen tänään luontaistuotekaupassa kun Weleda imetystee. En ostanut, vielä... onko kukaan kuullut, kokeillut? Pitäisi kaiketi ymmärtääkseni vaikuttaa maidon tuloon...? Jossain luki et voi juoda jo raskausaikana. Ostinpa minäkin ihan vaan kokeilumielessä sen clipper vadelmanlehtiteen. Luin että helpottaisi myös jälkivuotoa ja palautumista synnytyksestä. Tuolla se kaapissa nyt oottelee...

Mulla on tota Weledaa kaapissa vajaa paketti odottamassa kun sain ilmaiseksi lähes täyden paketin. On tuo maito kyllä ennenkin noussut ilman mitään ongelmia mutta tämä on meidän vika lapsi niin pitää kaikkea kokeilla kun vielä voi :grin En ole sitä vielä juonut enkä ole siis aiemminkaan kokeillut.

Vadelmanlehtiteetä mies osti mulle Lifesta. En ainakaan paikallisesta Prismasta sitä bongannut vaikka muuten siellä on ihan kivasti Clipperin teetä.

Mulle on alkanut nyt parin päivän aikana tuleen harkkasuppareita enemmän. Ennen tätä siis tullut ehkä pari päivässä jos sitäkään. Samanlailla meni esikoisen raskausaikana, vasta viimeisillä viikoilla alkoi tuleen enemmän. Nyt ehkä vähän aiemmin, mikä on kiva jos ei menisi niin paljoa yliajalle. Ehkä munkin pitäisi ihan mielenkiinnosta koittaa sitä vadelmanlehtiteetä.. :rolleyes: Alkanut tuntuun myös että voisi pää olla jo oikeassa paikassa synnytystä ajatellen. Viime neuvolassa oli vielä vähän viistottain.

Mielialat vaihtelee kyllä tosi paljon, suurimman osan ajasta haluaisin jo vauvan syliin mutta välillä se jollain tapaa jännittää tosi paljon. Alle kaksi vuotta sitten tuo esikoinen oli vastasyntynyt mutta silti jotenkin ihan unohtunut se aika ja miten pieni toinen voikaan olla.

Oltiin muuten eilen tutustumassa sairaalaan. Konkretisoitui tämä raskaus siellä viimeistään, kun kierreltiin synnytyssaleissa ja vuodeosastolla :grin Kiva tietää mihin pitää mennä, mistä ovesta jne. sitten kun lähtö koittaa. Kätilö näytti meille n. 3 tuntia vanhaa tyttöä, joka näytti niin pikkuiselta, että olisin luullut 3-kiloiseksi (kätilön mukaan iso, yli 4 kg), taisin rakastua :love7 Tutustumisesta, henkilökunnasta ja sairalaasta jäi todella positiivinen fiilis :)
Ihana kirjoitus! :Heartred Kun tyttöni syntyi, miehen kanssa ihasteltiin että voi kuinka pieni, painaa varmaan jotakin päälle 3 kg. Mutta kun tyttö punnittiin, niin olikin yli 4 kg. On ne vaan siltikin pikkuisia. :love7

Mistä ellami ostit teet? Mie oon jo Prisman, Lifen ja Punnitse ja säästä liikkeen valikoimat tarkistanu eikä vadelmanlehtiteetä löytyny. Ei millään viittis tilata netistä kun tulee kalliiks.. Ja imetysteetä varmaan meinasin myös kokeilla, jos ois vaikka hyvää kun tykkään teetä juoda :) esikoista imettäessä ei ollu maidon tulon kanssa ongelmaa.

Mä kävin tänään miehen (ja esikoisen) kanssa pelkopolilla. Siitä ei juurikaan ollut mitään hyötyä, tuli vain paska fiilis, kun piti käydä sitä edellistä huonosti mennyttä synnytystä läpi. Nyt on ensi viikolla aika erikoislääkärille synnytystapa-arvioon, ja toivon mukaan päädytään suunniteltuun sektioon. Olen aika ahdistunut nyt vielä, kun ei ole mitään päätöstä tehty, eikä mulle ole tehty edes sisätutkimusta ollenkaan tämän raskauden aikana. Jotenkin semmoinen suru puserossa -fiilis.

Voin kuvitella kuinka raskasta on käydä huonosti mennyt synnytys uudelleen läpi, varsinkin kun siitä ei ollut apua nyt. Oliko siellä huono lääkäri vai eikö heitä muuten vain kiinnostanut?
Minulla myös esikoisen synnytys meni pieleen, kiireelliseen sektioon päädyttiin. Nyt en tiedä mennäänkö suoraan sektioon. Tuskin kyllä, koska viimeksi äitiyspolilla lääkäri puhui alatiesynnytyksestä..

Onnea Kapy89 <3

Mä täällä itsekseni mietin, että mahtaakohan mua supistaa?! Tuntuu aika aaltomaisesti tulevan menkkakivun tyyppisiä kipuja alavatsaan, joka säteilee myös reisiin. Vatsa ei kuitenkaan kovetu kuten esimerkiksi harkkasuppareissa tekee. Todella epämukava olo silti ja kun ei tiedä onko normaalia vai ei.. :/

Täällä samanlaista tunnetta ollut jo kolmatta päivää. Menkkajomoa joka tuntuu jo tosi ikävälle. Varmaan omalla kohdalla jotain tosi lievää supistelua,aaltoina tulee ja menee mutta ei tekemistä haittaa.. 37+4

Voin kuvitella kuinka raskasta on käydä huonosti mennyt synnytys uudelleen läpi, varsinkin kun siitä ei ollut apua nyt. Oliko siellä huono lääkäri vai eikö heitä muuten vain kiinnostanut?
Minulla myös esikoisen synnytys meni pieleen, kiireelliseen sektioon päädyttiin. Nyt en tiedä mennäänkö suoraan sektioon. Tuskin kyllä, koska viimeksi äitiyspolilla lääkäri puhui alatiesynnytyksestä..

Ei ollut lääkäriä, oli hoitaja. Ei tuosta tapaamisesta oikein ollut mitään hyötyä. En itse usko omalla kohdallani mihinkään puheterapiaan - vaikka kävisin monesti asiaa läpi jonkun kanssa puhuen, se ei siitä muuksi muutu. Ensimmäinen synnytys oli tosi dramaattinen, varsinkin lapsen kannalta, ja koen tosi paljon ahdistusta alatiesynnytystä ajatellessani. Pelkään lapsen hengen puolesta, koska ensimmäisessä synnytyksessä esikoisemme syntyi yhden apgar-pisteen kanssa eli sydän löi. Nyt sitten odottelen sitä tiistaita, että saanko päätöksen elektiivisestä sektiosta vai yrittävätkö vielä kääntää mun pääni. Tietty, kun lapsi ainakin maanantaina oli perätilassa, niin saan sektion ihan pelkästään siitä syystä, mutta... ne lapsethan kyllä kääntyilee.

Madeline harmi ettei pelkopolikäynnistä ollut hyötyä. :sad001 Kannattaa siellä synnytystapa-arviossa todella painokkaasti painottaa, että haluaa sektion, koska varmaan ne siellä tekee kaikkensa, et synnytettäis alakautta. Eli pitää olla todella jämäkkänä siinä. Mun kokemus ylipäätään lääkäreistä ja sairaaloista on et jos jotain haluaa, sitä pitää vaatia. Muuten on vaan sellaista "kyllä se siitä, mene kotiin lepäilemään"- meininkiä.

Kotona olemisesta
Mäkin olen ihan kotihiiri. Ihmisiäkin tykkään kyllä nähdä ja käydä joskus kaupungilla pyörimässä, tosin yöelämä kaupungilla on mun kohdalla jo niin nähty, sellainen ei kiinnosta enää yhtään. Mut jo ihan lapsena viihdyin yksinäni omassa huoneessa kirjoittelemassa, piirtelemässä ja lukemassa, samoin teininä ja aina. Nyt nautin todella sen 4h mitä saan olla aivan yksin (no kissan kanssa :)) kotosalla, kun lapset ovat koulussa. Pidempäänkin viihtyisin, kun tuntuu, et toi 4h menee aivan liian äkkiä. Tosin kuopus viihtyy kans koulun jälkeen omissa puuhissaan aikansa, ettei kovin rankkaa ole sittenkään kun se kotiutuu.

Mäkin voisin kuikuilla jo sitä vadelmalehtiteetä seuraavan kerran kun käyn Prismassa. :happy:

Huuh, ke-to välisenä yönä heräsin ihan älyttömiin vti-oireisiin. Tai siis heräsin vessahätään, kävin vessassa ja sitten oltiinkin hereillä loppuyö, koska kirveli ja sattui ihan mahottomasti. Piti mennä töihin, mutta enpä sitten mennytkään. Mies otti auton, joten mun piti kävellä 6 km terveysasemalle (mies ehdotti kyllä, että minä ottaisin auton, mutta reippaana tyttönä aattelin, että parempi on kävellä...). Melkein nuupahdin matkalla. Liitoskivut ihan kauheat, alkoi supistelemaan jne. Vaapuin kuitenkin menemään. Olin labrassa 11.30. Otin vuoronumeron ja aloin odottelemaan. Joskun 12.30 paikkeilla aloin miettimään labran aukioloaikoja ja päätin tarkistaa netistä: 8-11. Eli ihan turhaan olin odotellut sen tunnin. Noooh, kotiin en voinut alkaa kävelemään, koska olisin varmaan puolivälissä päättänyt istua kannolle ja alkaa itkemään, joten menin kirjastoon ja odottelin siellä niin kauan kun mies tuli eli n pari tuntia. Meneehän se päivä noinkin :grin Viime yön nukuin kuin tukki. Pitää siis ehkä jatkaa noita lenkkejä, muttei ehkä noin pitkinä.

Viikko mammaloman alkuun. Odotan sitä niin kovin. Jos vaikka sais nukuttua varastoon vähän ennen kun Vilpandeerus päättää maailmaan tulla.

Ja niin, ihan tosihyperpaljon onnea Kapy89:lle :Heartred:Heartred:Heartred

Kaisukkene 33+4

Niin vielä tosta, et en mäkään aio kotiin linnottautua vaan normaalisti voinnin mukaan menen. Esikoista odotellessa pompin viimeisilläni vielä keskellä metsää koiran kanssa ilman kännykkää. Tästä taisin täällä mainitakin. Silloin kyllä juolahti mieleen, et tää ei taida nyt olla ihan fiksua. :facepalm:

Oih, onnea Kapy89! :Heartred:Heartpink:Heartblue Enpä huomannut syntyneiden listaa vilkaista.

Kaisukkene No huh huh! En varmaan ois lähtenyt tota matkaa enää kävelemään muutenkaan ja vielä vähemmän vähien yöunien ja noiden oireiden kanssa. :woot: Vilpandeerus, ihana nimitys. :Heartred:)

Varpahat!
Muistelisin että sulla ainakin oli korvatulehdus? Miten hoisit pois, muutakun työntämällä valkosipulia korviin ja nenään :joyful:
Soititko neuvolaan? Ihan järkyttävä kipu vasemmassa korvassa ja särkee myös leukaluuhun ja on tukossa, mutta muita flunssan oireita ei oo..

37+0

Varpahat!
Muistelisin että sulla ainakin oli korvatulehdus? Miten hoisit pois, muutakun työntämällä valkosipulia korviin ja nenään :joyful:
Soititko neuvolaan? Ihan järkyttävä kipu vasemmassa korvassa ja särkee myös leukaluuhun ja on tukossa, mutta muita flunssan oireita ei oo..

37+0

Joo mullaki säteili tonne leukaluuhun ja hampaisiin asti! Mä marssin vaan tk:lle ja sanoin että nyt joku tsiigaa mun korvan koska se kipu oli silloin ihan kamalaa (vaikka kaikki kunnia valkosipulille!) ja tulehdushan siellä oli. Mulla se sitten aiheutti flunssankin oireita, ja lääkäri sanoi että se korva nimenomaan aiheuttaa ne. 2 eri antibioottikuuria söin ennen kuin tehosi. Ensimmäisen kuurin jälkeen ei ollut kipua mutta korva tuntui vaan tosi tukkoiselta eikä tulehdus ollutkaan vielä hävinnyt, että voi ihan hyvin olla vähäoireinen. Korvatulehdushan voi parantua itsestäänkin mutta lääkärikin sanoi että kaikki ylimääräiset tulehdukset kannattaa hoitaa heti, koska se on parempi myös vauvan hyvinvoinnin kannalta. Joten tsemppistä!

Takaisin