La marraskuu 2016

Kyllä tämä vaavi alkaa aika voimakas jo olla, autolla ajelin niin ihan piti hiljentää vauhtia ja keskittyä kunnolla kun monoa tuli kylkiluihin semmosella tohinalla että ihan aina säpsähti ja joutu henkiä haukkomaan! Ei siis käynyt kipeää mutta semmonen vähän inhan tuntoinen. Tähän asti on enimmäkseen monotellut vain kun olen lepäillyt :D hauska miettiä ja kuvitella että mitenkäs päin se tyttönen sielä remuaa!

Pikkumyy 30+5

Neuvolassa käyty, pää on jo alespäin... :D mulla on aika rauhallinen poitsu masussa. Neuvolalääkäri vasta 11.10, oisin halunnu tietää onko noi supistukset tehny jotain... nooh... päivystyksee piti mennä jos siltä tuntuu... ja väsymystä on koska on kotona pieniä lapsia :D

Huh huh,nyt alan vasta toipumaan tästä taudista. Tänään eka aamu pitkästä aikaa kn ei ollut kurkku ja pää kipee. Piti neuvola tältä aamulta perua,että parantelen itteni kunnolla ennen kun lähden tuonne ulos hillumaan. Alkuviikosta oli ihan kuumetta ja kiva,kun mun mummi oli tehnyt esikoiselle synttärikakun ja ei uskonut kun sanoin,että oon tosi kipee etten jaksa nyt mitään kahvikestejä pitää. Mummo tuli kakkujensa kans ja oli kutsunu mun veljen (mikä siis ihan ok) ja tädin ja serkkuja kakkua syömään. Mulla oli hirvee pääkipu ja kuume ja just pystyssä pysyin. Kun vihdoin lähtivät,niin en pystyny tekee muuta ku oksentaa ja makaamaan sohvalla ja lapset piti vahtia samalla. Kyllä mua niin otti päähän,että niin tärkeät on yhdet kakku kahvit,että ei voi uskoa kun ystävällisesti sanoin etten jaksa. Ja itse oltiin jo iso kakku tehty ja syöty ja sanoin että ei tarvitse kakkua tuoda kiitos.. Nyt on kämppä ihan sekaisin ja pyykit odottaa pesuaan. Puolukkavispipuuron tein aamulla ja vähän lasten kanssa piirettiin. Tekipä taas hyvää vähän avautua :) 31+3

Meilläkin on aikamoinen myllääjä mahassa. Eilen järkytyin, kun istuin maha kiinni ruokapöydässä ja yhen äkin tyyppi päättikin alkaa puskea jollain ruumiinosallaan pöytää vasten. Sattui ihan julmetusti, kun nahka oli näiden kahden välissä ja jouduinkin hyppäämään tuolilta pois, kun nappula ei vaan lopettanut puskemistaan vaikka oli estekin vastassa... Varsinainen jääräpää :D Muutenkin aika tukalalta tuntuu mylläys ja auton ajoakin tosiaan häiritsee, kun liikkeet tuntuvat niin ylhäällä jo. Tuntuu myös ettei vatsani ole tarpeeksi suuri, kun pieninkin liike tuntuu siltä kuin joku koittaisi punkea läpi tuosta mahasta. Ja vielä kaksi kuukautta pitäisi kasvaa, voi apua!!

30+4

Me just eilen miehen kanssa päätettiin, että koska alotellaan käynnistämisyritykset. Tähän siis taustaa, että meillä on lapsille satavarma hoito vaan viikonlopuille. Mulla on nää kaksi nuorempaa lähteneet syntymään 3-0 päivää magnesiumin lopettamisesta. Ja mun keho reagoi todella herkästi kotikäynnistykseen. Siis useampaan kuppiin vadelmanlehtiteetä ja rebozoon jne. Tuo lokakuun vika viikko, niin keskiviikkona ajan magnesiumit alas, torstaina aletaan kiusata kroppaa pitkillä kyykyillä yms avaavilla liikkeillä ja perjantaina alan kitata vadelmanlehtiteetä vähän enemmän. Mulle riittää yleensä periaatteessa pelkkä tuo magnesiumin pois jättö, mutta nyt koirien ja lasten takia se ois parempi, että osuu viikonlopulle. Sillon ois jo melkeen viikko 38 ja nuo pienemmät on syntyneet rv 37 sisällä.

Rv 29+0

Mielenkiintoista, UP... Jännä nähdä, pääseekö itse mille viikoille eli esim. tuonne rv. 37 ja yli.
Eilen oli eka perhevalmennus. Ensikertalaisena en ollut edes ymmärtänyt, että riippuu raskausviikosta, mihin soitellaan jos epäilee synnytyksen käynnistyneen. Meillä soitetaan ja tarvittaessa mennään siis rv. 31+6 asti Naistenklinikalle, sen jälkeen käy esim. Jorvi rv. 35+6 asti (ja myös siitä eteenpäin). Jos on saamassa lähellä täysiaikaisen muksun, Lohjan sairaala käy. Olin valintatilanteen edessä, mutta jos siis päästään 36+, niin sitten toivotaan pääsevämme Lohjalle.
Katjusha rv. 29+0

Olenko mä jotenki outo kun haluun että vauva viihtyisi masussa ainaki rv 40+0 asti ja olisin todella iloinen jos syntyy vasta joulukuun alussa :D Esikoinen syntyi rv 40+1 ja kuopuksen la 26.11 :)

Mulla ei ole kuin pienikokoinen esikoinen viihtynyt 40+1 mahassa ja koko ajan on synnytykset alkaneet aikaisemmin ja aikaisemmin. Helpompi on viikonloppuna hiukan avittaa synnytystä kun joutua siihen tilanteeseen, että joudun synnyttämään yksin.

Omat synnytykset on olleet hitaita viiteen senttiin asti. Ajattelin, että pyöritään miehen vanhempien kotona viittä senttiä lähelle, kunnes alan kaivata ilokaasua. Sillon saan olla rauhassa ja siirrytään sitten vasta loppuvaiheeksi sairaalaan.

Olenko mä jotenki outo kun haluun että vauva viihtyisi masussa ainaki rv 40+0 asti ja olisin todella iloinen jos syntyy vasta joulukuun alussa :D Esikoinen syntyi rv 40+1 ja kuopuksen la 26.11 :)

Et ole. En mäkään halua. En tosin halua, että menis kauheesti yli lasketun, mutta ei mitään syytä syntyä aikaisemmin. Ja mä haluaisin ennemmin jousimies-vauvan ku skorpparin.

Et ole,samoin itse toivon että jos vain vauvan vointi yms ovat hyvä,niin menisi laskettuun aikaan tai vähän yli. 3 ekaa syntyneet 40+3-41+4 ja olleet tosi virkeitä ja terveitä vauvoja. 4 syntyi jo 36+3 sektiolla ja oli ensimmäisen vuoden paljon sairaana,vaikka muuten vahva vauva olikin. En tiedä oliko sattumaa,vai sektion ja noin aikaisten viikkojen takia paljon sairaana yms, mutta toivon että mahd pitkään masussa pysytään ja vahvistutaan. Vaikka viimeiset viikot ovat varmaan kärsimätöntä odottelua,mutta siinähän ne viikot nopsaan täyttyy.

Huh, sain vihdoin noi äitiyspäivä-ja vanhempainrahahakemukset täytettyä. Oli tänään kelassa aika, kun en oikein tajunnut noita juttuja, kun tosiaan sitä rahaa voi hakea ed. 6kk tulojen mukaan, mutta niiden ei sitten kuitenkaan ole pakko olla yhtenäiset 6kk. Sain samalla jätettyä palkkakuitit sinne, et on liitteet toimitettu. Saa sitten nähdä onnistuuko toi vai meneekö sitten vuoden 2014 verotuksen mukaan, jolloin mulla ei ollut lainkaan työtuloja. Joka tapauksessa helpottavaa kun se asia on hoidettu. Yksi yliviivaus taas To do-listaan ja toi oli kuitenkin sieltä ikävämmistä päästä.

Mun puolesta vaavi saisi olla masussa laskettuun asti. Mielellään ei hirveästi yli kuitenkaan, hiukan ennenkään ei haittaisi. Mä olin ekassa raskaudessa hyvässä kunnossa loppuun asti ja jos tää raskaus menee samoin, kuten tähän asti on aika lailla mennyt niin ehtisi vielä tehdä paljon hommia valmiiksi, eikä olisi niin kova kiire. Esikoinen syntyi 39+3 ja se oli ihan hyvä aika.

ErykahB, jaa-a minkähän shown se tekee, jos muksu syntyy skorpparina, ja isänsä on skorppari ;)
Meikä on leijona, mutta en geneettisesti vaikuta lapsen luonteeseen, vain esimerkin ja kasvatuksen kautta.

Mä olen jousimies, todella epätyypillinen jouskari monessa asiassa. Meijän muksusta ei kyllä mitenkään tuu jousimiestä. Tää mun kroppa heittää muksun pihalle viimestään karvan yli 3kg kokosena. Mun toinen tyttöni on oinas ja sen kanssa ollaan kun paita ja peppu. Meillä esim leijona lapsi on se epävarmin ja rauhalliseksi mainostettu härkä on yhtä tulta ja tappuraa. Mä olen rauhaa rakastava, enkä ollenkaan perus jousimies, enkä perus-jouskaria meille haluais. En ymmärrä niitä ollenkaan.

Up-84, mun tyttö on sit just samanlainen jouskari ku sä! Aivan ihana luonne! Mä ja mies ollaan vesimiehiä ja pojat rapu ja kauris.

Täällä myös yksi, joka haluaisi, että vauva ei kovin aikaisin lähtis syntymään. Oon niin asennoitunutkin siihen, että syntyy vasta la:n jälkeen, kun 2 aiempaakin syntyivät n. viikko la:n jälkeen. Tosin ei tarvis mennä ihan viikkoa yli, sekin on ollut ihan karseeta odotella niin kauan! :hilarious:

Mun toka syntyi rv 40+6 ja hän on ollut paljon kipeänä. Joutui heti syntymäänsä seuraavana päivänä vastasyntyneiden tehovalvontaan kolmeksi yöksi, koska oli veren infektioepäilys. Täysimetin 6 kk ja osittaisimetyksenä jatkettiin 1v9kk asti, silti hän tosiaan on sairastellut paljon. Antibioottikuureja ei kuitenkaan ole tarvittu kuin silloin vastasyntyneenä se 3 vrk.

Huh, sain vihdoin noi äitiyspäivä-ja vanhempainrahahakemukset täytettyä. Oli tänään kelassa aika, kun en oikein tajunnut noita juttuja, kun tosiaan sitä rahaa voi hakea ed. 6kk tulojen mukaan, mutta niiden ei sitten kuitenkaan ole pakko olla yhtenäiset 6kk. Sain samalla jätettyä palkkakuitit sinne, et on liitteet toimitettu. Saa sitten nähdä onnistuuko toi vai meneekö sitten vuoden 2014 verotuksen mukaan, jolloin mulla ei ollut lainkaan työtuloja. Joka tapauksessa helpottavaa kun se asia on hoidettu. Yksi yliviivaus taas To do-listaan ja toi oli kuitenkin sieltä ikävämmistä päästä.

Mun puolesta vaavi saisi olla masussa laskettuun asti. Mielellään ei hirveästi yli kuitenkaan, hiukan ennenkään ei haittaisi. Mä olin ekassa raskaudessa hyvässä kunnossa loppuun asti ja jos tää raskaus menee samoin, kuten tähän asti on aika lailla mennyt niin ehtisi vielä tehdä paljon hommia valmiiksi, eikä olisi niin kova kiire. Esikoinen syntyi 39+3 ja se oli ihan hyvä aika.
Jes, minäkin sain tänään vihdoin vietyä liitteitä Kelaan! :joyful:

Aika jännää miten tuli kerran kurkattua noita jo synnyttäneiden ryhmiä, niin tosi moni vauva on syntynyt jo edellisessä kuussa lasketusta ajasta. Itellä la vasta 29.11. mutta kovasti ennustavat, että syntyis jo paljonkin aikaisemmin. Että saas nähdä tuleeko meille toinen vaaka, niin ku toi meidän isäntäkin on, vai pikkuinen skorpparirinsessa, vaiko jousimies...?? :happy:
Ite olen vesimies, niin ku isännän poikakin ja oma poika rapu ja neiti härkä.
Mutta kyllä meidän värikkääseen poppooseen mahtuu! :joyful::Heartred

Pikkasen tympäsee, kun neuvolantäti oli tänään vähän sillä kannalla, että harvemmin näillä viikoilla enää istukat paljon siirtyilee :'(. Sanoi kyllä, että mahdollista on ja toivoa kannattaa elätellä sopivasti, mutta samalla valmistella itseään siihen sektio vaihtoehtoon! Onhan se hyvä, että ehtii tässä vielä asennoitua siihenkin mahdollisuuteen!

Sekin nyppäsee, että kaveri edelleen pää ylhäällä ja pikkuhiljaa sais ruveta kääntymään jos meinaa mahtua! Tosin jos sektioon joutuu niin ihan sama sitten vaikka olis poikittain. Mikään ei nyt vaan mene ihan putkeen...

Mutta täytyy olla tyytyväinen, että vilkas tyyppi siellä jaksaa kasvaa ja pääasia tietenkin, että saadaan ulos turvallisesti :)<3

30+0

Charm, sympatiaa.. Tärkeintä, että kasvaa ja kehittyy - ja sitten saattelette turvallisesti maailmaan!
Mulla on seuraava neuvola tulevana maanantaina. Viimeksi oli "raivotarjonta", mutta saapa nähdä nyt. Mua puolestaan harmittaa luopua neuvolantädistä, joka on kokenut kätilö (sijainen kuun loppuun). No, perhevalmennuksessa eilen lupasi, että vakkarikin on kokenut terveydenhoitaja - mutta ekakertalaisena en häntä tunne. Toivotaan että synkkaa. Pitää karvata vielä syyskuulle tälle tutulle kätilölle aika. Uskoisin että ehditään, luulen että tästä eteenpäin neuvola on 2 viikon välein.

Olen ollut nyt työttömänä ja liitto on maksanut ansiosidonnaista. Kun alan saamaan äippärahaa, niin pitääkö minun ilmoittaa siitä erikseen liitolle, vai enkö vain enää jatkossa lähetä päivärahahakemuksia?

Takaisin