Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
paljon jaksamisia äiti96 teidän arkeen, onnea kuitenkin pienestä taistelijasta!

Pitää tulla teillekin ilmoittamaan, että meidän tyttö syntyi sunnuntaina, viikolla 25+1. Mulla oli hieman kivuliaita supistuksia ja veristä vuotoa. La-aamulla lähdettiin käymään synnärillä, jossa huomattiin, että paikat oli täysin auki. 14 tuntia pystyttiin viivyttämään synnytystä. Tyttö syntyi sitten yhden aikan yöllä. Mitat oli 650g ja 31cm. Hän on nyt teholla ja taistelee, meidän pieni soturiprinsessa :) Mulla on kova luotto siihen, että hän selviää, mutta myös menettämisen pelko. Vaikea katsoa, kun pieni rakas on niin monien letkujen keskellä. Syksy menee sairaalan ja kodin välillä, toiveena olisi päästä jouluksi kotiin. Nyt mennään kuitenkin päivä kerrallaan. Mieli on ollut aika sekainen ja väsynyt viime päivinä. Pikkuhiljaa alkaa käsittää, että musta ei tulekaan tavallisen vauvan vanhempaa marraskuussa, vaan olen nyt ja aina tuon pienen keskosen äiti.

Edit: Luultavasti jään taustailemaan ketjua, ei ole nyt jaksamista ja aikaa kirjoittelulle :)
Onneks olkoon soturiprinsessasta! Toivotaan että pääsette jouluksi kotiin ja vauvalla kaikki hyvin!

Hei nyt on kysyttävä, onko muilla tämmöstä; sattuu navan viereen ihan kauheesti, häiritsee unia ja liikkumista muutenkin, välillä pitää oikein kesken kävelyn pysähtyäkkin kivun takia, pitäskö mun käydä jossain?? Viikkoja 32+1.. tätä kipuilua jatkunut noin viikon verran. Ei oo kyllä mitään harjotus suppareita eikä mitään vuotookaan tuu.. mut kauheesti rupee vaan pelottaan että onhan kaikki hyvin. Vauva ehkä liikkuukin vähän vähemmän kun esim. Pari viikkoo sit. Sit sitäkin oon miettinyt kun nyt on maha ruvennut oikein vauhdilla kasvaan että onko se vaan jotain mahan kudosten venymistä? Nyt alkanut raskausarpiakin tuleen aika nopeesti...

En kyl osaa sanoa mut aina voi soittaa neuvolaan jos joku mietityttää. Itellä alkanu liitoskivut vaivata iha kunnolla ja yks aamu heräsin siihen ko tuntu ku ois puukolla vejelty alamahaan siksakkia. Plus lonkat kipeytyy kans eli nukkuminen on sitä et puoltuntia kerrallaan per kylki ja sit taas herättää vaihtaa asentoa kipujen takia. Mää niin ootan että pääsee synnyttää.

Mulla oli tänään ultra (rv9+4), masusta löytyi 7+3 viikkoja vastaava pienokainen. ❤ mutta en ihmettele yhtään!
bb5f2fb4027facaaa5e37fef7121237e

Nyt ainakin tiedän, että siellä on joku ❤

Täällä oli rakenneultra tänään. Pienellä kaikki hyvin, 329g täyttä rakkautta <3 Lääkäri sanoi että 99% varmuudella pieni neiti ihminen meille tulossa! Nähtiin vauvasta 3D sekä 4D kuvaa ja näytti ihan siltä kun pieni olisi hymyillyt koko aika sekä sormi maistui hyvältä. Kerran piti käsiä ylhäällä kuin balleriina. ;) Rv 20+3.

Mulla oli eilen ensimmäinen neuvolakerta :-) varattiin aikoja seuraavaan neuvolaan ja sikiöseulontaan. Nyt niinkun pitäis malttaa odottaa Syyskuun loppuun että näkee onko tuolla kaikki hyvin :-/
Onko tääl muita joita on pelottanut keskenmeno alkuraskaudessa tosi paljon?

Mua pelotti koko ajan et kaikki mitä teen on vääri ja tulee km. Mut täs sitä ollaa 35 viikolla ja huoli oli turhaa. Eipäs siihe ite voikkaa vaikuttaa.
Me käytii viime yönä kipeiden säännöllisten suppareitte takia kaksis näytillä. Vauvalla kaikki oli hyvin ja käyrät piirsi tasasia supistuksia mut ei oo viel synnytys lähellä. Vähä sais se viel vähä aikaa olla mut kieltämättä vähä salaa toivoin et ois edenny johonki tää koska olo on iha hirvee ja oon tosi kipiä. :D

Pienitimantti kaikkia varmasti hieman pelottaa se, mutta ei kannata turhaa huolehtia ja pelätä pahinta kun kaikki todennäköisesti on hyvin :) ja jos niin ikävästi käy että keskenmeno jollekkin tulee niin ei sille olisi mitään voinut tehdä :( tiedän ettei oo helppoo olla huolehtimatta ja pelkäämättä pahinta! Tsempit <3 mulla kaksi aikasempaa raskautta menneet kesken ja muistan kun nytkin alussa hiipi kamalia ajatuksia mieleen et entä jos taas menee yms. Mulle sillon joku sano kivasti et: Se pienen pieni alkioki vaistoaa äidin mielentilat ja jos se raskaus jostain syystä meneeki kesken niin ennemmin se haluaa olla sen pienen hetken mahassa rakastettu entä ku pelon ympäröimänä! <3

Riikkarii hui kohta sä saat pienen syliin <3 voi ku itekki ois jo niin pitkällä :p tsempit loppu raskauteen toivottavasti ei kivut enää pahene!

Minttukarkki ihanasti joku sulle sanonu!
Me eilen käytii lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin, sydänäänet kuulu tosi selvästi. Nyt jo viikkoja 16+2. Sanoi että kohtu on aika eessä mutta se on hyvä juttu, ehkä siitä johtuen tuntuu että näkyy maha jo selvästi. Vähän kyllä itekki välillä pelkään ku tuo toinen pieni potkii ja rymyää mun mahalla ettei vaan sais pahaa aikaan. Mutta pitää koittaa luottaa että suojassa sielä ollaan.

Mua pelotti koko ajan et kaikki mitä teen on vääri ja tulee km. Mut täs sitä ollaa 35 viikolla ja huoli oli turhaa. Eipäs siihe ite voikkaa vaikuttaa.
Me käytii viime yönä kipeiden säännöllisten suppareitte takia kaksis näytillä. Vauvalla kaikki oli hyvin ja käyrät piirsi tasasia supistuksia mut ei oo viel synnytys lähellä. Vähä sais se viel vähä aikaa olla mut kieltämättä vähä salaa toivoin et ois edenny johonki tää koska olo on iha hirvee ja oon tosi kipiä. :D

Voijuku oon niin kateellinen sulle noista suppareista! :D Mulla tullu vasta ihan pari kipeempää supistusta ja nyt jo 39+4 ja ei merkkiäkää ulostulosta :D Kaipa nämä pikkuset kohta tulee ulos :)

Voijuku oon niin kateellinen sulle noista suppareista! :D Mulla tullu vasta ihan pari kipeempää supistusta ja nyt jo 39+4 ja ei merkkiäkää ulostulosta :D Kaipa nämä pikkuset kohta tulee ulos :)

Hahhah :) miehellä meni hermo ko joka supparin kohalla tarrasin siitä kiinni ja supistuksen yltyessä puristin lujempaa. Hienosti se osas rauhotella mut vajaa kaks tuntia ku olin sitä puristellu nii se kaivo synnärin numeron et alaha jo soittaa. Oli ihana kätilö, olin vähä pelänny jos ois joku ilkee tyyppi siellä vastassa et ei sulla oo mittää hättää ala mennä kotia. Tai semmone fiilis ollu et jos ne ei ota tosissaa ku ensisynnyttäjä eikä oo sillai tietoja ja kokemuksia mistää.

En koskaa osannu ees pelätä keskenmenoa mitenkää tai ees aatellu et saattas mennä kesken? Pelkäsin keskiraskaudessa enemmän sitä et lähtee syntyy etuajassa ku oli niin raskas työ :) Oon ihan samaa mieltä ku mitä Minttukarkille oltii sanottu, mielummin rakastettu ku pelon ympäröimä :) Nää pikkuset on meijän aarteita ❤

Ootkos Oona menossa perjantaina vielä miehesi valaan? :D

Takaisin