La marraskuu 2016

Mulla on myös jalat vähän levinnyt, mutta oon siitä oikeestaan vaan ilonen koska aiemmin mun kengän koko oli 34 ja jouduin ostamaan melkein kaikki kengät lasten osastolta. Nyt alkaa 35-36 kokoset kengät olemaan sopivia ja on ihanaa päästä käyttämään ihan normaaleja aikuisten kenkiä ilman että ne pyörii vaan jaloissa. En tosin tiedä että onko tää pysyvä tila mutta kovasti toivoisin, olis hyvä syy shoppailla uusia kenkiä raskauden jälkeen :)

Itse olin viime raskaudessa vuodelevossa. Läppärillä tuli oltua paljon sekä tv:stä katsottua kaikki maholliset sarjat. Kirjojakin tais kans olla muutamia luettavana ja ristikkolehtiä.

Täälläkin tuo takkiongelma tuli vastaan viikolla kun huomasin miten sää kylmennyt ja etsinkin jo tuossa nettikirpparilta takin itselleni jolla sitten pärjää talveenkin asti. Oon aika viluinen ihminen ni ostin sellaisen välimallin takin jonkinnäkösellä vuorella, että pärjää vaikka lumi tulee maahan.

Auringonkukka rv 26+1

Mä sain alkuraskaudesta vinkin olla ostamatta uusia kenkiä ennen ku imetys on lopussa. Mut tähän mennessä en oo vielä huomannu ongelmia vanhojen kenkien kanssa. Toki oon kulkenu just pitkälti sandaaleissa..

Voisin veikata että jos nyt jo on jalka kasvanu ni se tuskin enää palautuu, paitsi jos on turvotuksesta johtuvaa kasvua. Miulla ei esikoista oottaessa kasvanu jalka yhtään, siis raskausaikana. Synnytyksen jälkeen kun pääsin kotiin ni kerkesin iloita että omat kengät mahtuu vielä jalkaan, no siinähän ne jalat sit levis seuraavien kuukausien aikana ja on nyt yhen koon isompi lättäjalka kun ennen raskautta. Eli muistakaa että imetys ylläpitää raskauden aikasia nivelten löystymisiä, selkäkivut saattaa olla vielä pitkään olemassa synnytyksen jälkeen, ja tosiaan jalat saattaa kasvaa vielä myöhemmin vaikka raskausajasta selviäis ilman jalkojen kasvua. Tästä asiasta pitikii toisessa ketjussa muistutella ensiodottajia mut en oo kerinny vielä kirjottaa, hyvä kun tuli puheeks :)

Mä meinasin, että ostan sellaiset karvatöppöset mallia ugg täksi talveksi (ja jos alennuksesta löydän jotkut siistimmät syyssaappaat) ja katselen sit ens keväänä jalkaongelmaa uudestaan. Ja liioittelin eilen, kun sanoin, että mahtuu vaan sandaalit - mahtuuhan mulle vielä jotenkin työkengätkin eli voinhan mä lompsia synnärille vaihtoehtoisesti myös turvakengissä. :wacky:

Pitää tässä muutenkin ottaa asiakseen käydä vaatekaapin sisältö läpi, kun vain parit housut mahtuu jalkaan (kollarit ja yhdet farkut nappi ja vetskari auki..), suurimmassa osassa paitoja helma loppuu navan alle, hupparit ja normineuleet ei mahdu enää päälle ja kesävaatteiden aika taitaa muutenkin olla ohi. Löytyypä sitten vähän paremmin päälle pantavaa, kun ei tarvii aina kokeilla puolia vaatteista ja todeta "ai niin, eihän tää ole mahtunutkaan heinäkuun jälkeen mun päälle". Pystyy kans samalla kartottamaan, tarviiko oikeesti niitä uusia vaatteita ostaa ja mitenkä paljon.

Sen verran sisuunnuin eilisestä vaatteidenvalinta-episodista, että tilasin ekat äitiysfarkut ja neuleen, että onpahan sit jotain edes laittaa päällensä - muutamia pitkiä trikoopaitoja tuolla kaapissa kuitenkin on ennestään ja joitain over size-neuletakkeja, jotka mahtuu varmasti hamaan loppuun saakka.

Huomenna olisi sit joku luento muuttuvista elämäntilanteista edessä, vitsillänihän mä niihin ilmoittauduin ja isännän raahaan mukaani - onpahan näennäisesti joku yhteinen harrastus. :joyful: Palkinnoksi ajattelin viedä sen sit syömään ja leffaan - edellyttäen, että jaksetaan enää istua sen luennon jälkeen. Menee nimittäin nyt entisestään aikataulut ristiin, kun niillä on jotain levyn julkistamissettejä tässä lähiaikoina, tänäänkin (viikon ainut yhteinen vapaapäivä..) tiedossa promokuvien ottoa yms. niin kuluu taas koko päivä siihen.. :rolleyes:

Munkin pitää käydä oma vaatevarasto "jälleen" läpi. Neljä jätesäkillistä raivasin jo joskus touko-kesäkuussa pois odottelemaan hoikempia aikoja. Nyt pitäisi raivata kesähepenetkin pois. Eihän mulle jää paljon mitään päälle pantavaa! :woot: Ostin kesäkuussa reilumman pitkähihaisen äitiyspaidan, et voisi sitten syksymmälläkin pitää, mut sehän alkaa olla jo pieni. :wideyed: Yhet äitiysfarkut olleet käytössä jo toukokuusta ja lisäksi kahet pitkät äitiyslegginsit löytyy. Niillä yritän pärjätä, mut imetystoppeja pitäisi hommata, voisi käyttää jo nyt ja joku paksumpi neule ois kans kiva. Hupparit mulla jo ennestään niin reiluja, et ne menee vielä kiinni. Se hyvä puoli on, ettei ole nyt töitä, ettei tarvi miettiä mitä töihin päälle. Täällä kotona ei väliä vaikka pyörii sama paita päällä useammankin päivän. :p

Käytiin eilen miehen kanssa kaksin leffassa ja syömässä. Olen nukkunut jo pitkään melko huonosti ja aluksi olikin sellainen olo, et jaksaako sitä nyt mihkään lähteä. Ravintola oli sellainen hiukan hienompi, johon ei ihan arkivaatteissa kehtaa mennä, mies oli siis luvannut viedä mut sinne synttärilahjaksi ja synttärit oli jo helmikuussa, mut nyt vasta saatiin aikaseksi lähteä. :grin Jujuna siellä on auringonlaskun ihastelu ja komeat maisemat ja keväällä oma pahoinvointi ja väsymys esti reissun ja kesällä taas aurinko ei laske tarpeeksi aikasin, joten nyt vasta oli sopiva sauma. Täytyy sanoa, et kylläpä piristi hiukan tälläytyä pitkästä aikaa ja käydä jossain. Ja ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, jotka eivät voinnin takia tällaista pysty nyt tekemään. Kaikkia jotka suinkin vaan pystyy, kehotan kyllä vielä käymään jossain (leffassa, ravintolassa, kylpylässä jne.), koska se todella piristää ja koskaan ei tosiaan tiedä milloin vointi ei anna enää myöten. Itse olen tyytyväinen ettei väsymyksen takia jättänyt menemättä. Lokakuussa oltais menossa yhteen konserttiin johon ihan ehdottomasti tahtoisin päästä. Liput ostettiin jo viime vuoden puolella ja en nyt yleensä ole mikään kova konserteissa kävijä, mut tän bändin haluan todella nähdä! Et toivottavasti jaksaa silloin vielä jorata. :)

Mulla on myös jalat vähän levinnyt, mutta oon siitä oikeestaan vaan ilonen koska aiemmin mun kengän koko oli 34 ja jouduin ostamaan melkein kaikki kengät lasten osastolta. Nyt alkaa 35-36 kokoset kengät olemaan sopivia ja on ihanaa päästä käyttämään ihan normaaleja aikuisten kenkiä ilman että ne pyörii vaan jaloissa. En tosin tiedä että onko tää pysyvä tila mutta kovasti toivoisin, olis hyvä syy shoppailla uusia kenkiä raskauden jälkeen :)

Täällä sama homma! Mulla 34-35 jalka ja on ihanaa kun voi sovittaa jo 36-37 aikuisten kenkiä :hilarious:

Mulle tuli muuten imettäessä pitkään ns.supistuksia kohtuun. Ihmettelin että kohdussa on joku häikkä, mutta sitten luin aiheesta ja tajusin yhdistää ne imetykseen..ja niin se olikin. 4kk vielä synnytyksen jälkeen. :D Ja hulluinta on se, että näitä supistuksia ei tullut kun pumppasin rintapumpulla..se vaati sen vauvan siihen rinnalle. On se kroppa ja hormonit jännä juttu vaan. :D

Myös hiusten lähtö alkoi vasta imetyksen jälkeen. Luulin jo että selvisin siitä, mutta ei.. :D Mulla lähti vielä ärsyttävästi niin, että hiusraja ikäänkuin nousi ylöspäin..ihan ympäri pään.. :o Nyt on jo kasvanut tietty takaisin, mutta eripituinen hiusrajatukka muistuttaa tästä ilmiöstä. :D

Mulla ei ole kertaakaan jalat levinny pysyvästi. Esikoista kun odotin ja oli intiaanikesä, niin sillon turvotti niin paljon jalkoja, että jouduin ostamaan yhdet halvat juhlakengät. Sirot 37 jalat on edelleen. Mutta matalampia kenkiä pidän mieluummin raskaana. Niken barefoot lenkkareilla mennään varmaan kunnes lämpötila putoaa lähelle nollaa. Sitten on wanna be uggit.

Mullakaan ei ole koskaan jalat levinneet raskausaikana tai sen jälkeen. Aina on menneet omat kengät jalkaan. Toki mulla on tällainen tosi siro 39:n jalka niin ei haittaa vaikka ei ookaan jalat levinneet :grin

Meillä anoppi sanoi tekevänsä tuollaisen turvalonkeron vauvalle. Saa nähdä miten ne hänen kaikki käsityöprojektinsa ovat edenneet... Mun mies oli jo menny sille sanomaan, että "Ellukkainen toivoisi vauvapesän olevan valmis hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa..." Joo niin haluaisin, koska tiedän anopin projektit ja että ne ei aina edes valmistu, mutta en nyt sentään oo kehdannut hoputtaa :grin

Just tänään mietin, että voisin virkata turvalonkeron vauvalle. :Heartpink

Mullakaan ei oo jalat levinneet ikinä raskauksien aikana.

Viime synnytyksen jälkeen tukkaa lähti täälläkin päästä ihan urakalla! Ihanaa kun sitä ei lähde paljon yhtään näin raskauden aikana.

Heh mulla ei virkkuukoukku pysy näpeissä, niin oli nyt turvauduttava valmiiseen käsityöhön. :D Oon nyt hypistellyt noita lonkeroita ja kyllä itseänikin rauhoittaa!

Mitä mieltä ootte hieronnasta? Tai onko jollain tietoa, että missä vaiheessa raskautta hierontaa ei enää suositella?

Mitä mieltä ootte hieronnasta? Tai onko jollain tietoa, että missä vaiheessa raskautta hierontaa ei enää suositella?

Mä olen käynyt jalkahieronnassa ja päänalueen hieronnassa (oikeastaan niskahieronta) joka tehtiin tuolissa niin että istuin.

Ääh! Aamulla olisi esissä sokerirasitus osa 2. Tänään on tullut oltua jalkojen päällä, kun innostuin hieman leipomaan. Nyt on pullaa ja lihapiirakoita pakastin puolillaan :grin Oon niin hullu, että nyt jo leivoskelen sinne valmiiksi tulevaakin ajatellen... Onpahan vierasvaraa.

Kävin ostamassa ihania pehmeitä lankoja pikkuisen tumppuja ja sukkia varten. Täytyisi vaan vielä kaivaa kutimet esiin. Siinä ne illat menee hyvin neuloessa ja marraskuu lähestyy. Mestarillisesti keksin kaikkea tekemistä :grin

Mietinpä vaan jo, että mitenkähän me järjestetään nuo lapsenhoitohommat, kun synnytys lähenee :wideyed: Kaikki on töissä! Turhaa tätä tietenkin nyt jo miettiä, mutta olen sellainen että kaiken pitää olla järjestetty, niin on hyvä olo.. Kamalaa jos viimetingassa vielä asiat ihan miettimättä:woot:

Muruliini83 Mä mietin tänään, et pitäisiköhän alkaa leipomaan joululeivonnaisia jo pakkaseen. :grin Sitten marras-joulukuussa ei välttämättä jaksa/ehdi.

Heh mulla ei virkkuukoukku pysy näpeissä, niin oli nyt turvauduttava valmiiseen käsityöhön. :D Oon nyt hypistellyt noita lonkeroita ja kyllä itseänikin rauhoittaa!

Mistä ostit? Olen miettinyt omalle vauvalle kanssa tuollaista! :)

Muruliini83 Mä mietin tänään, et pitäisiköhän alkaa leipomaan joululeivonnaisia jo pakkaseen. :grin Sitten marras-joulukuussa ei välttämättä jaksa/ehdi.
Täällä kans mietitty ja samoiten että pitäs lanttu- ja porkkanasoseet tehä valmiiks :grin Ku pakkohan nyt jouluruuat ja leivonnaiset on joulupöydässä olla!

Voi apua, mä olen ajatellut, että tilataan vaikka jouluksi kiinalaista, jos en jaksa muuta pöperöä loihtia. :grin

Mutta mä olenkin vähän anti-jouluihminen muutenkin, en tykkää perinteisistä jouluruoista kuin kinkusta ja ammatin takia jouluruokien laitto on aina jäänyt mun osalta täysin pimentoon, koska mä olen viimeiset yhdeksän vuotta ollut vielä aaton aaton töissä ja koko joulukuu (välillä myös pitkälti marraskuutakin) on painettu kieli vyön alla töitä ja välillä suorastaan asuttu työmaalla. Joulussa mulla siis tärkeintä on näin aikuisiällä ollut lepääminen, suklaansyönti sekä pari lasia viiniä - ja kinkkuvoileivät paksulla kerroksella väkevää sinappia.

Niinä vuosina, kun olen jotain jouluruokia värkkäillyt (monesti siis vasta joulupäiväksi), oon halunnut tehdä omannäköiset tarjoilut ja luoda omat perinteet. Meillä eli siis mulla ei ole tähän saakka ollut jouluna kaloja (graaveja, lipeitä eikä sillejä) tai joulutorttuja, ei laatikoita perunalaatikkoa lukuunottamatta, ei karjalanpaistia taikka rosollia kalkkunasta puhumattakaan. Mä olen tehnyt riimiporoa ja muita kylmiä leikkeleitä alkuruoaksi, erilaisia salaatteja kinkun kyytipojaksi, juustoja, tryffeleitä ja englantilaista joulukakkua jälkiruaksi.. joululimppu ja kinkku taitaa olla mulle ne ainoat perinteiset jouluruoat, jotka täytyy olla mun joulupöydässä. Ja sinappi. Mitä väkevämpi ja makeampi, sitä parempi. Ja keitetyt herneet. :happy:

Mitenköhän sitä muuten saa ristiäiset/nimiäiset pidettyä, kun ne olis varmaan pidettävä sinä aikana, kun sisko afrikasta on maisemissa ja sehän tulee jouluksi ja lähtee sit tammikuun alussa..? Varmaan nimittäin vähän nuo joulunpyhät sotkee.. toisaalta, jos kyseessä on nimiäiset, niin kirkollisilla pyhäpäivillähän ei hirveästi silloin ole osuutta asiaan. Ja ne varmaan voi pitää minä tahansa päivänä? Kaikki nykyään tekee kuitenkin vuorotöitä, niin on typerää ajatella, ettö vkonloppuisin ihmisten on helpompi tulla, kun ainakin tällä meidän alalla viikonloput on just ne vaikeimmat päivät.. ja kun monesti vielä tulee oltua yötä myöten töissä, niin itse en ainakaan ole ikinä arvostanut lauantaina tai sunnuntaina puolelta päivin alkavia perhejuhlia.. :dead:

Takaisin