Sikiön liikkeet..

Eilen ja tänään on ollut taas tosi hiljaisia päiviä masussa, dopplerillakin etsin kaaaaauan ääniä illalla ennen kuin löytyi ja katosi sekunnissa taas uudestaan. Lueskelin tossa edellisen raskauden liikejuttuja ja muita, niin olen tässä vaiheessa tuntenut jo päivittäin liikkeitä. Istukka tosin viime kerralla takana, ja nyt epäilen vahvasti, että olisi edessä. Harmittaa vähän kun ei sen takia liikkeitä tunnu niin usein, mutta irtoaapa sitten synnytyksessä helpommin toivottavasti.

Zeni onks sillä ero irtoavuudessa jos on eessä tai takana?

No ainakin mun kohdalla on ollut ja muutenkin olen ymmärtänyt, että vähemmän täytyy runnoa jos istukka etuseinämässä. Mulla on kaksi etuseinä- ja kaksi takaseinäistukkaa ollut, ja paljon helpompaa ollut edessä olevien irtoaminen.

Jaa, miulla on ollu yks etuseinässä ja 2 takaseinässä, ja kaikki on lähteneet hyvin irti, mut voihan toki siinäkin olla eroja, mää ja tiedä?

Tuohon istukan irtoamiseen; niin mulla oli ekassa raskaudessa edessä ja tokassa takana.. ja ekassa ei meinannut irrota millään, mut tokassa lähti paljon helpommin... et en sit tiedä mikä siihenkin vaikuttaa?? :-/

Varmaan osittain kudostyyppi vaikuttaa siihen irtoomiseen kans, mut muita en tiiä, ehkä joku muu osaa valaista asiaa :)

Mä oon tuntenut jotain pientä muutamia viikkoja, nyt rv17+2. Esikoisen kohdalla tunsin rv 16 liikkeet. Istukka oli takaseinässä niin kuin nytkin. Vielä ei mitään selkeitä potkuja tunne ja en tunne liikkeitä päivittäin. Esikoinen olikin kova möyrimään ja potkimaan, ehkä tämä kaveri on rauhallisempi

Ihanaa kuulla että muut tuntee jo liikkeitä ja tunnistaa ne :) mä en tunne vielä mitään, tai sitten en osaa tunnistaa niitä :D pikkunen on kuitenkin kummiskin hirveen liikkuva eikä oo hirveesti paikoillaan ja potkii paljon! Oli siis neuvola keskiviikkona ja siellä se potki hyvin kun kuunneltiin sydänääniä :) kaipa mäkin alan kohta tuntemaan. Nyt viikkoja 18+1.

Te keillä selvästi jo tuntuu liikkeet ja potkut, miltä ne tuntuuu?
Miten kuvailisitte niitä? Jostain luin että tuntuu perhosen siipien hipaukselta tms..

Oon viime aikoina myös alkanut tuntemaan liikkeitä, luultavasti! :D Oletan, että kaikki navan alapuolella tuntuva liike on vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu kuplintaa ja välillä pieniä tökkäyksiä. Viikkoja kasassa 20+2.

Itse luulin ensin kaikkia alavatsan tuntoja liikkeiksi, mutta ainoat tuntemukset, jotka toistaa samaa kaavaa edelleen on se tunne kun vatsanpohjaa kutittaa, niinku vuoristoradassa vaikka olis ihan paikallaan ja kohdussa tuntuu kupliva "elohiiri", joka ei tunnu kuitenkaan vatsan päälle. 16+5 ja istukka edessä.

vähän sama kun joku kärpänen kävelee iholla niin tuntuu sisäpuolella.. kutittavaa liikehdintää. just nyt tuntuu semmoista... <3

Jep, esikoista kun odotin niin joku sanoi sen tuntuvan tältä :-D ensin en ees tajunnut miltä se vois tuntua kiehuvan kattilan kuplinta mutta kun tunsi niin kyllä siltä tuntuu :-D :-D

Minä en oo tuntenu liikkeitä vielä vaikka sanotaan että toisista tuntee herkemmin (ekasa tunsin n. 20 viikolla). Nyt 16+6 taitaa tuntua vaan suolen kuplintaa.
Mun mielikuva ekoista hennoista liikkeistä on saippuakupla, mikä yrittää nousta mahaa vasten.

Takaisin