Sikiön liikkeet..

Mulla on viikkoja 21+0, enkä tosiaan tiedosta tunteneeni liikkeitä kuin kerran, ehkä :D
Istukka peittää koko etuseinämän, ja ru:ssa vauvakin oli niin päin, että potkii selän suuntaan. Kätilö sanoi, että ottaa aikansa ja alhaalta kyljistä tuntunee aluksi. En jaksa asiasta kummemin vielä stressailla.
Ja ainakin ultrassa oli tosi vilkas pikkukaveri! Tarttee vielä vaan vähän lisää voimaa, että mäkin tunnistan liikkeet :D

mulla myös istukka edessä niin en tunne paljoakaan.. iltaisin yleensä kun menen nukkumaan tunnen tökkäyksi ihan alavatsalla niin kuin alaspäin... nyt 19+0... ei vielä tunnu vatsan päältä. hipsutusta myös silloin tällöin kyljssä.. mutta niitä kunnon potkuja odotellessa.. minulla siis 3.raskaus.

Tänään ollu sellasta muljuntaa että oksat pois. Käteen tuntuu jo...eikä oo enää hipasuja tai potkintaa vaan ihan kuperkeikkoja tai kunnon venytyksiä. Nyt 21+2.

Olkaa kärsivällisiä...kyllä teillä kaikilla ne aikanaan tuntuu. :) ja loppuvaiheessa välillä voi jopa toivoa että lopettaisi jo, kun häiritsee esim yöunia ;)

Mulla tänään ultrassa tuli tieto että istukka edessä, eipä ihme siis ettei liikkeitä tunnu juurikaan vielä

Tää on niin hassua, ihmettelen vieläki. Kaikki sanoo, että istukka edessä, niin ei liikkeet tunnu. Mullakin istukka edessä, mut liikkeet tuntenu jo mooooonta viikkoa. :) Ultraava kätilö sano mun mielestä, että vaimentaa niitä vatsan päälle tuntuvia liikkeitä....en sitte tiedä. Itellä tosiaan aina sillon ku tuntuu, niin liikkeet vasemmalla ja alhaalla, mutta ei vatsan päälle vielä. Raskaudet, äidit ja vauvat on varmaan vaan niin erilaisia sitte. :) Tai ehkä mulla on luulosairaus. Paitsi, että sykkeetki aina löytyy heti tuolta vasemmalta....

Kyllä mäkin tunnen välillä jotain, mutten välttämättä joka päivä ultraaja sanoi mulle taas että istukka on kuin mun ja vauvan välinen patja enkä siksi melskausta tunne vielä, esikoisesta huomasi kyllä tosi äkkiä kun vähänkin potki :-D enää tarkoita semmoista että liikkeet näkyisi vatsan päältä :-)

Viimeksi kirjoitin tunteneeni liikkeitä, ja niin ehkä olikin, mutta en ole uudestaan niitä tuntenut. Joten ei täälläkään vielä liikkeitä tunneta. Niitä kovasti odottelen....
Ja viikkoja siis 18+2

Nyt kun rv18 meneillään niin odottelen jo kunnon liikkeitä tässä kohtaa kun kerran kakkonen jo tulossa...mutta ei, en enää edes muista miltä ne esikoisesta tuntemani ekat liikkeet tuntui ja kaiken hipsuttelun laitan kyllä suolen toiminnan piikkiin. Tosin vaikea kuvitella että mitään kovin railakasta potkiskelua vielä tuntuisi kun tyyppi on maksimissaan jotain 17cm ja 180g (ruokaa laittaessa ja leipoessa olen miettinyt että miten pieni tyyppi siellä masussa on).

Lauantaina ekat selkeät tuntemukset ja jopa potki vastaan kun tökin

Viikkoja nyt 18+ jotain, emmä oo ihan kärryillä enää ku aika juoksee niin nopeaan :/

Jensan, toivotaan näin.
Ettei tarvitse neuvolassa tai ultrassa ottaa vastaan kauhu-uutisia.

Heräsin tänään siihen kun pikkukaveri mahassa veti kauheeta potkusarjaa mahaan, ihan säikähin :)

Ja edelliseen jatkoa, koko aamun potkinu ihan kamalasti, maha vaan hytkyy? Mistähän tää ny johtuu? Ja maha tuntuu oikeesti hellältä tai sellaselta aralta kun koskee, onkohan normaalia, ei edellisissä oo ollu?

Mulla jännästi tuntuu aina välillä, että ihan kuin joku yrittäisi tulla esim. kyljestä läpi. Tuntuu siis, että ihan kuin mahan sisällä joku kauheasti pönkäisi ulospäin milloin mistäkin kohtaa. Edellisestä raskaudesta muistan tälläiset tuntemukset paaljon myöhemmin. Silloin istukka oli edessä ja nyt takana.Potkuja ja myllerryksiä tuntuu myös välillä, mutya tuo pönkääminen jotenkin selvimmin tuntuu.. Onko kellään muulla samanlaisia tuntemuksia? RV 17+6 menossa.

Mulla eilen, 18+1 tuli ekaa kertaa todella vahva tuntemus. Just tollanen et kyljestä möyriträisiin! En oo aikasemmin tuntenu mitään ja olin eilen puoli unessa, niin päättelin sit et se oli vaan kuvitelmaa,mutta koska kuvailit oireet noin niin ehkä se oli sittenkin vauvan ekat liikkeet! <3

Oon tässä nyt pötkötellyt ja odotellut jotain liikkeitä jo tovin mutta näköjään turhaan. Eipä vaan tunnu mitään. Kohtu on kyllä tässä vaiheessa vielä tuolla navan alapuolella ja ilmeisesti edessä oleva istukka peittää kaikki pienetkin töytäisyt.
Nyt on siis rv18+0...muistaakseni...

Täällöki tosi hurja meno ollu muutaman päivän, oikeen ilkeeltä tuntuu välillä jos kova muljahdus. Heräilee koviin ääniin ainaki ja hermostuu jos istun kyyryssä tjn jossa maha jää väliin :)

Mulla kans nyt viikon verran ollut erinäisiä tuntemuksia alavatsalla. Aluksi en oikein ollut varma kun oli niin kevyitä, mutta nyt on jo selkeempiä tökkäyksiä ja muljahteluja. Välillä tuntuu että siellä vedetään kuperkeikkaa :) Tosin ei nää liikkeet vielä tunnu kovin usein eikä säännöllisesti. Neuvolalääkärin mukaan istukka ois etuseinässä. Nyt rv 18+4

Eilen illalla nukkumaan mentyäni jäin makoilemaan ja "tunnustelemaan", josko liikkeitä vihdoin tuntuisi ja TUNTUIHAN NIITÄ!!! Sellaisia todella selkeitä "potkuja" melko keskellä alavatsaa. Olipa hieno tunne!!!! Kyllä näitä on sitten odotettukin!!:happy093

Takaisin