Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli samanlaista sunnuntaina ja pelästyin kovasti kun moneen kertaan päivän aikana lorahti, makuultaankin. Soitin maanantaina neuvolaan niin sieltä annettiin heti tiistaille aika, jotta tarkistettiin, että kohdunsuu oli onneksi kiinni eikä muuttunut miksikään. Sanottiin, että jos uudelleen lorahtaa niin sitten taas soittele. Kannattaa siis alkuviikosta viimeistään soittaa neuvolaan ja varmistaa vaan, että kohdunsuu on kiinni ja sellainen kuin tässä vaiheessa kuuluu olla, jotta saat mielenrauhan. Kätilö sanoi, että vetinen valkovuoto on hormonaalista ja normaalia mutta hyvä se oli tarkistaa.

Rv 21+3

Just viikko sitten oli neuvolalääkäri, siellä oli kohdunsuu kiinteä ja visusti kiinni, kohdunkanava ~3cm mutta kai se on pakko soittaa maanantaina ja toivoo ettei nyt tule vkl aikana mitään muuta..

Tuo on aika yleistä tuo lorahtelu, mutta komppaan kyllä että hyvä käydä tarkistaan. Ja täällä kans välillä tuota ällöä makeanhajua vaikkei mitään tulehdusta.

Tuo lorahtelu oli hyvin tuttua esikoista oottaessa. Joka ikinen aamu alkoi kilpajuoksulla vessaan..jos en ollut tarpeeksi nopea, valui valkovuotoa ihan norona pitkin jalkoja. Eikä koskaan mitään tulehduksia tms. ollut. Ällöä, mutta vaaratonta ainakin mulla. :)

Huomaa kyllä että kaikilla on samassa kuussa laskettu aika kun tulee samaa tahtia nää oireetkin. Mullakin ihan hiton kipee häntäluun seutu, joskus sattuu kävellessä, joskus kovalle penkille istuessa. Viime aikoina on myös vetistä vuotoa ollut, aamulla lorahtelee. Maha on ihmeen löysällä ollut viime aikoina, mut ei onneks liian usein toimi. Nyt on myös ollut niitä sukkapuikkokipuja välillä, onneks ei tappavan kipeänä. Kaikkee sitä!

Hitto luulin jo että tästä oltaisiin päästy. Mutta ei, juuri kun oltiin miehen kanssa lähdössä iltakävelylle (tai no, hän metsästää Pokemoneja), iski aivan järkyttävä pahan olon aalto. Yhtä paha kun alkuraskauden pahimmat. Viikot nyt 18+0, jo saisi riittää... :depressed:

Mulla tulee kans aina välillä vieläkin tosi huonoja oloja.. Välillä lamauttaa aika pitkäksikin ajaksi mut ei onneks ole tarvinnut pitkään aikaan käydä oksentamassa.. Joskus vaan on kelistä ja joskus liian täysi olo ruoan jälkeen jne syyt vaihtelee..

Epäilen vahvasti, et mun häntäluukivut onkin si-nivelkipuja. Oon vähän googletellut asiaa. Nää kivut vaan pahenee ja eilinen megazonessa hyppely ja riehuminen ei aittanu asiaan yhtään tai se että eilen en päässyt yli 12 tuntiin makaamaan ja rentouttamaan alaselkää. Tänään siis jatkuvasti kipuillut, ihan sama mitä tekee tai missä asennossa on niin sattuu.. maha on ollu nyt vähä vikkelemmällä parina päivänä ja noita sukkapuikkokipuja on myös vähän ilmaantunut. Sit luulin, että olis tullu hiiva, mut ei nyt enää ole semmosia kutina oireita. Tiedä sit jos olikin vaan huonoja pikkuhousun suojia, ostin meinaa puuvillaluomumitäliepehmosiipikkuhousunsuojia rainbowin suojien tilalle niin oireet on hävinny :-D

Maitoa? Apua :D Mulla kans ensimmäinen raskaus, mutta vielä ei oo maitoa näkyny :D mutta, just jostain luin että joillain sitä voi tulla "hyvissä ajoin" :D

Mulle tuli eilen ihan kummallinen olo. Makoilin selälleen ja tunnustelin kun vauva potki. Sit yhtäkkiä tuli tosi huono olo (ei oo kauheesti ollu huonoa olo tän raskaudenaikana). Aloin pikkuhiljaa täriseen ja tuli heikko olo ja sydän hakkas sataa, hikoilutti :o loppuviimein sain syötyä nektariinin ja omenan (ne maistu jotenki erityisen hyvältä?) ja sit alko olo koheneen. Kuulostaa ihan siltä että verensokerit oli päässy alas, mutta ihmettelen että miten, ku oon syöny eilen kuitenki ihan hyvin.
No, onneks se meni ohi ja nyt taas ihan normaali olo :)

Mulla saattaa verensokerit myös romahtaa ihan yhtäkkiä, jolloin tulee ihan karmea olo! Täytyy olla aina jotain mukana varmuuden vuoksi. Sokerirasitusta innolla odottaen! Mulla myös oli matala verenpaine, elo ilmeisesti sekin voi vaikuttaa tähän.

Onni16, oon kuullut että pelkällä selällään makoilulla voi myös olla tuollaisia vaikutuksia. Liittyy jotenkin siihen et vauva painaa silloin jotain tärkeitä suonia tms. Monet ei esim pysty makaa selällään 5 minuuttia pidempään ollenkaan.

Jos mä oikein muistelen, niin jossain näillä paikkoin selällä makuu voi muuttua hankalaks ku vauva alkaa painamaan isoja verisuonia. Korjatkaa jos oon väärässä:grin

Syksyinen ja NeneT, kiitos vinkistä! :) En yhtään ajatellut että se voisi olla sitä, tai että siitä voi olla noin "isot tuntemukset". Täytyypi tarkkailla tilannetta ja välttää selällään oloa ! :)

En oo kärsiny mutta apteekissa oon nähny niitä canestest - kotitestejä, onko kukaan kokeillut niitä ja kuinkahan luotettavia ne ovat?

Suonenvetoja! Ja kivuliaita ja toki yöllä. Päivällä tuntuuki sitte olevan semmone koko kropan jumitus... :/

Mulla on alkanut vaivaamaan suonikohjut tän toisen raskauden aikana..ärsyttävää! :( Täytyy hankkia vissiin tukisukat ym. jotta ne eivät tulisi niin pahoiksi. :(

Mulla ei edelleenkään mitään oireita :happy: kun luen teidän muiden oireita, niin tietysti mullakin välillä vatsaa vääntää ja pikkuhousut märkänä, mutta en koe niitä oireina kun ovat niin harvoin. Jotenkin outoa että ei ole yhtään mitään. Tuntuu että jokainen raskaus on ollut oireettomampi. Tai sitten en ehdi tunnustella kaikkia oireita kahden pikkupojan arjessa :wink

Takaisin