Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskaana olleet/ olevat ! Kui aikasin teillä maito alkanu herumaan vai tuliko edes vielä raskaana ollessa? Kuin handlasitte asian? Itellä on 20 viikolta asti tippassu tissit ja tuntuu et yltyy vaa koko aja. Plus nyt on tullu tosi kipiäksiki välillä. Apuja/keinoja helpottaa kipuja varsinki?

Raskaana olleet/ olevat ! Kui aikasin teillä maito alkanu herumaan vai tuliko edes vielä raskaana ollessa? Kuin handlasitte asian? Itellä on 20 viikolta asti tippassu tissit ja tuntuu et yltyy vaa koko aja. Plus nyt on tullu tosi kipiäksiki välillä. Apuja/keinoja helpottaa kipuja varsinki?

Täällä alko maito tulvimaan tisseistä jo 12 viikolla ja jatkuu vaan :D Mä pumppaan maidon ulos niin kipu hellittää... Samoin hieronta auttaa mulla kipuun. :)

Mulla tihkui maitoa ennen puolta väliä vähän, mutta loppui eikä koko loppuaikana tullut. Eli mulla ei mitään neuvoja ole, mutta autaiskohan lämmin?

Tuli vaan mieleen että onko äitiysraha verollista tukea? Et meneeks siitä verot kans?
Menee veroa.

Ja itsellä ei herunu maitoa enne pojan syntymää. Mutta itsellä auttoa maidon nousun aiheuttamaan kipuun lypsäminen, viileät kaalinlehdet, lämpimässä suihkussa rinnan hieronta...

Mullakaan ei kyllä maitoa herunut ollenkaan oikeastaan ikinä. Oon kuullu että kaalin lehdet auttais mutta en kyllä ite oo kokeillu ettei siitä oo tietoa :D

Mä tosiaan aiemmin kirjoittelinkin, että poikaa odotellessa alko rv 13 maitoo tulee ja tuli koko raskausajan. Ei missään vaiheessa kipuillut, mutta maito nousi synnytyksen jälkeen vauhdilla ja olisin kaipaillut rintapumppia heti kotiin!

En oo kohta vuoteen nukkunut ilman rintsikoita (enkä muutenkaan oo ollut lukuunottamatta suihkuja)! Niin ikävä sitä vapaata tunnetta ilman rintsikoita.

Mä tosiaan aiemmin kirjoittelinkin, että poikaa odotellessa alko rv 13 maitoo tulee ja tuli koko raskausajan. Ei missään vaiheessa kipuillut, mutta maito nousi synnytyksen jälkeen vauhdilla ja olisin kaipaillut rintapumppia heti kotiin!

En oo kohta vuoteen nukkunut ilman rintsikoita (enkä muutenkaan oo ollut lukuunottamatta suihkuja)! Niin ikävä sitä vapaata tunnetta ilman rintsikoita.
:o mää nukun aina ilman rintsikoita ja ois nii ahistavaa yhtäkkiä opetella käyttää niitä nukkuessa. Tosin peitto ja lakana on märkänä aamulla mut viel tähä asti kestäny sen.

:o mää nukun aina ilman rintsikoita ja ois nii ahistavaa yhtäkkiä opetella käyttää niitä nukkuessa. Tosin peitto ja lakana on märkänä aamulla mut viel tähä asti kestäny sen.

Mulla oli riikkarii semmoset lammikot että ei niissä pystynyt nukkumaan! Piti käyttää liivisuojiakin alusta alkaen. :D

Mulla on tullut maitoa rinnoista varmaan jostain viikolta 19. Liivinsuojia oon käyttäny viikolta 21 asti. Välillä tulee vaan tippoja ja välillä on aamulla lakanassa isot läikät:eek: Oon yrittänyt olla räpläämättä. Pumpatakkaan ei käsittääkseni kantsis ku aikasintaan viikolta 36. Voi aiheuttaa supistuksia ja sehän vaan lisäis sitä maidontuloa :/

Ärsyttävää kun seksin aikana/jälkeen tulee enemmän. Oon sit välillä pitäny rintsikat päällä ku tuntuu vähä epämukavalta jos sitä valuu ympäriinsä:confused:. Mitenköhän seksi imetysaikana sitten?:rolleyes:

Ärsyttävää kun seksin aikana/jälkeen tulee enemmän. Oon sit välillä pitäny rintsikat päällä ku tuntuu vähä epämukavalta jos sitä valuu ympäriinsä:confused:. Mitenköhän seksi imetysaikana sitten?:rolleyes:

Rintsikat päällä. :D okei kyllä se helpottaa todennäköisesti ekojen kuukausien jälkeen, mulla vaan tuppaa olee suihkutissiongelmaa niin tää ei varmaan helpota koskaan. :D

Ja mun laskujen mukaan maaliskuun puolilla välin ois la. Mulla on edelliset menkat olleet 9.6 ja nyt vasta näytti positiivista, että paha sanoa kuinka pitkällä olen. :D teen huomen aamulla digitestin niin näkee vähän millä viikolla mennään. :)

Ja paljon kiitoksia kaikille onnittelijoille, tässä on ehditty käymään kaikki ilon ja paniikin tunteet läpi! :D

Mullakin testi näytti vasta oisko kierto pvä ollu jo jotain 50 + ja olinkin vasta oikeesti ihan alussa :D mut muutenkin outo raskautumisen alku kun ei edes menkkoja ollut välissä !

Täällä ilmottautuisi mukaan kovasti vauvakuumeileva ja raskautta toivova 24v. "nuori" äiti joka toivoo uutta raskautta mielellään heti kiitos. :hilarious: Kp 21 yk 2 ja tänä vuonna kun raskautuisi niin olisin enemmän kuin tyytyväinen! Hyvällä meiningillä kuitenkin koitetaan tjottailla ettei tule stressin aihetta tästä, monta projektia elämässä nyt meneillään eikä yhtään enempää kestä enää stressata. :p

Ois kysymys teille keillä on lapsia jo.

Onko teiän seksielämä muuttunut suuntaan tai toiseen lapsen tulon jälkeen ja miten?
Vapaasti vaan kirjottakaa omia kokemuksia. Ois kiva jos joku uskaltaa avautua. Itteä hirveästi mietityttää...

On muuttunu, mutta vain ja ainoastaan parempaan suuntaan! ;) Mulla jo raskausaikana ja myös synnytyksen jälkeen on huipun saaminen helpottunut ja muutenkin oon paljon enemmän sinut koko homman kanssa. Ennen varmaan pelkäsin kuitenkin raskautumista niin sittenkun alettiin jo yrittämään oli yhä semmonen alitajuntainen jännitys päällä. :p Synnytyksen jälkeen tuli lyhyt kuivakausi kun ooteltiin että paranee, ja ekat kerrat ei ollu kivoja, mutta sitten on kaikki käyttänyt hyvin. :) Kannattaa aloittaa lantionpohjalihastreenit heti! Siis ihan heti synnytyksen jälkeen.

Takaisin