Vauvojen kehitys

Meilläkin löytyy pojalta omaa tahtoa vaikka kuinka, pukemisesta ei tykkää yhtään vaan heittäytyy maahan ja alkaa potkia, ei myöskään tykkää olla turvakaukalossa, hakkaa siellä päätä istuimeen ja murisee :shifty:
 
Tuo veteläks heittäytyminen on tosiaan aika inhottavaa varsinki julkisella paikalla, pukemisesta taho tulla mitään ja vaikea lepyttää
 
Kiva ettei tämä meidän poika ole ainoaa laatuaan :p lohduttavaa kuulla etten ole ainoa äiti joka joutuu käymään taisteluita lapsen kans :hilarious: oikiasti odotin tällästä tulevan vasta uhma iässä :wideyed:
 
No kyllä on taisteluja sekä tän 1-veen ja myös tuo 2-veen kanssa :D 1-veetä kiukuttaa mm. "smoothie loppui", vaipanvaihto, kielletyn asian kimpusta poisvienti, ulos pukeminen...onhan näitä. Kiukkua kuorossa vuoron perään molemmilla :) Sit yhtäkkiä leikkivät yhessä tunnin ilman riitaa!!! Esikoisella alko toi "uhmailu" jo 8kk iässä (ekat itkupotkuraivarit), tällä tokalla vasta tässä 11kk iässä.
 
Meillä on jo pitkään ollut päivästä toiseen kiukuttelua ja kovaa omaa tahtoa. Tyttö tiettää melko tarkkaan mitä haluaa ja etenkin sen, mitä ei halua. :rolleyes:
 
Todellakin on kiukuttelua, komentelua ja itkupotkuraivareita. Et jokos se uhmaikä voi alkaa 1-veenä...? :P
 
Meillä äidille heittäydytään lattialle makaamaan ja vingutaan. Jos oon ollu pois (töissä tai ihan vaan vessassa käväsykin joskus riittää) ja poika huomaa että oon tullu takas niin eka tulee kohti ja vähän ennen heittäityy itkeskelee ja venkoilee lattialle. Hupsua.
Poika on kyllä niin yli söpö ku tallustelee ankkakävelyään ihan joka paikkaan! Tai sitte pyörii vaan ympyrää.. kengät jalassa ei kävele itekseen, mutta jos antaa käden niin "pitää kiinni" siitä. Ei siis ota tukea edes. Henkinen tuki?
 
Voiko olla mitään söpömpää kuin tuo meidän poika kun se tosissansa leikkii kuorma autollansa, kerää kyytiin tavaraa ja pörrää menemään :love7 missä välissä se lelujen tutkiminen/syöminen muuttui oikiasti leikkimiseksi?:woot:
 
Meil seisoskellaan nyt pieniä pätkiä ilman tukea :love7 Yleensä ei kylläkään itse päästä irti, mutta jos minä päästän irti ni hyvin seisoo!
 
Nyt on kova hinku kävelemään! Puolen metrin, metrinkin matkan poika pääsee jo ihan omin jaloin ja kävelee päivän mittaan useita sellaisia pikkupätkiä, ilman sen kummempaa tsemppausta. Ehkä mun toive toteutuu, toivoin salaa että poika kävelisi ennen päiväkodin aloitusta syyskuun alussa :)
 
Huvittava toi meidän poika kun meillä on vieläkin se kävely auto tuos pyörimäs niin poika ite kiipeää siihen istumaan ja siinä sitten leikkii jonkun aikaa ja tulee pois :joyful: tuntuu aivan mahdottomalta pojan kiipeily ja taapertaminen täällä, ei ole enää mikään pikku vauva.. On niin mahdoton menemään että koskahan keksii kiivetä pinnasängystä pois :nailbiting:
 
Eeei oo todellista! Mun vauva seisoo muutamia sekunteja itse , ilman mitään tukea!!!:excited001 :excited001

Molemmat fiilisteltiin tapahtumaa naureskelemalla, kai se tuntuu tytöstä hassulta seistä ihan itse ni alkaa naurattaa:hilarious:
 
Musta oli söpöä ku toissa päivänä lähdettiin mummulan pihasta autolle päin niin poika käveli ite koko matkan ja kääntyi vilkuttamaab mummulle ♡ alkaa kenkien kanssa kävelykin sujumaan. Mielellään tosin ottaa kädestä kiinni. Henkinentuki.
 
Musta oli söpöä ku toissa päivänä lähdettiin mummulan pihasta autolle päin niin poika käveli ite koko matkan ja kääntyi vilkuttamaab mummulle ♡ alkaa kenkien kanssa kävelykin sujumaan. Mielellään tosin ottaa kädestä kiinni. Henkinentuki.
Meillä taas ei kädestä pidetä, ei sitten millään :D koska menee mihin itteensä huvittaa
 
Poika kyllä vetää siihen suuntaan mihin ite haluaa. Ja jos yritän ohjata semmoseen paikkaan, mihin ei halua niin päästää kädestä irti. Se ei oikein tykkää vielä kengillä kävellä, vaikka osaakin. Toisinaan silloin haluaa vähän tukea.
 
Meillä kävellään kengillä jo hyvin. Joskus kun pyydän antamaan käden niin antaa, mutta yleensä pojalla on joku tietty päämäärä mihkö haluaa :D se on ihana kävellä pojan kans käsi kädessä :rolleyes:
 
Vaikka isi -sanaa ei vielä tuu ni osataan osottaa oikeeseen suuntaan ku kysytään missä isi :P matkitaan myös sanoja: ei, on, anna tulee selvästi, myös muita sanoja matkii mutta ne ei kuulu niin puhtaasti :) lehtien repiminen on nyt otettu asiaksi, hauska se ääni..:rolleyes:
 
Takaisin
Top