Sikiön liikkeet..

Ihan ku olisin muutamaan otteeseen tuntenut jotain pieniä hipaisuja/muljahduksia, mutta voihan se olla jotain suolen kuplintaa. Nyt menossa 13+3 ja esikoinen tulossa.

Mä kuvittelin eilen tuntevani jotain. Taisin kuvitella vaan, sillä vasta 11+jotain on menossa.

Höh, mulla on neuvolakorttiin merkattu + kun on liikkeitä tuntunut

Epämääräistä muljuntaa tuntunut jo muutaman viikon. En osaa oikein sanos onko vielä varsinaisia liikkeitä vai lähinnä kohdun kasvua ym. Mut välillä tuntuu siltä kun irtoaisi kohtu liitoksistaan :D Ja aivastus/ niistäminen on ihan kamalaa kun vihloo nivusissa. Mut nla:n mukaan ihan normaalia, kolmas kerta kuitenkin näillä viikoilla. Eli siis 12+6 tänään.

Mä tunsin viime raskaudessa rv20 itse ja rv21 tunsi ulkopuolelta mies. Enpä usko että vielä tunnen mitään muutamaan viikkoon. Nyt 11+2 vasta.

Ihankun olisin tänään tuntenut jotain.. Pientä ns poksahtelua ihan tuolla alavatsalla missä asustaa..nyt siis 13+2.... En tiedä sitten...

Oon melko varma, että tunsin pienen potkivan doppleria eilen, kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä! Mutta voiko oikeesti tuntua jo... 13+1

Muokattu viimeksi:
Kannattaa laittaa tässä ketjussa vaikka viimeistään viestin perään, että millä viikoilla menee....
Mulla ei tässä vaiheessa mitään tuntemuksia, mutta ei kyllä ollut esikoisestakaan vielä tässä vaiheessa, rv11+4.
Muoks* ja tuolta THL:n teksteistä tarkistin, että eipä tässä vaiheessa vielä oikein voikkaan mitään tuntua. "Ensisynnyttäjä tuntee sikiön liikkeet yleensä viimeistään 20.-21. raskausviikolla, uudelleensynnyttäjä 18. viikon aikoihin."

Muokattu viimeksi:
Yksilöllistähän sekin on, koska liikkeet tuntee... toisilla tuntuu aikaisemmin ja toisilla myöhemmin. Myös istukan paikka voi vaikuttaa. ☺

Yksilöllistähän sekin on, koska liikkeet tuntee... toisilla tuntuu aikaisemmin ja toisilla myöhemmin. Myös istukan paikka voi vaikuttaa. ☺
Tuo oli melkii ku suoraan mun terkan suusta. :) Voi olla, että viikolla 11 tuntee "jotain"..ei välttämättä sitä miten vauva liikkuu ja mitä touhuaa. Joillakin tuntuu muljuamista, toisilla "ilmakuplan poksahtelua" ja jotkut tuntee sitten vasta myöhemmin (rv20->) oikeasti ne vauvan liikkeet ja touhut. Tää oli vastaus ku kysyin terkalta, että kuvittelenko vaan. Rv 12+4 kohtu muljuaa iltaisin.

Mä luulin jo tunteneeni viikko sitten jotain, mutta nyt ei oo taas tuntunu mitään :D Esikoisesta tuntui vissiin joskus rv 18 tienoilla. Saa nähä millon tästä sitten ihan "todistetusti" alkaa tuntua :D

Eilen illalla nukkumaan mennessä tuntu ekan kerran sellasta epämäärästä kuplintaa jonka voisin melkein vannoa olleen liikkeitä. Aikasemmin muljahdellu välillä mut se on voinu olla just jotain suoli juttujakin:D

Etittäin yksilöllistä on liikkeiden tunteminen, itse olen tuntenut jokaisessa raskaudessa vähän aiemmin kuin edellisessä, esikoisesta rv18 tokassa rv14 ja tässä kolmannessa pientä kuplimista jo rv 11-12 ja nyt rv14-15 tuntuu joka päivä jotakin pientä minkä tunnistan vauvasta johtuvaksi. Aluksi liikkeet ja tuntemukset on just sellasia niin pieniä ja hentoisia että miettii olikohan ne niitä ollenkaan, selkeät liikkeet tulee sitten vasta kun vauvalla on kokoa ja voimaa vähän enemmän.

Eli siis, en menis suoralta kädeltä tyrmäämään äidin tunnetta vauvan/vauvasta johtuvista liikkeistä vähän keskimääräistä aikaisemmin, mahdollista on vaikkei yleistä olisikaan.

Nyt rv14+2 ja muutaman kerran oon tuntenut sellasia muljahduksia. En sit tiiä onko ne vauvasta johtuvia vai jotai muuta :rolleyes:

Mä olen tuntenut pientä muljahtelua. Ekan kerran tunsin keskiviikkona, kun oli rv 13+3.

Takaisin