La marraskuu 2016

Voi argh Browneyedgirl mitä hyppyyttämistä ja sähläystä! Eihän tosta tule kuin vihaseksi ja sinä kipeemmäksi. Nykyään apteekista saa ostettua sellasen testin, joka selvittää onko bakteerivaginoosi vai hiivatulehdus, on kai suht luotettava ja maksaa n. 11-12e. Ite miettinyt välillä ton testin ostoa, kun välillä vainoharhaisena mietin, et on joku tulehdus. Mulla ei sinänsä ole ollut muuta oiretta kuin tihentynyt virtsaaminen mikä voi tietty olla ihan vaan raskaudesta johtuvaa.
Toivottavasti nyt selviää pian mikä on ja saat asianmukaista hoitoa!

Täytyypä muuten käydä ostamassa se bakteerivaginoositesti, kiitos vinkistä! Tiesin tuon mutta unohdin sen kaiken tämän keskellä.

Mä sain eilen lähetteen neuvolasta ja aloin itkeä. En ole koskaan ennen ollut ja jotenkin koen epäonnistuneeni. Menee kuulemma painoindeksin mukaan, raja on 23 ja mulla 24. Kyllä ottaa päähän, miten sen ajan saa kulumaan terkkarissa? Oliko karmeeta litkua? Ja elokuussa pitäisi varata aika.

Oulun alueella sokerirasitus kuuluu kaikille. Jos perinnöllisiä tms syitä niin käydään kahdesti. Joten huoli pois! :) luet vaikka tätä foorumia ja kommentoit meidän muiden juttuja tai ristikot / neuvonta / ota tabletti mukaan ja kts joku ohjelma tai kirja tms.

Itse olen ollut joka raskaudessa sokerirasituksessa. Täällä päin muistaakseni kaikki yli 25-vuotiaat passitetaan testiin. Itselläni oli kirja mukana viimeksi. Joudun vielä toiseen testiin tässä lähiviikkoina kun ekassa ei ollut mitään ongelmia. Luultavasti taas joku käsityö tms. mukaan ajankuluksi.

Hmm, mulla mies on alkanut olla vähä varovaisempi sanomisissaan. Aiemmin antoi kovaakin kritiikkiä ja turhan suoraan töksäytti juttuja, mutta nyt on vähän varovaisempi niiden suhteen. Ehkä se johtuu siitä että olen niin herkkä ja pahoitan mieleni ja sitten pillitän silmät päästäni. Normaalistikin olen herkkä, mutta näin raskaana ollessa tuplasti pahempi. :D

Täällä on kolme kriteeriä, ja jos yksikin täyttyy niin joutuu sokerirasitukseen (eli suurinosa)
1. BMI yli 25
2. Ikä yli 25 vuotta
3. Suvussa 1. tai 2. tyypin diabetesta.

Mulla täyttyi kaikki.

Browneyedgirl, kuullostaa todella ikävältä tommonen säätö! Ja vieläpä se, että ei katottu sitä, mistä oltii aiemmin huolissaan :( tsemppiä sulle ja kumpa alkas oireet helpottaa. Varmasti stressaavaa tuommonen!

Vimpa, ihana idea. Määki haluan tänää vähä hieroa miestä! Kiitos vinkistä ;) hällä neljä 12h työpäivää tällä viikolla, joten ei varmaan oo pahitteeksi.

Mulla viime yöstä asti ollu migreeni. Onneksi sain illaksi tytön hoitoon, ni oon saanu levähtää. Vauva melskaa masussa ihanasti <3

Rv 21+6

Varpahat, mulla täyttyy myös nuo kaikki. Ja nyt lähiviikkoina pitäisikin mennä sokerirasitukseen. Siitä ekasta tosiaan kieltäydyin tarkan kotiseurantani vuoksi. Nyt jo ällöttää se makealitku.. huoh.. :wtf:

Mulle tuli ihan hirveä niskajumi tänään..yhtäkkiä. o_OKoko päivän yrittänyt venytellä, jumpata, hieroa ja pitänyt lämmintä kauratyynyä..ei tunnu mikään auttavan. :oops:

Mitä burana/ibuprofeiinista sanottiinkaan raskauden aikana?? Panadol tuskin tätä hellittää...tai en tiedä..uskaltaisko kokeilla 500-1000mg panadolia..? :wideyed:

20+1

Mitä burana/ibuprofeiinista sanottiinkaan raskauden aikana?? Panadol tuskin tätä hellittää...tai en tiedä..uskaltaisko kokeilla 500-1000mg panadolia..? :wideyed:

Panadolia saa ottaa 3 x 1 000 mg vuorokaudessa. Buranaa käsittääkseni vain lääkärin valvonnassa ja ohjeiden mukaan. Mulla on tonniset Panadolit onneksi auttaneet kovaankin päänsärkyyn :hungover:

Browneyedgirl pyydä uudestaan että ne katsoo sen kohdun kaulan pituuden !!
Mua se tieto on helpottanut.. tänään katsottiin myös. On lyhentynyt juhannuksesta.. mutta vielä ei hätää :)

Meillä siis tänään 20+0 ja ultra takana. Kaikki hyvin ♡ hieman isompi on poika kuin päivät, mutta seurantaan vasta jos ylittyy 10 päivän heitolla. Nyt oli 5 päivää isompi..

Jäätiin ultran jälkeen päivystävälle kätilölle ja lääkärille kun tullut kipeitä supistuksia ja välillä jotain lorahtanut housuun ( ilmeisesti vetistä valkovuotoa) , niin kuvasivat kohdunkaulan pituuden , ottivat näytteitä ja tarkistivat sen lapsivesi näytteen. Ei ollut mitään outoa , osa näytteistä valmistuu myöhemmin ja tosiaan kohdunkaula oli lyhentynyt.. sanoi kyllä että voi olla mittaus epätarkkuuta.

No pääasia että kaikki näytti nyt hyvältä ja seuraavat näitä supistuksia :)

Millaisilla veroprosenteilla ruoka on laskettu vai onko tuo se summa jossa lähtee viel verot? (Oon vähä uuno :facepalm: )

Rv 24+3
Ootas nyt en ymmärtänyt kysymystä :D eli mitä tarkotit? Näköjään mullakin nää 12h yövuorot pehmittää aivotoimintaa :D

Meinaako kukaan tehdä isyyspakkausta miehelle? :happy: Minä pistin tänään tilaukseen sitä varten tavaraa ja pyysin miehen viemään minut kauppaan ja käskin hänen mennä ajelemaan siksi aikaa, että saan yllätykseen tavarat kaupasta ostettua. :grin Vielä puuttuisi muutama tavara listasta ja jostain täytyisi jokin paketti saada mihin saan kaikki tarvikkeet mahtumaan. :happy: Esikoinen kerta tulossa (enkä tiedä jääkö ainoaksi lapseksi), niin minusta kiva yllättää mies jotenkin vauvaan liittyen!:Heartred

Rv 20+0

Lääkeasiaan. Teratologisesta sanottiin (vahvistin sieltä, ku en uskonu lääkäriä), että vk 28 asti saa ottaa buranaa normaalisti. Joten itellä tarkottaa esim. tänää migreenissä Panadol 1g + Burana 800 mg kerralla.

En tosiaan ollu uskoa, ku viime raskaudessa Burana oli ihan pannassa.. Ainaki tässä vaiheessa. En tiiä sainko sillon sit väärää tietoa.

Jos joku viitsii keksiä jonkun hyvän raskaudenajan venyttelyohjelman mikä lisäisi liikkuvuutta (mulla on yliliikkuvat nivelet ja venyn aika hyvin) ja toisivat sellaista vetreyttä niin otan kyllä innolla vastaan! Voisi edes jotenkin hyödyntää tämän ajan mitä menee kuin katselee vain telkkaria :)

En suosittelisi yliliikkuville nivelille venytyksiä juuri lainkaan koska ne on niin vaikea saada kohdistettua oikeisiin lihaksiin sen yliliikkuvuuden vuoksi. Ennemminkin suosisin erilaisia kehonhallintaan liittyviä harjoituksia...

Murmele Isyyspakkausketjussa on juttua isyyspakkauksista :) Sieltä löytyy vinkkiä jos joku muukin on kiinnostunut kokoamaan isyyspakkauksen. Ite en meinannu nyt tehä isyyspakkausta kun esikoista oottaessa tein ja se sai sillon niin nihkeen vastaanoton...

Eea, tuollaista minäkin muistelin, että viimeisen kolmanneksen aikana oli buranaan joku käyttösuositus. Kiitos infosta! Myös Mc Natuselle! :happy7

Täällä pieni iltanärästys on astunut kuvioihin, mutta menee puolikkaalla rennielläkin ohi..ainakin vielä :rolleyes:

Seksihaluista oli aiemmin juttua. Meillä ei määrä varmaan ole muuttunut suuntaan tai toiseen, mutta se laatu!:happy119 :grin Huomaa, että verenkierto on vilkkaampaa tuolla alhaalle jossain. :cool14

20+1

Täällä toinen sokerirasitus vielä edessä. Olisi ollut yksi vain, mutta tekevät aiheeseen liittyen tutkimus, niin ilmottauduin vapaaehtoiseksi.

Nyt alkanut harjoitussupistuksia tulemaan enemmän. Ei kuitenkaan häiritsevän paljon. Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa niitä oli ollut jo pitkän aikaa. Ihanasti tuntuu liikkeet ja potkut jo käteen :Heartred Olen alkanut jo kaipaamaan sitä, että saan tämän pikkunaperon syliin.

Enpä sitten tänä iltana muuta keksinyt, niin potkaisin pikkuvarpaan tuolin jalkaan ja kyllä sattui. Onneksi olin yksin kotona, niin huusin ja kirosin oikein tosissaan :grin Nyt on varvas kuin pallo ja aivan musta! Ja kivasti jomottelee..

Pakko hehkuttaa vähän, sillä minulla on maailman paras veli! Hän on kerännyt puolestani jo kaksi ämpärillistä mustikoita, kun minähän kerään niitä ihan hulluna, mutta sitten onkin selkä aina ihan sökönä :sad001 Hän varmaan muutenkin haluaa auttaa, kun minähän olen hoitanut sairasta isäämme meillä kotona jo pari vuotta ja nyt hän on todella huonossa kunnossa. Ja kun on tässä kaikenlaista muutakin. Mihinhän joutuisin ilman veljeä..
Taas ehkä vähän aiheen vierestä...

Rv 20+6

Mie oon oulun alueelta ja mulla ei tarvinu käydä sokerirasituksessa eikä tarvi :D

Miten nää tulot nyt lasketaan 6kk ajalta? Kerronko 6kk tulot kahdella jotta saan suurinpiirtein vuositulot laskettua ja vertailtua sit kelan sivuilla olevaan kaavakelistaan josta näkyy äpraha päivää kohden? Oon ihan pihalla näistä ja en osaa ees laskia paljoko tulis kuukaudessa ilman et veroja vähennetty...

Muutoin tnn kuuluu ihan hyväää! Kovaa väsymystä on ja töissä tulee kipeeksi mut pakko käydä ku ei neuvolassa kirjottanu saikkua, vapaapäivät menee siis levätessä.. kävin tänään ostaan myös kasan vauvanvaatteita <3 oli mukava saada vähän omaa erilaista aikaa :)

Tonttu rv 23+1

Takaisin