Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ois kysymys teille keillä on lapsia jo.

Onko teiän seksielämä muuttunut suuntaan tai toiseen lapsen tulon jälkeen ja miten?
Vapaasti vaan kirjottakaa omia kokemuksia. Ois kiva jos joku uskaltaa avautua. Itteä hirveästi mietityttää...
Vähentynyt. Itsellä minipillerit vei suurimman osan haluista ja väsymys ei asiaa ainakaa auta. Nyt onneksi pillereiden lopetuksen jälkeen omatkin halut palannu pikkuhiljaa. Toki ollaan siis pari viikkoa synnytyksestä alotettu seksi mutta määrät väheni muutamaan kertaan viikossa. Toisaalta nyt oon huomannu että ainakin itsellä laatu korvaa määrän :P

No esikoisen odotus aikana olin ihan seksi adikti tyyliin ja mies ei tietenkään pannut sitä vastaa ;) no sitten mullahan viikko käynnisteltiin ja sit synty ja mullekkin tuli eppari,mutta se ei ollut ollenkaan kipeä :) hirveästi teki mieli jo synnytykseen jälkeenkin seksiä, mutta olin viellä viikon sairaalassa ja kun vihdoin päästiin kotiin harrastettiin samana iltana ensimmäisen kerran synnytyksen jälkeen ja ei sattunut yhtään ihme kyllä :D

Toi minipillerit ja muutenkin e-pillerit vie multa halut kanssa kokonaan joten pakko kokeilla seuraavan synnytyksen jälkeen jotain muuta ehkäisy keinoa ...

Niin ja on sen verran muuttunut ettei sitä voi yhtä äkkiä päivällä mitään ruveta kun poika on hereillä :D ennenhän sitä sai koska vaan halus :p

Oonaa_ Kiitos! <3 Tässä Lahessa me ukon kanssa asustellaan! :) ihan mahtavaa että näin monta mamia lähellä!
Kiitos marsupilami ja minttukarkki! <3 Raskaus on mennyt tähän mennessä PELOTTAVANKIN hyvin! Pahoinvoinnit oli todella mitättömiä, välillä oli olo kuin ilmapallolla ja masuasukin kasvu tekee välillä kipeää mutta eipä paljon haittaa kun oksenteluilta välttyi! Ylös tuli peräti vaivaiset 2 kertaa! :) olenkin nauranut että jos näin helppo raskaus on, niin varmasti riskinä se että hankitaan kaikki lapset putkeen :o <3 minttukarkki ohoh! Mulla oli alunperin 20.12, josta muuttui 23.12 ja sitten vielä vauvan koon ja kehityksen vuoksi vielä toisessa ultrassa muuttui jouluaatoksi. :D hohhoijjaa kun osaa ihminen olla täpinöissään kun joku jaksoi alkaa rupattelemaan kun ukkoa ei oikein jaksa jokapäivä tulokkaasta jauhaa

Itsellä oli kans aivan yli helppo raskaus ja aina vähän väliä sitä muistellaankin miehen kans että oli niin erikoista kun ei yhtään mitään vaivoja. Muistan kun lopputaskaudessa veljeni kysyi "mikset sä nyt valita, kaikkihan aina valittaa", no eipä ollut mitään valittamista! :D voisin olla vaikka koko ajan raskaana jos se vain kestäis vähän pidempään niin ettei niitä vauvoja kerkiäisi kymmeniä täs elämäs tulemaan :woot:

Skoriponi, eikö tuo ole aika erikoista että laskettua aikaa on noin pienen ajan takia siirretty, mä muistelisin että pitääs olla vähintään 5päivää että vaihdetaan? :eek: kun mulla just ja just siirrettiin kun alunperin oli 28.7 niin vaihtui 23.7 :wideyed:

Niin mullakin np ultrassa sikiö vastas 4pv isompaa eikä silti vaihdettu laskettua aikaa. :D

Täälläki ukko meni inttiin tammikuussa ja kotiutuu joulukuussa. Alku oli tosi hankalaa ku just oli selvinnyt tää raskaus ja mie lähin vielä Viroon kuukaudeksi vaihtoon niin yli tuhat kilometriä oli meidän välillä eikä nähty sitten 5vkoon :D harmittaa sekä miestä että itteä välissä ku ei sit oo pääsy oikein mukaan ultriin neuvoloiihin yms. Kerran on ollut mukana ultrassa ja sit huomenna tulee mukaa :) onneksi ku synnytys käynnistyy niin saa heti ottaa ja hypätä taksiin että pääsee mukaan ja sit on kuulemma 12-20pv lomilla.

Aikooko muuten kaikki raskaana olijat selvittää sukupuolen?
Me halutaan pitää miehen kanssa kaikissa raskauksissa sukupuoli yllärinä, esikoisenki aikaa kun ultrailtiin sukupuolielinten läheltä ni pidettio silmät kiinni että säilyisi jännitys loppuun saakka :D mukavaa arvuutella masusta ja oireista kumpi tulossa!

Me halutaan pitää miehen kanssa kaikissa raskauksissa sukupuoli yllärinä, esikoisenki aikaa kun ultrailtiin sukupuolielinten läheltä ni pidettio silmät kiinni että säilyisi jännitys loppuun saakka :D mukavaa arvuutella masusta ja oireista kumpi tulossa!

Minä tahtoisin kovasti tietää, en siksi että sukupuolella ois merkitystä vaan koska itse olen niin kärsimätön niin 9kk tietämättömyys ois tuskaa :D Katotaa josko pieni ois haarat auki kuukauden päästä! Mieskin tahtoo tietää.

Itse ehkä haluaisin pitää yllärinä, mutta miehen on ihan pakko saada tietää :shy: tai siis jos nyt tulisin raskaaksi. Esikoista odottaessa halusin kyllä tietää ja onneks sain, koska oltiin ihan varmoja että tyttö tulee niin olis kestänyt kauemmin tottua ajatukseen että onkin poika :D ja ei oltaasi keritty keksimään nimeä kun oli niin vaikeaa pojalle keksiä. Nyt kyllä on jo valmiina molemmille nimet :wink

Täälläki ukko meni inttiin tammikuussa ja kotiutuu joulukuussa. Alku oli tosi hankalaa ku just oli selvinnyt tää raskaus ja mie lähin vielä Viroon kuukaudeksi vaihtoon niin yli tuhat kilometriä oli meidän välillä eikä nähty sitten 5vkoon :D harmittaa sekä miestä että itteä välissä ku ei sit oo pääsy oikein mukaan ultriin neuvoloiihin yms. Kerran on ollut mukana ultrassa ja sit huomenna tulee mukaa :) onneksi ku synnytys käynnistyy niin saa heti ottaa ja hypätä taksiin että pääsee mukaan ja sit on kuulemma 12-20pv lomilla.

Itse en olis varmaan kestänyt jos olis joutunut olemaan miehestä raskaus ajan erossa :confused: ja oli mukavaa kun laskettu aika lähestyi ja mies oli työttömänä niin oli aina valmiina lähdös sairaalaan :)

Marsupilami hah! :D mä valitan vaan selkäkivuista ja siitä että mulla on elämäni ensimmäistä kertaa vatsaa, kamalan omituista! Aina ollu masu kuopalla sisäänpäin hoikkien geenien takia, ja nyt en enää nää mun varpaita :o mutta vatsan kasvukin on oikeesti vaan ihanaa! <3 selkäkivut ei niinkään (yliliikkuvat ja löysähköt nivelet, isällä ja papalla välilevyn pullistumia, korjataan leikkauksilla) mutta nääkin selkäkivut on vasta alkua! Kolmatta kolmannesta odotellessa ;) mun mielestä on kans erikoista, mutta vkolla 8 ultrattiin ensimmäisen kerran koska kuukautiskierto ollut stressin takia käsittämättömän sekaisin, ihan muutamasta välipäivästä kokonaiseen kuukauteen. Haalea muistikuva edellisistä menkoista oli joiden mukaan laskettiin 20.12.. Ensimmäinen neuvola tuli ja neuvolatäti oli tunnustellut mun virtsarakkoa ja päätellyt että mennään jo ainakin viikolla 10, jonka vuoksi siitä ultraan ja rv8+6, jolloin toka laskettu annettiin. Sitten toisen ultran (rv12) teki erikoislääkäri joka oli sitten tämä viimeinen eli jouluaatto. Ihmettelin miksi vaan päivän takia siirretään mutta lääkäri oli sitä mieltä että vauva oli niin iso ja kehittynyt että haluaa ehdottomasti siirtää lasketun. :o eli kunnon syytä ei antanut. :/ minkä takia sulla siirtyi laskettu aikaisempaan? Jännittelen rakenneultraa koska joillain on siirretty la vielä silloinkin :D
Youngmama97 miten ihmeessä siirretty ees-taas? :D

Olisin itse halunnut ettei missään nimessä selvitettäisi, (omat vanhempani tehneet samoin) mutta mies haluaa tietää. :( ja olen kyllä niin utelias etten pystyisi itse jännittää synnytykseen saakka niin että mies tietäisi sukupuolen ja minä en vaikka sitäkin ehdotti :D pitää varmaan tehdä diili masuasukin kanssa että pitää visusti kinttunsa kiinni ;) tosin, olen itse alusta asti sanonut että ei ole väliä kumpi tulee, kunhan poika on syntyessään terve! :D <3

Kävin yksityisellä ja se sano et 29.7 sit neuvolassa ei löydetty ultralla sykettä ja jouduin sitä käymää sairaalassa ultrassa jossa sanottiin et 1.8 ja sit rv 15oli aika Äitipolille ultraan ja siellä sitä selvisi et onki pidemmällä et 24.7 :D mulla ei tosiaan voitu laskea kuukautisista ku ollut viimeksi elokuussa 2015 ja tää pikkukaveri saanut alkunsa siis joskus lokakuun lopussa

Kävin yksityisellä ja se sano et 29.7 sit neuvolassa ei löydetty ultralla sykettä ja jouduin sitä käymää sairaalassa ultrassa jossa sanottiin et 1.8 ja sit rv 15oli aika Äitipolille ultraan ja siellä sitä selvisi et onki pidemmällä et 24.7 :D mulla ei tosiaan voitu laskea kuukautisista ku ollut viimeksi elokuussa 2015 ja tää pikkukaveri saanut alkunsa siis joskus lokakuun lopussa
Ai no tämä selittää :D

Takaisin