Toinen haaveissa <3

Mima jospa se vielä plussaksi muuttuisi, jos nyt oliskin menossa dpo9 niin ei välttämättä näy viel testeissä. :)

Kultamarja, noita aivastaessa repäisykipuja miula on ollut vaan sillon kun olin raskaana, ei muulloin. Pidetääs peukkuja jotta plussaisit. :)

Omppoloinen, toivotaan että vuoto jo rauhoittuisi. :)

Kiitos niemja ja Janniliini :) Itse asiassa mulla oli toinenkin heikompi repäisykipu ja se oli muistaakseni toisella puolella kuin se ensimmäinen..eikös ne kuuluis olla aina samalla puolella :O Tosin tässä kierrossa myös oviskipuja oli aavistuksen molemmilla puolilla (joten oon luonnollisesti kerinnyt miettiä jo kaksosraskauttakin). Mutta mistä noista tietää...voihan ne munasarjat olla kai jostain muustakin syystä herkistyneessä tilassa kuin raskaudesta. Dpo7 oli ekan kerran menkkamaista jomottelua ja sen jälkeenkin on ollut välillä ehkä 1-2 kertaa päivässä, tietenkin pääosin ollut ihan normaali olo. Siitä tulee mieleen, että vois olla hyvä merkki että menkkatuntemukset alkaa aikaisin, mutta tietysti toi maha reagoi helposti kaikkeen ja siellä voi tuntua mitä vaan aiempien kokemusten perusteella :) Eilisestä alkaen lisäksi mahan nipistelyjä. Niin ja kurkku ollut arka/kipeä dpo8 alkaen.

Tuulimunassa mulla oli noita menkkajomotuksia jo hieman ennen plussaa, mutta onnistuneessa raskaudessa ne alkoivat vasta 5.viikolla. En kyllä siitä tekisi mitään johtopäätöksiä. Onnistuneessa raskaudessa oon merkannut viikon 4 oireiksi pelkästään väsymyksen jälkeenpäin, ja muistan että plussausta edeltävänä iltana tuli jonkinlainen aavistus.

Pahoittelut pitkähköstä oire-avautumisesta :D Mutta sitä varten kai tää foorumi oli...

Plussa- ja tärppionnea kaikille!

Ihmiskeho on outo, kun toisinaan alkaa kuvittelemaan oireita kun jotain toivoo niin paljon. Tietenkin joillakin voi olla oikeasti oikeita oireitakin. Mutta itseni kohdalla mielikuvitus tekee tepposet. Viimeksi raskaana ollessa miula ei ollut ennen plussaa mitään oireita ja sen takia maltoin odottaa että tein testin kun menkat oli jo viikon myöhässä. Ja oireita alkoi pikkuhiljaa tulemaan vasta raskauden edetessä. Nykyään tuntuu että pienikin ripsaus kehossa niin oon jo testiä tekemässä ja millon nippailee vatsaa ja kahvi ällöttää ja väsyttää ja kiukuttaa ja ja ja.... sit aina alkaa menkat. :joyful::hilarious:

jotenkin sitä osas ekaa raskautta yrittäessä olla rennompi ja osas tjottailla niiku rauhassa. Nyt tämä tyhjän sylin tunne on niin valtava että välillä miettii että onko tästä yrittämisestä tullut pakkomielle. :confused::sorry:

Kyllä taitaa itelläki mielikuvitus tehdä tepposet :D nytki alkoi yhtäkkiä etomaan ja äsken luulin että vuoto alkoi mutta tulikin hirveästi valkovuotoa.. noh vielä on toivoa kun ei vuotoa näy :) mutta voiko olla edes mahdollista että olis tärpännyt jos nyt olisi dpo 9 ja tänään pitäisi alkaa.. pitäis rauhassa vaan odottaa, onneksi on tuo 2v. Niin ei kerkiä koko aikaa miettiä :)

Mulla alkoi kauhea turvotus, mahan nipistely ja närästys :O pari tuntia sitten, nyt helpotti kun pääsin kotiin. Ehkä joku jännitysreaktio vaan, kun tulin näitä pähkäileen tänne! :O

Totta puhut Janniliini. Ja raskausaikaa ajatellen olisi varmasti mukavampi (ja normaalimpi) vaihtoehto, jos oireet alkaa vasta myöhemmin. Joten mitä niitä toivomaan näin aikasin....

Mimalle vielä tsempit :) Jännältä kuulostaa.

Kultamarja, Voihan toi dpo7 jomottelu olla jotain kiinnittymiseen liittyvää :) Mulla ei oo ollut mitään tuntemuksia, viimeksikään ei tässä vaiheessa vielä mitään ollut, paitsi käsittämätön aavistus, että olin raskaana :) Mutta dpo7 tai 8 mulla nousi ihan kiinnittymiskuume ja maha menI ihan sekaisin :D Tajusin siis vasta jälkikäteen, että noi kummalliset oireet johtui raskaudesta. Nyt tässä vähän niinku ootellaan, tuleeko loppuviikosta kuumetta.. :D Tosin voihan olla, ettei kroppa enää reagoi niin voimakkaasti, kun jo kerran ollut raskaana :)

Kp18/28, dpo5(?)

Kultamarja mulla on välillä nipistelyjä molemmilla puolilla ja repäsykipuja myös. Vaikee on sanoo kummalta puolelta munasarjaa munasolu irtos ku normaalisti tunnen sen ihan selvästi mut nyt oli kummallaki puolen niitä kipuja. Toisaalta mulla ei pitäis vasemmalta puolelta irrota ku on pco tyyppinen munasarja. En usko että olis kaksoset ku ei mulla oo suvussa sellasia ollenkaan. (tosin minä oon aina ollu suvun musta lammas) ;) Viikon päästä näkyy mitä siellä on ja montako :D

Pikagooglauksella selvis, että repäisykipuja ollut useammalla vaikka ei oiskaan raskaana. Että ei mikään vedenpitävä merkki oo. Toki monilla ollut myös yksi raskausoireista.

Oon miettinyt, että kiinnittymisvuoto olis ainut "varmahko" merkki, jos tulis just tiettyinä päivinä jos tietää milloin ovis ollut. Mutta sitä ei olekaan vielä ikinä näkynyt :D

Heppunen, nyt sit tositoimiin :)

Mintukka ultraa odotellen, uskon että siellä ainakin yksi on :)

Niemja mun on pitänyt kysyä sulta että imetätkö nyt vielä kun oot raskaana ja jos imetät niin miten sujuu, ootko huomannut eroa entiseen? ☺

Imetän mutta oon joutunu vähentään. Tuntuu että maidontuotanto on paljo tiukemmas ja toiseksi imetys sattuu nii perkeleesti nänneihin että meinaa itku tulla. Aamu- ja iltatissin oon viä pitäny ja päivisin annan pari kertaa pullon päälle mutta pikkuhiljaa täs lopettelen kokonaan. Surku käy ku olisin halunnu sinne 10kk imettää mutta onneks sain edes 8kk imettää :)

Heppunennyt äkkiä hyödyntämään mahdolliset mahdollisuudet! ;)
Kultamarja hyvältä kuulostavia oireita :)
Niemja hyvä, kun olet onnistunut imettämään näinkin pitkään :)
Täällä menkoista vihdoin päästy eroon (toivottavasti)! Ja nyt voi aloittaa taas yrityspuuhat :)

Kuinka nopeesti teillä on synnytyksestä alkanut menkat? Entä enteilikö jollain oireilla? :D

Mulla alko menkat neljä kuukautta synnytyksestä. Maito riitti vähän yli kolmeks kuukaudeks. Meillä siinä oli kaikenlaista stressiä, niin siks lopahti aika äkkiä maidon tulo..
Mutta kuukaus imetyksen lopettamisesta alko menkat.

Mulla alkoi viikkoa vajaa 9kk synnytyksestä. Imetän siis edelleen, myös öisin. Huomasin että jotain tapahtuu kropassa kun oli kärttyisyyttä, turvotusta ja pientä nippailua. Taisin myös oviksen bongata ennen menkkoja.

Mua muuten vähän jännittää toi imetyksen onnistuminen raskaana. Esikoinen (9kk) ei oo koskaan saanut korviketta eikä suostu oikein tuttipullosta tai nokkamukista juomaan kuin kulauksia. Haluaisin imettää kuitenkin vielä ja samalla kauhee vauvakuume vaivaa :/ Kyllähän osalla onnistuu vaikka tandemimetys ja toisilla sitten taas maidontulo loppuu heti alkuraskaudessa.

Monella jännät hetket käsillä! Talletteluonnea ;)

Mulla alkoi 1v 1kk synnytyksestä menkat. Imetin tuolloin vielä ahkerasti päivällä, mutta yöimetykset oli jääneet hiljattain pois :)

Pakko kysyä teiltä viisaammat ja anteeksi tämä oma napailu :) mutta jos tänää olisi vasta dpo 9 (ehkä dpo 13) ja vuoto olis normaalisti pitänyt alkaa tänään mutta ei alkanutkaan. Onko mahdollista että olis tärpännyt mutta ei näy vielä testissä ja koska kannattis testata?? hermoilen nyt ihan liikaa nuista testeista ku kaikki selviä negoja ja silti muka oireita :(

Miulla alko menkat kun neiti oli 5kk..

Pilvikirsikka, plussasin kun esikko oli 9kk, ja imetin sinne vuoden ikään :) neiti ite ekana vähens ja sit lopetti..

Takaisin