Neuvola

Ääääh! Mä en kestä sitä.meidän neuvolasöhlöä!:sad010
Soitti tänään että voisko siirtää ensi viikon neuvola-aikaa. Olin että juu sopimaan se. Nyt katoin et sit menee viikolle 32 tämä hänen ehdottama aika. Ei muuten mitään mut, mulle pitäis laittaa anti-d rokote viikoilla 28-30 :banghead: hitto (anteeks) kun pitää ite huolehtii kaikesta! Se jättää lähetteet tekemättä ja unohtaa tälläset "pikku pikku" rokotejutut... mä oon niin täynnä sitä...
Sori avautuminen:oops:
Kiukuttaa... ollu muutenkin vähän hormoonirikas päivä tänään :mad:
 
Haituva, mulla esikoisen aikana sf-mitta meni siinä alakäyrän alapuolella omaa käyräänsä ja ihan terve tyttö synty eikä ollu mitään ongelmia!
 
Mulla oli tää sf mitta 31 cm ja se mitattiin viikoilla 28+5 eli ylä käyrillä. Mut ei ainakaan neuvolassa siitä sanottu mitään. Mut voiko suuri mitta johtua sitten ylipainosta. Hemoglobiini oli huimasti noussut 102, 107. Vieläkin väsyttää, mut maha ei meinas kestää nytkään sitä rauta kuuria.
 
Tänään oli neuvola rv 31+4, kaikki kunnossa, paitsi että tytsy sinnikkäästi perätilassa. Tämän oon kyllä tänäänkin huomannut, kun on käveleminen niin paljon helpompaa, ku toisen pää ei paina virtsarakkoon. Lääkärineuvola varattiinkin sen takia vähän aiemmaksi, rv 35, et ehditään yrittää ulkokäännöstä vielä sen jälkeen, jos edelleen pt. Tosin tämä tapaus liikkuu kyllä niin vilkkaasti, että pyörii varmaan useemmankin kerran vielä ympäri. Kunnon sydänääniäkin th etsi melkein 20 min kun vauva ei vaan pysyny paikallaan :joyful: Seuraavaksi siis lääkäri rv 35 ja seuraava neuvola rv 38!!! Mihin tää aika menee?!
 
Oli viime viikolla viikon 30 neuvola. Oli vähän outoa kun paikalla olikin sijainen, ja vähän liian rempseä mun makuun. Mutta yläpaine oli tosi matala ja se ehkä selittää päänsärkyjä, pitää vähän googletella voiko sille jotain. SF-mitta lähestyy yläkäyrää. Hemppa pysynyt yllättävän hyvänä, jes. Elokuussa sitten lääkärineuvola ja sitten ollaankin jo lähellä laskettua:0

Ai ja oli kiva kuulla missä asennossa vauva on, kun en itse ole sitä hahmottanut. Pää jo alaspäin ja muuten mielenkiintoisella kiemuralla:Heartred
 
Rv 29+1 oli nyt neuvola kun sokerit alkanut heittelemään josta sain nyt vihdoinkin lähetteen äp polille koko arvioon. Tyttö on poikittain masussa ja kaikki muuten hyvin sf mitta oli 27 ja painoa on nyt tullut koko raskauden ajalta 6kg. Nyt on itsellä helpottunut olo kun pääsee seurantaan :)
 
Tänään oli pitkästä aikaa lääkäriaika, viikkoja 31+2. Kaikki oli hyvin, mutta vauva oli perätilassa. Olinkin jo veikannut sitä pidemmän aikaa. Toivotaan nyt, että hän kääntyisi siellä vielä... En kuitenkaan ajatellut ottaa asiasta liikaa stressiä tässä vaiheessa.

Vauva ei taaskaan oikein suostunut paljastamaan sukupuoltaan, joten rakenneultran epävarma tyttöveikkaus jää vielä voimaan. Eli täytyy pohtia sekä tyttö- että poikanimiä...

Painoarvio oli 1800 grammaa. Oma paino on nyt lähtenyt vihdoin nousemaan, kuudessa viikossa on tullut 3 kiloa lisää.
 
Meillä oli kans eilen lääkäri (myös 31+2), ja uutisetkin osin samanlaisia kuin Pezillä. Vauva on perätilassa. Bebe kääntyilee kuitenkin vielä niin paljon, että olen luottavaisin mielin, vaikka toki mietin asiaa jonkin verran. Tyttö on edelleen tyttö, ja painoarvio oli 1700 g.
 
Mitenköhän saisi lähetteen kokoarvioon? Neuvolassa aiemmin normaalikäyrillä ollut bebe oli tippunut alakäyrille ja munkin paino pysyy matalana, vain 3,5 kg tullut koko raskausaikana ja nyt viikkoja jo 30+5. Lähtöpaino normaali eli kiloja saisi tulla. Nyt huolestuttaa että tyyppi ei kasva riittävästi.
 
Lumme, mulla on aika vastaava tilanne kuin sinulla. Painonnousu on ollut vähäistä, viikkoja nyt tasan 33 ja painoa tullut 4,5-5. Lähtöpaino mullakin normaali. Lisäksi myös sf-mitta tullut käyrällä alaspäin, asettuu kuitenkin keskikäyrälle.

Mun mielenrauhan pelastus oli pelkopolikäynnin yhteydessä tehty ultra. Edellä mainitusta huolimatta pikkumies kasvaa kuitenkin tismalleen keskikäyrällä. Eli niinkuin mullekin kaikki sanoi, vauva on kyllä ottanut kaiken tarvitsemansa kasvuun.

Entä jos sanot neuvolassa ihan vaan yksinkertaisesti, että olet huolesta soikeana asian takia ja haluat sen tarkistuksen? Aika nihkeitä ne kyllä käsittääkseni on niitä lähetteitä jakamaan...Itse olisin kyllä varmaan ilman tota pelkopolin pelastusta käynyt vaikka yksityiseltä, koska mua asia mietitytti kovasti.

Mutta siis, ymmärrän hyvin sun huolen. Kaikki on kuitenkin varmasti hyvin ja toi painonnousukin on ilmeisesti tosi yksilöllistä! Hassua vaan joutua pohtimaan sitä näinpäin. Ja sf-mitta taas...Siihen ei tutun gyne mukaan kauheasti ole tuijottaminen. Vauvan asento vaikuttaa jne. Onko sulla muuten mittaaja ollut sama koko ajan? Käsialaerot kuulemani mukaan aiheuttaa usein noita käyrällä hyppelyitä.
 
Joo, sama mittaaja neuvolassa. Ensi kerralla sitten toinen täti vuorossa lomien vuoksi. Varmaan pitää yrittää varata aika yksityiselle että saa rauhan itselleen.
 
Kiitos linkistä Pezi! Mulla ei ole vielä käryä siitä miten päin vauva majailee, mutta ensi viikon neuvolassa selvinnee. Perätilan mahdollisuus nimittäin on, koska vaikuttaisi kovasti siltä, että vauvalla on hyvin tilaa pyöriä miten päin vaan.
 
Neuvolakäynnillä pitkästä aikaa todettiin, että muuten on asiat kunnossa, mutta hemppa tullut alaspäin ja saan ottaa uuden rautakuurin. Kiva saada varmistus eikä tarvitse huolehtia.
 
Neuvolakäynti takana ja kaikki ok. Painonnousu maltillista, mulle on nyt raskauden aikana tullu sellaset kolme kiloo lisää. Th puhu, että hyvinki saa vielä tulla lisäkiloja, mutta ite toivon jatkossakin maltillista painonnousua. Turvotuksia ei ole vielä ainakaan toistaseks. Pikkumies oli tällä hetkellä pää alaspäin, mutta toki siellä on vielä tilaa pyöriä ympyrää. Isyys tunnustettu! Tuntu kyllä hullulta, että nyt puhuttiin jo niin paljon synnytyksestä ja siihen liittyvistä toiveista. Ens kerralla elokuussa sitten lääkärineuvola. Vastahan sinne ekaa kertaa mentiin ja kaikki oli ihan alussa! Toki tässä vieläki on useita viikkoja jäljellä, mut kyllä ne koko ajan vaan vähenee! :eek:
 
Neuvolakäynti takana ja kaikki ok. Painonnousu maltillista, mulle on nyt raskauden aikana tullu sellaset kolme kiloo lisää. Th puhu, että hyvinki saa vielä tulla lisäkiloja, mutta ite toivon jatkossakin maltillista painonnousua. Turvotuksia ei ole vielä ainakaan toistaseks. Pikkumies oli tällä hetkellä pää alaspäin, mutta toki siellä on vielä tilaa pyöriä ympyrää. Isyys tunnustettu! Tuntu kyllä hullulta, että nyt puhuttiin jo niin paljon synnytyksestä ja siihen liittyvistä toiveista. Ens kerralla elokuussa sitten lääkärineuvola. Vastahan sinne ekaa kertaa mentiin ja kaikki oli ihan alussa! Toki tässä vieläki on useita viikkoja jäljellä, mut kyllä ne koko ajan vaan vähenee! :eek:


Menikö tossa isyyden tunnustamisessa kauan aikaa? Meillä ilmeisesti seuraavan neuvolan yhteydessä se tarkoitus myöskin tehdä.
 
Karz, ei menny kauaa! Siinä vaan pari paperia piti allekirjottaa ja sit saatiin papereista molemmille kopiot kotiin. Ihan iisi juttu oli.
 
Tänään 31+0 viikkojen kunniaksi pitkästä aikaa neuvola. Kaikki onneksi tuntui olevan kunnossa. Pissassa ei tällä kertaa sokeria, joten verensokerien kotimittailutkin saa vähentää pariin päivään viikossa.

Ainut miinus oli alhainen hemppari, 100, minkä takia alkoi rautalisä. :/ Saa nähdä miten kroppa reagoi.

Painoa on tullut melkein tarkalleen samaa tahtia kuin esikoisen kanssa, huvittavaa. Mutta siis hyvin maltillisesti, 7,2kg tähän mennessä. SF-mitta näytti 28, keskikäyrällä mennään vieläkin. Käsikopelolla arvioi muksun olevan jo pää alaspäin, mutta ei toki voinut vannoa.

Seuraava kerta viikoilla 35+2 (vasta!!!) ja silloin on lääkäri talossa, joten jos vaikuttaa olevan perätilassa niin voi varmuuden vuoksi ultrata. Uskon kuitenkin itse että jos ei vielä pää alaspäin ole, niin kyllä kääntyy näiden viikkojen aikana. :)
 
Meillä oli eilen taas neuvola, viikolla 31+5.

Sf-mitta lähteny vähän alakäyrään päin suuntaamaan, ei tarvi kuitenkaan olla huolissaan vielä. Rautakuuri on auttanu ja hb normaalilla tasolla, syön kuitenkin vielä toistaiseksi yhtä tablettia päivässä.

Neiti oli hoitajan mukaan jo kääntyneenä. Katotaan kauanko niin pysyy, tuntuu että kuperkeikkoja vedetään vielä miten sattuu. Mikä vaan on siis mahdollista.

Seuraava kerta onki sitte lääkärille viikolla 36+0. Sitte ollaanki jo aikalailla voiton puolella. Rupee pikkuhiljaa paniikkia pukkaamaan :D
 
Omalla neuvolakäynnillä tänään todettiin hempan edelleen tippuneen viime viikosta. Olen rautaa syönyt alkuun 2 tablettia päivässä. Kuuria on tosin kestänyt vasta viikon. Kauankohan menee, että hb alkaa nousta? Sain ohjeen syödä jatkossakin 2 tabl./pv.
 
Takaisin
Top