Juhannuksen työt taputeltu ja edessä ihana vapaapäivä! Hyvin jaksoin eilisen 14hn työpäivän, illalla vaan alkoi maha kipuilemaan ja jalkoja särkemään, mutta nyt kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Varmaan oitäis käydä ostamassa toiset työkengät, niin jalatkin jaksaisi sitten vähän paremmin tuota ainaista seisomista.. ja niitä tukisukkia..
Tänään mä meinaan vähän siivoilla ja pestä pyykkiä, siinä sivussa jos laittais jotain herkkuruokaa ja hakis kaupasta herkkuja illalle ja katsois sitten vaikka jonkun leffan tms. ja koittais vaan rentoutua ennen huomista rakenneultraa.
Mehän muutettiin just tähän tän hetkiseen kaksioon ja meinattiin kyllä asua tässä muutama vuosi (siis sikäli mikäli vuokraisännälle se käy) vaikka lapsen nukkumapaikka tuleekin olemaan meidän kanssa samassa makuuhuoneessa. Tää on kuitenkin niin kiva asunto ja hyvällä paikalla, etten yhden huoneen takia ihan helposti lähde muuttamaan.
Tilaa kuitenkin on ihan kivasti - olkkarissakin on vielä ison sohvan ja kirjahyllyn muodostaman "olohuoneen" jälkeen toisessa päädyssä useamman neliön kokoinen tyhjä tila, johon saa mahtumaan Munaselle heittämällä oman "leikkihuoneen" sitten tulevaisuudessa. Eka mä suunnittelin, että tähän tilaan tulisi iso ruokapöytä, mutta päätin ettei sellaiselle ole todellisuudessa tarvetta - kyllä ne vieraat voi istua sohvalla särpimässä kahvia tilaisuuden niin vaatiessa.
Vielä tästä asunnon sijainnista: meillä molemmilla on alta kilometri työpaikoillemme, lähin kauppa, kampaamo, kosmetologi, kukkakauppa ja leipomo on lkaikki tuossa kolmensadan metrin säteellä, neuvolaan ja hammaslääkäriin on matkaa saman verran, leikkipuisto löytyy kulman takaa ja päiväkotiin (kyseessä vielä vuoropäiväkoti!) taitaa olla nelisensataa metriä - eli sijainti ei tästä oikeasti voi enää parantua!
Ja tykkään myös siitä, että tässä asunnossa on reilun kokoinen lasitettu parveke, jossa voi vaikka vauvaa nukuttaa päikkäreillä ja iso pyykkitupa kellarissa, jossa voi pestä tarpeenvaatiessa isompia mällejä pyykkiä kerralla. Ja lakanat saa mankeloitua.
Suoritin myös tässä alkuviikosta vähän nettishoppailua..

Tilasin munaselle kotiutumishaalarin (eli siis pienen ja vähän kevyemmän kuin tuleva äitiyspakkauksen version), kun oli niin hyvät alennukset, että hintaa jäi alle 20e ja samalla sitten ostoskoriin kertyi kaikenmaailman sisustuskamaa (no, kyllä mä nyt tarviin jonkun viltin sängyn jalkopäähän, mihin voin kietoutua jos/kun imetän ja totta kai partsilla pitää olla paljon ihania kynttilöitä hämärtyvinä syysiltoina jne.) - osa vähän tarpeellisempia kuin toiset.. oli siellä joukossa lakanoita ja pyyhkeitä ka servettejä ja pöytäliinoja ja ja..
Ja kun kerta halvalla sain, niin mukaan tarttui myös munanmuotoinen (hihihi..) VAALEA villakangastakki ja siihen sointuvat matalapohjaiset talvikengät mulle, jotta on sitten edes joku lämpimämpi takki, joka mahtuu päälle ja jäällä lipsumattomilla ja lämpimillä (sekä koon verran normaalia isommilla..) kengillä on sit turvallista työnnellä vaunuja pitkin lumisia (joopa joo.. Suomen talvet..) kaduilla. Molemmat oli kyllä hankintalistalla, kun edellisestä villakangastakin ostosta on reilut 10 vuotta ja viisi vuotta sitten ostetut nahkaiset talvinilkkurit alkaa väkisinkin tulemaan tiensä päätökseen, mutta ehkä noiden hankinnan olisi voinut vielä siirtää hamaan tulevaisuuteen.. tau ehkä on vaan hyväkin olla ajoissa liikenteessä, tiedä sitten miten haluton sitä on lähtemään joulukuussa kiertelemään kauppoja.
Mutta niin.. jospa mä sit alkaisin touhuamaan niitä tän päiväisiä hommia, niin saisi jotain tehtyäkin. Kivaa sunnuntaita teille kaikille!