La marraskuu 2016

Onnea ihanista uutisista! :HeartredMinäkin ihan liikutun, kun luen noita ihania ru-kuulumisia. Aika hölmöltä tuntuu kyynelehtiä, kun en teitä tunne, mutta minkäs teet?! Ihanat, kamalat hormonit :grin

Ja niin, meillähän on se ru vasta 24 rv:llä, että olisihan tässä jokunen viikko jänskättävää :nailbiting:

Rv 17+3

Kaitsu paljon onnea poikalupauksesta! Siellä se äitin ja isin kulta kasvaa ja kehittyy.
Meillä on radi-neuvola tulossa to 23.6. ja perään lääkärineuvola. Jospa tää keuhkoputkentulehdus siihen mennessä helpottaa, tai saa lääkäri alkaa tutkia tarkemmin. Bakteeritulehduksia ei liene hyvä pitää päällä tässä siunatussa tilassa. Saapa nähdä, millaiseen sokeriseurantaan minut ohjataan, paastosokerin oltua vähän koholla (5,5).
Mä oon syönyt pastöroidusta maidosta valmistettua fetaa tuoreeltaan ja halloumia paistettuna alkuperämaasta riippumatta. Jollain lailla ajattelen tuon Laalaan kommentin mukaan. Tuorejuustoja ei tässä nyt muutenkaan ruokavalioon kuulu, mutta oletan - esim. tulevissa juhannushäissä olevan ihan tuoreet tarvikkeet, jos siellä on juustokakkua.
Laalaa, me ollaan "kuralla" vielä loppuvuosi, mutta eiköhän se siitä. Samalla, kun palkka lakkaa juoksemasta, niin ollaan ehkä saatu maksettua tämä raskauden alkuun saattaminen ;) Mutta kultaakin kalliimpaa on tää, mitä ollaan saamassa!!!
Katjusha rv. 18+4 ja lahjamunasolu-ihme

Kiitos paljon! :joyful:
Toivottavasti olosi helpottuu pian ja paranet! Onneksi neuvolat tarkkailee hyvin kuitenkin ja kun itse vaatii vielä vähän lisääkin :)

Rakenneultrassa käyty, vauvalla oli kaikki kunnossa, istukka oli etuseinämässä, eikä tullut kohdunsuun päälle, mitä jännitin kovasti. Tyttöä lupailtiin. Napanuorassa oli vain kaksi suonta, joten rv 28 täytyy käydä kasvukontrollissa. Kätilö sanoi, ettei yöunia tarvitse asian takia menettää. Täytyy varmaan netistä vähän tarkemmin lukea tuosta, mutta muuten kaikki oikein mallikkaasti :love7

Onnea kaikille ihanista uutisista!

Mä olen siivonnut koko päivän! Joku tilapäinen mielenhäiriö aivan takuulla. :grin

Meidän pitäis tässä kesän/alkusyksyn aikana tyhjentää kellarista yksi romuvarasto ja muuttaa se tilapäiseksi makkariksi. Tässä on nyt tullut ilmi semmoista akuuttia remppatarvetta, ettei koko tupa mätäne ja se vaatii vähän järjestelyjä. Ärsyttävää.

Jeeh... tänään rv 21+0. Katsotaan miten ne sitä muuttaa huomisen rakenneultran aikana :rolleyes:

Ripsiä on omasta takaa että niitä ei oo tarvinnu lisätä. Rakennekynnet ei kestäisi mun menossa... pianoa ei voi soittaa ja aina joku koirien remmi räpsäyttäis jonku irti :smiley-ashamed004 just aloin miettii nii tukkaaki värjää niinkin tiheästi kuin että 1-2 vuoteen. :oops: en tiiä onko mies kattonu viereistä naista vai ei kato lainkaan vai olento vain luonnonkaunis omine hiusväreineen (viimeistä vaihtoehtoa epäilen vahvasti :laughing021)

Onko kellään astmaatilalla alkanu pihiseen hengitys? Käytän siis nyt (kiitos neuvojen) ventolinea ihan heti kun tuntuu mut silti se pihiseen ja on vähä ahtaalla. Siitepöyistä voi tokirjoittaa johtua mut mietin et onko vähä kuitenkin enemmän raskauteen liittyvää. Ja ärsyttäväähän tämä on kun ei yleensä pihise. Ois kiva reenata ny ku on muuten kunnot ja voinnit kohdillaan.

Tänään käyty ekaa kertaa äitiyspolilla ja pikkuinen siellä tomerasti liikuskeli ja kaikki näytti olevan ok =) Verenpaineet vaan meinas vähän siellä olla korkeet, mutta kotimittauksissa kun ne kuitenkin kohdallaan on niin hyvällä mallilla sekin asia. Meinaa vaan aina nostaa painetta kun muualla mittaillaan :D Sinne ois seuraava aika parin kuukauden päästä, tässä välissä sitten pari neuvolaa oletettavasti ja se rakenneultra sitten noin 3 viikon päästä =)

Auringonkukka rv 18+2

Tosiaan nyt on rakenneultra ohi ja kaikkien ennakkoajatusten jälkeen kätilö lupaili kuitenkin tyttöä! 40min ultraili ja sanoi ettei kyllä nähnyt missään kohtaa siellä pippeliä heilumassa. :D

Käytiin hypistelemässä vaunuja ja tyttöjen vaatteita, en raaskinut ostaa mitään mutta mies osti sitten mun selän takana kolmet söpöt vaaleanpunaiset sukat vauvalle! :)

Pitkästä aikaa kävelylenkki tänään. Semmonen 5km melko rauhalliseen tahtiin, kun huimaa niin kovin. Oltiin koko porukalla ja tuntuukin, että en yksin edes uskaltaisi lähteä.

Kahdella vanhimmalla lapsella on leirit juhannuksen molemmin puolin, ensin pojalla ti-to ennen juhannusta ja tytöllä sit ti-to juhannuksen jälkeen. Juhannussuunnitelmia ei ole, ehkä säiden salliessa käydään kokkoa katsomassa. Miehellä on vaan pari viikkoa kesälomaa (aloitti lokakuussa duunit nykyisessä) ja ne on sitten heinäkuun puolivälissä vasta.

Mulla on joku ihmeellinen kuiva yskä. On tosi paljon heinäallergioita jne. joten varmaan jotain semmosta tämä on. Kurkkua kutittaa ja yskittää, mutta se koko epämääräinen tunne on heti tuossa kurkunpään kohdalla.

Yllätin jopa itseni eilen reippaudellani, kun leivoin piiitkästä aikaa sämpylöitä, joita meidän nuorin oli jo viikkoja toivonut. Tein myös moussakaa ja mun erittäin nirsot ja hankalat syöjät (eli lapset ja mies) tykkäsivät siitä kaikki.

Lisäksi aloin neuloa ihan ilman ohjetta villahaalaria vauvalle. Mies on sille nauranut, että on pohojalaasen tiikerin puku.

View attachment 38244

Ihanat värit oot valinnut neuleeseen☺

Ei mekää varmaa haluta tietää, osittain haluisin nii pystyis vähä värimaailmaa laittaa mut toisaalta haluun et se pysyy yllärinä (ellen sitte ite sitä hoksaa ku jonku verran ite tullu ultria tuijoteltua mut ei kylläkää vauvojen, oon siis sairaanhoitaja)
Täällä olis muuttourakka suoritettu eilen ja täällä on ihan järkyn näköstä, nyt pitäis vaa saada kaikki järjestettyä nopeeta!! :arghh::grin

Tänää rv 19

ImageUploadedByVau Foorumi1466436508.884600.jpg

Meilläkin tasan viikko rakennultraan ❤️ halutaan tietää sukupuoli jos suostuu vain näyttämään :) vahva poika-aavistus on mutta saas nähdä ;) matala syke ~140-145, maha edessä alhaalla (sivuilta ei näy) ja tunne että ois poika :) sinänsä mitään väliä ei ole kumpi on, pääasia että olisi terve ❤️
Nyt mä nautin tästä raskaana olosta: maha näkyy ja oon alkanu saada sitä omaa touhuamisenergiaa takaisin ja kun ei enää ole pahoinvointiakaan niin jaksaa ihan erilailla :) selkä mulla väsyy hirveen helposti mut sit ei auta kuin huilata..
Potkut tuntuu jo selvästi ❤️

Jeanney rv 20+3

Oi miten ihania rakenneultrauutisia täällä oli tänään ollut, onnea kaikille :)

Mulla olis tänään 18+0 eli alkoi jo 19. viikko, hurjaa! Puoliväli häämöttää :) Ja sen kunniaksi varattiin aika Savonlahdelle Kaarinaan keskiviikkona, pakko meidän on päästä meidän pientä bebeä katsomaan. <3 Itsellä olo ollut pidemmän aikaa sen verran kurja, että haluan päästä katsomaan onko vauvalla kaikki hyvin..

Ja tänään ekaa kertaa tuli oksennus, aamupalat lensi työpaikan vessanpyttyyn kaksi kertaa :(

View attachment 38279

Meilläkin tasan viikko rakennultraan ❤️ halutaan tietää sukupuoli jos suostuu vain näyttämään :) vahva poika-aavistus on mutta saas nähdä ;) matala syke ~140-145, maha edessä alhaalla (sivuilta ei näy) ja tunne että ois poika :) sinänsä mitään väliä ei ole kumpi on, pääasia että olisi terve ❤️
Nyt mä nautin tästä raskaana olosta: maha näkyy ja oon alkanu saada sitä omaa touhuamisenergiaa takaisin ja kun ei enää ole pahoinvointiakaan niin jaksaa ihan erilailla :) selkä mulla väsyy hirveen helposti mut sit ei auta kuin huilata..
Potkut tuntuu jo selvästi ❤️

Jeanney rv 20+3

Mä en saa kuvaa ladattua kun vaikka kuinka pienennän niin valittaa et on liian iso..
Mut mulla kans ollu alusta asti poika olo.. sykkeet 150-146. Vatsa vaan eteenpäin sivuilta en ole levinnyt yhtään.. ja ai kauhea mikä ruokahalu ! Nyt kun se vihdoin on oalannut ! Ens ti rakenne !

Rv. 18 + 6.

Mä en saa kuvaa ladattua kun vaikka kuinka pienennän niin valittaa et on liian iso..
Mut mulla kans ollu alusta asti poika olo.. sykkeet 150-146. Vatsa vaan eteenpäin sivuilta en ole levinnyt yhtään.. ja ai kauhea mikä ruokahalu ! Nyt kun se vihdoin on oalannut ! Ens ti rakenne !

Rv. 18 + 6.

Näkyiskö selaimella? Latasin sen kyllä mediumina et ei pitäis olla niin iso :O aijemmin on näkynyt mitä oon laittanut samalla lailla... :/ Masukuva se vaan on :D
Mä voisin kans syödä koko ajan :D ei välttämättä herkkuja mut ruokaa!

Näkyiskö selaimella? Latasin sen kyllä mediumina et ei pitäis olla niin iso :O aijemmin on näkynyt mitä oon laittanut samalla lailla... :/ Masukuva se vaan on :D
Mä voisin kans syödä koko ajan :D ei välttämättä herkkuja mut ruokaa!

Siis kyllä sun laittama kuva näkyy mut mä en siis saa ladattua omia kuvia tänne.. sori oli jotenkin sekavasti kirjotettu..

Mulla oli se jäätävä nälkä ekat ~10 viikkoo, nyt on tasottunu mielestäni normaalille tasolle eikä tarvi herkkujakaa koko aikaa vetää. En oo siis kärsiny pahoinvoinnista ollenkaan ja ku alkuun söin ku hevonen niin näkyyhän se puntarilla ja vaatteissa, muutenkin on tuota ylipainoa.. Huomenna lääkärinla, saa nähä paljonko on taas paino noussu o_O
Kiivit on nyt in, äskenki meni iltapalaleipien päälle taas kaks. Joka päivä vähintään kaks pitää saada, toisaalta pitävät mahan toiminnassa eikä ummeta ainakaan toistaiseksi.

17+1

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista <3 mahtavaa!

Belle, hienoa, et sait kokea ton ihanuuden. Mäki ootan omaa ekaa hetkeä ihan innolla :)

Jos en alussa muuta tehnytkään kuin nukuin, niin nyt sitten valvon kaikki yöt. Blaah!

Väsyttää, kun menen sänkyyn, mutta en saa unta. On liian kuuma, liian valoisaa, mies kuorsaa, pissattaa, vetää suonta, muistinko laittaa pyykit kuivumaan, on jano, ei löydy hyvää asentoa... Lista on loputon! Sit aamulla olen ihan koomassa ja tekisi mieli juoda pannullinen kahvia, tai no samalla vaikka kylpeä kahvissa.

Lueskelin eilen vähän netistä,tuosta kaksisuonisests napanuorasta. Pääasiallisesti ihmisten kokemukset olivat hyviä,vauvat kasvaneet loppuun saakka hyvin ja olleet terveitä. Sitten satuin lukemaan jonkun artikkelin,jossa oli isoja prosentteja tälläisten vauvojen kohtukuolemista ja synnytyksen jälkeen kuolleiduudesta ja kehityshäiriöistä yms. Heti huoli kasvoi,pitäisi osata olla lukematta noita juttuja ja luottaa lääkärin sanaan,mutta minkäs sitä itselleen voi. Aika vähän löytyi tietoa ko. aiheesta. Jos jollain on omakohtaista tai lähipiirissä kokemuksia kaksi suonisesta napanuorasta kolmen suonen sijaan niin mukava olisi kuulla miten kaikki on mennyt loppuun saakka. Koitan nyt vähän hellittää ja keskittyä nauttimaan hyvin tod.näk viimeisestä raskaudestani :)

Takaisin