Ruokajutut

Mä en kestä tätä makeanhimoa! Alkuraskaudessa oli ihanaa kun ällötti kaikki makeat jutut mut nyt himoitsen koko ajan jos jotakin herkkuja! Hedelmillä oon koittanut hillitä makeanhimoa mut eihän niitäkään paljoo kannattais syödä. Oispa suklaata ja jätskiä ja karkkeja, oih! :P
 
Täällä ainakin on uponnu silliä useampana päivänä uusien perunoiden kera =) Kai nyt saa syödä, kun ei koko purkkia kerralla kiskaise kitusiin =D Mä syön mitä vaan. En jaksa jokaisen kieltohommelin perässä mennä. Sellainen pieni maalaisjärki on mukana koko ajan, että kohtuudella..
 
Pakko.saada.vesimelonia!!!
Tarvitsen jonkun kotiinkuljetuksen vesimelonille. Joka ilta sama juttu, enkä pääse kauppaan.
Mulla ihan sama :D täytynyt radin takia rajottaa ja syönyt nyt vain pari pientä palaa päivällä, niin ei nosta aamupaastoja.
Mutta on se vaan niin hyvää..
 
Mulla ei vesimeloni ole nostanut paastoarvoja, onneks! Joka ilta menee iso satsi vesimelonia. Perheen kesken menee usein kokonainen vesimeloni/päivä. :D Äskenkin vedin saunassa vadillisen vesimelonia. Pystyy olemaan pidempään saunassa kun syö samalla kylmää vesimelonia. :)
 
Voi jos olisikin himo vesimeloniin (esikoista odottaessa oli), mutta kun mä voisin elää pelkällä makealla (hedelmät ei oo tarpeeks makeita)! Ja tietty sillä lailla napostellen ettei vs nouse pilviin... Asiaa ei auta se, että isännällä pitää aina olla jos jotain herkkuja kaapissa (ja se ite voi ottaa tyyliin yhden rivin suklaata tai kaks keksiä viikossa!) eikä se, että anoppi toi Venäjältä kauppakassillisen kaikkia herkkuja... Sit mä ravaan tuolla kaapilla aina ku lapset ei huomaa...
 
No nyt se ruoka sitten maistuisi. Ihan sama makeaa vai suolaista, terveellistä vai roskaa -tänne, meikä hoitaa!!! PAITSI se kaikkien muiden himoitsema vesimeloni...yyyyööökkkk!!! en yhtään tiedä miksi, mutta ajatuskin ällöttää :yuck:

Nyt vaan on oltava tiukkana, kun se mun mainostama suolivaivani ei kestä yhtään jos lähtee mopo käsistä. On vaan tosi helppoa olla tiukkis itselleen :p Asetin itselleni vaakapakon aamuisin, ja siis ihan vaan siksi jos vaikka auttaisi mieltä pysymään reippaana :wink
 
Huomasin tänään, että kaksoisleukaa pukkaa kaulalle :eek: Paino nousee liian nopeasti, ja tulee kyllä nousemaan enemmän kuin pitäisi.
Samperi, kun en tiedä mihin se itsekuri livisti raskaaksitullessa. Hyvässä piilossa näyttää olevan.
 
Koko ajan on hirvee nälkä! Illalla kun viimeseks syöt niin aamulla heti jo masu kurisee! Ja päivälläkin siis se nälkä hyökkää silleen salakavalasti varoittamatta ihan älyttömän nopeesti, ja sit on jo pakko saada ruokaa. Kun keksis vaan terveellisiä, helppoja, mukana kuljetettavia ja kätevästi syötäviä eväitä laukunpohjalle. 23+6.
 
No kappas, eipä oo vielä vesimeloniin himoa tullut, vaikka sitä söinkin tuossa yksi päivä pari palaa. Mutta omenoita menee kyllä. Mä luulen että tän raskauden jälkeen en koske omenoihin vähään aikaan :grin Syön niitä siis monta päivässä... Tosin viime aikoina on tehnyt hiukan mieli kaikkea epäterveellistä ruokaa. Salaatteja olen syönyt koko alkuraskauden aika tiuhaan. Ja vihanneksia. Tankoparsaa isken taas tänäänkin uuniin ja se mitä sen kanssa syön, on sitten taas täysin mysteeri :bored: Mun ruokavaliooon ei kuulu laisinkaan liha, eli syön kalaa ja kasviksia... Saas nähdä miten käy maanantaisessa sokerirasituksessa. toivottavasti ei kauheasti mitään noottia tuu, neuvolaan sitten taas ke asiaa puimaan.

Syömisestä ei tulisi ottaa kauheaa stressiä, mielestäni se on ihan turhaa. Syökää mitä mieli tekee. Itsellä keliakia jo itsessään aiheuttaa päänvaivaa, joten sen ehdoilla mennään raskausaikakin.

Koko ajan on hirvee nälkä! Illalla kun viimeseks syöt niin aamulla heti jo masu kurisee! Ja päivälläkin siis se nälkä hyökkää silleen salakavalasti varoittamatta ihan älyttömän nopeesti, ja sit on jo pakko saada ruokaa. Kun keksis vaan terveellisiä, helppoja, mukana kuljetettavia ja kätevästi syötäviä eväitä laukunpohjalle. 23+6.

Christalli:

Nyt kannattaa ostaa mansikoita, niistä saa rautaa. ja kaikkia ihania marjoja mitä torilta saa tuoreena. Herneitä, tai vaikka pähkinöitä pussillinen, joista saa energiaa. Jogurttia tms. Onhan noita terveellisiä välipaloja vaikka kuinka :happy:
 
Tilkku77: Joo, pähkinöitä mulla onkin usein pussillinen mukana. Mut ei niitäkään aina jaksa. Jotenkin en uskalla syödä hedelmiä nyt niin paljoo kuin tekis mieli, jos ne nostaa liikaa verensokeria. Vaikka ei sen kanssa ole mitään ongelmaa siis ollut että kai niitä vois jonkin verran enemmänkin napostella. Mut ongelmaksi oon kokenut siis ton että nälkä tulee niin salamannopeesti ja semmosissa olosuhteissa ettei oo jääkaappia lähellä. Jos edes kauppa on niin sieltäkin olis sata kertaa helpompi ostaa suklaapatukka kuin jotain terveellistä, mitä on helppo syödä vaikka kävellessä.
 
Täällä myös nyt iltapalaksi vesimelonia. On se vaan hyvää ja raikasta!
 
Mä taidan kuulua vähemmistöön, koska pelkkä vesimeloonin ajatteleminen yököttää. :D

Mutta mansikoita ja tuoretta ananasta voisin syödä vaikka kuinka. Saisi nuo mansikoiden hinnat vaan tulla hiukkasen alaspäin, että raaskisi ostaa siinä määrin, kun tekee mieli. :) Ja tuore ananas on aina ollut mun suurta herkkua, en vaan normioloissa pysty syömään paria palaa enempää, kun suu menee siitä rikki, mutta nyt on näköjään sama kuin esikoisen raskausaikana, että suu kestää ananastakin hyvin eikä muutkaan allergiat (siitepöly) tunnu vaivaavan.
 
Ah, mansikoita. Mein naapurin lapsenlapset myy mansikoita kesätyönä läheisen kaupan pihassa ja eilen kun he lopetteli siltä päivää, niin tää naapuri toi meille litran mansikoita. Tosin ne tais olla enempi tolle esikoiselle tarkoitettu, mut kyllä ne äidinkin nassuun upposi. Pitää tänään käydä heiltä ostamassa lisää mansikoita.
 
Mulle on iskeny ihan kamala kahvinhimo! :eek:
En yleensä juo kahvia ollenkaan, tai vain muutaman kerran vuodessa, tai jos kylässä on kupissa valmiina.
Mutta nyt. Viikonloppuna en voinut nukkua päiväunia, vaan oli pakko mennä keittämään kahvia.
Ja äsken töissä lähdin ihan eri kerrokseen, jotta sain kahvia. Ja se oli juuri niin hyvää, kuin haaveilinkin.
 
Miekin oon uskaltautunut maistamaan puoli kupillista kahvia taas. Ei tehnyt tällä kertaa pahaa, mut ei erityisemmin maistunutkaan. Cokista huomaan juovani, kun yleensä en limppareihin kajoa.
 
Mitä vitamiineja syötte imetysaikana? Mulla on noi raskausvitamiinit loppumassa ja mietin että ostaisinko jotain muuta seuraavaksi. Tässä ei enää ole kuin parisen viikkoa maksimissaan raskautta jäljellä niin voisin jo vaihtaa johonkin muuhun. Femibionia olen syönyt nyt raskausajan mutta se on aika kallista, niin voisin kokeilla jotain muuta seuraavaksi.
 
Takaisin
Top