Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans vedän kaikki vaan että joo kait tää on normaalia.. Ku ei tosiaan ole kokemusta. Ja asiaa ei tietty auta se että joka paikasta löytyy eri asiat.

Johan on kumma toimintaa sinun neuvolassasi Browneyedgirl! :mad: Itsekin asun Tampereella ja mulla on onneksi tosi mukava ja perusteellinen neuvolan terkka. Hän välillä on soitellut peräänkin vielä jotain asiaa, jos on jäänyt käynnillä mietityttämään ja kun esikoinen oli viikon ikäinen ja jouduimme hänen kanssaan lasten polille perjantaina iltapäivällä, terkka laitteli vielä työaikansa ulkopuolella viestiä, että miten meni ja onhan kaikki hyvin.
Onko sulla mahdolista vaihtaa terveydenhoitajaa?

Johan on kumma toimintaa sinun neuvolassasi Browneyedgirl! :mad: Itsekin asun Tampereella ja mulla on onneksi tosi mukava ja perusteellinen neuvolan terkka. Hän välillä on soitellut peräänkin vielä jotain asiaa, jos on jäänyt käynnillä mietityttämään ja kun esikoinen oli viikon ikäinen ja jouduimme hänen kanssaan lasten polille perjantaina iltapäivällä, terkka laitteli vielä työaikansa ulkopuolella viestiä, että miten meni ja onhan kaikki hyvin.
Onko sulla mahdolista vaihtaa terveydenhoitajaa?

Onpa hienoa, että sinulla toisenlaisia kokemuksia Tampereelta! Sinänsä mikä surullista, esimieskin selitteli osittain asiaa resursseilla ja esimerkiksi suositteli jatkossa kenties uusiutuvat vti- ja emätintulehdukset hoidattamaan omalääkärin luona... :( Samalla kyllä pahoitteli todella paljon terkan toimintaa ja totesi, että hän on ylittänyt ammatilliset rajansa kuultuaan lauseita, mitä hän minulle meni laukomaan. Hänen käytöksensä oli todella epäammattimaista ja töykeää.

Esimiehen kanssa puhuimme jo, että jatkossa pyydän hoitoni tapahtuvan neuvolan toisen hoitajan kanssa, ja jos yhteistyö ei jostain syystä silloinkaan onnistu, vaihdan neuvolaa. :/

Browneyedgirl, toivottavasti terkka ryhdistäytyy, eikä enää päästele suustaan tuollaista, mitä on sinulle puhunut. Onneksi on mahdollista vaihtaa toiselle hoitajalle. Hoitosuhde neuvolaan on kuitenkin pitkä, kun äitiysneuvolan jälkeen jatkuu vauvan ja lapsen kanssa aina kouluikään asti terveydenhuolto siellä. On tietenkin tärkeää, että tulee toimeen sen ihmisen kanssa, joka siellä hoitoa antaa. Hyvä, että otit yhteyttä esimieheen. Tsemppiä!

Meillä on ainakin hyvin näppärää vaihtaa neuvolatätiä, en oikee tykänny edellisestä joka oli kuopuksen vauva-ajan, ni vaihoin toiselle. Ihana tyyppi nyt! Soitin sinne keskusneuvolaan ni vaihtoivat. Suosittelen vaihtaan jos yhtään tuntuu et ei mätsää terkan kans. Neuvolaa ainaki minä pidän paikkana, josta saa tukea ja apua, sinne pitäs olla aina kiva mennä!:)

Ekalla kerralla mulle sattui neuvolatäti joka olisi mennyt vaihtoon mikäli olisin jatkanut heillä. Oli todella epäammattimainen.

Mä oon niin onnellinen et nyt on hyvä tyyppi, siirtää jopa kahvikuppinsa pois ettei vaan haise (ja mä en siis todellakaan tällaista pyytänyt).

Tänään taas neuvolaan, rv14 ja kolmas kerta. Pienellä paikkakunnalla on varaa kun äitejä on vähän niin riittää aika. Yleensä ei oo ollut kysymyksiä mutta nyt lähden sinne listan kanssa ja ensimmäisenä on salmiakki ja se määrä :D

Tänään oli toinen käynti ja samalla lääkäri. On siellä joku kyydissä <3 sydänäänet löytyi heti. Kyllä siinä muutama onnenkyynel vierähti. Nyt siis kuultiin ekaa kertaa. Nyt vielä jännitetään iltapäivän ultraa. Viikkoja 12+4. Seuraava aika heinäkuun puolivälissä terkalle.

Meillä oli myös tänään neuvolakäynti hoitajan kanssa. Kuunneltiin sydänääniä ja ei meinannut millään löytää, kun tutki niin ylhäältä. Teki mieli sanoa että se on varmaan alempana, mutta sitten se viimein siirsi anturin alemmas ja sieltä löytyi perimmäisestä nurkasta tykytys. <3 tiesin että elossa se on, tutkii vaan väärää kohtaa.
Tietsikat ei toiminu, joten joudun varaa ite ajat seuraaville käynneille, mut ei se mitään.

Millä rv muilla on eka lääkäri? Mulla on 15+3. Tuntuu et aika myöhään, vai onkohan se myöhään... ?:eek:

Muoks. Katoin et edelliseltä oli 13+1 ja esikoiselta 15+3 kans eli kait se on normaaliin aikaan.. :D

Muokattu viimeksi:
Mulla oli eilen lääkäriaika äitiyspolilla, kohdunkaulan tsekkasi, ei muuta. Extrakäynti oli sairauteni tähden. Neuvolalääkäri eka kerran 17 viikolla.

Mulla harvas neuvola muutenki. Oon vasta kerran ollu toka kerta rv 15/16.

Mulla eka lääkäri rv 18+ eli kesäkuun vila viikolla. Esikoisesta oli eka lääkäri rv 25+ jos muistan oikein, silloin oli koko raskaudessa yksi lääkärikäynti ja nyt uudelleen synnyttäjänä tulee olemaan kaksi lääkäri käyntiä

Mulla oli nyt, koska "ei tiedä miten lääkäri on kesällä paikalla" Ja ei se lääkäri nytkään sen kummempia tutkinu kun verenpaine ja sisätutkimus ja kuunteli sydänäänet.

Teillä on ihan hirveesti noita neuvola käyntejä.. mulla oli eka pari viikkoa sitten ja seuraava vasta heinäkuun puolivälissä. :-( oisin toivonut vähän useammin käyntiä kun kerran kahdessa kuukaudessa..

Teillä on ihan hirveesti noita neuvola käyntejä.. mulla oli eka pari viikkoa sitten ja seuraava vasta heinäkuun puolivälissä. :-( oisin toivonut vähän useammin käyntiä kun kerran kahdessa kuukaudessa..

Missä asutkaan?
Mulla itselläni Tampereella sama tilanne :'(

Mulla myös sama tilanne. Mulle sanottiin että alkuun on 4-6 viikon välein käynti ja loppua kohden sitten tiheämmin. Ja riippuen myös tilanteesta

Browneyedgirl... Asustelen Joensuussa. Kyllä harmittaa kun ois kiva ees kerran kuussa päästä käymään.. ❤

Meilläkin on ollut virallisia neuvolakäyntejä vasta kaks, seuraava vasta elokuussa. Lääkärikäyntejä tulee olemaan kaks, joissa sisätutkimus ja jälkimmäisellä tarkastetaan onko vauvi oikeessa asennossa. Eikö nää oo jotain virallisia suosituksia.

Onpa näissä paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä on ollut kaksi neuvolakäyntiä, ja seuraava on vasta viikolla 20, silloin on sitten lääkärintarkastus. Neuvolassa ei ole ultraa, joten ultria saa vain ne lakisääteiset kaksi kertaa.

Mulla on ollut nyt yksi normi neuvolakäynti ja lääkärineuvola vielä lisäksi. Heinäkuussa sitten seuraava normineuvola..

Ultrakäyntejä vain kaksi koko raskauden aikana (np ja ru). Tää siis Oulussa..

Takaisin