La marraskuu 2016

pahoinvointi on palannut. Eilen ja tänään sängystä noustessa iskee järkyttävän huono olo. Oksennuksen olen saanut vielä pidettyä sisällä mutta ei pöntön halailu ole kaukana ollut. Samalla kun tuo huono olo iskee niin tuntuu myös että taju lähtee. Omituista on se että olo helpottaa heti jos käy istumaan tai makuulle. Ruoka maistuu kyllä ja aamupalakin pysyy sisällä ja ehkä jopa helpottaa oloa. Voisikohan kyse olla kuitenkin alhaisesta hemoglobiinista. Viime neuvolassa hb oli 116 ja täti määräsi ottamaan jokatoinen päivä rautaa mutta vaikuttaisi vähän että tarve olisi ottaa jokapäivä.

TTiitu rv15+3

Mentiin miehen kans eilen ravintolaan syömään kun mulla ei herätessä ollut huono olo. Se oli virhe. Heti ku olin saanut ruoan tilattua nousi oksennus kurkkuun ja ei muutako vessaan. Tämä toistu kolme kertaa ennen ku ruoka tuli pöytään. Oli pakko nolona siellä selittää tarjoilijalle että voisko ruokaa saada koti pakettiin, kun ei yksinkertaisesti pysty syömään. No, onneksi olivat ymmärtäväisiä. Saa nähä onko tämä päivä yhtä hirveä :o ja huomenna pitäs jaksaa taas töihinkin sairasloman jälkeen :s täälä myös aika koviakin nuo alamaha vihlasut, mutta neuvolan mukaan kuuluu asiaan.

Pikkumyy 16+2

Minäkin olen miettinyt tuota et kauhistus reilu kuukaus ja on rakenne ultra ja sit siinä ne ultrat onki ellei lopussa tarvi kokoa katsella tms.. Jo tämä rakenneultran odottelu tuntuu pitkältä kun alussa oli 2 viikon välein 3 ultraa :D
Ei meilläkään mitään uskonnollisia syitä kastamiselle ole, se on vaan perinne onhan se kiva kun on kummit ja voi itse tulla kummiksi ja mennä naimisiin kirkossa, voi sit erota kirkosta kun tulee kirkollisveron maksun aika jos ei halua kuulua, on se kuitenki helpompi erota kuin sit aikuisena liittyä kirkkoon..

Eilen lueskelin iPanasta nuita raskausviikkoja nii olikohan se just viikolla 16+ kun sanottiin et esimaito muodostuu joten on varmaan ihan normaalia jos alkaa jo tihkua. On se kyllä vähän hullua kun synnytykseen melkein puolivuotta :D

Me pidetään ihan ristiäiset. Kummeja alkaa olla vaikea miettiä, kolme lasta kun jo on ja jokaisella neljä kummia. Meillä kummit ei ole sukulaisia, vaan ystäviä joihin halutaan säilyttää yhteys. Jokaisen lapsen kohdalla on toki se yksi kummi etääntynyt vuosien saatossa, mutta onhan niitä sit kolme vielä jäljellä. Tälle neljännelle onkin jo vaikeampi keksiä kummit, yhtä olen ehdottanut miehelle (miehen inttikaveri, josta tuli ystävä ja on sitä edelleen), mutta ne muut kolme on hakusessa. Onneksi on aikaa.

Ootteko muuten miettineet nimiä miten vakavissanne? Meille iski taas ahdistus ja paniikki, kun piti hätäkastetta varten jo nyt laittaa nimet sairaalaan meneviin papereihin. Siis, senhän voi toki muuttaa joo, paniikki tuli siitä, että taas tulee se hetki, kun pitää löytää se paras ja ihanin nimi. :banghead:

Mä olin eilen tosi pahoinvoiva. Yökin ja yökin ja kaikki haisi pahalta ja kuvotti. Mietin oisko toi lämpö/helle (täällä oli tosi lämmin eilen) osasyynä?

Mä olen kanssa kovasti miettinyt että ristiäiset olisi ihanat ! Mies ei kuulu kirkkoon joten hänelle kelpaa kotona olevat nimiäisetkin. Täytyy vielä lähempänä pohtia asiaa. Kastemekkojakin tuntuu olevan molemmissa suvuissa, mutta mietinnässä on jos ei ottaisi kumpaakaan käyttöön.. :) en haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä.. hieman sama tuli nyt vastaan kehtojen kanssa, että molemmat suvut tahtoisivat antaa omansa.. ihanaa tosin että autetaan , mutta jotenkin raskasta olla tässä välikädessä. :/ harmi tulee jos kieltäydyn, harmi tulee jos valitsen toisen suvun tavaran. Pitäisikö vaan ostaa ihan omat ?
Onko teille tullut samaa vastaan ?

Tiistaina ultra , vielä jännätään!

Mies eilen yllätti ja osti ekan vauva lehden meille. Pointsit kotiin! ;)

Ootteko löytäny mistä sais edullisesti äitiysvaatteita? H&m? :)

Meidän esikoinen kun syntyi, pyysin äitiäni, joka on taitava neuloja, neulomaan pitsisen kastemekon ja anoppiani, joka on taitava ompelija, ompelemaan kastemekon alle ohuen mekon/haalarin (pinkki mekko/sininen haalari) jossa voivat olla sitten kasteen jälkeen, kun neulemekko on kuitenkin tosi lämmin.

Meillä on kaikki lapset olleet +3kk ristiäisissä, kun oon itse ajatellut, että olisi vähän jo rokotuksia/vastustuskykyä vauvalla.

TTiitu mulla on ollut koko ajan pahoinvointi juuri tuollaista, että kun meinaa oksennus lentää ja menenkin sohvalle makaamaan kyljelleen, niin olo helpottuu. Musta ei oo kuitenkaan tuntunut, että taju lähtee, että saattaahan se sulla ollakin kyse alhaisesta hemoglobiinista...

Meillä saattaa olla vauvan ensimmäinen nimi jo mietittynä. Tai olemme tässä nyt olleet hyvin yksimielisiä siitä nimestä, on kaunis nimi ja sopii kivasti yhteen tyttömme nimen kanssa. Uskomatonta, jos tällä kertaa nimen päättäminen käy näin helposti! :gen014

Toivottavasti teidän pahat olot ja ällötykset helpottaa pian, ehkä inhottavinta koko raskaudessa on se etova olo. :sad001

Tuo nimiasia on vaikea.. sanoinkin, että kyllä mä vielä vastuun pystyn ottamaan lapsen kasvattamisesta, mutta nimenantaminen tuntuu jotenkin vielä suuremmalta asialta. Kun se on se asia, josta ekana tarhassa/koulussa kiusataan (jos siis kiusataan) ja se toimii ikään kuin käyntikorttina ensitapaamisissa. Ja kun niitä nimiä on niin paljon! Ja toinen toistaan ihanempia!

Pojan nimi olisi semisti kyllä päätettynä, mutta tytön nimi on vaikea.. haluaisin jonkun vähän vanhahtavan nimen ja sitten jonkun luontoon liittyvän (Dahlia ei kuulema käy.. :rolleyes:) eikä sitä nimeä saisi olla kellään lähipiirissä. Jostain syystä meidän suvussa on osa nimenantajista olleet tosi tahdittomia, kun esim. mulla on kaksi samannimistä serkkua. :bored: Tai mä oon aina ajatellut, ettei käytettäis ainakaan ensimmäisenä nimenä perhepiirissä jo "käytettyjä" nimiä.

Huh, käytiin eilen tutustumassa kaupungin kulttuurin tarjontaan ja pysyin jopa kahteen asti hereillä. :joyful: Tänään heräsinkin sit ekaa kertaa moneen viikkoon vasta vähän ennen puoltapäivää ja olo on semisti-krapulainen. :depressed: Ei mene kyllä tasan, jos isäntä lipittää kaljaa ja lähtee pirteänä aamulla liikenteeseen, mutta mulle tulee aivan vetämätön olo ja tekisi mieli vaan käpertyä peiton alle syömään pitsaa. Ja siis luonnollisestihan menin limpparilinjalla koko illan..

Mä olen tässä koittanut perehtyä vauvojen vakuutuksiin, kun suunnitelmissa olisi ottaa sellainen. Jotenkin tuntuu vaan kohtuullisen hinnakkailta verrata esim. omaan vakuutukseeni.. onko muilla kokemuksia noista vauva-ajan vakuutuksista tai meinaatteko ottaa ylipäätään sellaisia?

En oo kellekään lapselle nimeä keksinyt odotusaikana. Jotain ehdotuksia, mutta oon halunnut nähdä vauvan että minkä nimiseltä hän sitten näyttää :D
Toki nyt pyörii mielessä jotain mutta ehkä se nimi tulee sitten kun vauvan on taas saanut syliin.
Ristiäiset meillä on.

Oon ollut tolkuttoman väsynyt. 3 vapaapäivää, vika menossa, menny maatessa, torkkuessa, niistäessä (saakelin siitepölyt). Vähän on käyty kävelyllä eilen ja tänään.
Nyt pitäs laittautua ihmisen näköiseksi ja mennä ystävää tapaamaan. Mitenkä se tuntuu niin vaikealta lähteä ihmisten ilmoille...

Tää päivä on kyllä ihanteellinen kesästä nauttimiseen. Ukot joi eilen kaljaa ja saunoivat takapihan telttasaunassa. Kiva ilta vaikka mä olinkin rättipoikki 6 päivän työviikosta. Yhdessä jaksettiin tänään kuitenkin suursiivota kylppäriä, koska sinne tulee parin viikon sisään pentukennel :) Täytyy askarella muovitetuista froteekankaista vähän pentulaatikon pehmusteen suojaa jne vielä, ennenkuin pienet syntyy. Tää on ihan hieno vuosi, musta tulee mummu ja eka kertaa ihmislapsen äiti :D
Katjusha ja Pikku-Iippo rv. 14+3

Katjusha eiii, mulla on kaamea koiravauvakuume! Minkä rotuisia pentuja syntyy? :)

Rv 14+1

En oo kellekään lapselle nimeä keksinyt odotusaikana. Jotain ehdotuksia, mutta oon halunnut nähdä vauvan että minkä nimiseltä hän sitten näyttää :D
Toki nyt pyörii mielessä jotain mutta ehkä se nimi tulee sitten kun vauvan on taas saanut syliin.

Mäkin siis sanoin, että sen nimen voi vasta sitten lyödä lukkoon, kun sen lapsen kanssa on hetken aikaa ollut ja päässyt tutustumaan persoonaan jne. Ja kun en tosiaan edes halua tietää sukupuolta ennakkoon, jotenkin jännempää niin. Mutta jos olisi edes jotain molemmille käyviä vaihtoehtoja, niin ei tarvitsisi ihan nollasta alkaa synnytyksen jälkeen vääntämään. :grin

Mä olen tässä koittanut perehtyä vauvojen vakuutuksiin, kun suunnitelmissa olisi ottaa sellainen. Jotenkin tuntuu vaan kohtuullisen hinnakkailta verrata esim. omaan vakuutukseeni.. onko muilla kokemuksia noista vauva-ajan vakuutuksista tai meinaatteko ottaa ylipäätään sellaisia?

OP-lla on ainakin nyt kampanja menossa "perheenlisäedut", jossa saa vauvalle vakuutuksen ilmaiseksi vuoden ajaksi sen ottohetkestä. Olen itsekin jonkin verran noita jo etukäteen selaillut ja kun muutkin vakuutukset on ko. yhtiössä niin otetaan varmaan sieltä.

Minä otan vakuutuksen LähiTapiolasta, kun siellä olen ollut töissäkin. Ja muut on siellä, niin saa edut siihen mukaan :) OP:lla on kyllä hyvä se vauvan (syntymättömän lapsen) vakuutus, kun kattaa muistaakseni myös esim. äidin raskausmyrkytyksen. Muissa ei mielestäni kata.. mutta nykyisin pitää maksaa sinnekin, että "pääsee" asiakkaaksi, niin en viitsi siitä maksaa.. Vielä. Ehkä joskus jos meinaa lainaa ottaa, katsotaan uudelleen.
Onhan ne alkuun kalliita, mutta LT:ssa ainakin se tarjouksella oleva hinta sisältää varausmaksun (n 100e), joka kannattaa siitä tarjouksen hinnasta miinustaa. Meinasin itse, että pidetään ensin vuosi kaksi lapsella sairauskuluvakuutusta, ja jos sitä ei tule käytettyä ja vauva on terveenä, niin katkaistaan se ja jätetään vaan tapaturmavakuutus voimaan.
Itelläkään oo koskaan ollut sairauskuluvakuutusta, ja hyvin on pärjätty :)

Mileim rv 15+6

Varpahat, ihan hämäystä :) olikohan tämä jonkun juhlapyhän kunniaksi poseerattu. Tämä ajoi helmikuussa elämänsä ekassa ajokokeessa 1. tuloksen ja poikakaveri on viimevuoden ajovoittaja, eli lempeästä olemuksestaan huolimatta pentuja myydään metsästäviin perheisiin :) Arvaan, että sitte alkaa rankuminen, että meille pitää jättää yks :) Mutta joo, beaglet kyllä ihania perhekoiria ja passelin kokoisia perusterveitä sessejä ;)

Jep, vaikka beagletkin osaa olla melkoisia jääräpäitä :P mutta onhan ne nyt lutuisia!

Syntymättömänlapsen vakuutus on meilläkin suunnitelmissa ottaa. Alkujaan lähti siitä et mun oli tarkotus lähteä ulkomaan matkalle heinäkuussa nii halusin sitä varten vakuutuksen jos vaikka matustus lisää riskejä, sainkin sit loppukesäksi töitä joten en sitten pääsekään matkalle lähtemään mutta kyllä me vakuutus silti otetaan. Mulla ei ole koskaan mitään vakuutuksia ollu, mutta tuntuu että lapselle sen haluaa ottaa. Miehellä taas on ollu viime vuoteen asti vakuutus mutta se lopetettiin kun ei sitä koskaan käytetty hyväksi kun ei pahemmin sairastellu ja tottakai heti sen jälkeen sairastu krooniseen suolistosairauteen..

Minä olen op:n asiakas joten se nyt on ollu ekana mielessä, myös se että vakuutuksen saa pietettyä 100 vuotiaaksi asti (vai oliko 80v, kuitenki kauan). En vaan vielä ymmärrä et miten ne korvaukset menee kun omavastuu pitää olla vähintään 50e. Et jos vaikka korvatulehduksen takia menee yksityiselle nii saako siitä sit oikein mitään korvauksia..Isommat sairaudet on kuitenkin harvinaisia, haluaisin sellasen vakuutuksen jonka turvin voi just käydä vaikka kuumeen takia yksityisellä joutumatta maksamaan itseään kipeäksi..

Takaisin