La marraskuu 2016

Menet Mango tohon Laskettu aika marraskuussa 2016 osioon ni sieltä löytyy kolme sivua ketjuja jotka on kaikki marraskuisten :) Mie tykkään että kaikki jutut on omissa ketjuissaan ni on joku järjestelmä :grin ai mitennii ocd... Helpompi myös myöhemmin mukaan tulevien lueskella, ja helpompi jos tarvii jotai tietoo myöhemmin ettii ni ei tarvii yhestä pitkästä ketjusta ettii. Yleensä lasketun ajan ryhmissä on ollu joka kuukausi alotettu yleispätevä ketjussa jossa keskustellaa sellasista asioista mitkä ei mihinkään ketjuun oikeen kuulu, täällä jostain syystä pidetty vaan tää yks pitkä ketju.

Tiedän, että olen täälläkin tätä huonoa oloa rutkuttanut jo useasti, mutta kiva olis taas kuulla onko muilla samanlaista!?

Eli olo useasti (mm nyt) samanlainen kuin kuumeisena, mutta ilman sitä kuumetta. Palelee kovasti, höntti olo päässä, eikä millään jaksaisi olla pystyssä. Tät

Tiedän, että olen täälläkin tätä huonoa oloa rutkuttanut jo useasti, mutta kiva olis taas kuulla onko muilla samanlaista!?

Eli olo useasti (mm nyt) samanlainen kuin kuumeisena, mutta ilman sitä kuumetta. Palelee kovasti, höntti olo päässä, eikä millään jaksaisi olla pystyssä. Tät

Ups. Viesti karkasi.
Eli tätä oloa saattaa helposti kestää koko päivän ja sitten seuraava päivä ehkä helpompi ja sitten taas olo huononee.
Viikon päästä neuvola, eli pitänee siellä kysellä, mutta kuulostaako muiden mielestä tutulta?

Charm 15+0

Ups. Viesti karkasi.
Eli tätä oloa saattaa helposti kestää koko päivän ja sitten seuraava päivä ehkä helpompi ja sitten taas olo huononee.
Viikon päästä neuvola, eli pitänee siellä kysellä, mutta kuulostaako muiden mielestä tutulta?

Charm 15+0

Tutulta kuulostaa Charm.. tuohon vielä lisänä ällötys ja oksentelu mikä saattaa parikin päivää käydä pois ja sitte taas olo huononee :( mulla ainakin hemoglobiini alhaalla joka osittain selittää huonon olon ja väsymyksen. Sain myös ensi viikolle ajan verikokeisiin jossa kstsotaan tarkemmin veriarvot ym.kun tuo painokin on nyt kaiken kaikkiaan tippunut 3kg :o

Pikkumyy 16+0

Tutulta kuulostaa Charm.. tuohon vielä lisänä ällötys ja oksentelu mikä saattaa parikin päivää käydä pois ja sitte taas olo huononee :( mulla ainakin hemoglobiini alhaalla joka osittain selittää huonon olon ja väsymyksen. Sain myös ensi viikolle ajan verikokeisiin jossa kstsotaan tarkemmin veriarvot ym.kun tuo painokin on nyt kaiken kaikkiaan tippunut 3kg :o

Pikkumyy 16+0

Olisin hyvin voinut myös lisätä tuon oksentelun ja ällötyksen. Joka päivä ei yhtä huono olo ja siksi ehtii aina ajatella, että josko se nyt helpottaa.
Tänään lisänä tullut myös huimaus, mikä hetkellisesti päivällä muuttui niin kurjaksi, että luulin tajun lähtevän väkisin.

Mutta sinänsä hyvä kuulla Pikkumyy, että kärsit samoista vaivoista, niin eiköhän tämäkin taas ole asiaan kuuluvaa :). Kiitos <3

Ellami kauheeta! Millä alalla voi kirjoittaa tuollaisia soppareita?

No tietysti lähihoitajalle:D tästä oli vasta jossain uutisessa juttu kun jollekin lh/sh oli monta vuotta tehty näin...se oli sitten jo laitonta...
Mut, mie tykkään paikasta jossa oon niin... Ja siis työvuorosuunnittelussa oon kuitenkin mukana niin että saan 3 vko vuorot kyllä etukäteen. Sitte soppareita sitä myötä eri pituisia. Vähän outoa. Tulee just mieleen se et jos mulla tuliskin viikon saikku eikä soppari voimassa niin sehän olis työnantajalle helppoa ja edullista, mulle ei.
Ja jos raskauden takia pyydän kevyempiä tehtäviä tai jotain niin voisko sitten käydäkin niin että "sua ei nyt tarvita enää"...
onneks saan noi suunnitellut vuorot kuitenkin ni jaksaa uskoo et sopimukselle tulee aina jatkoa ja osaa suunnitella lasten hoidot ym

Muokattu viimeksi:
On kyllä minustakin hieman omituista tuo sopimuksien määrä, jos tarvetta on kuitenkin kokoajan. Eihän sinulle kerry lomiakaan, vai onko ne kuitenkin sovittu että eivät maksa ulos joka tilissä? Mutta ihana että viihdyt, ja jos homma toimii kummankin osalta niin miksikäs ei :)

Ja noista seulonnoista, meillä oli ultra alku viikosta ja kaikki näytti hyvältä. Seuloistakin kirje kotiin tipahti eilen, eikä suurentunutta riskiä ollut. Mistä saatte tietoon noita suhdelukuja? Ei ainakaan kirjeessä ollut, eikä ultrassakaan kukaan niistä mitään puhunut :o

h-an, mä kävin läpi puhelimessa, kun soitin muuta asiaa neuvolaan nt-ultraa seuraavana päivänä. En tiiä, olisiko ne ollut myös omakannassa, kun en nähnyt sitten tarpeelliseksi sinne mennä. Voisin kuvitella, että ne siellä on, koska seulontaverikoetulokset oli myös hyvin yksityiskohtaisesti selitetty siellä.
Ihana, tänään en mene toimistolle vaan menen hoitamaan työtä kentällä. Olen iltapäivällä konsulentin roolissa ja huomenna samoin. Tervetullutta vaihtelua konttorimyjän arkeen :) Kohta pitääkin vetästä tukisukkikset jalkaan, niin jaksaa jaloilla olla koko päivän!
Katjusha ja Pikku-Iippo rv. 14+1

noniin, myös täällä nt-ultra käyty!! Joko olin viimeinen?? :grin:anyone:laughing002

Siellä erittäin rauhallinen tyyppi ojenteli jäseniään ja heilutteli. :p Vastasi kokoaan ja turvotus oli vain 0,8mm, syke 160. Nyt voi taas hetkeksi huokasta.

Olen kyllä niin tyttö-ajatuksissa. Esikoispoika veti kuuttasataa nt-ultrassa ja sykkeet oli aina 140 luokkaa. Lisäksi raskaus oireet ovat täysin poikkeavat toisistaan. No eipä se silti mitään kerro, saa nähdä. :grin Esikoisella näkyi jo nt-ultraas pippelin alku..mikä tietty jäi vain "lupaukseksi". Nyt sama kätilö sanoi, ettei tuolla kyllä mitään ainakaan vielä näy. :cool01

Jee! :love017

12+1

Itellä puolen tunnin päästä...
Ai jännittääkö?
No kyllä! :nailbiting:

Mulla kirjoitettiin myös äitiyskorttiin riskilukema ja lisäksi ultrassa kätilö näytti tietokoneen ruudulta ja selitti mitä mitkäkin luvut tarkoittaa. Meillä oli kyllä tosi ihana kätilö muutenkin, selitti tosi tarkkaan kaikki ja kysyi vielä, että onko jotain kysyttävää. En varmaan olisi älynnyt kysyä muuta kuin onko kaikki hyvin vauvalla, ellei olisi selittänyt niin tarkkaan.

Oireista, mulla pahoinvointi siirtynyt lähes kokonaan iltapainotteiseksi. Aamulla ja päivällä olo on ihan ok, mutta joskus tossa seittämän kaheksan jälkeen illalla alkaa taas etomaan. Huomasin, ettei tarvi enää ihan tunnin välein olla jotain haukkaamassa etovaa oloa torjuakseen. Pelkäsin et jos se tapa jää päälle, mut aika hyvin siitä onneksi päässyt eroon. Väsymys ei ole enää sellainen totaalinen ja järkyttävä, mutta sitä edelleen on. Iltasin tulee kaaduttua melko aikaisin sänkyyn ja päivisinkin tekisi mieli torkkua. Varsinkin nyt kotona ollessa väsyttää, kun ei ole sillä tavalla pakko tehdä yhtään mitään. Hyvä jos saa pakotettua ittensä tekemään vähän kotitöitä. Varmaan tää kahvittomuuskin vaikuttaa. Juon yhden mukin aamulla jo toisen joskus päivällä. Tuplasti enemmän maistuisi, mutta ei voi. :coffee Ensi maanantaina alkaakin sitten taas työt, joten toivotaan, että töissä on sitten taas erilainen vire päällä, kun on pakko.

Mielialasta, mulla on taas niinpäin, että olen jopa rauhallisempi kuin normaalisti. Normaalisti kiihdyn nopeasti ja hermostun herkästi, mutta lepyn nopeasti, mutta nyt ei ole tullut hermostuttua mistään kunnolla pitkään aikaan. Luulen, et siihenkin varmaan vaikuttaa tää väsymys, ei vaan oikein jaksa. :grin

Ja noista seulonnoista, meillä oli ultra alku viikosta ja kaikki näytti hyvältä. Seuloistakin kirje kotiin tipahti eilen, eikä suurentunutta riskiä ollut. Mistä saatte tietoon noita suhdelukuja? Ei ainakaan kirjeessä ollut, eikä ultrassakaan kukaan niistä mitään puhunut :o

Itse kävin tiistaina ultrassa ja yllätyin kun tulokset tuli jo torstaina postitse.

Ei mullekaan puhuttu noista luvuista eikä niitä kirjeessä mainittu.

12+4

Höh, ei mulle oo tullu postissa mitään kirjettä koko ultrasta.. Jännä huomata miten paljon eroavaisuuksia eri paikkakunnilla on!

Rv 13+6

Heips , mä taidan kuulua tän ryhmän ihan viimeisiin jännääjiin.. meinaan ultra tiistaina. Nyt 12+0 et katotaan jos laskettu aika siirtyy ollaanko joulukuun ryhmäläisiä. Vähän jännää jo nyt.. :)

Mulla kirjoitettiin myös äitiyskorttiin riskilukema ja lisäksi ultrassa kätilö näytti tietokoneen ruudulta ja selitti mitä mitkäkin luvut tarkoittaa. Meillä oli kyllä tosi ihana kätilö muutenkin, selitti tosi tarkkaan kaikki ja kysyi vielä, että onko jotain kysyttävää. En varmaan olisi älynnyt kysyä muuta kuin onko kaikki hyvin vauvalla, ellei olisi selittänyt niin tarkkaan.

Oireista, mulla pahoinvointi siirtynyt lähes kokonaan iltapainotteiseksi. Aamulla ja päivällä olo on ihan ok, mutta joskus tossa seittämän kaheksan jälkeen illalla alkaa taas etomaan. Huomasin, ettei tarvi enää ihan tunnin välein olla jotain haukkaamassa etovaa oloa torjuakseen. Pelkäsin et jos se tapa jää päälle, mut aika hyvin siitä onneksi päässyt eroon. Väsymys ei ole enää sellainen totaalinen ja järkyttävä, mutta sitä edelleen on. Iltasin tulee kaaduttua melko aikaisin sänkyyn ja päivisinkin tekisi mieli torkkua. Varsinkin nyt kotona ollessa väsyttää, kun ei ole sillä tavalla pakko tehdä yhtään mitään. Hyvä jos saa pakotettua ittensä tekemään vähän kotitöitä. Varmaan tää kahvittomuuskin vaikuttaa. Juon yhden mukin aamulla jo toisen joskus päivällä. Tuplasti enemmän maistuisi, mutta ei voi. :coffee Ensi maanantaina alkaakin sitten taas työt, joten toivotaan, että töissä on sitten taas erilainen vire päällä, kun on pakko.

Mielialasta, mulla on taas niinpäin, että olen jopa rauhallisempi kuin normaalisti. Normaalisti kiihdyn nopeasti ja hermostun herkästi, mutta lepyn nopeasti, mutta nyt ei ole tullut hermostuttua mistään kunnolla pitkään aikaan. Luulen, et siihenkin varmaan vaikuttaa tää väsymys, ei vaan oikein jaksa. :grin

Mä just sanoin siskolle, että olo on jotenkin zen! Totta kai mielialat heittelee välillä tosi holtittomasti (anteeks.. :shy:), mutta muuten oon hyvinkin rauhallinen - ei paina työstressi, rahahuolet enkä jostain syystä osaa pelätä oikein Munasenkaan puolesta, vaan tuntuu kuin eläisin jossain vaaleanpunaisessa kuplassa, jossa "kaikki kyllä järjestyy ja muuttuu hyväksi".

En tiedä, mistä tää olo oikein kumpuaa, mutta toisaalta hyvä, ettei tule turhia hätiköityä - oon kyllä koittanut ajatella, ettei tässä missään nimessä vielä selvillä vesillä olla, rakenneultra vasta silloin juhannuksen jälkeen ja sieltähän voi paljastua vaikka mitä. Meillä on suvussa ollut myös raskausmyrkytyksiä, diabetesta, kehityshäiriöitä jne. joten ihan mitä vaan voi vielä olla edessä. Mutta ei silti maalailla piruja seinille. :wideyed:

Nyt on taas ollut ihan hyvä olo, mutta huomasim eilen myös nuo kohonneet sykkeet, kun kannoin vajaan kilometrin kauppakassia himaan: ihan kuin olisin jonkun puolmaratoonin juossut, niin pahasti alkoi piiputtamaan puolimatkassa.

Ja tää väsymys.. minä, joka ennen hilluin aamuun asti ja nukuin vähintään puolille päivin.. nyt alkaa jo kympin jälkeen silmät painumaan kiinni - väkisin venytän nukkumaan menoa puolille öin, että saan edes sinne ysiin asti nukuttua. Ja iltapäivästä menee pari tuntia sohvan nurkassa käpertyneenä, kun nukuttais, mutta ei malttais laittaa silmiä kiinni. :rolleyes:

Ootteko muut miettineet jo kummi-ehdokkaita? Me ollaan oltu vasta niin vähän aikaa yhdessä (pitkä tarina..), ettei oikein toistemme sukulaisia vielä tunneta ja yhteiset kaveritkaan ei mun mielestä ole hyviä valintoja, mutta miehen pikkuveljeä ajateltiin pyytää ainakin yhdeksi kummiksi.. se tulee tänään yökylään, joten katsotaan, miten jätkä reagoi mahdolliseen tehtäväänsä.. :)

Ilyana & Munanen 15+6

Muokattu viimeksi:
Mulla ei kirjoitettu äitiyskorttiin riskilukemaa, mutta kävin katsomassa sen omastakannasta.
Katsoin äitiyskortista myös, ettei mulla ole merkitty sydänäänten lukemia..lukeeko muilla ne siellä? Harmi kun ei ole laitettu..

Mulla lukee sykkeistä vain se + lukema.

Kummeja on mietitty ja se tulee olemaan vaikea valinta. Ehkä valitaan molempien sisarukset, kavereita ei oteta kummeiksi. Meiltä kyllä loppuu kummiehdokkaat kesken jos lapsia tulee enemmänkin :D

Erehdyin googlaamaan rakenneultrasta ja nyt se paniikki vasta yltyykin. Hirveästi tarinoita vaikeista kehityshäiriöistä! Multa pitäis kieltää netti koko raskausajaksi..

Mulla kans sykkeissä +.

Eikä niitä riskilukemia löydy mistään, oma kannassakin lukee vain "tulos normaali".. aloin tässä miettimään, että sanoikohan se täti niitä edes koskaan ääneen? Olin kyllä niin tohkeissani siellä ultrassa, että ei ihmekkään, jos on jotain mennyt ohi..

Nt-luku oli sentään kirjoitettu ylös: 1,1mm.. että näillä tiedoilla mennään. En ehkä uskalla googlettaa mitään lisätietoa mistään, etten ala vahingossakaan kuvittelemaan omiani..

Takaisin