Sormiruokailu

Ahaa! Luin vain että suolaa niin ja niin paljon. Pitää tihrustaa uudemman kerran.
Kuinkahan paljon oon poikaan suolaa syyttänyt. Muruja mennyt ehkä neljäsosa pakettia koko kiinteiden syöntiaikana, mutta liekö muitakin tuotteita (esim. Leipä) jossa grammat ei kerrokaan suolan määrää!
 
Joku oli laittanu faceen kuvan missä on kolme ISOA murokulhollista muruja 100g. Se määrä mitä te saatte lapselle menemään on oikeesti yks pisara meressä suolana. Eli ei huolta. Suolaa on luontaisesti muutenki monessa asiassa eli ei sitä pysty täysin välttämään. Lihoissa ym saattaa olla 0,7g ja se on täysin luontaista
 
Sama asia on sokeri esim maustamattomassa jugurtissa, siinä sitä on mutta se on luontaista sokeria mikä tulee esim laktoosista. On sokereita ja on sokereita. Kaikki ei ole niin mustavalkoista :wink
 
Minä taas kaupassa vertailua tehdessäni totesin, että saavat Talkit jäädä sinne kauppaan. :p Mitään niin ihmeellistä niissä ei ole, että pelkästään vauvaa varten niitä tarvisi ostaa, muut ei niitä syö kuitenkaan. Jos täytyy muroja syödä, niin saa sen vähän kyllä sitten samoja kuin muutkin (tai sitte niitä ihan vauvoille tarkoitettuja vähän kalliimpia). Jotenkin musta tuntuu, että niistä on tullut joku "muotivillitys", kun mikään uusihan se tuote ei ole. Ihmetystä lisää se, että moni varmaan antaa ihan sillä, kun niitä kehutaan, miettimättä asiaa sen enempää (enkä sano, että täällä joku niin tekis, vaan ihan yleisesti). Mutta samalla sitten esim leipä on ehdoton nou-nou. Vähän ehkä ristiriitaista...:confused:

Valintoja, valintoja, valintoja...
Sitähän tämä elämä on :D :wink
 
Mä ostin talkkeja, kun on ollut aamuja ettei puuro ole maistunut. Ajattelin että ovat ravitsevampi vaihtoehto kuin maissinaksut. :-)
 
Mä luulin että talk murut on vauvoille, en siis googlettanu tai mitään :D tyhmänä päättelin koska täällä niistä useampi on puhunut. Sorminäppäryyttä ja sellasta aattelin että niillä kehittäis mutta meillä on nyt sellasia pikkusia semperin porkkana(-maissi?)naksuja joita tyttö näpertelee ja heittää lattialle.. ravintoarvoilla ei siis toistaseks väliä kun ei tyttö niitä edes syö vaan koirat :D
 
Meillä murut on ainaki osana monipuolista ruokaa ja jos annan niitä ni en anna leipää/puuroa tms. Saa niitä ehkä kaks kertaa viikossa. Pakollisiahan ne ei oo mitenkää. Ovat vaan helpompia ja halvempia ku jotku muut maissipohjaset tms jutut, nää ei sotke. Helppo ottaa myös mukaan pienessä purkissa ja saa lapsen ajan kulumaan. Toki sama on varmaan muroissa. Ite pidän vaan normimuroja turhakkeena ja epäterveellisenä :D elämä on valintoja. Yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :wink
 
Nektariini näky olevan erittäin hyvää ku lounaalla meni kokonainen muun ruuan ohessa :D
 
Minä tykkään kyllä itsekin niistä talk muruista, turkkilaisen jogurtin seassa :D Oon jotenkin aatellut (varmaan taas väärin) , että niissä on vähemmän sokeria kuin normimuroissa
 
Me katsottiin miehen kanssa että ainakin allbranissa (joita meillä on kaapissa) on enemmän sokeria ja vähemmän kuitua kuin talk muruissa eli mieluummin itsekin ehkä niitä muruja syö.
Meillä on ehkä niiden anto levinny käsiin. Eli siis turhan usein tulee annettua mutta niillä saa just toiselle tekemistä kun ite syö välipalaa ym. Tosin ei meillä leipää ole nyt vähään aikaan annettu juuri ollenkaan.
 
Mieki joskus oon mainosten orjana ostanu allbraneja ja ne maistu pahalle ja sisältö niissä ei kyl ollu mitenkää terveellinen omasta mielestä :D
 
Meidän poika ei niinkään piitaa talk muruista, syö ehkä pari irvistäen ja loput on lattialla :rolleyes: mutta ruisleipä on niiiin nam! Tulee aina jalkoihin kerjäämään jos itse yrittää siinä välis syödä kun poitsu leikkii :grin
 
Luovuttiin syöttötuolin tarjottimesta ja poika siirtyi syömään pöydän ääreen EZPZ-silikonitarjottimelta. Ihan vaan vinkiksi, jos muillakin on ongelmana ruuan heittely ja käsillä hakkaaminen :D Ruokailutouhut rauhoittuivat huomattavasti, enää ei putoile juuri mitään lattialle ja ruoka maistuu hienosti. Myös ruuan pilkkominen pieniksi palasiksi auttaa meillä.
 
Meillä alkoi toimimaan syömiset juuri tuon "ezipetsin" kanssa. Iso loota mössöruokaa ja sormiruokia pienissä lokeroissa, pojalla lusikka käteen ja eiku syömään! Tämä on aina ollut sellainen "kaikkikeinotkäyttöön", ja niin näemmä ruokailussakin. Sormiruokaa, äidin lappomaa ja itse lusikoitavaa pitää olla. Ja reilu mukillinen maitoa, jota ensin hörpitään ja sitten nokka käyttöön... Välipalalla pillimukista ja aamu-/iltamaidot tuttipullosta. Ihme sekakäyttäjä.

Eilen keksittiin dippailu. Kurkkupalat piti dipata mössöruuassa ennen syöntiä.
 
Mäkin tahdon EZPZ jutska putskan! :woot: ootteko netistä tilannut vai löytyykö joistain kaupoista?
 
Oman ostin Ipanaisesta, Miniversion, ja aion ostaa sen isommankin. Isommat näyttää olevan lopussa kaikista löytämistäni verkkokaupoista. Ipanaiseen pitäisi kuulemma tulla niitä lisää tämän kuun lopulla.
 
Aika monella se on jääny käyttämättä myöskin ku lapset heittää ne pois pöydästä että esim facessa simppeli sormiruokakeittiö ryhmässä oli myynnissä monella, jos haluu halvemmalla tai heti ni saanee sieltä
 
Takaisin
Top