Mulla ei ole pistelty ekasta, vaikka nega veriryhmä, tosin en muista tuliko jotain piikkiä synnytyksen jälkeen. Ainoa oli, et piti käydä muutaman kerran ylimääräisessä verikokeessa raskauden aikana.
Tervetuloa ErykahB! Täällä kans ikää jo 37v. Meille tämä raskaus tuli kanssa hiukan yllärinä, oikein iloisena sellaisena. Vielä puolisen vuotta sitten ajattelin, että mun biologinen lapsiluku taitaa jäädä yhteen, lisäksi perheessä miehen lapsi. Mies oli sitä mieltä, että kohta alkaa olla jo ikää hällä (10v. mua vanhempi) sen verran, ettei halua ihan ikäloppu isäkään olla ja itsellä vähän sellaiset fiilikset, että pitäisi kai keskittyä nyt työntekoon, kun vasta olen saanut jalansijaa oman alan töistä. Vaikka syvällä sisimmässään sitä kuitenkin mietti ja surikin, että tässäkö tämä nyt oli. Tossa ennen joulua, kun menkat oli pari päivää myöhässä (ne on yleensä lähes päivälleen tarkat), ehti jo ajatella mitä jos ja etenkin silloin huomasi mitä asia merkitsee, kun menkat sitten alkoivatkin ja miten se suretti.
Ylihuomenna vihdoin nt-ultra! Huh, kylläpä alkaa jännittämään. Piti yksiä työhommia saada tehtyä tänään, mut en ole saanut tehtyä mitään. Keskiviikkona pitäisi mennä ultran jälkeen suoraan töihin kattomaan noita työjuttuja ja jotain olisi saatava sitä ennen aikaiseksi. Tänään on vaan jotenkin väsyttänyt ihan kamalasti eikä jaksa mitään. Lisäksi harmittaa ihan älyttömästi, kun en kuule mun dopplerilla yhtikäs mitään. Vaihdoin siihen patteritkin, mutta ei mitään. Mietin onko se hajalla. Aiemmin ton kanssa käynyt niin, että ensin kuului hyvin vaikka mitä, paitsi ei vielä niitä sydänääniä, mutta sitten yhtäkkiä kesken kuuntelun lakkasi kaikki äänet. Sitten kun taas myöhemmin kuuntelin niin kuului taas. Nyt en ole vähään aikaan kokeillut ja odotukset olikin kovat, mutta ei kuulunut yhtikäs mitään. Sinänsä en ole huolestunut, ettei mahassa olisi mitään, koska toimiessaan kuului kuitenkin ääntä ihan siitäkin kun irrotti laitteen vatsan pinnalta jne, mutta nyt ei kuulu mitään ääntä eli pakko olla joku juttu laitteessa. Harmittaa kyllä ihan sikana sekin rahojen kankkulan kaivoon meno. Muutenkin harmittaa, kun rahaa palanut ihan älyttömästi mm. äitiysvaatteisiin, vaikka en mielestäni ole mitenkään paljoa tai kalliita ostellut. Jotenkin sitä aina kassalla järkyttyy, kun kuulee loppusumman. Noh, nyt täytyy olla tarkkana ja en oikeastaan itselleni enää mitään tarvitsekaan. Ensi viikolla alkaakin taas kahden viikon työpesti, joten onneksi jotain pientä tienistiäkin taas luvassa.
Mahan toiminnasta vielä sen verran, että mulla ei ole mitään diagnosoitua, mutta vatsa menee suht herkästi sekaisin, etenkin rasvaisista ja raskaista ruoista. Myös ruisleipä paljon syötynä sekoittaa vatsaa ja samaten normaalit jogurtit. Ummetuksesta kärsin normaalisti todella harvoin ja vatsa toimii tosi säännöllisesti. Nyt raskaudessa on kanssa ollut enemmän vatsaongelmia. Varmaan kun tulee syötyä enemmän ja mitä sattuu tekemään milloinkin mieli pahoinvointia ehkäistääkseen niin vatsa toimii entistäkin useammin ja on löysemmällä. Välillä taas on lähes koko ajan sellainen olo, että olisi juostava vessaan hädälle, mutta sitten tuleekin lähinnä vaan ilmaa. Mulla olikin tossa juuri viime viikolla vatsa sen verran sekaisin, et oli jotenkin jo tosi heikko olo ja kävin apteekissa ja siellä kysyin Imodiumista, mut farmaseutti sanoi ettei sitä suositella raskaana oleville, tosin olen lukenut, ettei satunnaisesta imodiumin käytöstä olisi haittaa ja näin siis sanoneet ihan terveysalan ammattilaiset, mulla jäi sitten imodium ostamatta ja ostin jotain savipohjaista porejuomaa (en muista nimeä), jota farmaseutti sanoi, et on ok käyttää ja lisäksi osmosalia. Otin vaan yhden niitä savijuttuja ja join tota osmosalia ja olo kohenikin päivässä ihan huomattavasti. Varmaan nyt raskaana ripuli ja oksentaminen aiheuttaa tavallista enemmän tota kehon kuivumista ja suolojen menettämistä, joten kannattaa olla tarkkana siinä.