Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kans harkinnut tota varhaisultraa. Esikoisesta kävin oman mielenrauhan vuoksi, mutta vasta rv8. Nyt tekis mieli mennä ens viikolla, eli rv7 (jos saa aikaa jonnekin). neuvola on vasta rv 9, ja en oo ihan varma viikoista, niin olis kiva käydä ne tarkistamassa. Ja myös siksi että meidän on pakko paljastaa tämä salaisuus isovanhemmille ihan pian, niin olis kiva ennen sitä varmistaa että on jotain kerrottavaa :happy:
Onko muuten kellään kokemusta Tampereen paikoista? Mä jo vähän Mehiläisen kattelin, mutta hintaa en oikein löytänyt.

Mulla oli mehiläisellä melkein 200 euroa varhaisultra, nyt mennään yksityiselle jossa kätilö ultraa ja hinta on vaan 60 euroa.

Meillä on doppleri kaverilta saatuna kaapissa. Toinen kaveri joka muutaman viikon eellä on kuunnellu kotona, yleensä pari kertaa viikossa. Sano ettei kyllä tee hysteeriseks ku kyllä ne sieltä sit ku alkavat kuulua niin kuuluvat aina. Toisinaan joutuu ettimään kauemmin että löytää pientä mut ei sillä ainakaa oo huolet nousseet missään vaiheessa. Päin vastoin, se o realisoinut koko odotusta ihan eritavalla kun välillä voi hetken kuunnella pientä:) otan ihan varmasti käyttöön myös

Mulla on doppleri, ostin kun ekaa odotin. Olen tykännyt, huolia kovasti hälventänyt kun ei liikkeet ole vielä tuntunut, niin on voinut ainakin kuunnella. Aina en ääniä löytänyt heti, mutta kokeilin sitten hetken kuluttua uudelleen.

Ajattelin varata ar-ultran n. 7+0 viikolle, mutta katsotaan nyt jaksaako mennä, todennäköisesti ultraavat mun kohdalla neuvolassa.

Mie miettiny ja miettiny, että varaanko ajan varhaisultraan.. No nyt oon tullu siihen tulokseen, että en varaa. Mulla siis kokemuksena, ennen jo kahta maailmaan saattamaani lasta, yksi keskenmeno, joka huomattiin vasta np-ultrassa. Todettiin, että kesken oli menny kaksi päivää ennen ultrausta koon mukaan(vk11+3), eikä syytä osattu sanoa. Sydän ei vain lyönyt. Oli se shokki, kun ei sitä ensimmäisen raskauden aikana osannu mitään pelätä. Nyt todellakin osaa, mutta sitten on taas itselle valjennu, että ei se murehtimenkaan hirveesti auta. Pitää vain mennä päivä kerrallaan ja nauttia. Helpommin tosin sanottu ku tehty. :)

Huihui, huomiselle varattu ultraääni, rv mun laskujen mukaan 7+0. Nyt kun varasi ajan niin alkoi jännittää että onkohan kaikki hyvin. o_O

Menen ar-ultraan, ens viikolla aattelin varailla aikaa. Viimeksi tosiaan löytyi alkio joka vastasi viikkoja 8+0 (8+3 olis pitäny olla) mutta sydän ei lyönyt. Pelottaa kamalasti mutta en uskalla jättää käymättäkään. :nailbiting:

Mul kävi onni kun pääsen kunnallisen kautta varhaisultraan. Jos en olis päässy niin olisin joka tapauksessa mennyt omakustanteisesti. Edellinen keskeytynyt km vkolla 9 löyty ultrassa ja tyhjennys + toipuminen oli niin raskas ja pitkä prosessi, että jäi sellanen tunne että haluan tietää heti jos jotaki on vialla. Varrattuna spontaaniin keskenmenoon rv 10, keskeytyneestä oli vaikeempi toipua, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Jotenkin sellanen outo tunne, että jos niin kurjasti kävis niin en haluais päivääkään ylimääräistä kantaa tietämättäni elotonta vauvan alkua... :sad001

Mä en ekasta edes ajatellut varhaisultraa enkä nytkään ennen kuin aloin lukea tätä foorumia.. nyt tuntuu, että pitäisikö kuitenkin mennä! :D

Nyt on käyty ja nyt vasta stressi pukkasikin! Lääkäri sano että vastaus enemmän rv 5 kun luulin olevani rv7. Eli ruskuaispussi ja jotain pientä näkyi. Mutta vaikka kuinka laskeskelee, niin toi rv5 tuntuu vaan tosi vähältä, eikä mun mielestä täsmää. Ja nyt sit mietin että onko kasvu loppunut rv 5? :think005
Lääkäri sano että tällä ultralla voi kyllä hyvin odotella np-ultraan asti tai sitten tulla parin viikon päästä jos haluaa varmistua. Ääh, nyt pyörii päässä että mitäköhän nyt sitten, odotella vai mennä parin viikon päästä. Oli kyllä sen verran suolan hinta että sen puolesta teki mieli jättää väliin...

Minäkin varasin mielenrauhan ja oireettomatkin vointini takia varhaisultran. Pakkohan se oli, kun koko ajan pohtinut asiaa ja tunnustelee omaa kehoa. Esikoinen ja ensimmäinen raskaus kyseessä, niin ei ole vertailukohtaa. Tämän viikon torstaina jo aika ja silloin viikkoja 6+5.. Melko ajoissa, mutta toivotaan että ulrtan jälkeen olisi viisaampi

Minulla ultra 24.5 !! Jännittää tosi paljon, viikkoja kasassa silloin 7+5 neuvolan laskujen mukaan. Itse laskin vähemmän.o_O Edellisessä ultra olikin vasta vk 10, joten nyt helpottaa päästä aiemmin varmistaa onko siellä ketään! Jotenkin on kyllä niin epätodellinen olo :nailbiting: oireita on kylläkin enemmän tällä kertaa. :rolleyes:

Emmukka onpa kurja tilanne! Jotenkin toi on niin helppo sanoa sivusta että odottele np-ultraan asti mutta itelle ne viikot tuntuu niiiin pitkältä. Voimia, päätitpä miten päin tahansa <3

Emmukalle tsemppiä että seuraavassa ultrassa kaikki olisi kunnossa! ♡

Mä en millään raskisi alkuraskauden ultraan mennä, mutta toisaalta helpottaishan se tätä epätietoisuutta!

Mä pääsen siis pe tarkastamaan viikot ja ylipäätänsä kattomaan et onko siellä ketään :) jännittää hurjasti

Takaisin