La marraskuu 2016

Oispa täälläkin tollanen käytäntö, että viikoilla 11-12.. täällä on vasta rv 12 alkaen, tai siis 12+0 alkaen. Itelläkin ois mennyt sinne 13+0 mut muutin ajan. Ylihuomenna!! Jännitys vaan kasvaa.. Ja sit ultran jälkeen pääseekin kummalekin mummille ultrakuvaa käyttämään :p (Kun mennään miehen äidin syntymäpäiville, ja minun äitini lähtee mukaan. He tuntevat toisensa töiden kautta jo entuudestaankin)

Heips marraskuiset!
Olen jo helmikuusta asti käynyt täällä fiilistelemässä ja lukemassa teidän viestejänne ja koko ajan ajatellut, että pitäisi liittyä joukkoon, mutta en ole uskaltanut :bored:. Täällä kolmatta odotellaan, ja vaikka varhaisultrassa on käyty oman mielenrauhan vuoksi, on silti jotenkin hämmentävä olo ollut koko alkuraskauden ajan. Pelko on suuri, että ei kolmatta kertaa voi kaikki mennä hyvin. Aiemmat raskaudet ja synnytykset menneet kutakuinkin normaalisti ja nyt on ollut epävarmempi olo. Ensimmäinen virallinen ultra olisi maanantaina, eli toivon, että kunhan se käydään ja kaikki hyvin, niin jospa sitä voisi sitten alkaa jopa nauttimaan tästä raskaudesta. Tosin väsymys ollut armottomampaa kuin aiemmilla kierroksilla, tai sitten aika on todellakin kullannut muistot :wink.
Tämä on ensimmäinen kerta kun liityn mihinkään keskustelupalstalle, mutta täällä on ollut jotenkin hyvänoloinen meininki, tsemppaus ja tuki päällä, eli nyt ajattelin repäistä. Viimeinen lapsi kun meidän kohdalla todennäköisesti kyseessä!

No niinhän se tosiaan täälläkin on että rv 11-12. Tällä netin vertaistuella on kyllä hyvät ja huonot puolensa. Kaikki ne tuhannet onnistuneet normaalit raskaudet ei päädy nettiin, mutta huonoista kokemuksista kirjoitetaan tietty paljon.

Mulla on pahin väsymys väistynyt, tai oikeastaan sen on ollut pakko väistyä. Tähän mennessä tämä työviikko on jo kestänyt 28 tuntia :smiley-bounce015 Oikeastaan olo on aika hyvä. Kahvikaan ei enää närästä. Toivottavasti tämä ei nyt kumminkaan tarkoita, etteikö ihmepavulla olisi kaikki hyvin. Vähän olen pyöristynyt, mutta en ole mikään tiukkojen vaatteiden fani, joten kukaan tuskin vielä huomaa pömppöä, vaikka monet kaverit ovatkin nyt heitelleet ilmoille kyselyjä, joihin sitten olen hiukan kierrellen ilmaissut, etten olisi raskaana. Tänään oli pitkät neuvottelut yhden pomon kanssa palkasta, ja sain nyhdettyä sitä lisää, joten olen nyt ihan supertyytyväinen. On hyvät hommat joihin palata, mikäli mua ei nyt määräaikaisena freekkuna ollessa kokonaan korvata. Tuskin, olen aika hyvä hommassani. Viimeiset päivät on olleet niin työpainotteisia, etten ole edes ehtinyt miettimään mitään vauva- tms. asioita. Hyvä niin, stressaankin vähemmän nyt. Tänään 11+3.

Oispa täälläkin tollanen käytäntö, että viikoilla 11-12.. täällä on vasta rv 12 alkaen, tai siis 12+0 alkaen. Itelläkin ois mennyt sinne 13+0 mut muutin ajan. Ylihuomenna!! Jännitys vaan kasvaa.. Ja sit ultran jälkeen pääseekin kummalekin mummille ultrakuvaa käyttämään :p (Kun mennään miehen äidin syntymäpäiville, ja minun äitini lähtee mukaan. He tuntevat toisensa töiden kautta jo entuudestaankin)

Täh!? Ei täällä mitään tuollaista käytäntöä kyllä ole. Mulla oli ultra rv11+5. Ois tarjonnu alunperin aikaa jo 11+1 mutta se ei mulle sopinut.

Aih! Miulle puhelimessa sanoi kun soitin, että "mielellään otetaan kun tuo 12 viikkoa täyttyy, sulla se täyttyikin tänään" ja sillon oli se 12+0 :eek:
Jos sekin on sitten hoitajasta kiinni mihin varaa :grin Kun soitin ekaa aikaa sillon 10+ viikoilla niin varas suoraan sinne 13+0

Mielelläni oisin käynyt jo vaikka viime viikolla, mut kai täällä on sit niin ruuhkaa? Kun maanantaina nyt sen uuden ajan varasin, niin tälle viikolle meinannut saada.

No niinhän se tosiaan täälläkin on että rv 11-12. Tällä netin vertaistuella on kyllä hyvät ja huonot puolensa. Kaikki ne tuhannet onnistuneet normaalit raskaudet ei päädy nettiin, mutta huonoista kokemuksista kirjoitetaan tietty paljon.

No niinhän se on, että kyllä nettipalstoilla omat huonotkin puolet ovat ja kurjalta on tuntunut täältäkin lukea niin paljon (jopa kohtuuttoman paljon mielestäni) keskenmenneistä raskauksista. Mutta enimmäkseen tästä saa ihan hyvää vertaistukea ja hyvää mieltä. Ja niin, unohtui: nyt siis minulla viikot 11+6 :)

Mä sain myös listan neuvolasta kotiini, mutta en olisi turhan huolissani siitä kaikesta. Siemeniäkin saa siis syödä kohtuuden rajoissa, just muutamaa teelusikallista päivässä ja ei haittaa jos sitä on leivässä esim. Suomalaisiin maitotuotteisiin luotan myös, pästöroituja ne kaikki on. Kissanhiekkalaatikon siivoan edelleen itse, mies ei ole sitä koskaan siivonnut. Uskon, että vauva pysyy turvassa kun käyttää hyvää käsihygieniaa, ei koske mihinkään paljain sormin ja pesee heti kädet kunnolla saippualla. :) Lakritsia himoitsen aivan älyttömästi, mutta mies on sen kanssa hirveän ehdoton kun neuvolasta sanottiin että saattaa aiheuttaa kehityshäiriöitä! Ähh, musta tuntuu että huolehtii liikaakin, vaikka hyvähän se vain on..

Mä olen ollut nyt hurjan stressaantunut taas siitä, että onko tuolla masussa enää mitään elämää :( Dopplerilla olen yrittänyt kuunnella, mutta sydänääniä en saa vieläkään kuuluviin. Ennen sentään sain kunnon istukan viuhunan ja lukemat ruutuun, nyt ei enää edes sitäkään. Voi itku kun stressaa :( Nt-ultra vasta 12.5...

Mitä tarkoitat, että sait istukan viuhunan ja lukemat ruutuun? Onko istukalla jokin oma lukemansa normaalisti? Itse yrittänyt nimittäin myös etsiä ääniä enkä kuule mitään, välillä näyttöön vilahtaa 150 (130-150 lukemalla) mutta sykettä ei kuulu. Olen kylläkin vasta 9+0.

Browneyedgirl, istukka kuulostaa dopplerilla semmoselta viuh viuh-ääneltä, vauvan sydänäänet on semmoista hevosenlaukkaa. :) Istukan sykehän on siis sama kuin vauvalla ja itellä se on vaihdellut 150-180 lukemassa. Korkeampi syke jos näytössä vaan vilahtaa, saattaa johtua siitä dopplerin liikuttelusta, mutta itse oon saanut kerran kuuluviin tuon viuhunan niin, että se pysyi ruudussa melko pitkään. :)

10+2

Aih! Miulle puhelimessa sanoi kun soitin, että "mielellään otetaan kun tuo 12 viikkoa täyttyy, sulla se täyttyikin tänään" ja sillon oli se 12+0 :eek:
Jos sekin on sitten hoitajasta kiinni mihin varaa :grin Kun soitin ekaa aikaa sillon 10+ viikoilla niin varas suoraan sinne 13+0

Mielelläni oisin käynyt jo vaikka viime viikolla, mut kai täällä on sit niin ruuhkaa? Kun maanantaina nyt sen uuden ajan varasin, niin tälle viikolle meinannut saada.

Pääasia kai, että kaikki edes sinne ultraan pääsee. Muutenkin ihmeellisen paljon poikkeaa jo pelkät neuvolakäytänteet eri paikkakuntien välillä. Mäkin kun olen kahden ekan kanssa käynyt muualla neuvolassa.

Neuvolan listassa on ainakin meetvursti vantaalla ja ihan eviran listalla

Neuvolasta mäkin sain listan, missä on meetvursti ja auringonkukan siemenet ja monta muuta. Auringonkukan siemenistä neuvolassa erikseen mainittiinkin, mutta ei haittaa jos niitä nyt jossain leivässä on päällä muutamia.

Tänään oli kiva yllätys kun miehen sisko perheineen tuli yllätysvisiitille. Jossain vaiheessa tuli puheeksi kun meidän lapsi oli ollut heillä hoidossa ja hoitanu pienempiä serkkujaan, että oli toivonut että hänestäkin tulee isosisko ja saisi siskon tai veljen. Niin tää täti sitten sanoi jotenkin negatiiviseen sävyyn, että ei kannata ja jotenkin tuntuu, että heidänkin perhe (miehen puolelta) olettaa, että meille ei tule enempää lapsia.

Niin tekis mieli kertoa kaikille tästä uutisesta ja sillonkin ajattelin, että tietäisitpä vaan :) Mutta vielä pitää olla ihan hyshys!

Onneks on internetin ihmeellinen maailma mistä voi tietoa etsiä ennen ekaa neuvolaa :wink Lähdekriittisesti tietenkin. Muistan esikoista odottaessa ei uutta asiaa neuvolassa tullu kun olin ehtiny surffata kaiken tiedon :grin

Voiko syödä ulkolaisia porkkanoita? Porkkanahimo ja mistään en löydä suomalaisia. Espanjalaisia ja tanskalaisia. En tosin tarkkaa tiedä onko ne edellisetkään ollu suomalaisia. Nyt kiinnittää erilailla kaikkeen huomiota.

Browneyedgirl, istukka kuulostaa dopplerilla semmoselta viuh viuh-ääneltä, vauvan sydänäänet on semmoista hevosenlaukkaa. :) Istukan sykehän on siis sama kuin vauvalla ja itellä se on vaihdellut 150-180 lukemassa. Korkeampi syke jos näytössä vaan vilahtaa, saattaa johtua siitä dopplerin liikuttelusta, mutta itse oon saanut kerran kuuluviin tuon viuhunan niin, että se pysyi ruudussa melko pitkään. :)

10+2

Okei... en ole saanut istukkaakaan ilmeisesti sitten näkyviin, koska olen kyllä kuullut viuhunan mutta en ole viuhunan kuullessa nähnyt mitään korkeita sykelukemia näytöllä. :( Huomenna ylimääräinen ultra, kaksi viikkoa sitten käytiin jo varhaisultrassa, mutta viikko sitten alkoi oireet hiipua ja osa hävisi kokonaan, joten nyt pelkään pahinta. Toivon todella, että hysteriani on turhaa ja että mulle todistetaan huomenna kaiken olevan kunnossa siitäkin huolimatta, että olen lähes varma, että olen oikeassa pelätessäni pahinta.

Rv 9+0

Mango saa syödä porkkanoita mistä vaan. Tuollasissa on vaan oltava tarkkana että ei oo multaa ja on hyvin pesty, ite myös kuorin aina porkkanat oli kotimaisia tai ulkomaisia.

Browneyedgirl miun dopplerilla kuuluu ainakii oma syke viuhunana, huomaa tahdista kun on siellä 70 bpm tienoilla, ei näy kuitenkaa lukemaa. En sit tiiä yhtää millanen on istukan viuhunta, ehkä senkii kuulee myöhemmin.

Huomenna olis vihdoin ja viimein neuvolalääkäri ja pääsee ekaa kertaa kurkkaamaan onko tuolla mahassa ketään. Onneksi aika on heti aamusta.

Hammaslääkäristä oli ollut puhetta. Mä ehdin just tammikuussa käydä hammaslääkärissä ja suu oli ihan kunnossa, ni seuraavan kerran tarvii taas mennä parin vuoden päästä.

10+4

Huomenna ois aamulla nt-ultra ja tänään alkoi jäätävä aivastelu ja nenän niistäminen. Kyllä oli pitkä ja rasittava työpäivä niiskutellessa, venyikin vielä kymmeneen tuntiin.
Kysymys kuuluu siis: Voiko nt-ultraan mennä flunssassa? Tai mitenköhän hyvällä ne katsoo kun sinne menee niistelemään, aion joka tapauksessa mennä :grin

Ei kai sitä Viiperi voi kieltää. Pärskiminen ja niistäminenhän voi olla myös allergiaa näin siitepölyaikaan :wink Käsidesi käyttöön ja varot ettet tartuta muita odottavia äitejä, ne voi olla niitä jotka ei hyvällä kato ku vieressä niistää :grin

Takaisin