Nessu niitä pienempiä ei kannata hamstrata paljon, mutta jokunen voi olla. Meillä kävi niin et vasta 3kk iässä siirryttiin 62cm ja sit tossa viime loka/marraskuussa 68cm ja nyt 74cm, mut tosin meillä kasvaa miinuskäyrällä. Alkuun kietasumalliset bodyt olivat helppoja, siis sellaset joissa on napit sillä meillä ne naruilla kiinnitettevät aukesi aina kun otti syliin. Ja oli meil normaaleja bodyja kanssa, kun musta ei ollut mitenkään hankalaa vetää sitä vauvan pään yli kunhan tarpeeksi venytti sitä aukkoa. Ja jos kakkaa oli selkään niin vedettiin ne alakautta pois. Paidat ei vieläkään käy meillä, kun muuten maha vilkkuisi, ne ei meinaan pysy alhaalla vaan nousee korviin. Tosin jos haluaa pukea paidan bodyn päälle nii mikä ettei, mut tätäkään ei oo tullut harrastettua kuin muutaman kerran. Kannattaa ehkä ostaa 56cm lähtien, just ton takia koska koskaan ei tiiä minkä kokoinen lapsi sieltä on tulossa ja ne 50cm voi ollakkin pienet jo syntyessä jos on kovin pitkä. Me ollaan menty koko aika housut-body-sukat-kompolla, vaikkakaan ne sukat ei alkuun tahdo pysyä jaloissa. Mut kaikki puolipotkarit on olleet niin isoja neidille tai sit muuten vaan löysiä et ovat jääneet matkalle kun lähdettiin itse liikkumaan. Koko potkareita meillä on ollut muutamat ja ovat olleet ihan ok, mut no ehkä oon liian tarkka vatteiden yhteen sopimisesta niin ne on vähän jäänyt.
Tässä vuoden aikana oon huomannut et ei olis kannattanut hamstrata vaatteita, edes isompia, ihan noin paljon kuin mää. Koska me ollaan saatu ihan järjettömästi vaatteita ja oon ostellu netistä lisää omien mieltymysten mukaan. Ja tuntuu et osaa ei edes ehditä käyttämään kun jää pieneksi. Vaikka siis en joka päivä pese pyykkiä, juuri ton vaatepaljouden takia. Eikä ennakkoon oikein voi tietää miten se lapsi alkaa kasvamaan ja onko esim refluksia jonka takia puklua tulee vai onko niskapaskoja kuinka usein. Ja jossain vaiheessa se on kivaa kun pääsee shoppailemaan lisää vaatteita lapselle, varsinkin jos on viettänyt melkein 3kk sisällä.
Tässä vuoden aikana oon huomannut et ei olis kannattanut hamstrata vaatteita, edes isompia, ihan noin paljon kuin mää. Koska me ollaan saatu ihan järjettömästi vaatteita ja oon ostellu netistä lisää omien mieltymysten mukaan. Ja tuntuu et osaa ei edes ehditä käyttämään kun jää pieneksi. Vaikka siis en joka päivä pese pyykkiä, juuri ton vaatepaljouden takia. Eikä ennakkoon oikein voi tietää miten se lapsi alkaa kasvamaan ja onko esim refluksia jonka takia puklua tulee vai onko niskapaskoja kuinka usein. Ja jossain vaiheessa se on kivaa kun pääsee shoppailemaan lisää vaatteita lapselle, varsinkin jos on viettänyt melkein 3kk sisällä.