La marraskuu 2016

Noista oireiden häviämisistä sen verran että mulla väheni oireet ja kun menin uudelleen ultraan nii toisen kehitys oli loppunut n 2 vk sitten. Sama oli syksyn km:ssä eli oireet ei voimistuneet raskauden edetessä (niitä oli kuitenki sillo omasta mielestä et en osannu olettaa et ei oo kehitystä ) mut sit n reilun kahden vk päästä alko vuoto ja spontaani km.

Toisaalta näillä raskausviikoilla on jo normaalia että oireet alkaa hellittää että mistäpä näitä tietää. Ja toisaalta oireet kai menee ja tulee ja vähenee ja lisääntyy et ei kai niitä niin voi seurata (gynekin oli tuota mieltä). En halua liikaa ressata... tapahtuu jos tapahtuu ja käy ultrassa jos tuntuu että nuppi leviää (näin siis itse aattelen ☺)

Täällä pahoinvointi pikkuhiljaa hiipumaan päin, mut jotenki silti ollu koko alkuraskauden vahva olo sillai et tää pysyy mukana, en tiiä mistä johtuu :D maha on sillain jännästi kipiä, niinku paikat venyis vaa kai se on normaalia jo tässä vaiheessa :)

Rv 9+3

Noista oireiden häviämisistä sen verran että mulla väheni oireet ja kun menin uudelleen ultraan nii toisen kehitys oli loppunut n 2 vk sitten. Sama oli syksyn km:ssä eli oireet ei voimistuneet raskauden edetessä (niitä oli kuitenki sillo omasta mielestä et en osannu olettaa et ei oo kehitystä ) mut sit n reilun kahden vk päästä alko vuoto ja spontaani km.

Toisaalta näillä raskausviikoilla on jo normaalia että oireet alkaa hellittää että mistäpä näitä tietää. Ja toisaalta oireet kai menee ja tulee ja vähenee ja lisääntyy et ei kai niitä niin voi seurata (gynekin oli tuota mieltä). En halua liikaa ressata... tapahtuu jos tapahtuu ja käy ultrassa jos tuntuu että nuppi leviää (näin siis itse aattelen ☺)
Mulla on ollut alusta asti joku outo tunne että masussa olis kaks. ja mieskin on ollut sitä mieltä että useempi kun yksi siellä ois. Voi olla että ihan vaan ns. Toiveajattelua tuo on mutta tuosta sun kirjoituksesta tuli heti mieleen että olisko itsellä käynyt myös niin että siellä toinen ei ole jaksanut pysyä kyydissä. Mahan kasvusta lähinnä olen päätellyt että kaksoset voisi olla mutta neuvolassa ainakin sanoi että kun edellisestä on niin vähän aikaa niin maha kasvaa alussa nopeasti. En kuitenkaan uskonut että ihan näin nopeasti.

Nuista raskausoireiden häviämisestä. Minulla on itsellä ollut tässä jo muutama oireeton päivä, tällä hetkellä rv 8+1. Mutta en ole asiasta sinänsä huolissani, aiemmissakaan raskauksissa minulla ei ole alkuraskauden oireet kauaa kestäneet =)

Riivaako muita jatkuva nälkä? Mulla tuntuu että jatkuvasti sais olla jotain syömässä, jopa yöllä oon noussut syömään hedelmää tms. Muuten iskee huono olo. Mutta toisaalta pahoinvointi on hieman hellittänyt, eilen kylläkin kävin taas oksulla mutta muuten ollut yllättävän hyvä viikko ja on maistunut muutkin kuin hedelmät ja kasvikset. Oon ihan hullaantunut kaikkiin hedelmiin, harmi vaan ku ne ei pahemmin nälkää pidättele :D ruisleipä myöskin suosioissa!

Pikkumyy 10+2

Täällä joku laittoi kuvaa mahasta ja ajattelin minäkin kun se alkaa ainakin minun mielestä olla aika kookas :D voihan se olla että omaan silmään se näyttää enemmän vauva masulta kun sitten muiden silmään voi olla vaan perus pömppö maha. Ennen raskautta vatsa oli kuitenkin ihan litteä että pienikin turvotus pistää silmään. tänään siis rv 9+3 :) image.jpg

Täällä joku laittoi kuvaa mahasta ja ajattelin minäkin kun se alkaa ainakin minun mielestä olla aika kookas :D voihan se olla että omaan silmään se näyttää enemmän vauva masulta kun sitten muiden silmään voi olla vaan perus pömppö maha. Ennen raskautta vatsa oli kuitenkin ihan litteä että pienikin turvotus pistää silmään. tänään siis rv 9+3 :) View attachment 34051
Ihana ja niin selvä vauva masu ❤️

Ohhoh Ttiitu on kyllä kunnon vauvamasun näkönen, miten pystyt piilottamaan :D Tuota just mietin jo aikasemmin kysyä et teillä joilla on tosi alussa näkyny turvotukset nii ootteko hoikkia et sen erottaa. Mä en oo huomannu mitään turvotuksia, mut mulla tuota itse hankittua pömppistä tuossa on oisko se sit yks syy et ei sitä niin erota, toki turvotukset on muutenki yksilöllisiä..Tänä viikonloppuna oon tosin ollu huomaavinani et toi vatsa pömppis alkais pyöristyy alempaa et aikasemmin se oli eniten just navan ympärillä mut nyt alkaa jo vähän alempaa voisko se kohtu sit jo alkaa nousemaan sieltä. Nyt harmittaa et en oo ottanu aiemmin kuvia et vois verrata mut ajattelin et en mä tota löllöä halua kuvata laughing7 No nyt sit päätin et tiistaina alotan kuvaamisen kun tiistaisin vaihtuu viikko..
Rv 9+5
Pakko viel lisätä et en mä siis mitään turvotuksia kaipaa :D

Muokattu viimeksi:
Aika hyvin tuo menee vielä hupparin alle piiloon :) ollaan kyllä kerrottu jo aika monille sukulaisille ja tanssi ryhmäläisilleni olen myös kertonut koska siellä olisi aika mahdottomuus piilotella tuota. Toisaalta en kauheasti sitä mieti että näkyykö muille enkä hirveästi piilottele kun olen niin innoissani tuosta kasvavasta masusta. vähän se kuitenkin välillä mietityttää että mitä jos kaikki ei menekään niinkuin pitää ja niin moni jo tietää tästä tulokkaasta.

1dcc7766b941f510b0779dc871fb8035

Täälä myöskin pömpöttää jo aika kovasti, ei puhettakaam että tämmösiä paitoja töissä pitäs ja farkut puristaa aivan mahoton :D ja tosiaan ollut aivan melkeinpä pyykkilauta vasta ennen raskautta, niin varmaan sen vuoksi näkyy niin selkeästi. Paino oli kylläkin neuvolan mukaan pudonnut pari kiloa.

Pikkumyy 10+2

Mäki otan joskus mun löllöstä kuvan kuhan selviän! En oo kyllä hoikka muutenkaan mutta ompahan vertailua teihin pienikokoisiin :D nyt menee taas ilta oksennellessa joten paremmalla menestyksellä sitten. Nyt siis rv8+3.

Mäkin voin ottaa kuvan mahastani vaikka huomenna aamulla! :happy: Löllyvää löytyy muutenkin, mutta mies on ainakin huomannut selkeää turvotusta ja sanoo vähän väliä, että näyttää ihan siltä kun olisin raskaana, niinkun olenkin! laughing7 Huomenna eka neuvola klo 10! Jännittäääää! Nyt rv7 6+5

Mäki otan joskus mun löllöstä kuvan kuhan selviän! En oo kyllä hoikka muutenkaan mutta ompahan vertailua teihin pienikokoisiin :D nyt menee taas ilta oksennellessa joten paremmalla menestyksellä sitten. Nyt siis rv8+3.

Ihana ois nähdä muidenkin vauvamahoja :) eikä tartte olla hoikka, jokaisen vauvamaha on kaunis <3 tsemppiä oloihin! Mullakin äskön meinas alkaa äklöttään taas niin söin kylmää kiiviä, se auttoi :D

Pikkumyy 10+2

Ihania masuja =) Itsellä ei vielä näy, johtunee ylimääräisistä kiloista vyötäröllä =D mutta ihan hyvä niin, emme ole vielä kertoneet tuleville isoveljille asiasta kun on näin alussa vielä. Tulevalle isosiskolle ollaan kyllä jo kerrottu mutta hän on niin nuori vielä että tuskin asiasta kertoo muille =D Mutta ihania kuvia on, eiköhän tässä viikkojen saatossa itsekin pääse kuvia räpsimään =)

Auringonkukka 8+1

Ehkä nää kuvat saa muutkin pluskokoiset tuntemaan itsensä sinuiksi oman kehonsa kanssa :) esikoista siis odotan, nuo raskausarvet ovat siis jo valmiina odottamassa venymistään. Kiitos kilpirauhasen vajaatoiminnan, ja nopean lihomisen!

Ehkä nää kuvat saa muutkin pluskokoiset tuntemaan itsensä sinuiksi oman kehonsa kanssa :) esikoista siis odotan, nuo raskausarvet ovat siis jo valmiina odottamassa venymistään. Kiitos kilpirauhasen vajaatoiminnan, ja nopean lihomisen!

Ihana vauvamasu, kyllähän sullakin alkaa jo näkyä :) aina ei tosiaan lihominenkaan ole itsestä kiinni ja joskus toiset vain sattuu helpommin lihomaan. Mutta erityisesti näin raskaana tulee muistaa mistäs ne kehon muutokset johtuvat ja olla armollinen itselleen :)

Heippa kaikki !
Oon jo jonkin aikaa seurannut keskustelua uskaltamatta rekkautua.. Huomenna eka neuvola, viikkoja 10.
Tilanne ollut himpun sekava, mulle on ilmoitettu n. 10 vuotta sitten etten saa lapsia.. Mutta tämä sitkeä sissi siellä vaan köllöttää ! Huomenna selviää onko kaikki kunnossa ja sykkiikö sydän ! Oon saanut teistä kovasti voimaa ja jeesiä ! ❤

Takaisin