Maaliskuiset mutinat

Minulle taas sanottiin alkuraskauden reian paikkauksessa etta puudutusainetta ei mieluusti laiteta loppuraskaudessa, voi aiheuttaa silloin supistuksia. Mutta ehka niita aineitakin on erilaisia :)

Hammasvaivat kylla voivat varmasti pahimmillaan olla sellaisia ettei millaan pysty odottamaan syntymaan asti! Lievemmissa tapauksissa kuulemma hyvalla kotihoidolla voi saada reian etenemisen pysahtymaan ja silla perusteella sitten ehka voisikin odottaa syntymaan asti. Mutta esim. kun itsellani lohkesi hampaasta iso pala, niin vaikkei se ollut kipea, niin en kylla olisi odottanut, kun syominen oli hyvin arsyttavaa!

Tsemppia kaikille hammasvaivoista karsiville!

Olen ymmartanyt etta ainakin joissain kunnissa tuo ilmainen hammashygienisti olisi vain ensimmaistaan odottaville?

Mä kun varasin raskauden alussa tarkastusta nimenomaan siksi että sanottiin olevan ilmainen ja kerroin puhelimessa että olen raskaana niin ei sitten lopulta ollutkaan ilmainen vaan ihan normaali lasku tuli... Olisi kulemma pitänyt erikseen pyytää aikaa hoitajalle/suuhygienistille, eivät voineet sitä sitten sillon puhelimessa sanoa kun kerroin että olen raskaana ja neuvolasta ohjattiin ilmaiselle käynnille :shifty: ja täällä kans ei oteta rtg jos on raskaana, mulla näkyi mahdollinen reiän alku jossain mutta ei voi tehdä mitään ennen kun otetaan kuvat synnytyksen jälkeen.

Pitkästä aikaa täällä lukenu tätä keskustelua! Miten muilla menee? ☺ meillä koko loma sairastettu (kuume ja oksennustsuti). Vauva on kova liikkumaan! Viikon päästä rakenneultra, kun tämän päivän aika piti perua kun ei aika passannut. Viikkoja 21+0

Ekassa raskaudessa kaupunki tarjoaa suuhygienistin, mutta en käyttänyt sitä silloin, kun olin niin vasta käynyt, joten sain käyttää sen nyt. Tietysti nää tulevat jatkotoimenpiteet pitää maksaa.

Mä oon ollu yskässä nyt yli viikon, mutta tänään on ollut jo aika hyvä päivä. Nenä tosin on nyt ihan tukossa, mutta sille on ihan sama, kunhan ei tarvi yskiä eikä pissata housuun ;).

Meilläpäin on ensimmäistään odottaville vanhemmille molemmille mahdollisuus ilmaiseen hammaslääkäriin ja omani käytin viimeviikolla, mies sai ajan ensikuulle. Tosi kiva juttu mun mielestä :) sain vielä ajan suuhygienistille hammaskiven poistoon ja samalla tämä kertoo lapsen hampaiden hoidosta.

Hellurei mammat!

Meillä tänään rakenneultra ja Huh kaikki hyvin..vastas viikkoja ja kellithän siellä niin selvästi näkyi ettei enää epäselvyyttä vauvan sukupuolesta. Kätilökin sanoi ettei enää tytöksi muutu.

Ylimääräinen lääkäri oli kans sen vuodon vuoksi ja istukka oli lähteny nousemaan takaseinälle päin ettei enää ole suulla. Toivotaan nyt ettei enää vuotoa tulisi ja saisi nauttia.

Tänään 20+6. Liikkeitä tulee ihanasti .istukka kun ei nyt tällä krt edessä tiellä..
Mukavaa viikon jatkoa kaikille..

Ps. Mäki tein ekan hankinnan. Kaukalo ja alustat autoihin..

Kunusiini, tsemppia! Itsella oli viime raskaudessa keuhkokuume ja yskin ihan hirveasti, ja tuntui todella turhauttavalta ja nololta kun lirahteli :oops: Onneksi vaiva loppui kun tauti parani, eika myohemmin enaa palannut vaikka sitten ei-raskaana on yskia ollutkin.

Mismi, hyva uutinen etta istukka noussut!!

Olipa tiukka päivä istua ja istua, koulutuksessa meni 9 h ja huomenna jatkuu. Tähän päälle vielä TAAS uusi flunssa. On varmaan kolmas flunssa sitten helmikuun alusta ja en vaan jaksa. En pääse ollenkaan liikkumaan ja pelkää uutta antibioottikuuria. En ole aiemmissa raskauksissa joutunut tälleen sairastamaan. Huolettaa jo jaksaako vauva kasvaa ollenkaan ja enää ei ole yhtään ultraa :/

Auris, voi sinua! Ja tsemppia! Syothan muuten tarpeeksi D-vitamiinia? Ja sinkkin muuten auttaa myos ainakin alkavaan flunssaan. Minullakin kylla kay niin etta kun yhden antibioottikuurin joutuu syomaan niin tulee helpommin sairaaksi uudelleen :sad001 Tuollaiseen noidankehaan kai auttaa maitohappobakteerit ainakin osittan.

Mutta vauvasta tuskin tarvii huolia!! :) Tavallinen flunssapopo ei paase vauvaan asti, ei arhakampanakaan. Muistat vaan syoda hyvin ja juoda paljon vetta! Ja lepaat ennen kaikkea!

Tsempipia!!!!!!

Täällä kans yks flunssailija :( tammikuun puolvälistä alkaen tuskin tervettä päivää nähnyt. Pahinta on nenän tukkoisuus joka on nyt tosi paha! Ja liikaa oon käyttänyt avaavia mikä varmasti pahentaa asiaa. Ärsyttää ja ahdistaa kuk paino nousee ja paikat repsahtaa kun ei pääse liikkumaan :/

Kiitos tsempeistä, salmiakille myös tsemppiä! Eniten tosiaan ärsyttää, kun ei pääse liikkumaan ja kunto vain laskee :/
Kaikki mahdolliset keinot oon yrittänyt käyttää. Matohappoja ja d-vitamiinit on mennyt koko raskauden ajan, nyt erikseen sinkki + c-vitamiini, nenäkannulla huuhtelen jne. Mulla krooninen allerginen nuha ja siihen suihkutettavaa kortisoonia on ollut pakko käyttää koko raskaus (raskauden takia lääke vaihdettiin ja teho ei ole niin hyvä). Jatkuvan nuhan takia perusflunssat pitkittyy ja vetää siksi minut huonoonkuntoon. Tää on tällainen pattitilanne, mutta ei oo kyllä moneen vuoteen ollut tämmöistä.

Miullaki närästää, öisin saattaa herätä siihen kauheeseen poltteeseen, en oo keksinyt vielä helpotusta siihen... Kestää aikansa 5min-1h ja menee sit ohi, mut valvottaa kyllä sen aikaa ihan huolella.

Miepä oon nyt muutenkin alkanut valvoa tunnin pari kesken unien ja sit jatkan unia, jos ei oo vielä heräämisen aika. Hauska tää ihmisen keho kyllä :D

Mie kans oon alkanu heräillä pari kertaa yössä. Viime yönäki klo 1:11 ja sit 4:40. Valvoin molemmilla kerroilla hetken kun en heti saanu unta. Kävin 22.30 nukkumaan ja kello soi 5:45. Ja ei väsyttäny yhtään aamulla. Kyllä varmasti normaalisti yösyötöille heräilevän vauvan kans jaksaakin jos nukkuu kuitenki kokonaisuudessaan normi yöunet, mut jos huutaa yöt läpeensä niin sit onkin eri juttu. Onko kellään alkaku jo jännittää millanen vauva on luonteeltaan ja millanen nukkuja on? Tietysti sitä toivoo että ei tulis mitää koliikkivauvaa tai refluksivaivoja, mutta kun ei voi tietää etukäteen...

Itsellä kans oli kamalat närästykset öisin ja kaiken lisäksi teen yötyötä joten ei kiva.. Rennie oli yhtä tyhjän kanssa ja pelkkä ajatuskin siitä jauhomönjästä suussa oksettaa.. Viime viikolla neuvolassa valittelin asiaa ja sain reseptillä Omeprazolia joka on kyllä ainakin tähän mennessä auttanut kun nyt on kolmas yövuoro alkamassa. Toivotaan että auttaa jatkossakin :)

Mua jännittää vauvan luonne! Ja just ettei oo masuvaivoja ym. Lähinnä vaan on niin sydäntäsärkevä ajatus, että pieni huutaa selkä kaarella eikä voi auttaa :(

Ja toi yöheräily... Nytkö se jo alkaa? Mä nukahdan usein näihin aikoihin, mutta sit herään 1-4 välissä eikä uni tuu...

Takaisin